Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja
Moniaistillista teknologiaa yritetään hyödyntää mm. markkinoinnissa ja muualla (joskus huonolla nimellä varustettuna), mutta kovin pitkälle ei ole vielä päästy.
Tämä on mikserin ensimmäinen(?) moniaistillinen viestiketju. Tämä toimii aika old school menetelmällä. Monet ovat varmaan törmänneet ilmiöön, että jos joku puhuu kutinasta taikka vain mainitsee kutinan, niin yhtäkkiä kehosi alkaa kutisemaan. Toisin sanoen tätä viestiketjua lukiessasi sinun tulisi kutista.
Kuolleet Kekkoset kirjoitti:
Moniaistillista teknologiaa yritetään hyödyntää mm. markkinoinnissa ja muualla (joskus huonolla nimellä varustettuna), mutta kovin pitkälle ei ole vielä päästy.
Tämä on mikserin ensimmäinen(?) moniaistillinen viestiketju. Tämä toimii aika old school menetelmällä. Monet ovat varmaan törmänneet ilmiöön, että jos joku puhuu kutinasta taikka vain mainitsee kutinan, niin yhtäkkiä kehosi alkaa kutisemaan. Toisin sanoen tätä viestiketjua lukiessasi sinun tulisi kutista.
Toimiiko?
Minuu kutitti jo enneku avasin tän threadin nii toimii muute pirun hyvin ilmeisesti!
Mutta tiedän ilmiön kyllä. Joskus siitä johonkin psykologian kurissiin liittyen luin enemmänkin, miten altis ihminen on suggestiolle tuossa suhteessa. Tai miten helppo nimenomaan tuollasella "Kutittaako"-tyyppisellä kysymyksellä saada ihminen ostamaan esim. hilseshampoota. Jos jaksan tonkia nettiä, niin ehkä saatan löytää artikkelin uudelleenkin linkitettäväksi.
Sunt1o kirjoitti:
Tuo suggestioherkkyys vaihtelee aika tosi paljon eri ihmisillä. Toiset on tosi herkkiä, toisilla tuo toimii lähinnä päinvastoin .
Mut niin, mie väitän et 'kutittaako'-tyyppisellä kysymyksellä ei ole helppoa saada ketään tiettyä ihmistä ostamaan hilseshamppoota. Miusta noita vähän ylitulkitaan. Sit varsinaista markkinointimenestystä niillä ei yleensä hirveesti oo (en nyt tiiä tästä nimenomasesta).
Niin, ihmisen saa kyllä kutisemaan sillä kysymyksellä, mutta se että se oikeasti vaikuttaisi hilseshampoon myyntiin on vaikeampi todistaa.
Kuolleet Kekkoset kirjoitti: Sunt1o kirjoitti:
Tuo suggestioherkkyys vaihtelee aika tosi paljon eri ihmisillä. Toiset on tosi herkkiä, toisilla tuo toimii lähinnä päinvastoin .
Mut niin, mie väitän et 'kutittaako'-tyyppisellä kysymyksellä ei ole helppoa saada ketään tiettyä ihmistä ostamaan hilseshamppoota. Miusta noita vähän ylitulkitaan. Sit varsinaista markkinointimenestystä niillä ei yleensä hirveesti oo (en nyt tiiä tästä nimenomasesta).
Niin, ihmisen saa kyllä kutisemaan sillä kysymyksellä, mutta se että se oikeasti vaikuttaisi hilseshampoon myyntiin on vaikeampi todistaa.
Oli ehkä vähän huono esimerkki. Pointti oli kuitenkin siinä, että kohdennetuilla kysymyksillä tunteista tai aistimuksista voidaan tehostaa markkinointia hyvin paljolti.
Ei toimi. Äläkä ajattele vaalenpunaista elefanttia!
On muuten ehkä yks ainoita asioita mitä traumaattisesti lapsuudestani pelkään! Nimittäin joskus kovassa kuumeessa äitin kanssa katottiin Dumbo, ja sit vittu oliki vaaleenpunasia norsuja vähän siellä ja täällä. Muistan vieläkin sen ahdistuksen.