Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja
JPQ kirjoitti:
Mietin crystal käyttöön raaka aaltoja sisältävän soundifontin koostoa niin monestakohan nuotista ne kannattaisi olla?
Riippuu paljon äänestä ja sen käytöstä.
Itse sanoisin, että jos mahdollista (ja nyky kovalevyillä ja väylillähän on), niin joka nuotille oma sample. Sitten vielä layeroinnit päälle ja round-robinit, jos äänilähde on dynaaminen tai kuullostaa hieman erilaiselta joka iskulla.
Selvä on siinä vaan työtä sitten. No ei se muuten mutta laskentaa vaatii ja kaavojen kehitettylyä... eli aaltomuodot tulevat olemaan omia algorytmejäni.
Eikö sitä voisi automatisoida? Riippuu toki miten/millä teet ne algorytmisi.
No ei se muuten mutta laskentaa vaatii ja kaavojen kehitettylyä... eli aaltomuodot tulevat olemaan omia algorytmejäni.
Algorytmeistäsi riippuen ei välttämättä joka napuskaa tarvitse samplailla. Riippuu siitä lähdeäänestä paljolti. Jos se ääni algorymeissäkin pitchaa vain ylöspäin, niin turhaa sitä on joka kohdassa ottaa. Jos taas siinä on staattisempia elementtejä ja muuta sellaista, niin ihan niiden tärkeyden mukaan vain lisää näppäimiä peliin.
Vaikuttaa hieman siltä, että joku sopiva softasyna voisi olla parempi vaihtoehto kuin soundfontin tekeminen. Varmaksi ei tietysti voi sanoa kun ei tiedä tarkemmin mitä on suunnitteilla.
Aika singlecycleä lienevät. ja eräät saakin tai täytyykin korkeuden mukaan nopeutua..
Parasta on, että kokeilet. Generoi niitä sampleja ensin oktaavin (tai puolen) välein ja sitten joka nuotille. Jos siinä on eroa, niin suosittelen joka nuotille omaa samplea.
Jos velocityjä ei ole (tai ääni ei kuullosta erilaiselta eri kerroilla), niin sitten yksi sample riittää per nuotti.