Kirjoittaja
|
Minkä kirjan luit viimeksi? Osa 2.
|
trackster
87 viestiä
|
#81 kirjoitettu
10.05.2011 19:36
Margaret Weis: Hengen miekka, Soturiveljet
Vuosia sitten tulin lukeneeksi Margaret Weisin ja Tracy Hickmanin kirjoittamat Dragonlance-sarjan Kronikat (Syyshämärän lohikäärmeet, Talviyön lohikäärmeet ja kevätaamun lohikäärmeet) sekä jokin aika sitten uudelleen lukemani, mielestäni ehdottomasti mainitsemisen arvoiset Legendat (Kaksosten aika, Kaksosten koetus ja Kaksosten sota).
Niinpä olikin mukava yllätys huomata että Margaret Weis on raottanut Raistilinin hämäräksi jäänyttä historiaa sotia edeltävältä ajalta kahdella kirjalla.
Hienoa fantasiaa, josta todennäköisesti jokainen alkuperäiset Legendat lukenut pitää.
4/5 tähkyrää
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Epoche
5248 viestiä
|
#82 kirjoitettu
15.05.2011 01:18
John Ajvide Lindqvist - Kuinka kuolleita käsitellään
Okei, tää kaveri osaa kirjottaa. Tämä ei ole paras teos tekijältä, mutta hyvä silti. Eli kyseessä ei ole puhdas zombie juttu, vaan tapahtumat liikkuvat monissa tasoissa ja aiheuttavat ajatuksia lukijalle - jos tämä tahtoo lukea ja ymmärtäää.
Enemmän pureudutaan poliittisiin ongelmiin, toki lihaa syödään ja lapsia käytetään kauhun välineenä. Tämä yksilö ei silti saavuttanut semmoista ansiota kui aikaisemmin arvostelemani - vaikka erittäin suositeltava onkin. Sopii erittäin hyvin myös herkähermoisille naisille, suosittelen todella..
Kertomisen kuvainnoltamisessa kirjoittaja on aivan hyvä, mainio suorastaan..
3,45/5 zieguraa.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Free-Soul
Soldier of Love 9011 viestiä Luottokäyttäjä
|
#83 kirjoitettu
17.06.2011 15:00
Anne Michaels - Routaholvi
Hieno teos. Runollista tekstiä, ja siksi hiukan hidas luettavaksi, koska jokaisesta lauseesta ja kielikuvasta haluaa pysähtyä nauttimaan. Runoilijan kirjoittama romaani, joka peilaa ihmisen arkuutta, haurautta, lujuutta ja selviytymistä.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Free-Soul
Soldier of Love 9011 viestiä Luottokäyttäjä
|
#84 kirjoitettu
21.06.2011 17:18
Agatha Christie - Rakkauskirjeiden salaisuus (The Secret of Chimneys)
Täytyy joka kesä todeta, että Agathat on vaan parasta kesälukemista ikinä. Tääkin alunperin vuonna 1925 julkaistu kirja on vaan edelleen hyvä ja hauska ja viihdyttävä. Joidenkin kirjailijoiden teksti vaan kestää aikaa ihan loistavasti, ja Agatha on ehkä paras esimerkki siitä.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Vessajono
7993 viestiä
|
#85 kirjoitettu
29.06.2011 17:10
Chris Campion - Police
Parhaita bändihistoriikkeja mitä olen lukenut. Varsinaisen bändihistorian ohella sisältää todella paljon mielenkiintoista ajankuvausta ja analysointia siitä miten bändin manageri Miles Copeland teki Policesta maailman suurimman bändin aloittamalla markkinoinnin aivan nollasta ja ruohonjuuritasolta. Lisäksi kirja ei tee kenestäkään bändin jäsenestä minkään valtakunnan marttyyriä tai pyhimystä vaan katselee hommaa objektiivisten silmälasien läpi, mm. Sting leimataan täysin avoimesti vallanhimoiseksi ja itsekeskeiseksi kusipääksi mitä hän kieltämättä on aina ollutkin. 4/5.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
Pohjois-Korea
10911 viestiä
|
#86 kirjoitettu
29.06.2011 17:17
Kivinäätä kirjoitti:
Kalervo Palsa - Kuolema ja intohimo
Synkänhulvattomia, paikoittain jopa kafkamaisia sarjakuvia irvokkaalla seksillä maustettuna. Etenkin "Heittäytyminen" sekä "Battler Britton ja Operaatio Proteesi" hipovat täydellisyyttä. Muutamat tarinoista ovat kuitenkin turhan keskeneräisen tuntuisia ja vain paikoittain nerokkaita. Mielenkiintoinen, mutta kauttaaltaan mainioon Eläkeläinen muistelee -teokseen verrattuna hiukan epätasainen kokoelma.
Mistä hommasit?
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Free-Soul
Soldier of Love 9011 viestiä Luottokäyttäjä
|
#87 kirjoitettu
12.07.2011 22:21 Muok:12.07.2011 22:21
Oscar Wilde - Dorian Grayn muotokuva
Hirmuisen hyvin aikaa kestänyt romaani. Ei uskoisi että on 1800-luvulla kirjoitettu. Suosittelen kyllä kaikille luettavaksi tätä kulttiklassikkoa, kirja on helpplukuinen, mukaansa tempaava ja koukuttava. Vain pari kohtaa jotka olivat hiukan puisevia ja luettelomaisia. Niistä miinus. Muuten täydet pisteet!
5-/5
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Free-Soul
Soldier of Love 9011 viestiä Luottokäyttäjä
|
#88 kirjoitettu
13.07.2011 14:53
Alaa al-Aswani: Yacoubian-talon tarinat
Modernissa Kairossa sijaitsee Yacoubian-talo, jossa sijaitsee rikkaiden egyptiläisten toimistoja ja luksus-asuntoja. Katutasossa on butiikkeja, ja talon katolle rakennettuihin, alunperin varastoiksi tehtyihin koppeihin on muuttanut palvelusväki ja köyhälistö. Kirja kertoo valloittavalla tavalla muutaman talon asukin tarinan, ja valottaa samalla modernin Egyptin tabuja kuten naisen eroottisuutta, homoseksualisuutta, korruptiota, kidutusta ja uskonnollista tekopyhyyttä. Ei ihme, että teksesta tuli heti ilmestyttyään arabiankielisen maailman myydyin teos. Hirmuisen sympaattinen ja elämänmakuinen kirja. Suosittelen!
5/5
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Free-Soul
Soldier of Love 9011 viestiä Luottokäyttäjä
|
#89 kirjoitettu
31.07.2011 18:48
Anya Ulinich - Petropolis
Takakansi on raflaava, joten kopsaan sen tähän:
Saša Goldberg on mustaihoinen juutalaistyttö. Tyttö, joka on käynyt kaikki mahdolliset dieetit jo kolmannella luokalla. Tyttö, jota ei valita lumikeijuksi koulunäytelmään. Hän kasvaa nimettömällä kadulla Siperiassa, mallikaupungissa nimeltä Asbesti 2.
Neljätoistavuotiaana Saša rakastuu työttömään juoppoon taiteilijanalkuun, huomaa olevansa raskaana ja karkaa Arizonaan postimyyntimorsiamena. Alkaa mustan huumorin sävyttämä odysseia Sašan etsiessä yhdysvaltoihin kadonnutta isäänsä.
Kaikesta absurdiudestaan huolimatta tai ehkä juuri sen vuoksi todella realistisen tuntuinen romaani. Tapahtumat sijoittuvat Asbesti 2:seen, Moskovaan ja Yhdysvaltoihin, ja kirjailija kuvailee eri kulttuuritaustaisia päähenkilöitä uskottavalla, rujolla mutta inhimillisellä kerronnalla. Loppupeleissä ihan lukemisen arvoinen kirja.
3,5/5
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Haava
Jumalan nyrkki 43152 viestiä Ylläpitäjä
|
#90 kirjoitettu
31.07.2011 18:57
Pohjois-Korea kirjoitti:
Mistä hommasit?
Kirjastoista löytyy ainakin PK-seudulla.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Free-Soul
Soldier of Love 9011 viestiä Luottokäyttäjä
|
#91 kirjoitettu
12.08.2011 20:07
Barbara Nadel - Belsassaarin tytär
Istanbuliin sijoittuvan dekkarisarjan ensimmäinen osa. Tällä hetkellä on julkaistu vasta kaksi ensimmäistä, ja jos sarjan toinen kirja on yhtä hyvä kuin tämäkin teos, jatkan ilman muuta sarjan lukemista sitä mukaa kun niitä suomen kielellä julkaistaan. Kirja on monitasoinen, se sitoo historian ja nykyhetken monitasoiseksi kimpuksi, jossa henkilöhahmot ovat mielenkiintoisia, moniulotteisia ja historiansa tuloksia. Lisäksi kirja toimii loistavasti genressään eli dekkarina. Jännittävä ja mielenkiintoinen!
Suosittelen.
5-/5
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Epoche
5248 viestiä
|
#92 kirjoitettu
04.09.2011 01:22
Toni Aho - Samuel
Kloonaushommeli, paljon kirjaimia oikeastaan vähän asiaa. Aiheesta olisi voinut repiä muutakin kerrottavaa kuin yliälykkään neandertaalisen diskoilemassa - ja mikä vittu mättää tehä kaikista homoja. Ei kuitenkaan mitenkään kehno opus, mukava klöntti tekstiä muttei millään tavalla järisyttävä teos.
2,25/5 zieguraa
Edward Bellamy - Vuonna 2000
Tämä vuonna 1888 julkaistu tulevaisuuskuvaus on kaikessa optimistisuudessaan surkuhupaisa, ihan niinku ihmiskunta koskaan oppis..Ei varsinaisesti kovin viihdyttävä teos, mutta suhteutettuna kirjoitusajankohtaansa hyvin mielenkiintoinen esitys. Kuinkakohan moni suomen kommunisteistä on tämän teoksen lukenut, ainakaan jenkkien järjestelmää se ei muuttanut jumalattomista myyntimääristä huolimatta..
3/5 zieguraa
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
Kivinäätä
1526 viestiä
|
#93 kirjoitettu
04.09.2011 15:36
Haava kirjoitti:
Pohjois-Korea kirjoitti:
Mistä hommasit?
Kirjastoista löytyy ainakin PK-seudulla.
Kuin myös Turusta.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Free-Soul
Soldier of Love 9011 viestiä Luottokäyttäjä
|
#94 kirjoitettu
04.09.2011 17:37
Kurt Vonnegut - Kissan kehto.
Ajaton klassikko, ja ymmärrän miksi. Ehdottomasti lukemisen arvoinen!
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Pohjois-Korea
10911 viestiä
|
#95 kirjoitettu
05.09.2011 20:51
Chuck Palahniuk - Fight club
Ihan vitun hyvä. Valitettavasti olen nähnyt leffan motnakin kertaa ennen kuin tajusin lukea tämän, niin pilasi vähän vaikutusta. Mut vitusti parempi kuin se leffa, ois voinut olla helposti kaks kertaa pidempi. Harmi että menin ostamaan tämän siskolle joululahjaksi, enkä suinkaan itselleni -____- Mut siis, täydellinen.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Free-Soul
Soldier of Love 9011 viestiä Luottokäyttäjä
|
#96 kirjoitettu
16.09.2011 18:08
Kurt Vonnegut - Teurastamo 5
Upea kirja. Sekoitus omaelämäkerrallisia kuvauksia Dresdenin pommituksista ja aikamatkailevan Billy Pilgrimin seikkailuja. Kuulostaa absurdilta, mutta toimii pirun hyvin. Vonnegut on kyllä nero.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Haava
Jumalan nyrkki 43152 viestiä Ylläpitäjä
|
#97 kirjoitettu
28.09.2011 12:28
Tuomas Kyrö - Mielensäpahoittaja
En ole pitkään aikaan nauranut näin kirjalle. Edellinen yhtä hauska taisi olla "The Gospel of the Flying Spaghetti Monster". Mutta siis kirjan hauskuus perustuu todella henoihin pieniin yksityiskohtiin ja upeaan kieleen. Tyksin kybällä.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Pohjois-Korea
10911 viestiä
|
#98 kirjoitettu
28.09.2011 13:10
Chuck Palahniuk - Tukehtuminen
Tunnustaudun faniksi. Ihan vitun nerokasta tekstiähän tämä on. Täysin mielipuolinen juonikuvio pitää otteessaan koko kirjan ajan ja kirjallisesti erittäin pätevää tavaraa myös. Ei voi kyllä olla nauramattas tälle dialogille. En ees yritä selittää tätä juonta kun ei vain pysty, lähtöasetelmista lähtien ihan absurdia kamaa ja mitä pidemmälle mennään niin sitä omituisemmaksi huumori muuttuu.
5/5
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Free-Soul
Soldier of Love 9011 viestiä Luottokäyttäjä
|
#99 kirjoitettu
15.10.2011 18:19 Muok:15.10.2011 18:21
Barbara Nadel - Kristallihäkki
Istanbuliin sijoittuvan dekkarisarjan toinen osa. Upeaa laatua tämäkin! Harmi että tässä sarjassa jossa on englanniksi ilmestynyt jo 13 osa, on suomennettuna julkaistu vasta nämä ensimmäiset kaksi. Vesi kielellä odotan seuraavaa suomennosta jonka nimi on Arabeski.
Hienoa myöskin huomata, että henkilöhahmot, jotka olivat edellisessäkin osassa parhainta antia, kantavat uskottavasti myös tätä kirjaa. Mukavaa, että henkilöhahmot eivät pysy staattisina, vaan kehittyvät muutuvien elämäntilanteidensa mukana kuten ihmiset oikeassa elämässäkin tekevät.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
pieslice
3286 viestiä
|
#100 kirjoitettu
21.10.2011 21:18
Tässä on tullu luettua hieman klassikoita kesän ja syksyn aikana.
Vonnegut: Teurastamo 5
Vonnegut: Äiti Yö
Lem: Solaris
Orwell: Vuonna 1984
Huxley: Uusi Uljas Maailma
Teurastamo 5 ei sinällään uponnut täysin, hyviä pointteja kirjassa mutta kieliasu vähän ärsyttävä. Kuitenkin luin läpi yhdeltä istumalta, joten jotain kiehtovaa tässäkin oli.
Äiti Yö on mielestäni näistä kahdesta Vonnegutista selkeästi parempi. Todella hauska ja elävä kertomus, ehkä kiehtovimpia natsiaiheisia romaaneja. Suosittelen erityisesti kaikille äärioikeisto-symppaajille.
Solaris oli kirjana totaalisen erilainen kuin leffana. Tää ei oikeen toimi elokuvana, jos leffa(t) tuntuivat päättömältä haahuilulta, elokuva ei oikein sovi mediana tällaiselle tarinalle.
Sitten niputan nämä kaksi tulevaisuusdystopiaa.
Vuonna 1984 oli mielestäni epäuskottava, heräsi lähinnä kysymys; miksi? Miksi tuollainen valvontakoneisto on pitänyt rakentaa; varsinkin kun Uusi Uljas Maailma:n tulevaisuusdystopia vaikuttaa huomattavan paljon uskottavammalta ja ennen kaikkea vakaammalta pitää yllä.
Harmittavaa vaan että UUM:n kaltainen turvallinen, tasapäinen, yllätyksetön ja banaali maailma tuntuu olevan hälyttävän monien ihmisten (keskinkertaisten, duunarien yms) todellisena unelmana.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Free-Soul
Soldier of Love 9011 viestiä Luottokäyttäjä
|
#101 kirjoitettu
21.10.2011 22:37
Atiq Rahimi - Kärsimysten musta kivi
Jossain päin sotaisaa Afganistania vaimo hoivaa koomassa makaavaa aviomiestään, istuu päivästä toiseen miehensä vuoteen äärellä, rukoilee, hengittää samaan tahtiin miehensä kanssa. Vähitellen nainen alkaa kertomaan miehelle synkimpiä salaisuuksiaan. Kerrottavaa on niin paljon, että sanojen virta ei ota loppuakseen... Tarina perustuu vanhaan persialaiseen myyttiin kärsivällisestä kivestä, jolle voi paljastaa salaiset tuskansa ja surunsa.
Arvostetuilla palkinnoilla palkittu kirja on oudolla tavalla kaunis ja kevyt luettava, vaikka aiheen luulisi olevan raskas. Nopealukuinen, hyvä kirja välipalaksi. Kannattaa lukaista.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Epoche
5248 viestiä
|
#102 kirjoitettu
11.11.2011 03:39
Ray Bradbury - Kuvitettu mies
Oli pettymys, kirjan novellit eivät muodosta mitään kokonaisuutta eivätkä ole yksinään kovin hyviä. Mielestäni kovasti yliarvostettu kirjailija.
2/5 zieguraa
Brian Francis Slattery - Avaruusblues
Aika heikko yritys genressään - tosin koko genre on täynnä huonosti kirjotettua paskaa. Jos haluaa kirjoittaa koomista scifiä niin sen pitäisi edes hippasen hymyilyttää - tämä ei sitä tehnyt.
2,5/5 zieguraa
Alastair Reynolds - Prefekti
Modernimpaa tavaraa, erittäin hyvä maailma jonka kirjoittaja on luonut. Kirja itsessään oli varsin hyvä ja sillai koleesti kuuli. Itse suosisin suorempaa kerrontaa ja vähemmän vihreitä keijukaisia oksistoissa räkättämässä kun aseet laulavat. Joka tapauksen ollessa tapaus vaikuttava kokonaisuus..
3,75/5 zieguraa
Iain M. Banks - Algebraisti
Äskeinen kirja, siis prefekti pyrki hallitsemaan koko maailmankaikkeutta - tämä kirja menee syvemmälle. Juoni on erittäin tiukka ja minkäänlaista tylsistymistä ei tapahdu. Sivuja on raamatun verran ja juonenkäänteitä enemmän. Miinuspuolella on kaiken pieni lapsellisuus joka saa minulta pitkän miinuksen. Kyseessä ei todellakaan ole lasten kirja niin minkä vitun takia jauhetaan paskaa ja kaikki on delfiinejä? Suomennos ei ole onnistunut, oikoluku on pettänyt pahasti. Tarinassa välillä oikaistaan mutkia todella härskisti, mutta tavaraa teoksessa on niin paljon ettei se muodosta isoa estettä lukunautinnolle. Hardcore-scifistien pakkolukea opus..
3,75/5 zieguraa
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Free-Soul
Soldier of Love 9011 viestiä Luottokäyttäjä
|
#103 kirjoitettu
06.01.2012 19:21
Tove Jansson - Nukkekaappi
Novellikokoelma, kokoelma hirmuisen aidontuntuisia ihmiskuvauksia. Kaunista ja rujoa, herkkää ja julmaa. Tove Janssonilla on tarkka silmä kuvailla ihmisiä inhimillisesti.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Kostiainen
P. M.
Kostiainen
Project
6777 viestiä
|
#104 kirjoitettu
06.01.2012 23:56
Madventures - Seikkailijan atlas. Hieno kirja. Iski taas kaipuu kaukomaille.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Night Child
1796 viestiä
|
#105 kirjoitettu
11.01.2012 18:55
Robert Jordan - Callandor, Ajan Pyörän 6. osa.
Tässä osassa tapahtui henkilöiden ja tarinan kannalta paljon. Rand julistautui vihdoin uudestisyntyneeksi Lohikäärmeeksi ja muidenkin henkilöhahmojen paikka alkaa hahmottua. Sota Ba'alzamonia vastaan käynnistyy todella vasta tämän kirjan lopussa. Tässä välissä on hyvä pitää taukoa ja lukea muita kirjoja.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Bad Dog
5078 viestiä
|
#106 kirjoitettu
11.01.2012 19:17
"Kuka murhasi rock n roll tähden?" - Juice Leskinen
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
Snacke
Erityinen tuki
4464 viestiä
|
#107 kirjoitettu
11.01.2012 19:22
Heinz Schaeffer : "U977"
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Free-Soul
Soldier of Love 9011 viestiä Luottokäyttäjä
|
#108 kirjoitettu
11.01.2012 19:48
George Orwell - Eläinten vallankumous
Kerrassaan mainio klassikkoteos. Lyhyt ja nopealukuinen romaaniksi, mutta sitäkin oivaltavampi ja terävämpi sisällöltään. Suosittelen kaikille lämpimästi!
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
dbgirl
4818 viestiä
|
#109 kirjoitettu
28.01.2012 21:34
Kati Kovács: Vihreä rapsodia
Kerronta on lievästi sanoen persoonallista, sekä kirjallinen että kuvallinen, kaikki menee järjen tuolle puolen jonnekin hyvin kauas. En tajunnut tästä oikeastaan mitään muuta kuin että pikkutyttö lähti Unkariin johonkin perheeseen ja sitten siellä tapahtuu kaikkea aivan järjetöntä. Ei voi sanoa paremmin - lukekaa itse niin tiedätte. Oli kyllä liian sekavaa, mutta olipahan kerrankin jotain persoonallista!
1/5
http://www.adlibris.co...
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Ted Nugentti II
2422 viestiä
|
#110 kirjoitettu
01.02.2012 00:02 Muok:01.02.2012 00:03
Dawn Sirett : Hauskat Ajopelit
Juuri sain luettua tämän. Ensimmäinen lukemani Sirettin kirja. Hauskat Ajopelit käsittelee hauskoja ajopelejä,
mutta käy nopsaan läpi myös lentokoneet ja veneet. Ihan sillai hyvä opus, tämän yksinkertaisemmin ja selkeämmin ei taatusti pysty näitä asioita edes valottamaan.
Vähän jäi jotenkin silti vajuriksi tämä lukukokemus. Uutta informaatiota oli allekirjoittaneelle aika vähän ja Hauskat Ajopelit tuntui enemmänkin johdannolta kuin kokonaiselta kirjalta.
Lisäksi hämäsi että Richard Scarrya ei mainittu kirjassa kertaakaan vaikka muuten kaikenlaista namedroppailua oli paljon. Vähän sama ku että tekisi Muumeista kirjan ja unohtaisi mainita Tove Janssonin.
Tästä nimenomaisesta aiheesta on aika vaikea löytää kirjallisuutta, joka menee tällaisesta aihetta esittelevästä
aloitusteoksesta vähän syvemmälle, mutta ei kuitenkaan niin pitkälle että koko teksti tuntuu siltä että lukisi sanskrittia väärin päin kännissä. Eli jos joku voi jotain hyvää opusta joku osaa suositella nii olis kauheen kliffa juttu.
Jälkikasvuni tykkää tästä ihan sairaasti. Itse tykkään vain nähdä hymyn lapseni kasvoilla hänen ihaillessaan kirjan traktoreita ja rekkoja.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Myotess
5276 viestiä
|
#111 kirjoitettu
11.02.2012 23:14
Margaret Weis & Tracy Hickman: Syyshämärän lohikäärmeet
Toista osaa aloiteltu
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Shah
2339 viestiä
|
#112 kirjoitettu
14.02.2012 11:13
Kandinsky - Päiväkirjat
Seuraavaks tulee vuoroon se paljon kehuttu Patti Smithista kertova kirja (suomentanut Antti Nylen). Vois iltalukemisiksi käydä loppuun myös viimein tuon Jäntin kirjoittaman lintukirjan ja uusimman Taide-lehden.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Fitz
15364 viestiä Luottokäyttäjä
|
#113 kirjoitettu
14.02.2012 11:21
Myotess kirjoitti:
Margaret Weis & Tracy Hickman: Syyshämärän lohikäärmeet
Toista osaa aloiteltu
Parasta
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
dbgirl
4818 viestiä
|
#114 kirjoitettu
15.02.2012 12:50
Aku Ankka: Parhaat palat 1958
Muutamia vähän huonoja, aika paljon keskinkertaisia ja pari erinomaista tarinaa. En olisi silti uskonut että näin vanhat Aku-tarinat olisivat mieleeni, suosikkitarinani kun ovat 70-luvulta tuonne 90-luvun puoleenväliin saakka.
Suosikkejani tässä kokoelmassa ovat:
- Pluto (julk. 8/58)
- Mikki Hiiri ja junanryöstäjät (The Vanishing Railroad) (julk. 11-13/58
- Aku Ankka: Peloton ja nuhteeton (julk. 19/58)
- Mikki Hiiri salaperäisessä hotellissa (The Last Resort) (julk. 20-22/58)
- Aku Ankka: Hankalat lemmikit (julk. 21/58)
- Aku Ankka: Joulu Karhuvuorella (Christmas on Bear Mountain) (julk. 23-24/58)
Ihan hyvää luettavaa, mutta en tiedä ostaisinko.
3-/5
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
dbgirl
4818 viestiä
|
#115 kirjoitettu
17.02.2012 16:40 Muok:17.02.2012 16:43
Alan Moore: Rämeen olento
Sarjakuva, jonka alussa tapahtuu klassinen vahinko ja tiedemies muuttuu hirviöksi. Rämeen olennoksi, kuten hän/se itse itseään kuvailee. Yrittää tavoitella ihmisyyttänsä mutta on silti onnellinen ollessaan jonkinlainen kasvimainen olento, Alecia ei enää oikeastaan ole. Sitten saapuu paha, mikä muuttaa kaiken.
Komeasti piirretty ja väritetty sarjakuva, jonka käsikirjoitus on suorastaan loistava. Pelottava, yläasteella jos olisin niin olisin ehkä saanut painajaisia. Melko houreinen ja silti samaan aikaan niin... järkevä.
Suosittelen ehdottomasti sarjakuvien ystäville, Mooren Vartijat on myös toinen mikä kannattaa ehdottomasti lukea.
5-/5
dbgirl muokkasi viestiä 16:42 17.02.2012
http://fi.risingshadow...
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
dbgirl
4818 viestiä
|
#116 kirjoitettu
17.02.2012 16:42
Saminoidi kirjoitti:
dbgirl kirjoitti:
Mooren Vartijat on myös toinen mikä kannattaa ehdottomasti lukea.
Ei ku se pitää lukea.
Totta
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Kivinäätä
1526 viestiä
|
#117 kirjoitettu
17.02.2012 18:06
Rimbaud: Kausi helvetissä
Mukavaa miten käännösrunoutta julkaistaessa ymmärretään joskus painaa ne alkukieliset siihen viereiselle sivulle. Tämäkin oli varsin mukava kielikurssi. Ja kovaa kamaa muutenkin toki.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Izgoroth
150 viestiä
|
#118 kirjoitettu
14.03.2012 15:37
Sorcery and Religion in Ancient Scandinavia by Varg Vikernes
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Free-Soul
Soldier of Love 9011 viestiä Luottokäyttäjä
|
#119 kirjoitettu
14.03.2012 18:52
Claes Andersson - Jokainen sydämeni lyönti
Omaerämänkerrallinen, nopealukuinen, herttainen. Ei ollut kauhean pitkä edes, vain 175 sivua. Lukiessa tuli sellainen olo että kuuntelee tarinankertojaa joka tuttavallisesti jutustelee niitä näitä ja kertoilee anekdootteja elämästään. Varsinkin tuokiokuvat ajoilta lääkärinä eri mielisairaaloissa olivat erityisen mielenkiintoista luettavaa.
Täytyy kyllä salaisesti ihailla miestä joka on menestynyt kaikessa mihin on ryhtynyt: kirjailijana, runoilijana, politiikassa, jalkapallon pelaajana, lääkärinä, psykiatrina, jazz-pianon soitossa...
Ihku.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Werewolves
163 viestiä
|
#120 kirjoitettu
15.03.2012 00:16
Nyt pääsee brassailemaan niinkin eksoottisella teoksella, kuin Tintti ja aakkostaide, josta se valmiiksi piirretty ja suomennettu bootleg-versio. Ihan kiva kuriositeetti.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|