Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 

1 2 Seuraava >

Kirjoittaja Vanhat 3D räiskäleet ja koodit


Tantsku
381 viestiä

#1 kirjoitettu 09.01.2008 22:28

Pelasitteko muuten koskaan Doomeja tai Duke Nukem 3D:tä ilman koodeja?
Tuli vaan mieleen.
Nimittäin musta oli ihan vaan kivaa pomppia doom 2:ssa kenttään 21 ja lahdata kaikkea ilman että itellä oli hädän päivää.

^ Vastaa Lainaa


e2
2634 viestiä

#2 kirjoitettu 09.01.2008 22:42

Tantsku kirjoitti:
Pelasitteko muuten koskaan Doomeja tai Duke Nukem 3D:tä ilman koodeja?
Tuli vaan mieleen.
Nimittäin musta oli ihan vaan kivaa pomppia doom 2:ssa kenttään 21 ja lahdata kaikkea ilman että itellä oli hädän päivää.

Kyl mä Duke Nukem 3D:tä pelasin ilma koodeja. Doomeja en oo tainnu pelata juuri en koodeilla enkä ilman.

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#3 kirjoitettu 09.01.2008 23:19

Luulin että tää käsittelisi noiden vapautettuja lähdekoodeja...

(ID ja 3D Realms ovat siis julkaisseet doom 1:sen ja duken sorsat GPL-lisenssillä.)

^ Vastaa Lainaa


KSalmela

#4 kirjoitettu 09.01.2008 23:26

Tantsku kirjoitti:
Pelasitteko muuten koskaan Doom...

Läpi.

Tantsku kirjoitti:
...doom 2...

Läpi.

...tai Duke Nukem 3D:tä...

Läpi.

Tantsku kirjoitti:
...ilman koodeja?

Kyllä ja ei. Nuo edelliset ilman ainakin kerran.

Ja nuo Doomin koodithan kuuluvat jonkinasteiseen yleissivistykseen.
Oi niitä aikoja...

^ Vastaa Lainaa


MKDELTA
11907 viestiä

#5 kirjoitettu 09.01.2008 23:45

IDDQD! IDKMFDM olis ollut siisti koodi. :(

^ Vastaa Lainaa


Putte
6658 viestiä

#6 kirjoitettu 09.01.2008 23:57

Endorpheeny kirjoitti:
Kuinka vitussa sitä voi muistaa jotakin tollasia? Kuitenkin yli kymmenen vuotta siitä, kun pelannut moisia..

Tuota on tullut mietittyä.. Doomi on NES:n turtlesin ohella ainoa peli minkä koodeja ylipäätään muistan.

..

Duke Nukem 3D:n muistaakseni pelasin läpi ilman koodejakin, mutta useimmiten oli asekoodi päällä. Joskus latasin siihen netistä (joo silloin oli jo internet) aivan tolkuttoman upean huvipuistokentän, jota ei näytä löytyvän enää mistään. Aivan uskomattomia innovaatioita ja toteutuskin kympin luokkaa, ottaen vielä huomioon, että se kenttäeditori oli todella sekava. Täytyy joku päivä vielä kaivaa kaikki vanhat disketit esiin, josko kentät löytyisi niiltä.

^ Vastaa Lainaa


Airola
6416 viestiä

#7 kirjoitettu 10.01.2008 00:08

onhan noi tavallaa ihan legendaarisiaki koodeja, muttei mikää voita tätä:
↑ ↑ ↓ ↓ ← → ← → B A START

^ Vastaa Lainaa


Putte
6658 viestiä

#8 kirjoitettu 10.01.2008 01:11

Airola kirjoitti:
onhan noi tavallaa ihan legendaarisiaki koodeja, muttei mikää voita tätä:
↑ ↑ ↓ ↓ ← → ← → B A START

Eiks tää ollu just se Turtles 2:n kentänvalintakoodi? Paitsi että se alku oli ylös alas ylös alas.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#9 kirjoitettu 10.01.2008 01:24

Muistan ainakin doomin ja duke nukem 3d:n koodeista melkein kaikki.

iddqd
idspispopd
idkfa
idfa
idbehold*
idclev
iddt

dnkroz
dncornholio
dnclip
dnstuff

no duken koodeja en enää kovin montaa muista, muistan kyllä sen verran että niitä on aika monta

accent muokkasi viestiä 01:26 10.01.2008

Niin ja koodeja ei tueta Enää sitten kun osaa pelata ilman niitä.
No joo, kyllähän sitä piti parilla ekalla läpipeluukerralla turvautua noihin mutta sen jälkeen on pärjännyt hyvin ilman. Doom tuntuu nykyään melko helpolta peliltä :(

^ Vastaa Lainaa


BAIT-MS
53 viestiä

#10 kirjoitettu 10.01.2008 02:23

Oli aivan pakko kaivella korppujen kätköistä vanaha kunnon doom-2.
Vintissä ollut vanha uskollinen 486 vaan ei enää suostunut pelittämään.

Onneksi dosboxi pelasti.

^ Vastaa Lainaa


Airola
6416 viestiä

#11 kirjoitettu 10.01.2008 03:22

ekipae kirjoitti:
Airola kirjoitti:
onhan noi tavallaa ihan legendaarisiaki koodeja, muttei mikää voita tätä:
↑ ↑ ↓ ↓ ← → ← → B A START


Konami (Contra) code!!!! Tiuak!!1
http://www.80stees.com... tuosta t-paitaa.


Paitti että tolla koodilla ei kyllä saa mitään aikaseksi
ellei toi ole sitte joku kakkoskoodi.

Putte kirjoitti:
Airola kirjoitti:
onhan noi tavallaa ihan legendaarisiaki koodeja, muttei mikää voita tätä:
↑ ↑ ↓ ↓ ← → ← → B A START

Eiks tää ollu just se Turtles 2:n kentänvalintakoodi? Paitsi että se alku oli ylös alas ylös alas.


turtles kakkosessa menee jotenki että y, o, o, a, a, a, v, v, v, v ja siihen perään joitain nappeja. ja oli joku toinenki koodi.

^ Vastaa Lainaa


Thimns
4926 viestiä

#12 kirjoitettu 10.01.2008 12:14

Endorpheeny kirjoitti:
IDKFA oli aseet,


Amatööri!

IDKFA oli aseet JA avaimet.

IDFA oli aseet.

Thimns muokkasi viestiä 12:14 10.01.2008

Eikäko minä olen se amatööri. Sä puhuit Doom ykkösestä ja mä tulin vittuilee Doom kakkosen koodeilla.

^ Vastaa Lainaa


Zim0
470 viestiä

#13 kirjoitettu 10.01.2008 12:23

Duke tuli vedettyä ilman koodeja läpi kun silloin aikoinaan en osannu siihen koodeja. Doom 2 on taas tullu vedettyä ihan joku kuukaus sitten ilman koodeja kun tuli semmonen fiilis et on pakko ^^

Aikoinaan tuli sitä pelattua pelkästään koodejen kera. lähinnä kaikkia pelejä oli pakko vain koodata se oli mukamas jotenkin hauskempaa kun ei voi kuolla. oi niitä aikoja

^ Vastaa Lainaa


Tantsku
381 viestiä

#14 kirjoitettu 10.01.2008 15:50

Pääsiks muuten D00M 2:ssa siihen wolfenstein-kenttään ilman koodeja?

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#15 kirjoitettu 10.01.2008 16:46

BVR kirjoitti:
Tantsku kirjoitti:
Pääsiks muuten D00M 2:ssa siihen wolfenstein-kenttään ilman koodeja?


Kerran satuin tuurilla sinne, en kuollaksenikaan tiedä/muista että miten, mutta pääsin.


Doom kakkonen on kyllä koko peli semmoista että sattuu tuurilla löytämään johonkin kun ne kentät on ainakin loppupäässä tosi monimutkaisia. Hirveetä stumblettamista vaan jos ei jaksa tarkkaan tutkia karttaa.

^ Vastaa Lainaa


jhuuskon

#16 kirjoitettu 10.01.2008 16:50

Tuolla on ohjeet: http://doom.wikia.com/...(Doom_II)

^ Vastaa Lainaa


Epoche
5248 viestiä

#17 kirjoitettu 11.01.2008 18:09

Noista ajoista jollon doomit ja dukenukemit ja wolfensteinit oli tulee mieleen suloisia muistoja..
Heretic(cockadoodledoo=kanamoodi), Hexen(satan=godmode), Rott/Rise of the triad(gogates=exit2dos,booze=känäohjus,badtrip=happomoodi)..
Niin ja Future shock/Terminator..Oi niitä aikoja, voi niitä tapojen turmeluksia, sääli koko vuosikymmentä..

^ Vastaa Lainaa


MKDELTA
11907 viestiä

#18 kirjoitettu 11.01.2008 18:11

Doom95tasta oli tiukkaa pelata salaa vanhemmilta, ja se oli hirmu pelottava.

MKDELTA muokkasi viestiä 18:30 11.01.2008
ei saatana nyt tuli hirvee hinku pelata sitä. Sen ykkösen 1. episodissa oli loistava se kenttäsuunnittelu...

^ Vastaa Lainaa


GxBx
4644 viestiä

#19 kirjoitettu 11.01.2008 19:05

MKDELTA kirjoitti:
Doom95tasta oli tiukkaa pelata salaa vanhemmilta, ja se oli hirmu pelottava.

MKDELTA muokkasi viestiä 18:30 11.01.2008
ei saatana nyt tuli hirvee hinku pelata sitä. Sen ykkösen 1. episodissa oli loistava se kenttäsuunnittelu...


mullakin. mites, onko nuo vanhat doomit nykyään freewarea? kun en löytänyt kuin noita shareware versioita, mutta muistelisin id softwaren päästäeen ne jo ilmaislevitykseen...

GxBx muokkasi viestiä 19:09 11.01.2008

eipä saanukkaa id softwaren kotisivuilta.. taisin muistaa väärin : /

pakko kai warettaa

^ Vastaa Lainaa


GxBx
4644 viestiä

#20 kirjoitettu 11.01.2008 19:06

wohoo tupla

^ Vastaa Lainaa


MKDELTA
11907 viestiä

#21 kirjoitettu 11.01.2008 19:10

GxBx kirjoitti:
MKDELTA kirjoitti:
Doom95tasta oli tiukkaa pelata salaa vanhemmilta, ja se oli hirmu pelottava.

MKDELTA muokkasi viestiä 18:30 11.01.2008
ei saatana nyt tuli hirvee hinku pelata sitä. Sen ykkösen 1. episodissa oli loistava se kenttäsuunnittelu...


mullakin. mites, onko nuo vanhat doomit nykyään freewarea? kun en löytänyt kuin noita shareware versioita, mutta muistelisin id softwaren päästäeen ne jo ilmaislevitykseen...

Ei ne kai ole. Emmie tiiä.

^ Vastaa Lainaa


GxBx
4644 viestiä

#22 kirjoitettu 11.01.2008 19:34

joo eipä ole. ihme sinänsä. tuskinpa kukaan enää nykypäivänä maksaa 20 dollaria siitä, että saa ladata doom 2..

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#23 kirjoitettu 11.01.2008 20:21

GxBx kirjoitti:
muistelisin id softwaren päästäeen ne jo ilmaislevitykseen...



Muistelusi johtuu kait siitä että doomin lähdekoodit on päästetty vapaaksi. Itse peli(t) kuitenkin on yhä ostettava jos haluaa laillisilla poluilla pysyä.

^ Vastaa Lainaa


MKDELTA
11907 viestiä

#24 kirjoitettu 11.01.2008 20:29

Onko kellään kokemusta muuten tuosta Doomsday Engine sourceportista? Vaikuttaa aika namikarkilta.

^ Vastaa Lainaa


GxBx
4644 viestiä

#25 kirjoitettu 11.01.2008 21:42

MKDELTA kirjoitti:
Onko kellään kokemusta muuten tuosta Doomsday Engine sourceportista? Vaikuttaa aika namikarkilta.


ei kokemusta. katoin sshotit ja aika kökön näkönen oli... tai siis jos haluaa kunnon 3d modeleita niin voihan sitä pelata mitä tahansa nykyajan präiskettä.

95:sen eka episodi läpi \,,/

^ Vastaa Lainaa


popovan
77 viestiä

#26 kirjoitettu 11.01.2008 21:48

iddqd on varmaan syöpynyt mieleen loppuelämäksi


ihanaa

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#27 kirjoitettu 11.01.2008 21:50

MKDELTA kirjoitti:
Onko kellään kokemusta muuten tuosta Doomsday Engine sourceportista? Vaikuttaa aika namikarkilta.


Itselläni kaatoi joskus koneen ja muutenkin vähän överisti resursseja vaativa. Ihan pätevä muuten mutta itse tykkään enemmän zdoomista. Vaikkei se ihan niin paljon silmäkarkkia tarjoakaan niin toimivuudeltaan on paljon parempi ja jos haluaa tehdä omia kenttiä (kuten minä) niin on ehdoton must. Mielestäni.

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#28 kirjoitettu 11.01.2008 21:52

GxBx kirjoitti:
joo eipä ole. ihme sinänsä. tuskinpa kukaan enää nykypäivänä maksaa 20 dollaria siitä, että saa ladata doom 2..


*kuiskaus* Doom 2 kyllä löytyy helpohkosti warena ihan googlellakin, ainakin jos osaa ranskaa...

Noi DOS doomit toimii ihan kivasti DosBoxin kanssa kun pistää CPU cyclet johonkin 15000 tietämille.

^ Vastaa Lainaa


GxBx
4644 viestiä

#29 kirjoitettu 11.01.2008 22:06

pieslice kirjoitti:
GxBx kirjoitti:
joo eipä ole. ihme sinänsä. tuskinpa kukaan enää nykypäivänä maksaa 20 dollaria siitä, että saa ladata doom 2..


*kuiskaus* Doom 2 kyllä löytyy helpohkosti warena ihan googlellakin, ainakin jos osaa ranskaa...

Noi DOS doomit toimii ihan kivasti DosBoxin kanssa kun pistää CPU cyclet johonkin 15000 tietämille.


*kuiskaus* mininovasta löytyi laadukas torrentti, Doom collector's edition. paljon seedaajia, eikä edes tarvinnut osata ranskaa saatikka käyttää dosboksia ^^

^ Vastaa Lainaa


buranaC
5116 viestiä

#30 kirjoitettu 11.01.2008 22:19

Joo, eipä ole ala-asteen jälkeen tullut koskettua Doomiin tai vastaaviin.
Omia kenttiä oli vaikka kuinka ja zdoomiakin hakattiin kavereiden kanssa joskus.

Pleikkarilla tosin kokeilin joskus, ei siitä kauan ole, kun löytyi nurkasta.
Tämä oli kyllä hassu salakenttä siinä pleikkariversiossa.

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#31 kirjoitettu 11.01.2008 22:36

Kyllä toi zdoom pelittää paremmin kun noi DOS-versiot, kieltämättä.

^ Vastaa Lainaa


jhuuskon

#32 kirjoitettu 12.01.2008 10:51

Doomeja pääsee helpoiten pelaamaan kun asentaa joko Doomsdayn tai zdoomin tai minkä tahansa vastaavan ja etsii vain WADit. WADit löytyy parhaiten googlella, laittamalla hakuehtoihin
"index of" "doom.wad" (doom1.wad on shareware-doom)
"index of" "doom2.wad"
"index of" "heretic.wad"
"index of" "hexen.wad"

Noi on jo niin vanhoja pelejä että IMHO niiden warettamisesta ei tarvitse tuntea omatunnontuskia.

Tuo Doomsday on kyllä pirun komea kaikki herkut päällä mutta jostain syystä jotkut 3D-mörököllit (mikäli siis on asentanut 3d-mörköpäivityksen) ruudulla näkyessään aiheuttaa aivan järkyttävää ruudunpäivityksen tahmaamimsta.

^ Vastaa Lainaa


Electron
1229 viestiä

#33 kirjoitettu 12.01.2008 12:16

accent kirjoitti:
dnkroz
dncornholio
dnclip
dnstuff


dncashman oli semmonen koodi et tyyppi heittelee dollareita kun painaa spacea.

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#34 kirjoitettu 12.01.2008 12:33

jhuuskon kirjoitti:

Noi on jo niin vanhoja pelejä että IMHO niiden warettamisesta ei tarvitse tuntea omatunnontuskia.


Noita kyllä myydään ihan ID-Sotwaren sivuilla nykyääkin vielä. Eivät mitään Abandomwarea ole.

^ Vastaa Lainaa


KSalmela

#35 kirjoitettu 12.01.2008 12:36

wiren kirjoitti:
Duken loppumittelössä turvauduin muistaakseni rajattomiin ammuksiin...

Mikäli tässä puhutaan siitä aivan viimeisestä örvelöstä (siellä jalkapallostadionilla), niin korkealla leijuvan MpUBoVQaLI&feature=related" target="_blank" class="bb-url">ilmalaivan ampuminen raketilla auttoi rutkasti. Ei tarvinnut koodeja.

4. Episodia en muistaakseni koskaan päässyt ilman koodeja. Todella pitkälle kylläkin.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#36 kirjoitettu 12.01.2008 17:19

Voiskin ruveta taas tekemään kenttiä doom kakkoseen

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#37 kirjoitettu 12.01.2008 17:21

accent kirjoitti:
Voiskin ruveta taas tekemään kenttiä doom kakkoseen


Modaa impeistä haavan näkösiä.

^ Vastaa Lainaa


buranaC
5116 viestiä

#38 kirjoitettu 12.01.2008 18:08

pieslice kirjoitti:
Modaa impeistä haavan näkösiä.

Hahah, ja screenshotteja tännepäin!

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#39 kirjoitettu 12.01.2008 19:30

pieslice kirjoitti:
accent kirjoitti:
Voiskin ruveta taas tekemään kenttiä doom kakkoseen


Modaa impeistä haavan näkösiä.


Emmää osaa modata muuta ku Wolfensteinia. Ei kenttäeditorilla voi niiden otusten spritejä muuttaa.

accent muokkasi viestiä 19:31 12.01.2008

Mutta Wolfensteiniin voisi yrittää tehdä tosin siinä on ihan liian pieni resoluutio jotta voisi saada tunnistettavan näköisen ellei sitten tee pelkkää jättimäistä Haavan päätä

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#40 kirjoitettu 12.01.2008 20:30

accent kirjoitti:
Emmää osaa modata muuta ku Wolfensteinia. Ei kenttäeditorilla voi niiden otusten spritejä muuttaa.


Doom wikissä pitäis olla ohjeet.

Toi wadihan on periaatteessa vaan zip-tyyppinen file, mihin voi filejä vaihtaa, esim imp-framet.

Hommaa tossa kyllä on, kun niitä frameja on joku sata per otus. Ehkä 3d-rendaamalla saa noita vaivattomimmin tehtyä, tosin kuvat pitää muistaa konvertoida 8bittisiksi ja käyttämään doomin palettia...

Tietääkseni prosessi ei ole kovin vaativa. Doomissa on kyllä selkeästi isommat spritet kun wolfensteinissä, joten yhdennäköisyyttä saa helpommin



pieslice muokkasi viestiä 20:31 12.01.2008

^ Vastaa Lainaa

1 2 Seuraava >

Vastaa Aloita uusi keskustelu