Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 
Kirjoittaja Euroopan halki kumiveneellä


MOHOHAYTC I3 MOCKBA
198 viestiä

#1 kirjoitettu 10.04.2006 14:15

Mieleen hyppäsi ajatus Euroopan halki matkustamisesta kumiveneellä jotain jokea pitkin. Onko idea tuhoon tuomittu vai piileekö tässä mahdollisesti halpa ja mielenkiintoinen tapa matkustaa?

Kaikki joet tuntuvat laskevan pohjoiseen, mutta etelään pitäisi päästä. Onko Euroopan jokien virtaus liian voimakas, jotta kumiveneellä voisi kevyesti ja leppoisasti lipua vastavirtaan? Vai onko olemassa jokea Euroopassa, joka laskisi etälään päin ei liian kaukaa Itämeren tuntumasta tai Tanskan lähistöltä kummalta puolelta tahansa??

Tuleeko mieleen mahdollisia vaaroja tälläiseen jokireissuun? Tarkoitus olisi nukkua myös kumiveneessä. Sateen varalta olisi minulla pressu, jonka saisi kumiveneen päälle niin, että keskellä on aukko josta näen läpinäkyvän kohdan läpi ja voin meloa kastumatta.

Toinen vaihtoehto olisi meloa kumiveneellä Itämeren rantoja pitkin Tanskan ja Ruotsin välistä (tai aloittaa suoraan sieltä Tanskan rannikolta) ja jatkaa sieltä Englannin kanaalin Ranskan puolen rantoja pitkin lopulta päätyen Espanjaan Biskajanlahdelle. Kaiken aikaa pysyttelisin mahdollisimman lähellä rantaa, maksimissaan 100 m päässä rannasta. Tuleeko näin matkasta äärimmäisen pitkä, sillä jos ranta on kovin mutkittelevaa ja täynnä pieniä lahtia ja niemiä????

Kaikki vinkit ovat tervetulleita!!!!!

^ Vastaa Lainaa


Lapsi_ajassa
2467 viestiä

#2 kirjoitettu 10.04.2006 14:21

Tuota noin... Tonava laskee etelään ja päättyy mustaanmereen. Tosin sinun pitäisi ensin päästä saksaan tai vaikka unkariin että pääset Tonavalle.

En todellakaan tiedä mitä olet tekemässä tai miksi, mutta onnea yritykselle

^ Vastaa Lainaa


JM
18460 viestiä

#3 kirjoitettu 10.04.2006 14:30

Tonavaa pitkin kun lähtee etelään päin, niin pitäisi tulla pieniä sivujokia vastaan etelämpänä joista pääsisi myös välimerelle.

^ Vastaa Lainaa


Pastori
Henkinen tuki
7422 viestiä
Luottokäyttäjä

#4 kirjoitettu 10.04.2006 14:36

Henkestäs pääsisit.

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#5 kirjoitettu 10.04.2006 14:40

Sanotaan nyt lyhyesti, että en suosittele. Niin monella tapaa vaarallista kaikkia veneessä nukummisia myöten vaikka ihme maissa jossa ei ole turvallista noin ylipäänsä jos omistaa yhtään rahaa tai edes näyttää siltä, että omsitaa rahaa.

^ Vastaa Lainaa


KoBa
3919 viestiä

#6 kirjoitettu 10.04.2006 14:44

Juu, siitä vain kokeilemaan. Kerrothan jos selvisit/et selvinnyt?

^ Vastaa Lainaa


MOHOHAYTC I3 MOCKBA
198 viestiä

#7 kirjoitettu 10.04.2006 14:56

JM kirjoitti:
Tonavaa pitkin kun lähtee etelään päin, niin pitäisi tulla pieniä sivujokia vastaan etelämpänä joista pääsisi myös välimerelle.


Tarkistin, ja Tonava ei mene sinne minne minä. Tonava alkaa etelä-Saksasta ja laskee lännestä itään vienosti etelään. Ja Tonavan sivujoet, eivät laske Välimereen, vaan Tonavan sivujoet laskevat Tonavaan.

MOHOHAYTC I3 MOCKBA muokkasi viestiä 15:01 10.04.2006

Itse ajattelin tuota Reiniä ja sitä pitkin Ranskaan. Kuinkahan onnistuisi??

^ Vastaa Lainaa


Lapsi_ajassa
2467 viestiä

#8 kirjoitettu 10.04.2006 15:04

MOHOHAYTC I3 MOCKBA kirjoitti:
Itse ajattelin tuota Reiniä ja sitä pitkin Ranskaan. Kuinkahan onnistuisi??


Vastavirta on aika ikävä. Ei se varmasti mahdotonta ole, muttei kovin suositeltavaa. Mikset ota junaa?

^ Vastaa Lainaa


JM
18460 viestiä

#9 kirjoitettu 10.04.2006 15:25

Lapsi_ajassa kirjoitti:
Mikset ota junaa?

"Enjoy the journey, forget the destination.."
Eli epäilen, ettei tässä ole kyse siitä, että pitäisi päästä johonkin, vaan siitä, että pitää päästä matkalle.

^ Vastaa Lainaa


Lapsi_ajassa
2467 viestiä

#10 kirjoitettu 10.04.2006 15:29

JM kirjoitti:
Lapsi_ajassa kirjoitti:
Mikset ota junaa?

"Enjoy the journey, forget the destination.."
Eli epäilen, ettei tässä ole kyse siitä, että pitäisi päästä johonkin, vaan siitä, että pitää päästä matkalle.

Itse olen lähtemässä intin jälkeen matkoille ja suunnittelin lähteväni junalla. Aion nauttia matkasta, ja pysähtyä monessa kaupungissa muutamaksi päiväksi, mutta uskon että herra.. ööö.. en osaa kirjoittaa sitä, haluaa tosiaan tällaista "extremempää" kokemusta.

Luettuani Jack Kerouacin kirjan "Matkalla", teki mieleni liftaamaan vaikka se onkin nykyään pirun vaarallista. Voisithan koittaa liftaamista.

^ Vastaa Lainaa


MOHOHAYTC I3 MOCKBA
198 viestiä

#11 kirjoitettu 10.04.2006 16:23

JM kirjoitti:
Lapsi_ajassa kirjoitti:
Mikset ota junaa?

"Enjoy the journey, forget the destination.."
Eli epäilen, ettei tässä ole kyse siitä, että pitäisi päästä johonkin, vaan siitä, että pitää päästä matkalle.


Tarkoitus on päästä Espanjaan. Liftaaminen on yksi vaihtoehto. Juna on myös, mutta vaikuttaa kovin kalliilta, mutta uskon, että junalla voi päästä myös halvalla jos löytää oikeat reitit.

Maiden rajojen ylitys junalla on kallista. Mietin sitä, että olisiko halvempaa matkustaa junalla aivan maan rajalle ja jatkaa siitä tsygällä rajan yli lähimpään kaupunkiin mistä sama kisko kulkee, mikä on kuitenkin alle 100 km matka eli ihan passeli ja sitten jatkaa taas junalla maan läpi rajalle asti ja taas tsygällä???

^ Vastaa Lainaa


Lapsi_ajassa
2467 viestiä

#12 kirjoitettu 10.04.2006 16:45

MOHOHAYTC I3 MOCKBA kirjoitti:
Maiden rajojen ylitys junalla on kallista. Mietin sitä, että olisiko halvempaa matkustaa junalla aivan maan rajalle ja jatkaa siitä tsygällä rajan yli lähimpään kaupunkiin mistä sama kisko kulkee, mikä on kuitenkin alle 100 km matka eli ihan passeli ja sitten jatkaa taas junalla maan läpi rajalle asti ja taas tsygällä???


Interrail on nykyään pirun halpaa ja lähes kaikki Euroopan maat ovat Interrailissa mukana. Interrailaajilla vaan ei jostain syystä ole nykyään kovin hyvä maine, tiedä mistä johtuu, mutta tästä huonosta maineesta johtuen, Interrailauksen suosio on laskenut. Rautatieyhtiöt ovat laskeneet hintoja saadakseen railaamisen taas kuntoon ja hinnat laskivat taas tänä vuonna.

Suosittelen harkitsemaan interrailausta eräänä vaihtoehtona.

Liftaus on myös kiinnostava vaihtoehto

^ Vastaa Lainaa


MOHOHAYTC I3 MOCKBA
198 viestiä

#13 kirjoitettu 10.04.2006 21:39

Lapsi_ajassa kirjoitti:
Interrail on nykyään pirun halpaa ja lähes kaikki Euroopan maat ovat Interrailissa mukana. Interrailaajilla vaan ei jostain syystä ole nykyään kovin hyvä maine, tiedä mistä johtuu, mutta tästä huonosta maineesta johtuen, Interrailauksen suosio on laskenut. Rautatieyhtiöt ovat laskeneet hintoja saadakseen railaamisen taas kuntoon ja hinnat laskivat taas tänä vuonna.

Suosittelen harkitsemaan interrailausta eräänä vaihtoehtona.


Toi interraili vaikutti kyllä kalliilta siihen verrattuna lentokoneeseen, koska pitää ottaa eri vyöhykkeitä että pääsee eteen päin koska kuitenkin useamman maan lävitse pitää päästä, eikä pyöriä vain kahdessa.

^ Vastaa Lainaa


Rain Song
595 viestiä

#14 kirjoitettu 13.04.2006 11:55

MOHOHAYTC I3 MOCKBA kirjoitti:
Kaikki joet tuntuvat laskevan pohjoiseen, mutta etelään pitäisi päästä. Onko Euroopan jokien virtaus liian voimakas, jotta kumiveneellä voisi kevyesti ja leppoisasti lipua vastavirtaan? Vai onko olemassa jokea Euroopassa, joka laskisi etälään päin ei liian kaukaa Itämeren tuntumasta tai Tanskan lähistöltä kummalta puolelta tahansa??


Alpit ovat aika lailla pahassa kohtaa tuota ajatellen.. eli Ranskan kautta, muistelisin että löytyy jotain kanavia joilla voisi vaihtaa jokea ja päästä läpi pohjoisesta etelään. Jokiliikenteeseen voi sitten tarvita jotain pätevyyspapereita (kyllä, jopa kumiveneelle), eli tarkista vaikka Merenkulkulaitoksesta/virastosta.

B-vaihtoehto on idän kautta, tuossa alkuperäisen Viking Linen reitit:
kartta

Yhdessä kohtaa pitää ylittää joku pieni kannas kun vaihtaa jokea, mutta ainakin telkkarissa näytti helpolta, äijät vetivät viikinkilaivaa käsivoimin ne parisataa metriä (oli joku ryhmä hulluja jotka siis menivät jomman kumman itäisen reitin kautta replika-veneellä) Paperisota sitten tietenkin on venäläistä tasoa.

Toinen vaihtoehto olisi meloa kumiveneellä Itämeren rantoja pitkin Tanskan ja Ruotsin välistä (tai aloittaa suoraan sieltä Tanskan rannikolta) ja jatkaa sieltä Englannin kanaalin Ranskan puolen rantoja pitkin lopulta päätyen Espanjaan Biskajanlahdelle. Kaiken aikaa pysyttelisin mahdollisimman lähellä rantaa, maksimissaan 100 m päässä rannasta. Tuleeko näin matkasta äärimmäisen pitkä, sillä jos ranta on kovin mutkittelevaa ja täynnä pieniä lahtia ja niemiä????


Äärimmäisen pitkä tuosta tulee jos sää on hankala, jo Pohjanmerellä voi olla aikamoinen höykytys, siellä ei ole oikeastaan mitään rannikkoa suojana. Ja jos ranta on matala, aallokko vahvistuu..

Ja Espanjaanhan tuskin pääsee jokia pitkin, siinähän on vuoristo Ranskan ja Espanjan rajalla..

Kaikki riippuu tietenkin siitä paljonko kokemusta ym. osaamista sinulla veneilystä on ja millaisesta kumiveneestä tässä olisi kysymys.

^ Vastaa Lainaa

Vastaa Aloita uusi keskustelu