Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 
Kirjoittaja Saranat ovat älykkäitä!


MKDELTA
11907 viestiä

#1 kirjoitettu 08.09.2007 23:17

Herkullisia sarananiveliä... <3

^ Vastaa Lainaa


rawhead
3117 viestiä

#2 kirjoitettu 09.09.2007 00:43

Kyllä. Ja jos vielä saranat ovat sekä ylhäällä että alhaalla. Niin silloinhan ne voivat vaikuttaa jo sinun liikkumiseesi... siitä ei olekkaan pitkä matka, jolloin ne valtaavat koko maailman.

rawhead muokkasi viestiä 00:43 09.09.2007

^ Vastaa Lainaa


Ted Nugentti II
2422 viestiä

#3 kirjoitettu 09.09.2007 01:01

Tämä kolmiulotteinen maailma saattaa olla vaikeasti tajuttava jollekin. Nykyään ilmainen Elite II saattaa avartaa maailmankatsomusta. Tai pelatkaa vaikka Descenttiä jatko-osineen!

^ Vastaa Lainaa


Tusina Immonen
10508 viestiä

#4 kirjoitettu 09.09.2007 13:05

Zomby Woof kirjoitti:
Tämä kolmiulotteinen maailma saattaa olla vaikeasti tajuttava jollekin. Nykyään ilmainen Elite II saattaa avartaa maailmankatsomusta. Tai pelatkaa vaikka Descenttiä jatko-osineen!


Descent on kyl liika vaikea.

Joskus pelasin sitä ykköstä enemmänki ja opin varmaan 30 tunnin pelaamisen (ei yhtäsoittoa) jälkeen sillai melkein hyvin ohjailemaan sitä alusta. Sit ku olis pitäny vielä ampuakki, ni eihän siitä mitään tullu.


Mut saranat tosiaan on älykkäitä, mutta ei läheskään niin älykkäitä kuin minä. Minä nimittäin tajusin heti, että saranoilla ei ole ollenkaan mitään virkaa niin kauan kuin pitää oven auki.

^ Vastaa Lainaa


Stocco
13143 viestiä

#5 kirjoitettu 09.09.2007 18:06

Kuinkahan monta vuotta Haava tarvitsi ymmärtääkseen että peilit ovat älykkäitä?

^ Vastaa Lainaa


Stocco
13143 viestiä

#6 kirjoitettu 09.09.2007 18:09

Mut miten ne saranat toimii, jotka mahdollistavat oven aukeamisen kumpaankin suuntaan?! Miten ne on nii tiukat et ei liikoja heilu?

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#7 kirjoitettu 09.09.2007 18:51

Zomby Woof kirjoitti:
Tämä kolmiulotteinen maailma saattaa olla vaikeasti tajuttava jollekin. Nykyään ilmainen Elite II saattaa avartaa maailmankatsomusta. Tai pelatkaa vaikka Descenttiä jatko-osineen!


Sanoisin että aika vähän auttaa Eliten (minkään niistä kolmesta) pelaaminen kolmiulotteisen maailman tajuamista. Mutta Descent kyllä varmasti! Mutta voisikin taas vaihteeksi pelailla Descentiä ja Frontier: First encountersia elikkäs Elite kolmosta...

^ Vastaa Lainaa


Tusina Immonen
10508 viestiä

#8 kirjoitettu 09.09.2007 20:38

Stocco kirjoitti:
Mut miten ne saranat toimii, jotka mahdollistavat oven aukeamisen kumpaankin suuntaan?! Miten ne on nii tiukat et ei liikoja heilu?


Niis on kahdet tiukat saranat. Ovet ei voi olla hirveen kapeita jotta niitä jaksaa helposti työntää ilman että tapahtuu tää länkkäreistä tuttu saluunanovi-ilmiö.

Elikkäs yhdellä sanalla: Vipu.

^ Vastaa Lainaa


har
7706 viestiä

#9 kirjoitettu 09.09.2007 21:25

Onkohan pyörä muuten keksitty ennen saranaa ?

Ja miten on yleensä ottaen: tarvitseeko ihmisen kehittyä riittävästi keksiäkseen näin mullistavan luovia ja uusia innovaatioita ?

Että tästäkin näkökulmasta katsoen saranan on oltava älykäs, koska se piilotteli itseään ihmisiltä todennäköisesti kymmeniä tuhansia vuosia.

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#10 kirjoitettu 12.09.2007 10:12

Keskeistä olisi huomata nyt heti, että se originaali Elite on ehdottomasti se paras.

Archimedeksen versiota suosittelisin tuolta, mutta ovat nuo muutkin aivan loistavia!

^ Vastaa Lainaa


zood
425 viestiä

#11 kirjoitettu 12.09.2007 10:20

Mutta olinpa tuossa kreikkalaisessa hotellissa, ja sielä oli sellaset saranat että parvekkeen ovi aukes ihan normaalisti kun kään kahvan ala-asennosta sivuttain, mutta jos sen käänsi yläasentoon ovi jäi alareunastaan kiinni mutta aukesi yläreunasta sellaseen tuuletusasentoon. Se oli ihanaa.

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#12 kirjoitettu 12.09.2007 10:28

Zomby Woof kirjoitti:
Tai pelatkaa vaikka Descenttiä jatko-osineen!


Joo Descent ei oo tyttöjen peli.

^ Vastaa Lainaa


Thimns
4926 viestiä

#13 kirjoitettu 19.09.2007 15:57

After-Ego kirjoitti:
Zomby Woof kirjoitti:
Tämä kolmiulotteinen maailma saattaa olla vaikeasti tajuttava jollekin. Nykyään ilmainen Elite II saattaa avartaa maailmankatsomusta. Tai pelatkaa vaikka Descenttiä jatko-osineen!


Descent on kyl liika vaikea.

Joskus pelasin sitä ykköstä enemmänki ja opin varmaan 30 tunnin pelaamisen (ei yhtäsoittoa) jälkeen sillai melkein hyvin ohjailemaan sitä alusta. Sit ku olis pitäny vielä ampuakki, ni eihän siitä mitään tullu.


Descent - tai oisko ollu vasta kakkososa - oli muuten yksi niistä harvoista peleistä, jotka tukivat virtuaalikypärällä ohjaamista. En päässyt koskaan kokeilemaan, mutta voin kuvitella miten niska rusahtaa hektisessä taistelutilanteessa kun tähtäintä tarttis saada käännettyä 90 astetta mahdollisimman nopeasti.

Thimns muokkasi viestiä 16:06 19.09.2007

Juu ja tulipa tuosta "vaikeudesta" mieleen, että joskus aikoinaan Amigalle ilmestyi Walker -niminen peli, jossa joutui samanaikaisesti ohjaamaan sellasta robottihässäkkää joystickilla sivusuunnassa JA tähtäintä hiirellä pitkin ruutua. Se jos joku oli älyttömän vaikeaa, jopa lähes mahdotonta.

^ Vastaa Lainaa


Mika Björklund

#14 kirjoitettu 19.09.2007 22:47

Tämä keskustelu on paljon kehittävämpi kuin Kaikki ihmiset ovat bi-seksuaaleja -keskustelu.

^ Vastaa Lainaa


techrono

#15 kirjoitettu 20.09.2007 12:24

Haava kirjoitti:
...peiliminällä on absoluuttinen hedelmä aina väärässä kädessä suhteessa minuun. Siinä eivät lasiminät auta.

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#16 kirjoitettu 21.09.2007 15:20

Juu ja tulipa tuosta "vaikeudesta" mieleen, että joskus aikoinaan Amigalle ilmestyi Walker -niminen peli, jossa joutui samanaikaisesti ohjaamaan sellasta robottihässäkkää joystickilla sivusuunnassa JA tähtäintä hiirellä pitkin ruutua. Se jos joku oli älyttömän vaikeaa, jopa lähes mahdotonta.


Niin tai PC:lle ilmestyi sellainen Battlefield 2-peli missä piti näppiksellä liikutella sitä äijää ja hiirellä sitä tähtäintä.

Tai Abuse mikä oli tasohyppely jossa oli hiiritähtäys. Siirsit vaan kursorin sinne minne halusit ampua, ja juoksentelit samaan aikaan nuolinäppäimillä. (Ehkä lähempänä tuota walkerin esimerkkiä)

^ Vastaa Lainaa


Fakap
Trancevastaava
4849 viestiä
Luottokäyttäjä

#17 kirjoitettu 21.09.2007 16:24

quafka kirjoitti:
Miksi saranan paikka vaihtui sivuilla olevien saranoiden tapauksessa, mutta ei yläreunassa olevan sarana tapauksessa? No tietenkin siksi, että saranat ovat älykkäitä!


Koska joudut kääntymään vertikaalisuunnassa 180 astetta kulkeaksesi ovesta toiseen suuntaan. Jos olisit painottomassa tilassa ja kääntyisitkin pystysuunnassa 180 astetta, olisi sarana edelleen samalla puolella, mutta kynnys ei.

^ Vastaa Lainaa


techrono

#18 kirjoitettu 21.09.2007 16:27

Fakap kirjoitti:
Koska joudut kääntymään vertikaalisuunnassa 180 astetta kulkeaksesi ovesta toiseen suuntaan. Jos olisit painottomassa tilassa ja kääntyisitkin pystysuunnassa 180 astetta, olisi sarana edelleen samalla puolella, mutta kynnys ei.

Nyt on pakko vähän viilata pilkkua, että eivätkös nuo tarkoita täsmälleen samaa asiaa?

^ Vastaa Lainaa


Fakap
Trancevastaava
4849 viestiä
Luottokäyttäjä

#19 kirjoitettu 21.09.2007 19:12

Joo tarkottaa. Se vähän hämää kun sen kääntymisen akseli on pystysuunnassa ja itse kääntyminen tapahtuu horisontaalisesti.

^ Vastaa Lainaa

Vastaa Aloita uusi keskustelu