Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 

< Edellinen 1 2

Kirjoittaja Vanhat 3D räiskäleet ja koodit


Thimns
4926 viestiä

#41 kirjoitettu 13.01.2008 12:33

Huomasinpa justiin et nyt kun on viimisen 10 vuoden ajan tottunut fps-pelejä ohjaamaan rotalla, niin on aika helvetin vaikee uudelleentotuttautua tohon pelkällä näppiksellä ohjailuun.

^ Vastaa Lainaa


MKDELTA
11907 viestiä

#42 kirjoitettu 13.01.2008 14:08

GxBx kirjoitti:
MKDELTA kirjoitti:
Onko kellään kokemusta muuten tuosta Doomsday Engine sourceportista? Vaikuttaa aika namikarkilta.


ei kokemusta. katoin sshotit ja aika kökön näkönen oli... tai siis jos haluaa kunnon 3d modeleita niin voihan sitä pelata mitä tahansa nykyajan präiskettä.

95:sen eka episodi läpi \,,/

Mä latasin sen ja tykkään. Jostain syystä se ei edes ottanut käyttöön niitä doomin elukoiden 3D-modeleita, mutta seinätekstuurit on vähän nätimmät, ja mouselook toimii täysin (loistavaa!!!). Hereticissä sen sijaan toimii kaikki noi uudet jutut....graafisesta ilmeestä tulee itse asiassa mieleen Hereticin ja Hexen IIsen sekoitus. Hexen IIsta tuli mätettyä niin paljon nuorempana. Ai et se oli kova, ja pelottava.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#43 kirjoitettu 13.01.2008 18:55

Thimns kirjoitti:
Huomasinpa justiin et nyt kun on viimisen 10 vuoden ajan tottunut fps-pelejä ohjaamaan rotalla, niin on aika helvetin vaikee uudelleentotuttautua tohon pelkällä näppiksellä ohjailuun.


Mitäs kumman peliä sää pelkällä näppiksellä pelaat? Kyllähän noita kaikkia voi hiirellä ohjata, Wolfensteiniakin, vaikkei kylläkään pystysuunnassa. Mutta tähtäys kumminkin. Ja Doomiin saa sourceporttien avulla myös pystysuuntaisen tähtäilyn joskin se on aika turha...

accent muokkasi viestiä 18:55 13.01.2008

Itse olen ainakin aina pelannut Wolfensteinia ja Doomia ynnä muita hiiri-näppis-yhdistelmällä jo ennen source porttien tuomia lisähienouksia.

^ Vastaa Lainaa


MKDELTA
11907 viestiä

#44 kirjoitettu 13.01.2008 20:29

accent kirjoitti:
Ja Doomiin saa sourceporttien avulla myös pystysuuntaisen tähtäilyn joskin se on aika turha...

Emmie tiiä Doomista, mut Hereticissä (perustuu Doomin koodiin ja siinäkin noi sourceportit toimii) tuo pystytähtäys on oikea jumalten lahja, kun siinä on niitä pikkupiruja mitkä lentää, ja muutenkin enemmän kait korkeuseroja ja muuta tiukkaa.

Olenko muuten ainoa jonka mielestä Heretic ja Hexen on paljon vaikeampia kuin Doom, ainakin alussa? Hereticissä jo toisessa kentässä on suht(eettoman) armottomia vihollisten yllätysrynnäköitä selän takaa salaovesta, ja Hereticin "laitetaan tokaan kenttään satunnaisesti syntymään kovia tulipalloja ampuvia ötököitä suht ripeään tahtiin! "JOO!!!""-suunnittelu on aika veikeää(vaikeaa).

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#45 kirjoitettu 13.01.2008 22:05

Thimns kirjoitti:
Huomasinpa justiin et nyt kun on viimisen 10 vuoden ajan tottunut fps-pelejä ohjaamaan rotalla, niin on aika helvetin vaikee uudelleentotuttautua tohon pelkällä näppiksellä ohjailuun.


Kyllähän toi doomi menee pelkällä näppiksellä, kun siinä on automaattitähtäys ja muutenkin se perustuu lähinnä siihen että juostaan ympyrää vihollisten ympärillä.
Tai sit oon vaan pelannu sitä niin helvetisti pienempänä, että toi kontrollimekaniikka on vaan iskostunu selkärankaan.

Quake 1 oli omasta mielestäni eka fps missä oli toimiva hiiriohjaus.

Muuten, yllättävän toimiva peli vieläkin toi doom 2...

^ Vastaa Lainaa


Epoche
5248 viestiä

#46 kirjoitettu 13.01.2008 22:14

MKDELTA kirjoitti:
Olenko muuten ainoa jonka mielestä Heretic ja Hexen on paljon vaikeampia kuin Doom, ainakin alussa? Hereticissä jo toisessa kentässä on suht(eettoman) armottomia vihollisten yllätysrynnäköitä selän takaa salaovesta, ja Hereticin "laitetaan tokaan kenttään satunnaisesti syntymään kovia tulipalloja ampuvia ötököitä suht ripeään tahtiin! "JOO!!!""-suunnittelu on aika veikeää(vaikeaa).


Sanoisin ettei ole vaikea, suosittelen kanamoodia heretickiin..Veikeä on oikea sana, heretichän ei toiminut koska koodi oli paska - ja kukaan ei tarpeeksi nopeasti sitä korjannut..Kaupallinen korjaus olikin juuri Hexen tmsp..No joo, paljonpa muistan, sentään enemmän kun monet aikanaan elämättömät..

^ Vastaa Lainaa


KSalmela

#47 kirjoitettu 13.01.2008 22:58

Thimns kirjoitti:
Huomasinpa justiin et nyt kun on viimisen 10 vuoden ajan tottunut fps-pelejä ohjaamaan rotalla, niin on aika helvetin vaikee uudelleentotuttautua tohon pelkällä näppiksellä ohjailuun.

Olen mennyt tuon Doomin läpi kännykällä (N-Gage QD), eikä tuo ohjaus niin paljoa vaikuta jos vain saa strafen ja tähtäyksen eri näppäimiin. "Tavallisella" puhelimen näppiksellä ei varmaan olisi niin helposti onnistunut.

^ Vastaa Lainaa


JM
18460 viestiä

#48 kirjoitettu 13.01.2008 23:28

Joo-o, tykkäsin koodeistya sillon ku tuli vielä pelailtua..

GTA on yksi suosikkipelejäni ja siinä on kyllä monenlaista vänkää leikkimistä koodien kanssa. GTA3:ssa erityisesti (tämä ei kyllä ole koodi, mutta silti) se, kun muokkaa niitä autojen ominaisuuksia siitä yhdestä tekstitiedostosta. GTA Londonissa oli muistaakseni jotain hasusja erikoiskikkoja ja GTA2:sta saa kaksinpelinä aivan tolkuttoman kaoottisen koodien kanssa.

Doomiakin on tullut veivattua.

En kylläkään ole kai koskaan pelannut yhtään tietokonepeliä läpi. Jos ei lukiossa laskimen pelejä lasketa kun niissä oli vähemmän kenttiä, jezzballissa ainakin.

^ Vastaa Lainaa


MKDELTA
11907 viestiä

#49 kirjoitettu 14.01.2008 00:01

Epoche kirjoitti:
MKDELTA kirjoitti:
Olenko muuten ainoa jonka mielestä Heretic ja Hexen on paljon vaikeampia kuin Doom, ainakin alussa? Hereticissä jo toisessa kentässä on suht(eettoman) armottomia vihollisten yllätysrynnäköitä selän takaa salaovesta, ja Hereticin "laitetaan tokaan kenttään satunnaisesti syntymään kovia tulipalloja ampuvia ötököitä suht ripeään tahtiin! "JOO!!!""-suunnittelu on aika veikeää(vaikeaa).


Sanoisin ettei ole vaikea, suosittelen kanamoodia heretickiin..Veikeä on oikea sana, heretichän ei toiminut koska koodi oli paska - ja kukaan ei tarpeeksi nopeasti sitä korjannut..Kaupallinen korjaus olikin juuri Hexen tmsp..No joo, paljonpa muistan, sentään enemmän kun monet aikanaan elämättömät..

? Heretic oli kyllä aika eri juttu kun Hexen. Hexen tuntui monessa suhteessa melko suoralta Doom-käännökseltä, Hereticissä alkoi olemaan jo omaa kivaa niitten manojen ja hahmoluokkien ja niin pois päin muodossa.

Ja itsestäni tuntuu että Heretic ainakin on vaikeampi, ei nyt älyttömän vaikea mutta vaikeampi, kuin Doom, ainakin alussa. Doomin ekassa episodissa, normaalilla vaikeusasteella ympäristö on pelottavampi, "vaarallisempi" kuin hirviöt - kyse on lähinnä siitä, että pysyykö pelaaja nahoissaan kun Spectre hyökkää apinan raivolla jossain pimeässä tietokonehuoneessa. Eka tunnelmaa kasvatetaan ahdistavilla mölinöillä ja kurlauksilla, ja sitten kimppuun käy näkymätön demoni. Pelottavaa. Se mittelee pelaajan toimintakykyä vs. jännitys, näin ainakin mielestäni. Doom IIsen lahtausareenat ja Cacodemonit kentästä 2. lähtein ovat eri asia.

Heretic ei taas ole niin pelottava, aika juustoisine fantasioine kaikkineen, mutta elukoiden rynnäköt ja väijytykset sun muut ansat ovat vaarallisempia, ja niitä käytetään jo oikeastaan heti pelin alusta asti. Muistelen että Doomissakin tulee aika helvetin (heh) hikisiä hetkiä, mutta Hereticissä se kakkeli lätkäistään naamaan jo 2. kentässä. Hereticissä vähän sama, mutta elukoita on vähemmän ja ne ovat vahvempia.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#50 kirjoitettu 14.01.2008 00:31

MKDELTA kirjoitti:

Olenko muuten ainoa jonka mielestä Heretic ja Hexen on paljon vaikeampia kuin Doom, ainakin alussa?


Et ole. Heretic ja Hexen on ihan pirun vaikeita.

accent muokkasi viestiä 00:33 14.01.2008

Näin joskus painajaisia joissa olin joutunut itse sisään peliin joka oli kuin Doom mutta hirviöt olivat Hexenistä ja ihan hemmetin vaikeita tappaa. Vihaan Hereticin ja Hexenin hirviöitä. Ne ovat tyhmän näköisiä ja ärsyttävän kestäviä. Alkupäänkin perusmöröt kuin Doomin välipomoja.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#51 kirjoitettu 14.01.2008 00:44

Sain juuri yhden Doom 2 -kentän viimeistelyä vaille valmiiksi. Kyseessä on UAC:n vapaa-ajanviettokeskus jossa on uima-allas sekä tappeluareena, jolla Helvetin mörmelöt ovat viihdytyksekseen pakottaneet pelaajan taistelemaan hengestään. Mutta pelaajapa onnistuukin pakenemaan areenalta (jos selviää taistelusta) ja joutuu löytämään tien pois rakennuksesta.

Par-aika ehkä jotain minuutin tai 50 sekunnin luokkaa (menin äsken 1:09), speedrun-tekniikoilla ehkä 40 sekuntia.

Taidanpa laitella huvikseni screenshottia nettiin kohta ja etsiä jonkin ftp-ohjelman jotta saan kotisivutilaani hyödynnettyä kenttien uppaamiseen.

^ Vastaa Lainaa


Thimns
4926 viestiä

#52 kirjoitettu 14.01.2008 01:14

accent kirjoitti:

Mitäs kumman peliä sää pelkällä näppiksellä pelaat? Kyllähän noita kaikkia voi hiirellä ohjata, Wolfensteiniakin, vaikkei kylläkään pystysuunnassa. Mutta tähtäys kumminkin. Ja Doomiin saa sourceporttien avulla myös pystysuuntaisen tähtäilyn joskin se on aika turha...



Xiit!

Ei niitä kuulu hiirellä ohjata.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#53 kirjoitettu 14.01.2008 02:49

Thimns kirjoitti:
accent kirjoitti:

Mitäs kumman peliä sää pelkällä näppiksellä pelaat? Kyllähän noita kaikkia voi hiirellä ohjata, Wolfensteiniakin, vaikkei kylläkään pystysuunnassa. Mutta tähtäys kumminkin. Ja Doomiin saa sourceporttien avulla myös pystysuuntaisen tähtäilyn joskin se on aika turha...



Xiit!

Ei niitä kuulu hiirellä ohjata.


Mitenniin ei jos niissä kerta on ollut alunperinkin mahdollista ohjata hiirellä. Naapurin neljäkasikutosellakin silloin joskus vuonna Euroopan Unioni pelattiin Spear of Destinyä hiirellä ja se oli paljon coolimpi ja tiukempi juttu kun joku lame-ass näppispelleily. Kyl se vaan on aina ollut niin että hiirellä ohjaaminen on 1337 ja näppiksellä ohjaaminen ei.

Sitten ymmärtäisin tuon mielipiteesi jos niissä peleissä ei olisi ollut hiiriohjausta jo vanhoina hyvinä aikoina.

^ Vastaa Lainaa


Thimns
4926 viestiä

#54 kirjoitettu 14.01.2008 03:12

accent kirjoitti:
Mitenniin ei jos niissä kerta on ollut alunperinkin mahdollista ohjata hiirellä. Naapurin neljäkasikutosellakin silloin joskus vuonna Euroopan Unioni pelattiin Spear of Destinyä hiirellä ja se oli paljon coolimpi ja tiukempi juttu kun joku lame-ass näppispelleily. Kyl se vaan on aina ollut niin että hiirellä ohjaaminen on 1337 ja näppiksellä ohjaaminen ei.

Sitten ymmärtäisin tuon mielipiteesi jos niissä peleissä ei olisi ollut hiiriohjausta jo vanhoina hyvinä aikoina.


Väitäkkönä et doomissa oli hiiriohjaus jo vanhoina hyvinä aikoina?

^ Vastaa Lainaa


Tantsku
381 viestiä

#55 kirjoitettu 15.01.2008 22:56

Voi saatana et Hexen oli joskus jännä..

^ Vastaa Lainaa


Electron
1229 viestiä

#56 kirjoitettu 15.01.2008 23:29

Tantsku kirjoitti:
Voi saatana et Hexen oli joskus jännä..


Hei toi oli muuten siisti! Mulla ei kyllä ikinä ollu siitä kun joku shareware mut oli kyllä silti elämys siihen aikaan.

Ja muistaakos kukaan semmoista kun BLOOD??? Vitja että se junakenttä oli huippu. Tähän en kyllä koodeja enää muista.

One more: Redneck Rampage!

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#57 kirjoitettu 16.01.2008 00:38

MKDELTA kirjoitti:
Doomin ekassa episodissa, normaalilla vaikeusasteella ympäristö on pelottavampi, "vaarallisempi" kuin hirviöt - kyse on lähinnä siitä, että pysyykö pelaaja nahoissaan kun Spectre hyökkää apinan raivolla jossain pimeässä tietokonehuoneessa. Eka tunnelmaa kasvatetaan ahdistavilla mölinöillä ja kurlauksilla, ja sitten kimppuun käy näkymätön demoni. Pelottavaa. Se mittelee pelaajan toimintakykyä vs. jännitys, näin ainakin mielestäni.


Doom 3:n modi "Classic Doom" on juurikin tuo Knee-Deep-In-The-Dead päivitettynä Doom3:n engineen ja Doom3:n möröillä. Vaikeustaso on kertaluokkaa kovempi, koska Doom3:ssa pelaaja on suhteelisen hidas ja heikko, sekä viholliset - ennen kaikkea pinkyt (ja shadereilla lasimaisiksi modatut) spectret ovat kertaluokkaa ekan doomin serkkujaan pahempia (ja kestävämpiä). Ja huonona päivänä ihan perusäijätkin ovat aika hankalia - tosin kyllä ekassakin doomissa ne haulikkotyypit verottaa healthia, koska siinä ei noita luotiaseita vastaan voi suojautua muulla kuin randomnumbergeneraattorilla.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#58 kirjoitettu 16.01.2008 01:47

Thimns kirjoitti:
accent kirjoitti:
Mitenniin ei jos niissä kerta on ollut alunperinkin mahdollista ohjata hiirellä. Naapurin neljäkasikutosellakin silloin joskus vuonna Euroopan Unioni pelattiin Spear of Destinyä hiirellä ja se oli paljon coolimpi ja tiukempi juttu kun joku lame-ass näppispelleily. Kyl se vaan on aina ollut niin että hiirellä ohjaaminen on 1337 ja näppiksellä ohjaaminen ei.

Sitten ymmärtäisin tuon mielipiteesi jos niissä peleissä ei olisi ollut hiiriohjausta jo vanhoina hyvinä aikoina.


Väitäkkönä et doomissa oli hiiriohjaus jo vanhoina hyvinä aikoina?


Varmana oli, jostain setupista sen kai pystyi laittamaan. Siis ihan sivusuunnassa vaan. Ja Wolfensteinissakin jo.

^ Vastaa Lainaa


Thimns
4926 viestiä

#59 kirjoitettu 16.01.2008 02:31

accent kirjoitti:
Thimns kirjoitti:
accent kirjoitti:
Mitenniin ei jos niissä kerta on ollut alunperinkin mahdollista ohjata hiirellä. Naapurin neljäkasikutosellakin silloin joskus vuonna Euroopan Unioni pelattiin Spear of Destinyä hiirellä ja se oli paljon coolimpi ja tiukempi juttu kun joku lame-ass näppispelleily. Kyl se vaan on aina ollut niin että hiirellä ohjaaminen on 1337 ja näppiksellä ohjaaminen ei.

Sitten ymmärtäisin tuon mielipiteesi jos niissä peleissä ei olisi ollut hiiriohjausta jo vanhoina hyvinä aikoina.


Väitäkkönä et doomissa oli hiiriohjaus jo vanhoina hyvinä aikoina?


Varmana oli, jostain setupista sen kai pystyi laittamaan. Siis ihan sivusuunnassa vaan. Ja Wolfensteinissakin jo.


Nyt oon kyllä 99% varma, että jos vaikka jossain Ultimate Doomissa tai uudemmassa olikin mahdollista ohjata hiirellä, niin siinä alkuperäisessä Doom 2 v1.666:ssa ei ollut. Eikä ainakaan Doom 1:ssä, siitä olen jo täysin varma.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#60 kirjoitettu 16.01.2008 03:49

Thimns kirjoitti:
accent kirjoitti:
Thimns kirjoitti:
accent kirjoitti:
Mitenniin ei jos niissä kerta on ollut alunperinkin mahdollista ohjata hiirellä. Naapurin neljäkasikutosellakin silloin joskus vuonna Euroopan Unioni pelattiin Spear of Destinyä hiirellä ja se oli paljon coolimpi ja tiukempi juttu kun joku lame-ass näppispelleily. Kyl se vaan on aina ollut niin että hiirellä ohjaaminen on 1337 ja näppiksellä ohjaaminen ei.

Sitten ymmärtäisin tuon mielipiteesi jos niissä peleissä ei olisi ollut hiiriohjausta jo vanhoina hyvinä aikoina.


Väitäkkönä et doomissa oli hiiriohjaus jo vanhoina hyvinä aikoina?


Varmana oli, jostain setupista sen kai pystyi laittamaan. Siis ihan sivusuunnassa vaan. Ja Wolfensteinissakin jo.


Nyt oon kyllä 99% varma, että jos vaikka jossain Ultimate Doomissa tai uudemmassa olikin mahdollista ohjata hiirellä, niin siinä alkuperäisessä Doom 2 v1.666:ssa ei ollut. Eikä ainakaan Doom 1:ssä, siitä olen jo täysin varma.


Tutkin tässä Doom Wikiä (jossa ei versiohistoriassa mainittu minkään version kohdalla että hiiriliikuttelu olisi lisätty siihen vaikka moni muu isompikin muutos oli mainittu) ja kaivelin omaa muistiani ja kyllä se nyt vaan näyttäisi tosiaan olevan niin että Doomin kaikissa julkaisuversioissa on pystynyt liikuttamaan hiirellä samalla tavalla kuin jo muinaisessa Wolfenstein 3d:ssäkin eli eteen/taakse liikuttaa ukkoa eteen/taakse ja sivulle liikuttaminen kääntää (tai alt pohjassa strafettaa)

accent muokkasi viestiä 03:50 16.01.2008

^ Vastaa Lainaa


Dark Sorrow
238 viestiä

#61 kirjoitettu 16.01.2008 08:47

popovan kirjoitti:
iddqd on varmaan syöpynyt mieleen loppuelämäksi


ihanaa


Totta, siitä ei pääse eroon haulikollakaan... Offtopiccina, Quizfarmilla oli kysely: What gun should suit you the best. Sain haulikon ja selostukses luki lopus "Maybe you have played too much DOOM..."

Idbeholda ja idbeholds teki kans jotaki kivaa.

DOOM 1:sen menin koodeitta läpi, sekä lisäosan. Kakkosta ja Final-Doomia en oo viä päässy. Kakkosta en oo jaksanu ees oikein kokeilla, kun olin pitkällä ja joku tallensi päälle.

Duke Nukemin eka maailma läpi ilman koodeja, kaks muuta jäljellä.

Hexen on koodeitta kesken, samoin sen 2:nen ja Heretic 2. Ekaa Hereticiä en jaksa koittaa.

Tietääkö kukaan muuten sellaista 2D peliä, kuin Yo!Joe! ? Se oli kova pienenä, mut nykyään en löydä mistään.

^ Vastaa Lainaa


Pastori
Henkinen tuki
7422 viestiä
Luottokäyttäjä

#62 kirjoitettu 16.01.2008 08:56

Dark Sorrow kirjoitti:
Tietääkö kukaan muuten sellaista 2D peliä, kuin Yo!Joe! ? Se oli kova pienenä, mut nykyään en löydä mistään.


Milleköhän laitteelle? Tulee mieleen ainakin c64:lle ollut G.I. Joe, kun siinähän aina tunnushuutona oli "Yo, Joe!". Siinä oli kova kaksinpelimahdollisuuskin missä molemmat sai valita oman ukkelinsa useista eri vaihtoehdoista (Snake Eyes oli kovuus!) ja sitten niillä pääsi räiskyttelemään toisiaan erilaisissa kentissä. Ainakin sellanen autiomaa oli yks...

Heh. Pelailin tuossa Doomia kanssa 360:llä yks päivä kun sen saa Xboxin Arcade-pelinä. Harmi vaan että se oli se triali eikä päässyt pelaamaan kuin ekaa kenttää.

Pastori muokkasi viestiä 08:57 16.01.2008

^ Vastaa Lainaa


Dark Sorrow
238 viestiä

#63 kirjoitettu 16.01.2008 08:56

MKDELTA kirjoitti:
Epoche kirjoitti:
MKDELTA kirjoitti:
Olenko muuten ainoa jonka mielestä Heretic ja Hexen on paljon vaikeampia kuin Doom, ainakin alussa? Hereticissä jo toisessa kentässä on suht(eettoman) armottomia vihollisten yllätysrynnäköitä selän takaa salaovesta, ja Hereticin "laitetaan tokaan kenttään satunnaisesti syntymään kovia tulipalloja ampuvia ötököitä suht ripeään tahtiin! "JOO!!!""-suunnittelu on aika veikeää(vaikeaa).


Sanoisin ettei ole vaikea, suosittelen kanamoodia heretickiin..Veikeä on oikea sana, heretichän ei toiminut koska koodi oli paska - ja kukaan ei tarpeeksi nopeasti sitä korjannut..Kaupallinen korjaus olikin juuri Hexen tmsp..No joo, paljonpa muistan, sentään enemmän kun monet aikanaan elämättömät..

? Heretic oli kyllä aika eri juttu kun Hexen. Hexen tuntui monessa suhteessa melko suoralta Doom-käännökseltä, Hereticissä alkoi olemaan jo omaa kivaa niitten manojen ja hahmoluokkien ja niin pois päin muodossa.

Ja itsestäni tuntuu että Heretic ainakin on vaikeampi, ei nyt älyttömän vaikea mutta vaikeampi, kuin Doom, ainakin alussa. Doomin ekassa episodissa, normaalilla vaikeusasteella ympäristö on pelottavampi, "vaarallisempi" kuin hirviöt - kyse on lähinnä siitä, että pysyykö pelaaja nahoissaan kun Spectre hyökkää apinan raivolla jossain pimeässä tietokonehuoneessa. Eka tunnelmaa kasvatetaan ahdistavilla mölinöillä ja kurlauksilla, ja sitten kimppuun käy näkymätön demoni. Pelottavaa. Se mittelee pelaajan toimintakykyä vs. jännitys, näin ainakin mielestäni. Doom IIsen lahtausareenat ja Cacodemonit kentästä 2. lähtein ovat eri asia.

Heretic ei taas ole niin pelottava, aika juustoisine fantasioine kaikkineen, mutta elukoiden rynnäköt ja väijytykset sun muut ansat ovat vaarallisempia, ja niitä käytetään jo oikeastaan heti pelin alusta asti. Muistelen että Doomissakin tulee aika helvetin (heh) hikisiä hetkiä, mutta Hereticissä se kakkeli lätkäistään naamaan jo 2. kentässä. Hereticissä vähän sama, mutta elukoita on vähemmän ja ne ovat vahvempia.



Oletko seannut Hereticin ja Hexenin jossain kohtaa? Hexenissähän ne hahmoluokat ja mana on, Heretic on mielestäni näistä enemmän se Doom-käännös.

Mutta joo, Hienoja pelejä kaikki kolme silti. Suosikkini on Hexenissä Clerik ja Hexen II:ssa Necromancer.

^ Vastaa Lainaa


Dark Sorrow
238 viestiä

#64 kirjoitettu 16.01.2008 09:00

Pastori kirjoitti:
Dark Sorrow kirjoitti:
Tietääkö kukaan muuten sellaista 2D peliä, kuin Yo!Joe! ? Se oli kova pienenä, mut nykyään en löydä mistään.


Milleköhän laitteelle? Tulee mieleen ainakin c64:lle ollut G.I. Joe, kun siinähän aina tunnushuutona oli "Yo, Joe!". Siinä oli kova kaksinpelimahdollisuuskin missä molemmat sai valita oman ukkelinsa useista eri vaihtoehdoista (Snake Eyes oli kovuus!) ja sitten niillä pääsi räiskyttelemään toisiaan erilaisissa kentissä. Ainakin sellanen autiomaa oli yks...

Heh. Pelailin tuossa Doomia kanssa 360:llä yks päivä kun sen saa Xboxin Arcade-pelinä. Harmi vaan että se oli se triali eikä päässyt pelaamaan kuin ekaa kenttää.

Pastori muokkasi viestiä 08:57 16.01.2008


Yo!Joe! oli Amigalle ja PC:lle. Tässä Kuvaa http://www.classicamiga.com/images/stories/jreviews/games/Y/yo_joe_20.png

Pelasin Demoa pienenä ja se oli läpi alta 3 min.

^ Vastaa Lainaa


Pastori
Henkinen tuki
7422 viestiä
Luottokäyttäjä

#65 kirjoitettu 16.01.2008 09:02

Dark Sorrow kirjoitti:
Yo!Joe! oli Amigalle ja PC:lle. Tässä Kuvaa http://www.classicamiga.com/images/stories/jreviews/games/Y/yo_joe_20.png

Pelasin Demoa pienenä ja se oli läpi alta 3 min.


Okei. Eli ei sinne päinkään.

^ Vastaa Lainaa


Dark Sorrow
238 viestiä

#66 kirjoitettu 16.01.2008 09:11

Electron kirjoitti:
Tantsku kirjoitti:
Voi saatana et Hexen oli joskus jännä..


Hei toi oli muuten siisti! Mulla ei kyllä ikinä ollu siitä kun joku shareware mut oli kyllä silti elämys siihen aikaan.

Ja muistaakos kukaan semmoista kun BLOOD??? Vitja että se junakenttä oli huippu. Tähän en kyllä koodeja enää muista.

One more: Redneck Rampage!


Blood 2 läpi koodeitta. Redneck rambage oli kova pienenä. Blood 1:stä en oo ehtiny vetämään läpi.

^ Vastaa Lainaa


Hertz

#67 kirjoitettu 16.01.2008 09:20

Doom ja duke nuke 3d tuli aikoinaan ylä asteella pelattua aika paljon lanissa..

Mutta myös tuli pelattua "Heretic" ja "Blood" ja blood pelissä koodit oli helppo muistaa tyyliin: hongkong = kaikki aseet, luigi = kentän skippaus.

^ Vastaa Lainaa


Dark Sorrow
238 viestiä

#68 kirjoitettu 16.01.2008 11:32

Hertz kirjoitti:
Doom ja duke nuke 3d tuli aikoinaan ylä asteella pelattua aika paljon lanissa..

Mutta myös tuli pelattua "Heretic" ja "Blood" ja blood pelissä koodit oli helppo muistaa tyyliin: hongkong = kaikki aseet, luigi = kentän skippaus.


Doomia on kiva lanittaa porukalla:
"Hei, kuka helvetti ampu mua selkään?"
"Sori"
"Tuu tänne, ammu sä sitä takaa, niin mä edestä (Cyberdemonia)"
"Se ampu mut!"
...

Helmee!

^ Vastaa Lainaa


MKDELTA
11907 viestiä

#69 kirjoitettu 16.01.2008 14:11

Dark Sorrow kirjoitti:
Oletko seannut Hereticin ja Hexenin jossain kohtaa? Hexenissähän ne hahmoluokat ja mana on, Heretic on mielestäni näistä enemmän se Doom-käännös.

Ööö joo varmaan.

Mutta joo, Hienoja pelejä kaikki kolme silti. Suosikkini on Hexenissä Clerik ja Hexen II:ssa Necromancer.

Hexen II <3 eka tietokonepeli mikä mulla oli. Toimiskohan Windows äksdeessä? Ai että sitä tuli hakattua pentuna, ja ai että se oli pelottava. Mun suosikki siinä oli se Crusader kun ne sen aseet oli niin mielikuvitukselliset, ja se jäätykki oli hauska lelu, samoin se aurinkolaaser. Necromancer oli toinen suosikkini, sitten se Assasin ja vikana se meleeukko.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#70 kirjoitettu 16.01.2008 16:47

MKDELTA kirjoitti:

Hexen II <3 eka tietokonepeli mikä mulla oli. Toimiskohan Windows äksdeessä?


Nyt ei ole varmaa tietoa kun en ole kokeillut, mutta Quaken engineen perustuvana sen pitäisi toimia glQuaken tapaan hyvin XP:ssä. Quaken enginen "sukupuu" näyttää sen polveutuvan juuri glQuakesta joten ihmettelen jos ei toimi.

^ Vastaa Lainaa


MKDELTA
11907 viestiä

#71 kirjoitettu 16.01.2008 18:29

accent kirjoitti:
MKDELTA kirjoitti:

Hexen II <3 eka tietokonepeli mikä mulla oli. Toimiskohan Windows äksdeessä?


Nyt ei ole varmaa tietoa kun en ole kokeillut, mutta Quaken engineen perustuvana sen pitäisi toimia glQuaken tapaan hyvin XP:ssä. Quaken enginen "sukupuu" näyttää sen polveutuvan juuri glQuakesta joten ihmettelen jos ei toimi.

Latasin ton yhden Hexen II sourceportin ja hyvin pelaa.

MKDELTA muokkasi viestiä 18:29 16.01.2008
Vähän hassua kun ne kallonoidat, mustekalat yms elikot mitkä sai mut melkein paskomaan housuihini pentuna kuolee nyt suunnilleen täysin kehittyneellä aivotoiminnalla ja harjoittuneella circlestrafetuksella todella helposti...

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#72 kirjoitettu 16.01.2008 19:17

Tyhmää kun Doom Builder ei toimi Vistassa kunnolla jos ei kikkaile. Pitää kenttien editoinnin ajaksi sulkea ctr-alt-deletellä windowsin explorer pois ja laittaa sitten takaisin päälle se kun lopettaa editorin käytön. Muuten käy niin että jossain vaiheessa kentän tekemistä tulee virheilmoitus ja ohjelma kaatuu (ja toisinaan se kenttätiedosto korruptoituu ja sitten vituttaa pitkän työn jälkeen hyvän kentän menetys).

Onneksi ei näköjään ole mitään huonoja sivuvaikutuksia tuon explorerin sulkemisella, kaikki palautuu nätisti ennalleen kun sen käynnistää uudelleen.

Äsken jo meinasin säikähtää että onko nyt menetetty yksi tekeillä oleva kenttä joka on mielestäni todella hyvä. Mutta sitten luin tuosta explorerinsammutusjutusta ja sain huokaista helpotuksesta kun sain sen taas toimimaan.

^ Vastaa Lainaa


Tantsku
381 viestiä

#73 kirjoitettu 16.01.2008 22:50

Kattelin doom-wikiä ja muistin että niitä örvelöitä oliki vähä muitakin ku zombit, ne karvaset tulenheittäjät, ihmeelliset punaset limapallot ja sit se robottihämähäkkiaivo. perkele nyt kyllä täytyy ladata.

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#74 kirjoitettu 17.01.2008 01:58

MKDELTA kirjoitti:
Vähän hassua kun ne kallonoidat, mustekalat yms elikot mitkä sai mut melkein paskomaan housuihini pentuna kuolee nyt suunnilleen täysin kehittyneellä aivotoiminnalla ja harjoittuneella circlestrafetuksella todella helposti...


Ite kyllä säikyin vieläkin ihan vitusti doomissa (the shores of helliä pelasin viimeks) kun niitä pinkydemoneja hyppii aina joidenkin nurkkien takaa tai yllärinä "hirviökaapeista". Se ääniefekti/karjunta on aika onnistunu just noissa pinkyissä ja spectreissä.
Inhotusta lisää vielä se, että äänistä ei saa selvää tuleeko se edestä vai takaa, joten hyökkäystä ei oikein osaa odottaa oikeasta suunnasta vaikka örinän kuulisikin.

Helppohan ne silti on tappaa. Kaks iskua berserk-nyrkillä. Tai saha.

^ Vastaa Lainaa


Ted Nugentti II
2422 viestiä

#75 kirjoitettu 24.02.2008 23:15

Doomissa kuolasin yhtä introssa pyörivää demoa, jossa tyypit vetivät moninpelinä team deathmatchia. Siihen aikaan emme me apinat osanneet kädettöminä rakentaa LAN-verkkoa. Vaikka Pelit-lehdessä taisi jossain vaiheessa olla jonkinnäköisen nollakaapelihässäkän rakennusohje.

Nykyään kiinnostaisi kokeilla Doomia moninpelinä, mutta ketään kaveria ei tunnu kiinnostavan nostalgiapelaaminen;
http://www.zdaemon.org/

http://www.doomworld.c...

Lukekaapa Doom sarjiksena.
Jamppa on ihan kyyneleissä kun saa lopussa käsiinsä BFG 9000-pysmyn.

^ Vastaa Lainaa


Ted Nugentti II
2422 viestiä

#76 kirjoitettu 27.02.2008 15:16

Loistava modaus doomiin .. keh.
http://www.dumpalink.c...

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#77 kirjoitettu 27.02.2008 17:30

Zomby Woof kirjoitti:

Lukekaapa Doom sarjiksena.
Jamppa on ihan kyyneleissä kun saa lopussa käsiinsä BFG 9000-pysmyn.


^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#78 kirjoitettu 27.02.2008 20:33

realiteetin hukannut kirjoitti:
Doom1 on nykyään ABANDONWARE PERKELE! Ei vaan porukka tiedä itekkin abandonwarena oon hakenu sen. Netistä löytää suoraan jo googlaamalla,ID silti myy sitä, mutta sen löytää muilta sivuilta abandonina :o
Sikäli mikäli se on aika typerä temppu


Eipäs se edes ole abandonware niin pitkään kuin oikeuksien omistaja eli Id päättää myydä sitä, mutta pelin iän takia se löytyy (piraattina) useilta abandonwaresaiteilta.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#79 kirjoitettu 27.02.2008 22:04

realiteetin hukannut kirjoitti:
Doom1 on nykyään ABANDONWARE PERKELE! Ei vaan porukka tiedä itekkin abandonwarena oon hakenu sen. Netistä löytää suoraan jo googlaamalla,ID silti myy sitä, mutta sen löytää muilta sivuilta abandonina :o
Sikäli mikäli se on aika typerä temppu


pieslice kirjoitti:
Eipäs se edes ole abandonware niin pitkään kuin oikeuksien omistaja eli Id päättää myydä sitä, mutta pelin iän takia se löytyy (piraattina) useilta abandonwaresaiteilta.


Joo, ei siis todellakaan ole laillista ladata sitä netistä. Se on tosiaan listattu joillain sivuilla muka abandonwareksi ikänsä takia, mutta on yhä sharewarea eli jos lataat netistä täysversion, olet rikollinen.

^ Vastaa Lainaa

< Edellinen 1 2

Vastaa Aloita uusi keskustelu