Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 

1 2 3 Seuraava >

Kirjoittaja Hidastelijat liikenteessä


DjLime
2918 viestiä

#1 kirjoitettu 20.09.2009 11:22

Nyt saa purkaa sydäntään ihan vapaasti. Tämä on vastakohta sille aina niin "vaaralliselle" ryhmälle joka ajaa aina ylinopeutta ja vaarantaa liikennettä. Tämä on se ryhmä joka vaarantaa liikennettä, koska heidän hidastelunsa aiheuttaa joissain muissa tarpeen ottaa turhia riskejä ja aiheuttaa ruuhkauhtumista ja monesti vie monelta ihmiseltä sitä arvokasta aikaa, jonka voisi käyttää paremmin vaikka perheen parissa, poissa liikenteestä saastuttamasta. Tämä on siis se ryhmä jota aina säälitään sanomalla "no jos ei osaa, niin ei se haittaa.." vaikka tuntuu olevan toisinpäin.

Kyseessä tuo rakas ryhmä (useinmiten) autoilijoita, joilta liikkeelle lähtö vie vähintään 5s valojen vaihtumisen jälkeen, vaikka kaikkihan tietää, että keltaisen valon syttyessä voisi kytkin olla jo nousemassa ja automaatilla ajavan jalka siellä kaasupedaalin päällä. Tosin eihän tämä ryhmä saa kiihdytettyä tavoite nopeuteen (esim 60km/h), kun vasta parin minuutin päästä vaikka auto pystyisi siihen alle 10s ja tilaa olisi vapaasti ajaa.

Myöskin tähän ryhmään kuuluu ihmiset jotka tykkäävät ajaa maantiellä (80km/h) alueella 70km/h ja kerätä letkan perään. Joillain kaupunkialueilla olevat 60km/h alueet ajetaan 45km/h ja kerätään jonoa. Ja sitten kaikista huvittavin ryhmä on moottoritiellä (120km/h) jumittajat, jotka yleensä ajavat siinä 80-100km/h välillä, jolloin bussitkin välillä joutuvat ohittelemaan heitä, aiheuttaen hidastumista liikenteessä kiireisinä päivinä. Tämä ryhmä on kaikista parasta tuossa perjantaisin (4 tie) helsingistä pois päin tulevassa ruuhkassa ja sunnuntaina helsinkiin menevässä ruuhkassa. Jos heidän aiheuttamien vaaratilanteiden määrä laskettaisiin edes yhden viikonlopun ajalta ja verrattaisiin hurjastelijoiden aiheuttamiin vaaratilanteisiin.. saataisiin aika karu totuus esille.

Se on ihan pelkkää matematiikkaa laskea kuinka paljon se hidastaa kaikkien matkaa jos joku lähtee ohittamaan esim 90km/h ajavaa omalla 100km/h vauhdillaan ja ohituskaista hidastuu 100km/h vauhtiin. Se moninkertaistuu melko nopeasti ja mitä enemmän tätä tapahtuu, sitä enemmän jonoa se kerää, koska moottoritiellä ajetaan 120km/h.

Moottoritie on hyvin pelottava paikka ja sinne liittyminen rampilta on vieläkin pelottavampaa. Sehän on selvää, että se 120km/h kyltti siinä sivussa on vain kehotus jota ei kannata noudattaa varsinkaan jos muutkin haluaisivat liittyä. Tosin kumpihan pelottaa enemmän, ajaa n.120-130km/h motarille jotta pääset liikenteeseen liittymään joko siten, että olet nopeampi kuin motarilla oleva tai sitten hidastamalla hiukan ja pääset liittymään nopeamman ajavan perään, vaiko tämä 60-90km/h pelleily, missä moottoritiellä olevat ovat kuin ohjuksia verrattuna liittyvään ja saa todenteolla pelätä, että kohta rytisee.

Ymmärrän nyt täysin miksi ihmisille kokoajan yritetään myydä automaatti diesel autoja näissä autolehdissä ja monissa auto-ohjelmissa. Diesel lähtee "paremmin"/"helpommin" liikkeelle paremman väännön takia ja kun se "vaikea" vaihtaminen jää pois, on näillä ihmisillä mahdollisuuksia pysyä normaali liikenteen rytmissä.

Eli nyt juuri kaikki te jotka huomasitte kuuluvanne johonkin noista alussa mainituista, hommatkaa tomaattikiisseli (eli automaatti diesel) ja harjoitelkaa liikkeelle lähtöä, niin teidän ei aina tarvi olla kirjoittamassa yleisönpalstalle ja kavereille/tuttaville olla valittamassa, että ompas paljon hurjastelijoita liikenteessä. Varsinkin Lahtelaiset, joista noin 60% tuntuu kuuluvan tuohon kategoriaan.. tosin luulempa, että niistäkin lopuista 10% on ulkopaikkakuntalaisia ja 2% takseja.

Nyt on vapaa sana.. kertokaa muutkin omia kokemuksia. Ja jos joku väittää ettei kukaan liity moottoritielle 60km/h ellei ole kyseessä raskasajoneuvo, niin voin paljastaa, että kyllä voi. Täysin valehtelematta. Olen itse tälläisen henkilön takana joutunut liittymään moottoritielle..

^ Vastaa Lainaa


dbgirl
4818 viestiä

#2 kirjoitettu 20.09.2009 13:05

DjLime kirjoitti:


Moottoritie on hyvin pelottava paikka ja sinne liittyminen rampilta on vieläkin pelottavampaa. Sehän on selvää, että se 120km/h kyltti siinä sivussa on vain kehotus jota ei kannata noudattaa varsinkaan jos muutkin haluaisivat liittyä. Tosin kumpihan pelottaa enemmän, ajaa n.120-130km/h motarille jotta pääset liikenteeseen liittymään joko siten, että olet nopeampi kuin motarilla oleva tai sitten hidastamalla hiukan ja pääset liittymään nopeamman ajavan perään, vaiko tämä 60-90km/h pelleily, missä moottoritiellä olevat ovat kuin ohjuksia verrattuna liittyvään ja saa todenteolla pelätä, että kohta rytisee.


Eli nyt juuri kaikki te jotka huomasitte kuuluvanne johonkin noista alussa mainituista, hommatkaa tomaattikiisseli (eli automaatti diesel) ja harjoitelkaa liikkeelle lähtöä, niin teidän ei aina tarvi olla kirjoittamassa yleisönpalstalle ja kavereille/tuttaville olla valittamassa, että ompas paljon hurjastelijoita liikenteessä. Varsinkin Lahtelaiset, joista noin 60% tuntuu kuuluvan tuohon kategoriaan.. tosin luulempa, että niistäkin lopuista 10% on ulkopaikkakuntalaisia ja 2% takseja.

Nyt on vapaa sana.. kertokaa muutkin omia kokemuksia. Ja jos joku väittää ettei kukaan liity moottoritielle 60km/h ellei ole kyseessä raskasajoneuvo, niin voin paljastaa, että kyllä voi. Täysin valehtelematta. Olen itse tälläisen henkilön takana joutunut liittymään moottoritielle..


Pelkään ajamista muutenkin, mutta moottoritielle liittyminen ja ohittaminen on ne, mitä pelkään kaikkein eniten. Ohittamista en edes "harrasta" kuin pakon edessä koska se ei yksinkertaisesti meinaa onnistua turvallisesti. Moottoritielle en ole liittynyt koskaan 60km/h, sen sijaan 80km/h pari kertaa kun liikenne motarilla on yksinkertaisesti oikeasti madellut.

Minä en matele vaan ajan nopeuskyltin mukaisesti, joka taas näyttää olevan matelemista muille koska ohittamisia sattuu jatkuvasti. Isä tosin sanoo että mittari näyttää 10 km/h liian vähän. En vain voi sitten muuta kuin ihmetellä miksei sitä voida asentaa näyttämään oikeaa lukua. Jos auto osataan asentaa tehtaalla niin miten vaikeaa voi olla asentaa mittaria näyttämään oikeaa lukua? Nyt joku sitten sanoo että mikset aja sitten sitä 10 km/h enemmän mitä mittari näyttää. Siksi koska kun ajan, minulla ei ole aikaa ruveta laskemaan vaan sen lukeman, jonka äkkivilkaisulla katson, on oltava se mitä pitää ajaa. Mieluummin tutkailen muuta liikennettä ja ajan sen mukaan kuin tuijotan mittaria. Lisäksi nyt ne ovat ajatelleet että pienestäkin ylityksestä tulee sakkoja. Ei kiitos. Ja ei, minua ei voi siltikään vielä sanoa hidastelijaksi. Menen silti suurinpiirtein sitä vauhtia mitä pitää mennä. Paikassa jossa asun, on paljon mutkia ja mäkiä. Niissä on syytäkin hidastaa. Saatan olla hieman hitaampi kuin hurjastelijat, mutta en ole matelija. Se, joka aiheuttaa vaaratilanteita. Mielestäni ajoni on sujuvaa, ennalta-arvattavaa ja turvallista, ja sitä ovat sanoneet isäni lisäksi myös ajo-opettajat.

^ Vastaa Lainaa


DjLime
2918 viestiä

#3 kirjoitettu 20.09.2009 13:59

dbgirl kirjoitti:
Isä tosin sanoo että mittari näyttää 10 km/h liian vähän. En vain voi sitten muuta kuin ihmetellä miksei sitä voida asentaa näyttämään oikeaa lukua. Jos auto osataan asentaa tehtaalla niin miten vaikeaa voi olla asentaa mittaria näyttämään oikeaa lukua?

Tuo on kyllä melko usein totta. Helppo tapa tarkistaa oikea nopeus on useinmiten navigaattorin kanssa ajaminen. Itse olen ainakin huomannut, että Tom Tomin navigaattori on oikeassa kun ajat näihin "nopeutesi on" mittauspisteeseen. Tehtaalta lähtiessa autoissa ei ole näin paljon heittoa yleensä, mutta esim erilaiset renkaat vaikuttavat mittariheittoon.

^ Vastaa Lainaa


Jules Varjola
2537 viestiä

#4 kirjoitettu 20.09.2009 14:20

Kaupungissa noi hidastelijat ei haittaa tippaakaan. Siellä välimatkat on niin pieniä, et suurta etua kaahaamisella ei saa. Ja kannattaa muutenkin kävellä/pyöräillä. Maantiellä sensijaan asia on toinen. Varsinkin raskaan liikenteen kalustolla ajavat voivat olla ongelmissa, koska ohitus on käytännössä mahdotonta ilman ohituskaistoja. Moottoritiet ovat sitten vähän sieltä välimaastosta. Siellä kyllä pääsee ohi, mutta kyllä se liikennettä ruuhkauttaa jos siellä ajetaan alle rajoitusten.

Siksi sanonkin vain sanan. Jos ajat alle 80km/h, käytä taustapeilejä. Ja jos siellä on raskasta kalustoa/tai pitkä jono muuten vain näkyvissä, pysähdy seuraavalle bussipysäkille/parkkipaikalle ja päästä takana tulevat ohi.

Ja taas, niinkuin aina, hidasteluakin idioottimaisempaa on roikkua edelläajavan takapuskurissa kiinni turhaa.

^ Vastaa Lainaa


Airola
6416 viestiä

#5 kirjoitettu 20.09.2009 15:22

Mieluummi liia hiljaa ku liia lujaa

Ja vaikka ihan vaan siks, että ne, joilla sappi kiehuu, kun ei pääse perille minuuttia nopeammin ja joita vituttaa ohittaminen, ni saavat sitte eteensä tilanteita, joissa voivat yrittää kasvattaa kärsivällisyyttä

^ Vastaa Lainaa


Kare_
1334 viestiä

#6 kirjoitettu 20.09.2009 15:36

On vähän niin ja näin. Kyllähän se harmittaa ja voimasanat lentää hytissä kun tukkitäysperävaunun jälkeen ihan siihen perään on asettunut järkyttävän iso matkailuauto, eikä millään ohi. Ärsyttävää se on jos siellä ihan oikeasti hidastellaan, mutta poikkeuksena on "hidastelijat" jotka antaa vielä tietä muille, esim. jos letkaa kerääntyy.

Motarista sen verran, että vähänkin pelokkaampi kuski ei varmasti kiihdytä meikän ooppelia 120km/h varsinkin jos siellä on muitakin. Ja väitän että muillakin on 'vähän tämmösiä' autoja, jotka ei ihan täydessä autobahn-kunnossa ole.

^ Vastaa Lainaa


SaastanenHippi
4225 viestiä

#7 kirjoitettu 20.09.2009 19:22

Mua ei haittaa, jos joku haluaa ajella leppoisasti ja katsella maisemia. En ohita vaan ajelen perässä, viheltelen ja kattelen maisemia. En oikeastaan koskaan aja ylinopeutta enkä ohittele muutakuin isot autot ohituskaistalla. Moottoriteillä ajelen aina oikeaa kaistaa ja rajoitusten mukaan ja annan kiireisten Penttien käyttää sitä vasenta kaistaa.

Kiihytysten täytyy kuitenkin olla nopeita ja teräviä.

Mieluummin lähden aikaisemmin kuin ajan kiireellä. Kiire on persiistä.

^ Vastaa Lainaa


Gartza1962
Dreamcase
501 viestiä

#8 kirjoitettu 21.09.2009 15:54 Muok:21.09.2009 15:55

...ajelen...tässä...juuri...traktorin...perässä...eikä...kukaan...ole...takana...eikä...kukaan...tule...edestä...mikäs...kiire...tässä...

Se vasta raivostuttavaa on, kun joku ajaa 100-alueella ihan tarkkaan 100 eikä pääse millään ohi, kun on kauhea vastaantulijoiden jono ja sitten kun tulee 80-alue, niin se pentele painaa sitä samaa 100 (ite hidastaa 80) kuten myös 60-alueella (ite pösötellään varovasti rajoituksen mukaan!) ja sitten se sama hemmo on taas 100-alueella edessä...eivoienempääkututtaa!!!

^ Vastaa Lainaa


Putte
6659 viestiä

#9 kirjoitettu 21.09.2009 16:38

Mitari ajaionarnr.. vitut ku jaksakaa kirjottaa. paska tää uus mikseri.

^ Vastaa Lainaa


JM
18460 viestiä

#10 kirjoitettu 21.09.2009 16:40

ihan sama. Ei siinä niin paljoa voita, että ajaako 95 vaiko 105 km/h ja jos on joku pitkä matka joka pitää vetää jostain syystä reilua ylinopeutta, niin eiköhän jossain vaiheessa pääse ohi.

Ainakin autohommissa. mopolla taas vituttaa se, että jkun ajaa kaupunkialueella pienehköä ylinopeutta, niin autoilijat ohittelee ihan reikäpäisesti, hengenvaarallisissa tilanteissa. Muutenkaan mopon kanssa ei voi ollankaan luottaa autoilijoiden tiatoihin... niin monta kertaa pitäny väistää vasemmalta kylkeen tulevaa ojaan jne. Autolla oisin ollu vaan iloinen ku oisivat rysäyttäneet kylkeen. koska mun auto on korkeintaan 100e hintanen ja noilal pahimmilal idiooteilal yleensä aika uudehkot menopelit.

tietty kaikenlaiset nolaltolenranssit sun muut on aika älyttömiä.

silti monesti etelän autoilijoista tulee mieleen, että niitä nopeusrajoituksia luetaan ku piru raamattua, että jos joku ajaa 100 alueella 90 tai 110 niin se on hweti hyi hyi paha väärin... kun taas täällä päin ei tulisi talvella mieleenkään ajaa itärajan teillä useissakaan paikoissa sitä 80km/h mitä sais. ihan hullun hommaa se ois jos aikois perille päästä ilman traktorin vetoapua. Kesällä samat paikat voi kyllä vetää 80 - 100km/h.

^ Vastaa Lainaa


dbgirl
4818 viestiä

#11 kirjoitettu 21.09.2009 17:52

JM kirjoitti:


silti monesti etelän autoilijoista tulee mieleen, että niitä nopeusrajoituksia luetaan ku piru raamattua, että jos joku ajaa 100 alueella 90 tai 110 niin se on hweti hyi hyi paha väärin... kun taas täällä päin ei tulisi talvella mieleenkään ajaa itärajan teillä useissakaan paikoissa sitä 80km/h mitä sais. ihan hullun hommaa se ois jos aikois perille päästä ilman traktorin vetoapua. Kesällä samat paikat voi kyllä vetää 80 - 100km/h.


Tuosta olen muuten niin sitten 100% samaa mieltä. Järkeä siihen ajamiseen. Jos on tosi liukasta niin en minä ajele just sitä kahdeksaakymppiä vaan hiljempaa. Kiireisemmät ja tyhmemmät saa puolestani mennä ohi.

^ Vastaa Lainaa


Tusina Immonen
10508 viestiä

#12 kirjoitettu 21.09.2009 17:58 Muok:21.09.2009 18:01

Joo.

Nopeusrajoitus on MAKSIMInopeus. Moottoritiellä toki suositellaan ajamaan vähintään 20km/h alle rajoituksen, jos ei uskalla päästellä rajoituksia vasten puskien, mutta maanteillä se on jokaisen Jarno Peruskaaharin oma otsasuoni mikä saa suoltamaan tällasta paskaa ja noinkin pitkän litanian.

Älä jumalauta aja niin kovaa jos se hitaammin ajava saa sut tekemään jotain niin tyhmää että löydät itses hengenvaarallisista tilanteista. Vittu, aivot päähän oikeesti.

Zitru muokkasi viestiä 17:59 21.09.2009

Itsehän ajan useimmiten rajoitusten mukaan, eli käytännössä kerään letkaa maanteillä ja kiireisimmät sitte ohittelee. En ota minkäänlaista vastuuta heidän ohittelustaan, se kun on tosiaan puhdasta matematiikkaa että kuinka vähän minuutteja sitä oikeasti ihminen säästää ajaessaan tän, tän ja ton ohi. Puhumattakaan löpön kulutuksesta jatkuvasti ohitellessa.

Toisia ei kiinnosta. Ketä kiinnostaa...?

^ Vastaa Lainaa


laice
27 viestiä

#13 kirjoitettu 21.09.2009 18:23

Tähän keskusteluun on pakko kyllä sanoa sananen itsekin. Itseäni ei oikeastaan haittaa parin - kolmen kilometrin alinopeus vielä kovin paljon, mutta kun näitä suhareita jotka köröttelevät 100 km/h nopeusalueella pahimmillaan sellaista 60- 70 km/h niin jumalauta että nousee karvat pystyyn. Huvittavinta on että vaikka hermoilun tietää turhaksi niin aina sille ei vain voi mitään. Siinä tapauksessa tuollainen reilu alinopeus vielä jotenkin menee ymmärryksen puolelle jos alla on joku 70- luvun auto, mutta kun useimmiten näiden alisuorittajien alla löytyy 00- tai uudempi kärry. Nämä alinopeuksien puolustajat voisivat sitten valita kyllä vaihtoehtoisen reitin jota körötellä rauhassa koska heillähän ei tunnu olevan koskaan kiire minnekään. Etenkin rekka- autoilijoita käy sääliksi kun siellä edellä matelee kaveri parikymmentä kilometriä alle rajoitusten ja pitäisi täydellä lastilla päästä jyrkempi mäki ylöskin asti, puhumattakaan vielä talvikelistä. Se vaan on tosi että hidastelijat ovat vähintään yhtä iso riski omalla provosoivalla ajotavallaan, kuin reikäpää ohittelijat jotka lähtee keltaisella viivalla vastamäkeen jyrkässä mutkassa oikealle ohi.

Sitten tämä hieno tapa ajaa ekologisesti.. Herranjumala ihmiset, ottakaa nyt järkikäteen varsinkin kaupunkialueella aamuisin ja kello neljän paikkeilla ajettaessa. Tottakai siinä säästää bensiiniä / naftaa jos valuttelee autoansa kävelyvauhtia kohti punaisia, mutta sattuu tapana olemaan yksi pahimpia ruuhkan aiheuttajia valoissa nukkumisen lisäksi. Lisäksi vielä semmoinen juttu, että bensaa palaa myös matalilla kierroksilla vedättämällä puhumattakaan moottorin kulumisesta. Eli ajakaa toki ekologisesti ja halvemmalla mutta älkää jumalauta tukkiko sen muutaman euron kuukausisäästön takia keskustoja.

Vielä vilkun käytöstä pari sanaa.. Tähän mennessä ei ole vielä tainnut yhtä raivostuttavaa piirrettä kanssa- autoilijoista löytyä kuin vilkuttamatta jättäminen. Sitä pirun vipua voi vääntää vaikka vain varuilta kääntyessä johonkin päin, ei tarvitse miettiä että olikohan tässä ja tässä risteyksessä nyt ihan pakko vilkuttaa. Etenkin liikenneympyrät tuntuvat joillekkin olevan ylivoimaisen vaikeita paikkoja. Niin mahtava keksintö kuin onkin liikenteen sujumisen kannalta, niin sitten se torpedoidaan vilkuttamatta jättämisellä, hienoa!! Itselläni pahimmat vaaratilanteet ovat sattuneet juuri liikenneympyröissä ja myös moottoritiellä kaistanvaihdon yhteydessä kun immeiset ilmeisesti ajattelevat että eihän täällä muita kuskeja olekaan kuin minä ja vilkun käyttö unohtuu. Ei pysty ymmärtämään miten niin pieni asia voi olla niin helevetin vaikeaa.

Onneksi täällä meillä suomessa on niin taitavia kuskeja että 20 % ei tiedä edes mitä tarkoittaa kärkikolmio!! (tutkittu fakta)

voi vaan ihmetellä millä tuurilla osa on korttinsa saanut.

^ Vastaa Lainaa


laice
27 viestiä

#14 kirjoitettu 21.09.2009 18:30 Muok:21.09.2009 18:30

Niin ja tuosta mittariheitosta vielä sen verran että tehdassäädöillä se on aina n. 3 km/h enemmän kuin todellinen nopeus. Tämä siitä syystä että mittari ei saa näyttää ainakaan liian vähän todelliseen nopeuteen verrattuna, ja siihen on jätetty vielä sellainen pieni pelivara, että jos ajeleekin jostain syystä erikokoisilla renkailla, joka myös vaikuttaa heittoon. Etenkin vanhemmissa autoissa heitto voi olla jopa 12 % luokkaa niinkuin itselläni oli vanhassa mazda 626:ssa. Eli kun mittari näytti satasta niin todellinen nopeus oli n. 87- 88 km/h.
Niinkuin joku jo taisi sanoa niin kannattaa jostain tarkistaa mittariheitto jos jonoa alkaa kertyä aina perään vaikka vauhtia olisi hieman reilustikin mittarin mukaan yli rajoituksen.

laice muokkasi viestiä 18:30 21.09.2009

^ Vastaa Lainaa


dbgirl
4818 viestiä

#15 kirjoitettu 21.09.2009 19:29

laice kirjoitti:


Vielä vilkun käytöstä pari sanaa.. Tähän mennessä ei ole vielä tainnut yhtä raivostuttavaa piirrettä kanssa- autoilijoista löytyä kuin vilkuttamatta jättäminen. Sitä pirun vipua voi vääntää vaikka vain varuilta kääntyessä johonkin päin, ei tarvitse miettiä että olikohan tässä ja tässä risteyksessä nyt ihan pakko vilkuttaa. Etenkin liikenneympyrät tuntuvat joillekkin olevan ylivoimaisen vaikeita paikkoja. Niin mahtava keksintö kuin onkin liikenteen sujumisen kannalta, niin sitten se torpedoidaan vilkuttamatta jättämisellä, hienoa!! Itselläni pahimmat vaaratilanteet ovat sattuneet juuri liikenneympyröissä ja myös moottoritiellä kaistanvaihdon yhteydessä kun immeiset ilmeisesti ajattelevat että eihän täällä muita kuskeja olekaan kuin minä ja vilkun käyttö unohtuu. Ei pysty ymmärtämään miten niin pieni asia voi olla niin helevetin vaikeaa.



Mää olen muuten sellanen joka käyttää sitä vilkkua, ja tunnun olevan harvinaisuus varsinkin tampereen seudulla ja lähikunnissa. joskus se unohtuu, mutta 99% käytän. Ei voi tajuta miten vaikeaa tosiaan on tehdä pieni liike yhdellä sormella...

^ Vastaa Lainaa


JM
18460 viestiä

#16 kirjoitettu 21.09.2009 20:32

Mikä vitun idiotismi-sana on "provosoiva ajotapa"? Eihän kenenkään ajotapa voi provosoida. Jos joku ajaa huomattavasti hitaampaa, kuin insinööri on tielle laskenut turvallisen maksiminopeuden, niin sekö on PROVOKAATIO? Ja ketähän kohtaan? Tieinsinööriä?

^ Vastaa Lainaa


Asgardao
235 viestiä

#17 kirjoitettu 21.09.2009 20:40

Äskettäin sattui kaupunkialueella tilanne missä kiireen omaava autoilija meinasi aiheuttaa onnettomuuden. Neljäkaistainen tie, kaksi kaistaa molempiin suuntiin. Olin kääntymässä vasemmalle kuten myös vastaantuleva. Sen takana oli vielä kaksi autoa, toinen auto puoliksi risteyksessä, kolmas autokin jo selvästi sulkuviivan ohittaneena. Kun autoja ei enää tullut vastaan, en voinut aivan heti lähteä liikkeelle koska en voi nähdä 3 auton läpi ja siksi piti odottaa se aika, että niiden taakse jäänyt mahdollinen hidastelijakin olisi ehtinyt tulla ohi. Samalla hetkellä kun lähdin kääntymään, kolmannen autoilijan hermot petti ja hän vaihtoi kaistaa ja lähti kiihdyttämään kohti. Soitin tööttiä niin tajus jarruttaa viime hetkellä. Ei ne sulkuviivat sinne huvin vuoksi ole piirretty.

^ Vastaa Lainaa


Asgardao
235 viestiä

#18 kirjoitettu 21.09.2009 20:46

Rääväsuu kirjoitti:
laice kirjoitti:
Vielä vilkun käytöstä pari sanaa..

On muuten ihan totta, että tuo vilkun pois jättäminen tai väärin vilkuttaminen on yksi ärsyttävimmistä mokista, mitä autoilijat usein tekevät. Sellainenkin tilanne, kun olen T-risteyksessä kolmion takana, ja vasemmalta tulee auto - kuitenkin vilkuttaen kääntyvänsä samalle tielle jossa minä olen, joten silloin minä voin ihan hyvin lähteä ajamaan oikealle päin, kun ajotiemme eivät kohtaa. Sitten tämä kuski vain yhtäkkiä ottaakin vilkun pois ja jatkaa suoraan matkaan, ja minä olenkin tullut sieltä kolmion takaa siihen risteykseen. Noh, ei siinä mitään käynyt eikä niin lähelläkään ollut, kun vain jatkoin matkaa. Ikäväähän tässä on se, että kolaritilanteessa todennäköisesti minä olisin maksumiehenä, kun kerran kolmion takaata tulin. Paha alkaa todistella sellaista, että toisella oli vilkku ihan eri suuntaan päällä. Haluan kuitenkin painottaa sitä, että tietysti aina tarkistan kunnolla vilkuista, oikeista ja vasemmista ja muista jutuista välittämättä onko auto tulossa jostain, että en mä risteykseen suin päin ikinä ryntää.


Vaikka oletkin oikeillä jäljillä, haluan täsmentää, että kolmion takaa tuleva on aina maksumiehenä tuossa tilanteessa. Sitä ei edes yritetä lähteä todistelemaan, että toisella oli vilkku päällä. Vähän vastaava tilanne voisi olla sellainen, että autoilija jolla etuajo-oikeus näyttää kädellään toiselle, että mene vain. Ja sitten jysähtää kylkeen. Väistämisvelvollinen maksaa. Toinen osapuoli saattoi kammata vaikka tukkaa jota luultiin merkiksi mennä ensin.

^ Vastaa Lainaa


laice
27 viestiä

#19 kirjoitettu 21.09.2009 20:49

Sellainen vitun idiotismi sana on provosoiva ajotapa kuin se kirjaimelleen pitäisi ymmärtää, eli tarkoitin että joitain hermoheikkejä liian hidas ajotapa provosoi tekemään reikäpäisiä ohituksia yms. liikennettä vaarantavia tempauksia. Ei varmaan pitäisi olla liian vaiketa ymmärtää??

^ Vastaa Lainaa


JM
18460 viestiä

#20 kirjoitettu 21.09.2009 21:28

laice kirjoitti:
Sellainen vitun idiotismi sana on provosoiva ajotapa kuin se kirjaimelleen pitäisi ymmärtää, eli tarkoitin että joitain hermoheikkejä liian hidas ajotapa provosoi tekemään reikäpäisiä ohituksia yms. liikennettä vaarantavia tempauksia. Ei varmaan pitäisi olla liian vaiketa ymmärtää??


Ei, mutta se on niiden hermoheikkien vika, jos eivät kehtaa vähää aikaa ajella hitaammin, että saavat kivan ohituspaikan.

^ Vastaa Lainaa


JM
18460 viestiä

#21 kirjoitettu 21.09.2009 23:03

Siinä oon kyllä samaa mieltä, että jos lähtee ohittamaan, tai käyttämään ohituskaistaa, siis niin molempia, niin pitää sitten kanssa olal varma, että menee siitä ohi ja ripeästi sitten.

Jos voi ajaa perässä, niin hyvä niin. Mutta jos ei, niin ei millään motarilal tukita tosita kasitaa.

Eihän täällä ole 500km säteellä 2 kasitasia teitä... no joo, oulussa ehkä muuan kohta, Rovaniemellä pari...
Mutta sama periaatteessa siinä, että jos ohittaa, niin pitää ohittaa eikä vaarannelal turvallisuutta tai tukkeuttaa liijkennettä.

mutta sitten pitä ämyös musitaa aja sen ohituksen jälkeenkin sen verranlujaa, että se jotain hyöväsi. Pitäs tietää hyövääkö. Vittuako siinä ku ohitellaan ja sitten todetaan, että se ohitettu auto jo ajo ylinopeutta, sitten hidastellaan, annetaan ohitetun tulal puskuriin, ohittaa.. ohitetaan... Vaaraa vaan aiheuttaa. Ja mikä on voitto? 10 min ehkä perillä kotona? Voisko 10 min säästää jsotain muusta kuin liikenneturvallisuudesta?

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#22 kirjoitettu 21.09.2009 23:58

quafka kirjoitti:
Kuulun autoillessani (harvoin kun autoa ajan) siihen ryhmään, joka ajaa nopeusrajoitusten mukaan. Tämä tekee minusta ilmeisesti myös hidastelijan, koska kaikki haluavat ehdottomasti päästä ohi.

Fakta on, että matkantekoasi ei pitkällä tähtäimellä hirvittävästi hidasta se, että et pääse aina ajamaan yli kahdeksaa kymppiä. Riskejä, jarrutusmatkaa ym. kivaa sen sijaan hankit mukavasti lisää.

Lisätään vielä, että tämäkin ongelma häviää maagisesti kun alle vaihtaa pyörän tai bussin.


Näin on näpyttimet.

Ajelen varmaankin melko tarkalleen tasan nopeusrajoituksen mukaista nopeutta yleensä. Pari kilometrituntia sinne tai tänne. Ja aina joku Volvo perässä roikkumassa (se on aina se Volvo!) ja menee heti ekan tsäänssin tullen ohi parin kympin ylinopeudella. Ei voi olla niin kiire?

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#23 kirjoitettu 22.09.2009 00:07

laice kirjoitti:
Etenkin liikenneympyrät tuntuvat joillekkin olevan ylivoimaisen vaikeita paikkoja. Niin mahtava keksintö kuin onkin liikenteen sujumisen kannalta, niin sitten se torpedoidaan vilkuttamatta jättämisellä, hienoa!! Itselläni pahimmat vaaratilanteet ovat sattuneet juuri liikenneympyröissä ja myös moottoritiellä kaistanvaihdon yhteydessä kun immeiset ilmeisesti ajattelevat että eihän täällä muita kuskeja olekaan kuin minä ja vilkun käyttö unohtuu. Ei pysty ymmärtämään miten niin pieni asia voi olla niin helevetin vaikeaa.



Jooh, päivittäin ajan liikenneympyrästä koulumatkoilla ja siinä näkee usein jos jonkinlaista ratkaisua ja tapaa navigoida siitä ympyrästä. Ihme asfaltinkuluttajia sitä löytyykin.

^ Vastaa Lainaa


JM
18460 viestiä

#24 kirjoitettu 22.09.2009 00:26

Jos ne on vanhoja Volvoja, ymmärrän. vanhalla volvolal on kallsita ajaa kaupunkiliimjennettä ja hitaita nopeuksia, pitäis ajaa sitä 80 - 100 km/h että auto on taloudellisimmillaan ja sitten tasasesti.

Tai näin oon kuullu ja ymmärtäny tän. Mulla oli kerran n. 12h 244volvo. Ajoin sillä yhen pidemmän, 70km maktan. Ei syöny paljon mitään isolla tiellä. kaverilla oli samanlainen, ei raski ajaa mitäåän kaupunkirinkiä, liian kallista. Sen sijaan on hyvä pidemmilel matkoille, isoille teille, kulutus laskee puoleen.

^ Vastaa Lainaa


rawhead
3117 viestiä

#25 kirjoitettu 22.09.2009 05:32

accent kirjoitti:
quafka kirjoitti:
Kuulun autoillessani (harvoin kun autoa ajan) siihen ryhmään, joka ajaa nopeusrajoitusten mukaan. Tämä tekee minusta ilmeisesti myös hidastelijan, koska kaikki haluavat ehdottomasti päästä ohi.

Fakta on, että matkantekoasi ei pitkällä tähtäimellä hirvittävästi hidasta se, että et pääse aina ajamaan yli kahdeksaa kymppiä. Riskejä, jarrutusmatkaa ym. kivaa sen sijaan hankit mukavasti lisää.

Lisätään vielä, että tämäkin ongelma häviää maagisesti kun alle vaihtaa pyörän tai bussin.


Näin on näpyttimet.

Ajelen varmaankin melko tarkalleen tasan nopeusrajoituksen mukaista nopeutta yleensä. Pari kilometrituntia sinne tai tänne. Ja aina joku Volvo perässä roikkumassa (se on aina se Volvo!) ja menee heti ekan tsäänssin tullen ohi parin kympin ylinopeudella. Ei voi olla niin kiire?


jotapakuinkin näin itsekkin, yleensä mittarin mukaan muutama kilometriäpertuntia yli, varsinkin moottoritiellä, kun se näyttääpi liian vähän.

^ Vastaa Lainaa


ArrestKulak
153 viestiä

#26 kirjoitettu 22.09.2009 10:01 Muok:22.09.2009 10:44

Näin on näpyttimet.

Ajelen varmaankin melko tarkalleen tasan nopeusrajoituksen mukaista nopeutta yleensä. Pari kilometrituntia sinne tai tänne. Ja aina joku Volvo perässä roikkumassa (se on aina se Volvo!) ja menee heti ekan tsäänssin tullen ohi parin kympin ylinopeudella. Ei voi olla niin kiire?


Jännä juttu, noi Volverin hevostallit tulee kyllä perään, ajat sitten ties kuin paljon ylinopeutta, niin se farmarivessahan painaa siellä luukussa kiinni, jotta pääsis äkkiä ohi. Saatat vielä ohittaa saman kaverin myöhemmin uudestaan ja uudestaan. Parhaimmillaan ohitin erään Vulvan farmarivessan 5 kertaa. Aina sama vatipää paineli perään. Mulla kun on yleensä kruiseri päällä niin pysy tietty nopeus jatkuvasti.

Tuosta hidastelemisesta vielä että on unohtunu kyllä monella ohituskaistan käyttötarkoitus. Siellä istutaan kuin tikku paskassa ja oikeammanpuoleiselta täytyy ohitella. Eihän tämäkään ole oikein, mutta minkäs teet jos on 100km/h rajotus ja joku kukkahattu jää ohituskaistalle asumaan 85-90km/h eikä vaihda kaistaa vaikka vierestä menee isokin letka autoja ohi. Ymmärtäisin kyllä, jos sieltä joku erkanemiskaista vasemmalle osuis kohdalle.

Tuossahan muutama viikko taaksepäin joku seniili tuli hienosti eteen kolmion takaa. Alueella 80km/h rajotus ja sieltä tultiin pokkana Obeliskilla painellen neljääkymppiä. Olis pelti rytissy jos ei olis kerenny jarruttelemaan.

Kohtahan se Lokakuu koittaa ja polliisi pääsee pysäyttelemään jokaisen, jolla vahingossakin heilahtaa yli 3km/h. Toivottavasti se ensimmäinen on henkilö joka tämän "nollatoleranssin" keksi. Tämähän on yhtä hyvä kuin EU:n päätös, ettei saa myydä kieroja kurkkuja. Tosin nyt saa kai 2-luokkaisina myydä

^ Vastaa Lainaa


dbgirl
4818 viestiä

#27 kirjoitettu 22.09.2009 16:53 Muok:22.09.2009 16:54

Siis tuleeko se nyt ihan oikeesti käyttöön? *mutinaa* Ja millähän nekin tuota valvoo? Eiköhän esim. rattijuopumus ole tärkeämpi asia kuin 4 km/h:n ylitys? Saada nyt oikeasti sakkoja tuosta. Kohtahan kaikki saa sit sakkoja. Noh, poliisin kassa kilahtaa iloisesti sitten, sehän on mukavaa, mutta järki pitäisi silti olla näissäkin asioissa.

dbgirl muokkasi viestiä 16:53 22.09.2009

^ Vastaa Lainaa


BVR
20337 viestiä

#28 kirjoitettu 22.09.2009 16:59

Enemmän kuin hidasteliat, vituttaa ne saatanan kiihdyttäjäurpot jotka isin ostamilla "hienoilla" autoilla ajaa hirveää vauhtia valoista valoihin, ainoa valopilkku asiassa on se että itse saan hihitellen ajaa sitten näiden kyrpien ohi.

Ja kyllä tietty sekin vähän saa verenpaineen nousemaan jos viidenkympin alueella körötellään kolmea viittä/neljääkymppiä, etenkin jos keli ja olosuhteet sallivat norminopeuden ajamisen.

^ Vastaa Lainaa


Asgardao
235 viestiä

#29 kirjoitettu 22.09.2009 20:34

dbgirl kirjoitti:
Siis tuleeko se nyt ihan oikeesti käyttöön? *mutinaa* Ja millähän nekin tuota valvoo? Eiköhän esim. rattijuopumus ole tärkeämpi asia kuin 4 km/h:n ylitys? Saada nyt oikeasti sakkoja tuosta. Kohtahan kaikki saa sit sakkoja. Noh, poliisin kassa kilahtaa iloisesti sitten, sehän on mukavaa, mutta järki pitäisi silti olla näissäkin asioissa.

dbgirl muokkasi viestiä 16:53 22.09.2009


Poliisi perustelee tuota siten, että aika ei ole pois muualta vaan käyttävät työtehtävien välissä olevan luppoajan ylinopeuksien kyttäämiseen. Teoriassa hyvä, mutta käytäntö voi olla jotain aivan muuta.

^ Vastaa Lainaa


jasca
2397 viestiä

#30 kirjoitettu 22.09.2009 21:08 Muok:22.09.2009 21:08

http://yle.fi/alueet/t...

jasca muokkasi viestiä 21:08 22.09.2009
Tuo ei varmaan kovin monia täällä innosta.

^ Vastaa Lainaa


Asgardao
235 viestiä

#31 kirjoitettu 22.09.2009 21:34

jasca kirjoitti:
http://yle.fi/alueet/t...

jasca muokkasi viestiä 21:08 22.09.2009
Tuo ei varmaan kovin monia täällä innosta.


Ainoastaan siinä tapauksessa, että 80-luku palautettaisiin.

^ Vastaa Lainaa


BVR
20337 viestiä

#32 kirjoitettu 22.09.2009 22:06

jasca kirjoitti:
http://yle.fi/alueet/t...

jasca muokkasi viestiä 21:08 22.09.2009
Tuo ei varmaan kovin monia täällä innosta.




Ottaisivat vain tuon käyttöön takaisin.

^ Vastaa Lainaa


959-C
16 viestiä

#33 kirjoitettu 22.09.2009 23:36

Hassu keskustelu tämä siinä mielessä, että yksikään ei tunnusta ajavansa päin mäntyä ja melkein jokainen joka mainitsee jotain ajotavastansa, sanoo ajavansa aina liikennesääntöjen mukaan ja melkein jopa täydellisyyttä hipoen mutta menepäs tuonne liikenteeseen, niin se onkin ihan toisin..

No eniveis kyllä se taitaa vähän niin olla, että pitäisi ajaa sitä nopeutta mitä se lätkä näyttää, ei yli eikä ali, koska MOLEMMAT ovat niitä liikenteen vaaratekijöitä ihan yhtäläillä, vaikka yleensähän aina sanotaan sitä, että ennemmin hitaammin kuin kovempaa mutta pa*kat, koska motarilla se joka ajaa sitä 80km/h tulee aika hiton yllättävästi eteen ja varsinkin silloin, jos tämmöinen valopää vielä peileihin katsomatta lähtee ohittamaan sitä edellä ajavaa ja vetäsee suoraan siihen eteesi.
Jos kantti ei kestä jonkin nopeuden ajmista, niin sitten on kyllä minun mielestäni syytä valita toinen reitti, koska ihan turha lähteä minnekään motarille vetämään, jos kokoajan on pa*kat housissa, koska se tekee ajamisesta vain jäykkää ja jos sattuu pienikin tilanne, niin se on hartialukko päällä ja sitten mennään..
Tämmöisestäkin on esimerkki kun kerran näin juurikin motarille liittyessä kuinka edellä ajava auto sattui olemaan siinä aivan samalla kohdalla toisen jo motaria ajavan auton kanssa ja silloinhan on kaksi vaihtoehtoa eli joko lisää omaa vauhtiaan tai hiljentää mutta tämä kuljettaja päättikin valita sen kolmannen eli vedellä pitkin pientaretta ja bussipysäkkiä ja ilmeisesti ei vain paniikissaan kyennyt tekemään mitään.. Käsi ylös se jonka mielestä tämä on vaarallista?

Joku taas sanoi, että pännii ne, jotka vetää urkuauki valoista valoihin ja myönnän ihan heti että kuulun niihin, vaikka ei olekaan isän ostama auto, siis reipas lähtö valoista ja SALLITTUUN NOPEUTEEN mutta ei yli juurikaan..
Ja siis sen ideana ei ole, niinkun ainakaan minun kohdallani kyykyttää muita tai mitään vaan ihan vain siksi, että se miellyttää itseäni eikä siinä minusta ole mitään kenttuuntumisen aihetta
Sen sijaan ymmärtämättömämpi juttu on se kun kaksi autoa ajaa peräkkäin ja vaihtuu ne punaiset, niin se taaimmaisempi auto vaihtaa siihen vasemmalle ja sitten kun ne valot vaihtuu taas niin molemmat matelee siitä kuitenkin samaa vauhtia.. vettiin siitä vasemmalta, jos ei liiku
Ja nykyään aika monessa paikassa on jo älyvaloja, jotka vaihtuu vasta kun tulet tarpeeksi lähelle joten on aivan turha edes madella niihin ja odotella, että josko ne vaihtuisivat..

Mitähän vielä, ajatus katkeilee ja en tiedä saako tuostakaan edes selvää mutta hyvä minusta että joku ottaa tämänkin puolen puheeksi, koska se on ihan yhtä paha kuin se toinenkin..

Tästäkin keskustelusta kyllä näkee suomalaisen luonteen ja liikennekulttuurin ihan hyvin, toiset ajaa ihan vain provosoidakseen tien tukkeena ja toiset taas kiukuspäissään sitten vetelee urkuauki persiihin kiinni ihan vain koska vit*ttaa se toisten meno, kateellisuus, kosto ja kuopan kaivaminen toiselle on täällä liikenteen kulmakivet..
Ja sitten kun julkisesti puhutaan, niin se on vaan turhaa jeesustelua, kun kaikki ajaakin niin parhaasti..

^ Vastaa Lainaa


959-C
16 viestiä

#34 kirjoitettu 22.09.2009 23:53

Muutenkin on ihan turha aina itkeä siitä jos joku vetää motarilla, vaikka 140 tai tyhjällä motarilla 160 kun ainakin omasta mielestäni ne turvallisuuserot tulee ihan muualta ja liikenne on täynnä muitakin tapoja joutua onnettomuuteen tai aiheuttaa sellainen, kuin motariylinopeudet..

Kuinka moni tunnustaa puhuvansa puhelimeen kun ajaa? Silloin ei taatusti havainnointi toimi yhtään tai kuinkas moni myöntää tekevänsä, niin, että kun lapsia tulee vastaan, niin kiinnittää erityistä huomiota niihin lapsiin, koska lapset tunnetusti saattavat tehdä äkkinäisiä ja irrationeeleja liikehdintöjä?

Jos se ihminen näyttää siltä, että se astuu suojatielle, niin pysähtykää, koska niin kuuluu tehdä ja on fiksua tehdä ja vielä ystävällistäkin..
Tällaiset asiat ne vaikuttaa oikeasti siihen mitä siellä liikenteessä sattuu..

^ Vastaa Lainaa


Epoche
5248 viestiä

#35 kirjoitettu 23.09.2009 08:08

959-C kirjoitti:
Jos se ihminen näyttää siltä, että se astuu suojatielle, niin pysähtykää, koska niin kuuluu tehdä ja on fiksua tehdä ja vielä ystävällistäkin..
Tällaiset asiat ne vaikuttaa oikeasti siihen mitä siellä liikenteessä sattuu..


Älkää ainakaan mun takia pysähtykö.Se vaan haittaa omaa etenemistäni. Mummot ja lapset sitten erikseen..

Ja jumalauta kaks+ kaistasilla teillä älkää saatanassa tehkö noin jos on muuta liikennettä, kun se - että itse siihen autolla pysähtyy ei tarkoita että se viereisen kaistan bemari ei ajais sen jalankulkijan yli. Tästä saa melkein päivittäin esimerkkejä nähdä ja harrastaa kitinää kaikille..

^ Vastaa Lainaa


BVR
20337 viestiä

#36 kirjoitettu 23.09.2009 08:58

959-C kirjoitti:
Tästäkin keskustelusta kyllä näkee suomalaisen luonteen ja liikennekulttuurin ihan hyvin, toiset ajaa ihan vain provosoidakseen tien tukkeena ja toiset taas kiukuspäissään sitten vetelee urkuauki persiihin kiinni ihan vain koska vit*ttaa se toisten meno, kateellisuus, kosto ja kuopan kaivaminen toiselle on täällä liikenteen kulmakivet..
Ja sitten kun julkisesti puhutaan, niin se on vaan turhaa jeesustelua, kun kaikki ajaakin niin parhaasti..

Tähän on pakko sanoa sellainen homma että henk.koht harrastan seuraavaa joskus, köröttelen tuolla "isoilla" teillä himpun verran yli rajoitusten, 10-20 kilometriä, riippuen siitä että onko nyt mukamas "kiire" paikasta A paikkaan B, sitten tulee takaa henkilöitä joita ilmiselvästi ärsyttää se kun iltaisessa auringossa kiiltelevä musta helvetinkoneeni köröttelee heidän edellään ja heidän tarvitsee jo ajamastani ylinopeudesta huolimatta päästä ohi.

Mitä silloin tehdään? Silloin virnistetään irstaasti ja kun huomaan sivupeilistä että mersun vilkku menee päälle ohituksen merkiksi, painetaan kaasua ja aletaan nostamaan nopeutta, ihan noin huvikseen, parhaillaan tämä johtaa tilanteeseen jolloin voin kuulla että ohittavan auton kuski rääkäisee vastaantulevien kaistalla "voi vittu rekka!" ja joutuu jättäytymään taas taakseni, sitten tokihan tiputan nopeuteni juuri tasan siihen rajoituksen sallimaan, en enää siihen 10-20 kilometrin ylinopeuteen.

Siinähän sitten kiirehditte.



ps. tokihan EN tee koskaan näin, en koskaan.

^ Vastaa Lainaa


mikil
35 viestiä

#37 kirjoitettu 23.09.2009 09:49 Muok:23.09.2009 09:50

Älkää ainakaan mun takia pysähtykö.Se vaan haittaa omaa etenemistäni. Mummot ja lapset sitten erikseen..

Ja jumalauta kaks+ kaistasilla teillä älkää saatanassa tehkö noin jos on muuta liikennettä, kun se - että itse siihen autolla pysähtyy ei tarkoita että se viereisen kaistan bemari ei ajais sen jalankulkijan yli. Tästä saa melkein päivittäin esimerkkejä nähdä ja harrastaa kitinää kaikille..


AIvan, sain itsekin havaita tästä esimerkin pari päivää sitten, tosin kyseessä sattui olemaan _yksikaistainen_ tie, olin kääntymässä oikealle ja suojatietä lähestyi polkupyöräilijä oikealta, pysähdyin ja ajattelin laskea pyöräilijän suojatien yli ennen kuin itse ylitän sen. Samassa huomasin peileistä, kuinka takana oleva uudenkarhea BMW (yllätys yllätys) päättikin ohittaa minut ja kääntyä oikealle. Koska pyöräilijä ilmaisi ettei aio ylittää suojatietä (lienee ihan viisas veto huomioiden BMV), tein nopean päätöksen kiihdyttää BMV:n "alta" pois. BMV kuski roikkui sitten takapuskurissa sentin päässä seuraavaan risteykseen saakka, jossa häipyi omille teilleen (eli ABC:lle oli s##tanan kova kiire!!!). Hieman alkoi ärsyttämään.

mikil muokkasi viestiä 09:50 23.09.2009

^ Vastaa Lainaa


Pohjois-Korea
10911 viestiä

#38 kirjoitettu 23.09.2009 10:27

Palavat autot on muuten btw. ihan vitun hienon näkösiä

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#39 kirjoitettu 23.09.2009 10:39

Se henkilö joka suuttuu hitaasti ajaviin on se todellinen vaaranaiheuttaja liikenteessä. Ei se liian hitaasti liikennevaloista lähtevä tai hidastelija. Poikkeuksena nämä todella vaarallisesti hitaasti ajavat esim. moottoritiellä.

^ Vastaa Lainaa


959-C
16 viestiä

#40 kirjoitettu 23.09.2009 20:14

Epoche kirjoitti:
959-C kirjoitti:
Jos se ihminen näyttää siltä, että se astuu suojatielle, niin pysähtykää, koska niin kuuluu tehdä ja on fiksua tehdä ja vielä ystävällistäkin..
Tällaiset asiat ne vaikuttaa oikeasti siihen mitä siellä liikenteessä sattuu..


Älkää ainakaan mun takia pysähtykö.Se vaan haittaa omaa etenemistäni. Mummot ja lapset sitten erikseen..

Ja jumalauta kaks+ kaistasilla teillä älkää saatanassa tehkö noin jos on muuta liikennettä, kun se - että itse siihen autolla pysähtyy ei tarkoita että se viereisen kaistan bemari ei ajais sen jalankulkijan yli. Tästä saa melkein päivittäin esimerkkejä nähdä ja harrastaa kitinää kaikille..


Juu totta, ei siitä ole kovinkaan pitkä aika kun tuossa ajoin mannerheimintietä ja annoin tietä jalankulkijalle ja siitä veteli toinen auto, ei bemari vaan toyota muistaakseni, suoraan vain suojatielle ja yli.. Hetken päästä kun taas anooin tietä, niin bussi teki saman..
Siinä voi käydä huonosti mutta siis sehän on kuitenkin syyllinen se joka suojatielle pysähtymättä ajaa eikä se jalankulkija tai se joka pysähtyy..
Keskusta ja taajama muutenkin ei oikein ole se paikka missä ylinopeutta kannattaa harrastaa, kun siellä on paljon liikennettä, pimeitä kulmia yms. ja paljon asioita, joihin pitäisi huomiota kiinnittää..

^ Vastaa Lainaa

1 2 3 Seuraava >

Vastaa Aloita uusi keskustelu