Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 

< Edellinen 1 2

Kirjoittaja Vokaalien uskottavuus?!


AnttiJ
Covers of
60's and
70's
R&B
classics

5553 viestiä

#41 kirjoitettu 08.05.2023 10:08

etkomissio kirjoitti:
AnttiJ kirjoitti:
etkomissio kirjoitti:
Jinxed kirjoitti:
aurinkoP kirjoitti:
Täällä oli nämä "rohkeus ja itsevarmuus" -kommentit, ja minulle, joka olen kaikkea muuta kuin Neil Youngin fani (laulajana tai edes biisintekijänä), hän näyttäytyy rohkeana ja itsevarmana laulajana, koska hän uskaltaa heittäytyä täysillä laulamaan omalla äänellään, vaikkei ääni teknisesti ole kummoinen. Uskaltakaa! Heittäytykää! Ei se geneerisyys mikään hyve ole, eikä edes laulusuorituksen tarkkuus sinänsä (vaikka toisaalta nuotin vierestä veisaaminen liittyy usein laulajan omaan epävarmuuteen).


Muoks: suurin osa vanhemmista mies laulajista suomessa varsinkaan ei osaa laulaa yhtään, oli se sit danny, loiri, popeda, klamydia ym tällä basic bitch akselilla se on ihan omituista mökellystä, mutta se on tarpeeks luomaan tässä maassa uran ja ihan menestyyn ja se on mahdotonta ellei joku pidä sua uskottavana.

Ei noista luettelemistasi ja kaltaisista kukaan nykyaikana läpimurtoa tekisi, ovat aikansa kuvia, ja vanha ikäloppu fanipohja vielä kannattelee.


Nykyistä iskelmägenreä edustavat Yölinnun Simo Silmu, Varjokuvan Kyösti Mäkimattila tai Neljän Suoran Antti Ketonen ovat tehneet keikkaa enemmän kuin moni poppibändi yhteensä; levytkin tuntuivat kelvanneen kohtuullisen hyvin. Iskelmägenreen sopiville astisteillekin tuntuu löytyvän tilausta ja kyllä sieltäkin läpimurtoja tulee aina silloin tällöin.

Kaikilla menestyneillä artisteilla on omat faninsa jotka ikääntyvät idoliensa myötä. Näinhän tämä menee missä päin maailmaa tahansa.

Jos muistan oikein, pitkälti yli seitsemänkymppisen Pepe Willbergin Saimaa-levy keikkui listojen kärkipäässä ja Saimaa-bändi Ruisrockin päälavalla pari vuotta sitten. Veikkaan, että levyä on ehkä kuunneltu muuallakin kuin kunnalliskodissa.

Joo, osaavat laulajat voivat pärjätä ja tehdä läpimurron nykyaikanakin ja tietysti genressä kuin genressä, mutta "mökeltämällä" se ei enää onnistu (tuota termiä käytti edeltävä kommentoija).


Totta, mökeltämällä ei läpimurto onnistu kuin huumorivedoissa jos niissäkään.

^ Vastaa Lainaa


aurinkoP
506 viestiä

#42 kirjoitettu 08.05.2023 10:49

Laulamisen genre on tietysti muuttunut, meikää nuorempi sukupolvi on kasvanut katsellen Idolseja & Voice of Finlandeja ja kuullut jatkuvasti räpin muodossa, kuinka musaa voi tehdä & esittää ilman varsinaisen lauluäänen käyttöä. Eli kaupallisessa musassa laulaminen on entistä enemmän erikoistettu niille jotka osaavat laulaa "oikeasti", ellei sitten kyse ole laulamisen sijaan lähinnä muotinäytöksestä tai oman ulkonäön esittelystä ja siinä tapauksessa autotune tulee apuun. Autotune on tietysti aika tuore keksintö, mutta muuten tässä on se jännä, että asetelma on ihan sama kuin joskus 1950–60-luvun vaihteessa, toteaa tämä omatekoinen populäärikulttuurin historioitsija. Eli kaikki se demokraattinen ja tasa-arvoinen edistys, joka alkoi sieltä rautalangasta ja beat-musiikista, sai uutta energiaa punkista ja jatkui läpi ysärin indiejuttujen, on kumottu. Kuka hyvänsä ei voi enää olla laulajatähti. Eliitin ehdoilla mennään. Viime vuosikymmenen underground-ilmiö syntyi tietysti vastavoimaksi eliittikulttuurille, siinä oli jotain todella vapauttavaa, mitä eräät täällä kirjoittavat sedät tuskin ikinä ymmärtävät. Sai laulaa äänellään, soittaa taidoillaan, äänittää laitteillaan. Ikävä kyllä sain itse pettyä siihenkin, kun ketään ei oikeasti enää kiinnostanut ajatus uuden Anarchy in the UK:n tai Smells Like Teen Spiritin tekemisestä. Valtakulttuuria ei yritetty kumota, kaikki olivat kasvaneet kiinni osaansa alakulttuurin edustajina. Nythän ug-ilmiö on taas hiipunut ja omalla äänellään laulajat ovat joko brändänneet äänensä (Litku Klemetti) tai opetelleet pykälän tai kaksi professionaalimmiksi. Minäkin olen.

^ Vastaa Lainaa


AnttiJ
Covers of
60's and
70's
R&B
classics

5553 viestiä

#43 kirjoitettu 08.05.2023 14:19 Muok:08.05.2023 15:45

Ehkä sedille on kertynyt sen verran elämänkokemusta, että he suhteuttavat asioiden tärkeysjärjestyksen eri tavalla kuin kolmekymppinen tai sitä nuorempi. Sedätkin ovat olleet joskus ehdottomia ja vihaisia nuoria miehiä mutta tajunneet vuosien saatossa, että erilaisia ilmiöitä tulee ja menee. Joku musiikki-ilmiö kestää pitempään ja ehtii juurruttaa kannattajakuntaa niin paljon, että ilmiön edustajat vetävät yleisöä vuosikymmeniä. Joku toinen ilmiö menee ohi liian nopeasti jotta siitä jäisi jäljelle juuri mitään.

En liene ihan ainoa jolle aikaavievät työ- ja perhe-elämä tulivat verrattomasti musiikkia tai sen lieveilmiöitä tärkeämmiksi. Siinä kuviossa on aika lailla se ja sama mikä suuntaus on kulloinkin vallalla. Poikamiehien, muutamien ikihippien ja muutamien muidenkin tilanne on tietysti ihan toinen jolloin ilmiöitä ja trendejä voi seurailla hyvinkin tarkasti jos kiinnostus riittää.

-------------------

Minusta tuntuu vähän sille, ettei kaiken laulamisen genre ole kuitenkaan muuttunut vaan menestyvät solistit pyrkivät edelleen genrensä mukaiseen tulkintaan. Tangokuningas- ja kuningatarkilpailu olkoon ääriesimerkki: kuulemani perusteella vallalla on vanha ja perinteinen iskelmälaulutyyli. Aika samoillehan nuo rokkibändienkin solistit kuulostavat ja jos ei laula kovaa + korkealta ei kannata pyrkiä monenkaan heavybändin solistiksi.

^ Vastaa Lainaa


Jinxed
698 viestiä

#44 kirjoitettu 08.05.2023 20:48 Muok:08.05.2023 20:50

etkomissio kirjoitti:
AnttiJ kirjoitti:
etkomissio kirjoitti:
Jinxed kirjoitti:
aurinkoP kirjoitti:
Täällä oli nämä "rohkeus ja itsevarmuus" -kommentit, ja minulle, joka olen kaikkea muuta kuin Neil Youngin fani (laulajana tai edes biisintekijänä), hän näyttäytyy rohkeana ja itsevarmana laulajana, koska hän uskaltaa heittäytyä täysillä laulamaan omalla äänellään, vaikkei ääni teknisesti ole kummoinen. Uskaltakaa! Heittäytykää! Ei se geneerisyys mikään hyve ole, eikä edes laulusuorituksen tarkkuus sinänsä (vaikka toisaalta nuotin vierestä veisaaminen liittyy usein laulajan omaan epävarmuuteen).


Muoks: suurin osa vanhemmista mies laulajista suomessa varsinkaan ei osaa laulaa yhtään, oli se sit danny, loiri, popeda, klamydia ym tällä basic bitch akselilla se on ihan omituista mökellystä, mutta se on tarpeeks luomaan tässä maassa uran ja ihan menestyyn ja se on mahdotonta ellei joku pidä sua uskottavana.

Ei noista luettelemistasi ja kaltaisista kukaan nykyaikana läpimurtoa tekisi, ovat aikansa kuvia, ja vanha ikäloppu fanipohja vielä kannattelee.


Nykyistä iskelmägenreä edustavat Yölinnun Simo Silmu, Varjokuvan Kyösti Mäkimattila tai Neljän Suoran Antti Ketonen ovat tehneet keikkaa enemmän kuin moni poppibändi yhteensä; levytkin tuntuivat kelvanneen kohtuullisen hyvin. Iskelmägenreen sopiville astisteillekin tuntuu löytyvän tilausta ja kyllä sieltäkin läpimurtoja tulee aina silloin tällöin.

Kaikilla menestyneillä artisteilla on omat faninsa jotka ikääntyvät idoliensa myötä. Näinhän tämä menee missä päin maailmaa tahansa.

Jos muistan oikein, pitkälti yli seitsemänkymppisen Pepe Willbergin Saimaa-levy keikkui listojen kärkipäässä ja Saimaa-bändi Ruisrockin päälavalla pari vuotta sitten. Veikkaan, että levyä on ehkä kuunneltu muuallakin kuin kunnalliskodissa

Joo, osaavat laulajat voivat pärjätä ja tehdä läpimurron nykyaikanakin ja tietysti genressä kuin genressä, mutta "mökeltämällä" se ei enää onnistu (tuota termiä käytti edeltävä kommentoija).


Höpönlöpön, meillon autotune, mökeltäminen on yleisempää ja helpompaa kun ikinä ennen.
Otetaan nyt vaikka käärijä esimerkiks, ei se mitään laulaa osaa, myöntää sen itekkin eikä se edes hidasta mitään, mies on ihan ilmiö.

^ Vastaa Lainaa


etkomissio
19 viestiä

#45 kirjoitettu 09.05.2023 09:55

Jinxed kirjoitti:
etkomissio kirjoitti:
AnttiJ kirjoitti:
etkomissio kirjoitti:
Jinxed kirjoitti:
aurinkoP kirjoitti:
Täällä oli nämä "rohkeus ja itsevarmuus" -kommentit, ja minulle, joka olen kaikkea muuta kuin Neil Youngin fani (laulajana tai edes biisintekijänä), hän näyttäytyy rohkeana ja itsevarmana laulajana, koska hän uskaltaa heittäytyä täysillä laulamaan omalla äänellään, vaikkei ääni teknisesti ole kummoinen. Uskaltakaa! Heittäytykää! Ei se geneerisyys mikään hyve ole, eikä edes laulusuorituksen tarkkuus sinänsä (vaikka toisaalta nuotin vierestä veisaaminen liittyy usein laulajan omaan epävarmuuteen).


Muoks: suurin osa vanhemmista mies laulajista suomessa varsinkaan ei osaa laulaa yhtään, oli se sit danny, loiri, popeda, klamydia ym tällä basic bitch akselilla se on ihan omituista mökellystä, mutta se on tarpeeks luomaan tässä maassa uran ja ihan menestyyn ja se on mahdotonta ellei joku pidä sua uskottavana.

Ei noista luettelemistasi ja kaltaisista kukaan nykyaikana läpimurtoa tekisi, ovat aikansa kuvia, ja vanha ikäloppu fanipohja vielä kannattelee.


Nykyistä iskelmägenreä edustavat Yölinnun Simo Silmu, Varjokuvan Kyösti Mäkimattila tai Neljän Suoran Antti Ketonen ovat tehneet keikkaa enemmän kuin moni poppibändi yhteensä; levytkin tuntuivat kelvanneen kohtuullisen hyvin. Iskelmägenreen sopiville astisteillekin tuntuu löytyvän tilausta ja kyllä sieltäkin läpimurtoja tulee aina silloin tällöin.

Kaikilla menestyneillä artisteilla on omat faninsa jotka ikääntyvät idoliensa myötä. Näinhän tämä menee missä päin maailmaa tahansa.

Jos muistan oikein, pitkälti yli seitsemänkymppisen Pepe Willbergin Saimaa-levy keikkui listojen kärkipäässä ja Saimaa-bändi Ruisrockin päälavalla pari vuotta sitten. Veikkaan, että levyä on ehkä kuunneltu muuallakin kuin kunnalliskodissa

Joo, osaavat laulajat voivat pärjätä ja tehdä läpimurron nykyaikanakin ja tietysti genressä kuin genressä, mutta "mökeltämällä" se ei enää onnistu (tuota termiä käytti edeltävä kommentoija).


Höpönlöpön, meillon autotune, mökeltäminen on yleisempää ja helpompaa kun ikinä ennen.
Otetaan nyt vaikka käärijä esimerkiks, ei se mitään laulaa osaa, myöntää sen itekkin eikä se edes hidasta mitään, mies on ihan ilmiö.

https://www.mtvuutiset...
Lainaus:
"Jere Pöyhösen ääni ei riitä Oopperan lavalle, eikä sen täydykään, mutta äänen pitää silti jaksaa kantaa ja pysyä vireessä 200 miljoonan tv-katsojan edessä. Sillä lapseni rakastamalla suoratoistopalvelujen Cha cha cha -versiolla Käärijän laulua avustaa autotune sekä kaikin puolin onnistunut miksaus. Kyllä se saa tällaisen keski-ikäisenkin herran tanssijalan vipattamaan."

Tuon edellisen mukaan autotunea ei saa käyttää Euroviisuissa. Saattaa siis Käärijän esitys kohdata katastrofin, mikäli hän on laulutaidoton mökeltäjä ...

Suomalainen media rakentelee aina ilmiöitä, ja pitää nyt Käärijästä yllä samanlaista hypeä kuin muistakin Suomen esittäjistä on pidetty ennen Euroviisujen finaalia. Kun ulkomailla kohteliaisuudesta hieman kehaistaan, on suomalaisilla heti nuppi sekaisin. Lopputuloksena kisassa useinkin mahalasku, jossa lopputuloksena "viittä vaille kojot". Toivotaan, että nyt ei käy niin.

Yleisesti ottaen autotunen varassa mökeltäjien ura voi kyllä liitää hetken, mutta sitten kohtaa unohdus.

^ Vastaa Lainaa


Jinxed
698 viestiä

#46 kirjoitettu 09.05.2023 14:25

etkomissio kirjoitti:
Jinxed kirjoitti:
etkomissio kirjoitti:
AnttiJ kirjoitti:
etkomissio kirjoitti:
Jinxed kirjoitti:
aurinkoP kirjoitti:
Täällä oli nämä "rohkeus ja itsevarmuus" -kommentit, ja minulle, joka olen kaikkea muuta kuin Neil Youngin fani (laulajana tai edes biisintekijänä), hän näyttäytyy rohkeana ja itsevarmana laulajana, koska hän uskaltaa heittäytyä täysillä laulamaan omalla äänellään, vaikkei ääni teknisesti ole kummoinen. Uskaltakaa! Heittäytykää! Ei se geneerisyys mikään hyve ole, eikä edes laulusuorituksen tarkkuus sinänsä (vaikka toisaalta nuotin vierestä veisaaminen liittyy usein laulajan omaan epävarmuuteen).


Muoks: suurin osa vanhemmista mies laulajista suomessa varsinkaan ei osaa laulaa yhtään, oli se sit danny, loiri, popeda, klamydia ym tällä basic bitch akselilla se on ihan omituista mökellystä, mutta se on tarpeeks luomaan tässä maassa uran ja ihan menestyyn ja se on mahdotonta ellei joku pidä sua uskottavana.

Ei noista luettelemistasi ja kaltaisista kukaan nykyaikana läpimurtoa tekisi, ovat aikansa kuvia, ja vanha ikäloppu fanipohja vielä kannattelee.


Nykyistä iskelmägenreä edustavat Yölinnun Simo Silmu, Varjokuvan Kyösti Mäkimattila tai Neljän Suoran Antti Ketonen ovat tehneet keikkaa enemmän kuin moni poppibändi yhteensä; levytkin tuntuivat kelvanneen kohtuullisen hyvin. Iskelmägenreen sopiville astisteillekin tuntuu löytyvän tilausta ja kyllä sieltäkin läpimurtoja tulee aina silloin tällöin.

Kaikilla menestyneillä artisteilla on omat faninsa jotka ikääntyvät idoliensa myötä. Näinhän tämä menee missä päin maailmaa tahansa.

Jos muistan oikein, pitkälti yli seitsemänkymppisen Pepe Willbergin Saimaa-levy keikkui listojen kärkipäässä ja Saimaa-bändi Ruisrockin päälavalla pari vuotta sitten. Veikkaan, että levyä on ehkä kuunneltu muuallakin kuin kunnalliskodissa

Joo, osaavat laulajat voivat pärjätä ja tehdä läpimurron nykyaikanakin ja tietysti genressä kuin genressä, mutta "mökeltämällä" se ei enää onnistu (tuota termiä käytti edeltävä kommentoija).


Höpönlöpön, meillon autotune, mökeltäminen on yleisempää ja helpompaa kun ikinä ennen.
Otetaan nyt vaikka käärijä esimerkiks, ei se mitään laulaa osaa, myöntää sen itekkin eikä se edes hidasta mitään, mies on ihan ilmiö.

https://www.mtvuutiset...
Lainaus:
"Jere Pöyhösen ääni ei riitä Oopperan lavalle, eikä sen täydykään, mutta äänen pitää silti jaksaa kantaa ja pysyä vireessä 200 miljoonan tv-katsojan edessä. Sillä lapseni rakastamalla suoratoistopalvelujen Cha cha cha -versiolla Käärijän laulua avustaa autotune sekä kaikin puolin onnistunut miksaus. Kyllä se saa tällaisen keski-ikäisenkin herran tanssijalan vipattamaan."

Tuon edellisen mukaan autotunea ei saa käyttää Euroviisuissa. Saattaa siis Käärijän esitys kohdata katastrofin, mikäli hän on laulutaidoton mökeltäjä ...

Suomalainen media rakentelee aina ilmiöitä, ja pitää nyt Käärijästä yllä samanlaista hypeä kuin muistakin Suomen esittäjistä on pidetty ennen Euroviisujen finaalia. Kun ulkomailla kohteliaisuudesta hieman kehaistaan, on suomalaisilla heti nuppi sekaisin. Lopputuloksena kisassa useinkin mahalasku, jossa lopputuloksena "viittä vaille kojot". Toivotaan, että nyt ei käy niin.

Yleisesti ottaen autotunen varassa mökeltäjien ura voi kyllä liitää hetken, mutta sitten kohtaa unohdus.


Happamia, sanoi kettu.

^ Vastaa Lainaa


J. Hifish
731 viestiä

#47 kirjoitettu 09.05.2023 21:43

Olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että joku Danny painaisi itsensä läpi myös tänäkin päivänä. Laulaa ihan tarpeeksi hyvin, habitus kunnossa ja loistava musiikkibisnesvaisto.

^ Vastaa Lainaa


aurinkoP
506 viestiä

#48 kirjoitettu 09.05.2023 23:31

J. Hifish kirjoitti:
Laulaa ihan tarpeeksi hyvin, habitus kunnossa

Lol.

^ Vastaa Lainaa


Jinxed
698 viestiä

#49 kirjoitettu 09.05.2023 23:42

J. Hifish kirjoitti:
Olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että joku Danny painaisi itsensä läpi myös tänäkin päivänä. Laulaa ihan tarpeeksi hyvin, habitus kunnossa ja loistava musiikkibisnesvaisto.


Ihan noin pitkälle mä en väittämääni venyttäis.
Eiks danny ylipäätään luonu uransa olemalla alasti naisten iloks, eikä laulajana tjsp?
Tämä sen laulajan ura on vähän kun nykäsen samanlainen, basicly suojatyöpaikka.

^ Vastaa Lainaa


AnttiJ
Covers of
60's and
70's
R&B
classics

5553 viestiä

#50 kirjoitettu 10.05.2023 12:48

Katselin juuri Käärijän Euroviisuvedon. Hyvä meininki lavalla ja tilaisuuteen passeli systeemi. Ei tarvitse yhtään hävetä. Se, että laulu vähän kärsii rankasta koreografiasta ei ole yllätys ja annetaan varmasti anteeksi muuallakin kuin Kotkassa. Mistään sulamisesta ei ollut merkkiäkään.

Kyllä biisin tekijätkin näköjään tiesivät millaisella vedolla kisaan kannattaa tänä vuonna yrittää. Loppukilpailupaikka on aina erittäin hyvä saavutus; nyt ei ole kuin voitettavaa jäljellä.

^ Vastaa Lainaa


AnttiJ
Covers of
60's and
70's
R&B
classics

5553 viestiä

#51 kirjoitettu 10.05.2023 13:10

Jinxed kirjoitti:
J. Hifish kirjoitti:
Olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että joku Danny painaisi itsensä läpi myös tänäkin päivänä. Laulaa ihan tarpeeksi hyvin, habitus kunnossa ja loistava musiikkibisnesvaisto.


Ihan noin pitkälle mä en väittämääni venyttäis.
Eiks danny ylipäätään luonu uransa olemalla alasti naisten iloks, eikä laulajana tjsp?
Tämä sen laulajan ura on vähän kun nykäsen samanlainen, basicly suojatyöpaikka.


Vaikka en olekaan Danny-fani, niin siltikin. Dannyn menestys uran alussa perustui hyvin pitkälti radiosoittoon, TV-esiintymisiin, levymyyntiin ja lehtijuttuihin eikä paidatta esiintymiseen. Ilman riittävää suosiota ja sen myötä varmuutta menestyksestä ei olisi tehty yhtäkään kallista kesäkiertuetta ilman paitaa. Dannyn musiikkivainusta ja business-kyvyistä ei jää kahta kysymystä.

Se, kuinka kauan artistin kannattaa jatkaa uraansa, on tietysti toinen asia mutta Dannyn vertaaminen Nykäseen on ... no, jätän kirjoittamatta.

Suojatyöpaikkoihin ei ymmärtääkseni ainakaan Suomessa myydä lippuja mutta Dannyn keikoille niitä myydään edelleen. Eikä Nykänenkään ilmaiseksi esiintynyt.

^ Vastaa Lainaa


veikko-antero
236 viestiä

#52 kirjoitettu 10.05.2023 13:40

AnttiJ kirjoitti:
Katselin juuri Käärijän Euroviisuvedon. Hyvä meininki lavalla ja tilaisuuteen passeli systeemi. Ei tarvitse yhtään hävetä. Se, että laulu vähän kärsii rankasta koreografiasta ei ole yllätys ja annetaan varmasti anteeksi muuallakin kuin Kotkassa. Mistään sulamisesta ei ollut merkkiäkään.

Kyllä biisin tekijätkin näköjään tiesivät millaisella vedolla kisaan kannattaa tänä vuonna yrittää. Loppukilpailupaikka on aina erittäin hyvä saavutus; nyt ei ole kuin voitettavaa jäljellä.


Katsoin myös ja olin yllättynyt miten hienosti Käärijä aloitti sen lopun lauluosan. Siinä kohtaa kun koreografian mukaan homma siirtyi enempi sinne yleisön keskelle paletti meinas vissin hajota ku Käärijä ilmeisesti hahmotti ja yllättyi millainen meno salissa oli. Siinä kohin laulu vähän "otti osumaa".

Mut joo aivan helvetillisen treenin on varmaan käyny läpi Suomiosion voiton ja ton semifinaali vedon välillä. Vokaalitreenaajana näytti olleen Aija Puurtinen, hyvää työstämistä on tehty.

^ Vastaa Lainaa


geeli
3308 viestiä

#53 kirjoitettu 10.05.2023 13:45

Tekis ehkä mieli tätäkin jotenkin protestoida, mut...enpä sitä tee.

Kyllä Käärijä on sellainen koko Suomen kansan viihdyttäjä, että enköhän minäkin ole ihan iloinen tästä mahdollisuudesta vaikkapa voittaa koko homma. Tsemppiä, vaan ja toivotaan, että suoriutuu hyvin tästä kunniakkaasta tehtävästä edustaa Suomea Euroviisuissa.

^ Vastaa Lainaa


veikko-antero
236 viestiä

#54 kirjoitettu 10.05.2023 13:59

Mä ehkä nostaisin keskustekuun yhden lemppareistani, Gene Vincent. Loistavaa settiä. Osa tuotannosta on myös aika hämmentävää, jopa eräänlaista protofunkkia.
Mut joo laulajana mitä mainioin.

Vincentistä päästään sit tietty Ian Duryyn, joka oli kans käsittääkseni myös kova Vincent diggari. Heitänpä tähän esimerkkinä Duryn "Dance little rude boy". Loistava biisi, hienoa toimintaa vokaalipuolella.
https://youtu.be/g33rN...

^ Vastaa Lainaa


Jinxed
698 viestiä

#55 kirjoitettu 10.05.2023 14:59 Muok:10.05.2023 16:05

AnttiJ kirjoitti:
Jinxed kirjoitti:
J. Hifish kirjoitti:
Olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että joku Danny painaisi itsensä läpi myös tänäkin päivänä. Laulaa ihan tarpeeksi hyvin, habitus kunnossa ja loistava musiikkibisnesvaisto.


Ihan noin pitkälle mä en väittämääni venyttäis.
Eiks danny ylipäätään luonu uransa olemalla alasti naisten iloks, eikä laulajana tjsp?
Tämä sen laulajan ura on vähän kun nykäsen samanlainen, basicly suojatyöpaikka.


Vaikka en olekaan Danny-fani, niin siltikin. Dannyn menestys uran alussa perustui hyvin pitkälti radiosoittoon, TV-esiintymisiin, levymyyntiin ja lehtijuttuihin eikä paidatta esiintymiseen. Ilman riittävää suosiota ja sen myötä varmuutta menestyksestä ei olisi tehty yhtäkään kallista kesäkiertuetta ilman paitaa. Dannyn musiikkivainusta ja business-kyvyistä ei jää kahta kysymystä.

Se, kuinka kauan artistin kannattaa jatkaa uraansa, on tietysti toinen asia mutta Dannyn vertaaminen Nykäseen on ... no, jätän kirjoittamatta.

Suojatyöpaikkoihin ei ymmärtääkseni ainakaan Suomessa myydä lippuja mutta Dannyn keikoille niitä myydään edelleen. Eikä Nykänenkään ilmaiseksi esiintynyt.


Eli nyt kun uskottavuus keskustelun sävy ei enää miellytä niin sen maalitolppa siirrettiin rahaan ja bisnekseen, noh, kyllähän sitäkin jotkut pitää uskottavana mut musta sillä ei ole mitään tekemistä aiheen kanssa, joka oli vokaalien uskottavuus.

Muoks: mä tulkitsin sun tekstin vähän epäreilusti kiireessä, oot siis varmaan ihan oikeassa, mä en ole ollut elossakaan kun danny alko uransa, mulle se on aina ollu vaan joku josta mummot tykkää koska se oli joskus komea.
Jinxed muokkasi viestiä 16:03 10.05.2023

^ Vastaa Lainaa


Jinxed
698 viestiä

#56 kirjoitettu 10.05.2023 15:21 Muok:10.05.2023 15:22

veikko-antero kirjoitti:
AnttiJ kirjoitti:
Katselin juuri Käärijän Euroviisuvedon. Hyvä meininki lavalla ja tilaisuuteen passeli systeemi. Ei tarvitse yhtään hävetä. Se, että laulu vähän kärsii rankasta koreografiasta ei ole yllätys ja annetaan varmasti anteeksi muuallakin kuin Kotkassa. Mistään sulamisesta ei ollut merkkiäkään.

Kyllä biisin tekijätkin näköjään tiesivät millaisella vedolla kisaan kannattaa tänä vuonna yrittää. Loppukilpailupaikka on aina erittäin hyvä saavutus; nyt ei ole kuin voitettavaa jäljellä.


Katsoin myös ja olin yllättynyt miten hienosti Käärijä aloitti sen lopun lauluosan. Siinä kohtaa kun koreografian mukaan homma siirtyi enempi sinne yleisön keskelle paletti meinas vissin hajota ku Käärijä ilmeisesti hahmotti ja yllättyi millainen meno salissa oli. Siinä kohin laulu vähän "otti osumaa".

Mut joo aivan helvetillisen treenin on varmaan käyny läpi Suomiosion voiton ja ton semifinaali vedon välillä. Vokaalitreenaajana näytti olleen Aija Puurtinen, hyvää työstämistä on tehty.


Tää oli oikeasti tosi hyvä et se oli ekassa semissä, saa aikaa tottua ajatukseen isosta yleisöstä ja hiottua ton lauluosuuden loppuun.
Mut imo isoin ongelma on audiotekninen, mä en tiedä oliks siinä mikissä kauhea määrä kaikua vai mitä ihmettä sen kans tapahtu, mä ymmärrän et se oli varmasti säädetty live yleisöä varten mut vastaavia ongelmia ei kuulunu muilla kun ehkä latvialla.

Muoks: jonkun tekniikka velhon näkemys ois pÅp

^ Vastaa Lainaa


AnttiJ
Covers of
60's and
70's
R&B
classics

5553 viestiä

#57 kirjoitettu 10.05.2023 16:36

Jinxed kirjoitti:
AnttiJ kirjoitti:
Jinxed kirjoitti:
J. Hifish kirjoitti:
Olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että joku Danny painaisi itsensä läpi myös tänäkin päivänä. Laulaa ihan tarpeeksi hyvin, habitus kunnossa ja loistava musiikkibisnesvaisto.


Ihan noin pitkälle mä en väittämääni venyttäis.
Eiks danny ylipäätään luonu uransa olemalla alasti naisten iloks, eikä laulajana tjsp?
Tämä sen laulajan ura on vähän kun nykäsen samanlainen, basicly suojatyöpaikka.


Vaikka en olekaan Danny-fani, niin siltikin. Dannyn menestys uran alussa perustui hyvin pitkälti radiosoittoon, TV-esiintymisiin, levymyyntiin ja lehtijuttuihin eikä paidatta esiintymiseen. Ilman riittävää suosiota ja sen myötä varmuutta menestyksestä ei olisi tehty yhtäkään kallista kesäkiertuetta ilman paitaa. Dannyn musiikkivainusta ja business-kyvyistä ei jää kahta kysymystä.

Se, kuinka kauan artistin kannattaa jatkaa uraansa, on tietysti toinen asia mutta Dannyn vertaaminen Nykäseen on ... no, jätän kirjoittamatta.

Suojatyöpaikkoihin ei ymmärtääkseni ainakaan Suomessa myydä lippuja mutta Dannyn keikoille niitä myydään edelleen. Eikä Nykänenkään ilmaiseksi esiintynyt.


Eli nyt kun uskottavuus keskustelun sävy ei enää miellytä niin sen maalitolppa siirrettiin rahaan ja bisnekseen, noh, kyllähän sitäkin jotkut pitää uskottavana mut musta sillä ei ole mitään tekemistä aiheen kanssa, joka oli vokaalien uskottavuus.


Itsepähän esitit kysymyksen "Eiks Danny..." siitä miten Danny uransa loi ja minä kerroin omana mielipiteenäni, että Dannyn nousu huipulle perustui miehen tulkintoihin. Tästähän tässä juuri on kysymys.

Onko maksullisten keikkojen vertaaminen suojatyöpaikkoihin jotenkin aiheeseen enemmän liittyvää, sitä voi jokainen pohtia tykönään jos haluaa. Ehkä maalitolppien siirtely tapahtui jo tässä.

^ Vastaa Lainaa


Jinxed
698 viestiä

#58 kirjoitettu 10.05.2023 18:18 Muok:10.05.2023 18:20

AnttiJ kirjoitti:
Jinxed kirjoitti:
AnttiJ kirjoitti:
Jinxed kirjoitti:
J. Hifish kirjoitti:
Olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että joku Danny painaisi itsensä läpi myös tänäkin päivänä. Laulaa ihan tarpeeksi hyvin, habitus kunnossa ja loistava musiikkibisnesvaisto.


Ihan noin pitkälle mä en väittämääni venyttäis.
Eiks danny ylipäätään luonu uransa olemalla alasti naisten iloks, eikä laulajana tjsp?
Tämä sen laulajan ura on vähän kun nykäsen samanlainen, basicly suojatyöpaikka.


Vaikka en olekaan Danny-fani, niin siltikin. Dannyn menestys uran alussa perustui hyvin pitkälti radiosoittoon, TV-esiintymisiin, levymyyntiin ja lehtijuttuihin eikä paidatta esiintymiseen. Ilman riittävää suosiota ja sen myötä varmuutta menestyksestä ei olisi tehty yhtäkään kallista kesäkiertuetta ilman paitaa. Dannyn musiikkivainusta ja business-kyvyistä ei jää kahta kysymystä.

Se, kuinka kauan artistin kannattaa jatkaa uraansa, on tietysti toinen asia mutta Dannyn vertaaminen Nykäseen on ... no, jätän kirjoittamatta.

Suojatyöpaikkoihin ei ymmärtääkseni ainakaan Suomessa myydä lippuja mutta Dannyn keikoille niitä myydään edelleen. Eikä Nykänenkään ilmaiseksi esiintynyt.


Eli nyt kun uskottavuus keskustelun sävy ei enää miellytä niin sen maalitolppa siirrettiin rahaan ja bisnekseen, noh, kyllähän sitäkin jotkut pitää uskottavana mut musta sillä ei ole mitään tekemistä aiheen kanssa, joka oli vokaalien uskottavuus.


Itsepähän esitit kysymyksen "Eiks Danny..." siitä miten Danny uransa loi ja minä kerroin omana mielipiteenäni, että Dannyn nousu huipulle perustui miehen tulkintoihin. Tästähän tässä juuri on kysymys.

Onko maksullisten keikkojen vertaaminen suojatyöpaikkoihin jotenkin aiheeseen enemmän liittyvää, sitä voi jokainen pohtia tykönään jos haluaa. Ehkä maalitolppien siirtely tapahtui jo tässä.



Sä taisit ehtiä vastaan ennenkun mä ehdin peruun omia puheitani.
Jätin sen aivopierun silti paikalleen että sun vastaus kävis järkeen.

^ Vastaa Lainaa


AnttiJ
Covers of
60's and
70's
R&B
classics

5553 viestiä

#59 kirjoitettu 10.05.2023 19:59

Jinxed kirjoitti:
AnttiJ kirjoitti:
Jinxed kirjoitti:
AnttiJ kirjoitti:
Jinxed kirjoitti:
J. Hifish kirjoitti:
Olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että joku Danny painaisi itsensä läpi myös tänäkin päivänä. Laulaa ihan tarpeeksi hyvin, habitus kunnossa ja loistava musiikkibisnesvaisto.


Ihan noin pitkälle mä en väittämääni venyttäis.
Eiks danny ylipäätään luonu uransa olemalla alasti naisten iloks, eikä laulajana tjsp?
Tämä sen laulajan ura on vähän kun nykäsen samanlainen, basicly suojatyöpaikka.


Vaikka en olekaan Danny-fani, niin siltikin. Dannyn menestys uran alussa perustui hyvin pitkälti radiosoittoon, TV-esiintymisiin, levymyyntiin ja lehtijuttuihin eikä paidatta esiintymiseen. Ilman riittävää suosiota ja sen myötä varmuutta menestyksestä ei olisi tehty yhtäkään kallista kesäkiertuetta ilman paitaa. Dannyn musiikkivainusta ja business-kyvyistä ei jää kahta kysymystä.

Se, kuinka kauan artistin kannattaa jatkaa uraansa, on tietysti toinen asia mutta Dannyn vertaaminen Nykäseen on ... no, jätän kirjoittamatta.

Suojatyöpaikkoihin ei ymmärtääkseni ainakaan Suomessa myydä lippuja mutta Dannyn keikoille niitä myydään edelleen. Eikä Nykänenkään ilmaiseksi esiintynyt.


Eli nyt kun uskottavuus keskustelun sävy ei enää miellytä niin sen maalitolppa siirrettiin rahaan ja bisnekseen, noh, kyllähän sitäkin jotkut pitää uskottavana mut musta sillä ei ole mitään tekemistä aiheen kanssa, joka oli vokaalien uskottavuus.


Itsepähän esitit kysymyksen "Eiks Danny..." siitä miten Danny uransa loi ja minä kerroin omana mielipiteenäni, että Dannyn nousu huipulle perustui miehen tulkintoihin. Tästähän tässä juuri on kysymys.

Onko maksullisten keikkojen vertaaminen suojatyöpaikkoihin jotenkin aiheeseen enemmän liittyvää, sitä voi jokainen pohtia tykönään jos haluaa. Ehkä maalitolppien siirtely tapahtui jo tässä.



Sä taisit ehtiä vastaan ennenkun mä ehdin peruun omia puheitani.
Jätin sen aivopierun silti paikalleen että sun vastaus kävis järkeen.


Kiitos rehellisyydestäsi. Minäkin yritän pysyä jatkossa paremmin vain otsikon kattamissa asioissa.

^ Vastaa Lainaa


morfin_mafer
413 viestiä

#60 kirjoitettu 18.05.2023 03:17 Muok:18.05.2023 10:10

Moi,

Onko tällainen hyvä tapa: https://soundcloud.com...

Itse lauloin vokaalit, muuttaen niitä Native Instruments The Mouth VSF:sllä Reaktor 6:ssa.

Koska minun oikea lauluääni on ihan hanurista ainakain mun mielestä.

Tai sitten ei ole: https://www.spinunderg... ; Joku ostanut ks. biisin tai enemmänkin DJ-työkalun ja ladannut sen ilman minun lupaa Instagrammiin. Ja tuli 50000 streemiä ja vähän yli ja massia 120 € eli 139 €.

Tässä myös minun omia musiikkiteoksia sisältävä DJ-setti 155 bpm YouTube:ssa: https://www.youtube.co... Mikauksessa on myös maailman strarojen teksia nimiltä AnGy KoRe, CELEC, Atze Ton, Hell Driver, Roentgen Limiter, jne. Mieleistäni alkaa minun muusiikki uudella MARK HAMILTON nimellä olla laadultaan jo lähes samaa tasoa kuin aiemmin mainituilla isoilla nimillä on.

Ja tässä viedo vokaalinen teosta: https://www.youtube.co... ; Onko se nyt niin uskottavaa enää kun tietokone osaa melkein automaattisesti korjata lauluääneni?

morfin_mafer muokkasi viestiä 04:07 18.05.2023

morfin_mafer muokkasi viestiä 10:09 18.05.2023

^ Vastaa Lainaa


aurinkoP
506 viestiä

#61 kirjoitettu 18.05.2023 18:51

^ Hyh ja plääh. En edes kuuntele.

Itse olin silloin joskus parikytä vuotta sitten aivan kauhuissani siitä, kuinka surkealta ääneni kuulosti äänitettynä. Ääntä käyttää usein ihan väärin, vaikka luulee käyttävänsä oikein. Ekoille tallenteille ei tulekaan laulamista, vaan mölinää, yninää, hoilaamista tai mitä lienee. Pikku hiljaa oikeat laulutavat löytää vaikka väkisin. Täytyy malttaa luopua kuvitelmasta, miten lauletaan, jos niin ei kerta kaikkiaan lauleta. Usein taustalla on jonkun esikuvan vähintään alitajuinen matkiminen, vaikkei oikeasti tiedä yhtään miten kyseinen esikuva itse muodostaa lauluäänensä. Ja äänihuulet, kurkunpäät, suut, nenät ja keuhkot ovat tietenkin ihan erilaisia. Oman laulamisen kuunteleminen on a ja o. Banaali tietokonemuokkaus luo vain persoonattomia ja epäinhimillisiä "laulu""ääniä".

^ Vastaa Lainaa


J. Hifish
731 viestiä

#62 kirjoitettu 18.05.2023 21:26

aurinkoP kirjoitti:

Itse olin silloin joskus parikytä vuotta sitten aivan kauhuissani siitä, kuinka surkealta ääneni kuulosti äänitettynä.


20 vuotta ja mikään ei oo muuttunut. Tästä voimme päätellä, että laulamiseen tarvitaan myöskin ripaus lahjakkuutta.

^ Vastaa Lainaa


art074
979 viestiä

#63 kirjoitettu 18.05.2023 21:59

J. Hifish kirjoitti:
aurinkoP kirjoitti:

Itse olin silloin joskus parikytä vuotta sitten aivan kauhuissani siitä, kuinka surkealta ääneni kuulosti äänitettynä.


20 vuotta ja mikään ei oo muuttunut. Tästä voimme päätellä, että laulamiseen tarvitaan myöskin ripaus lahjakkuutta.




olipas setämäinen kommentti.

^ Vastaa Lainaa


J. Hifish
731 viestiä

#64 kirjoitettu 18.05.2023 22:11

art074 kirjoitti:
J. Hifish kirjoitti:
aurinkoP kirjoitti:

Itse olin silloin joskus parikytä vuotta sitten aivan kauhuissani siitä, kuinka surkealta ääneni kuulosti äänitettynä.


20 vuotta ja mikään ei oo muuttunut. Tästä voimme päätellä, että laulamiseen tarvitaan myöskin ripaus lahjakkuutta.




olipas setämäinen kommentti.


Sanoi setämiesten setämies

^ Vastaa Lainaa


art074
979 viestiä

#65 kirjoitettu 18.05.2023 22:34 Muok:18.05.2023 22:35

J. Hifish kirjoitti:
art074 kirjoitti:
J. Hifish kirjoitti:
aurinkoP kirjoitti:

Itse olin silloin joskus parikytä vuotta sitten aivan kauhuissani siitä, kuinka surkealta ääneni kuulosti äänitettynä.


20 vuotta ja mikään ei oo muuttunut. Tästä voimme päätellä, että laulamiseen tarvitaan myöskin ripaus lahjakkuutta.




olipas setämäinen kommentti.


Sanoi setämiesten setämies




wikisanakirjasta

"setämies"

-keski-ikäinen asenteiltaan vanhoillinen mies; järkiperäinen mies joka ei lähde mukaan vouhotuksiin

-nuorempia naisia kuolaava mies

-isännän luona asuva veli


--------------------------------------

yksi kolmesta vain osui

^ Vastaa Lainaa


IT
11882 viestiä

#66 kirjoitettu 18.05.2023 22:37 Muok:18.05.2023 22:39

J. Hifish kirjoitti:
art074 kirjoitti:
J. Hifish kirjoitti:
aurinkoP kirjoitti:

Itse olin silloin joskus parikytä vuotta sitten aivan kauhuissani siitä, kuinka surkealta ääneni kuulosti äänitettynä.


20 vuotta ja mikään ei oo muuttunut. Tästä voimme päätellä, että laulamiseen tarvitaan myöskin ripaus lahjakkuutta.




olipas setämäinen kommentti.


Sanoi setämiesten setämies


Amerikkalaisilla on tähän saumaan muuten aikas hyvä sanonta setämiehille ja tätinaisille...

"Over the hill..."

Jokainen varmastikin ymmärtää tuon, että se mäen huippu on nyt ylitetty, ja edessä on seesteinen lasku, ja kuinkas ollakaan... Se kuuluisa vanhuuden retardaatio...

Are you over the hill?

^ Vastaa Lainaa

< Edellinen 1 2

Vastaa Aloita uusi keskustelu