Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 
Kirjoittaja Oman musiikin promoamisen FAQ

morfin_mafer
morfin_mafer
354 viestiä

#1 kirjoitettu 23.09.2021 02:16 Muok:23.09.2021 19:32

Miten saada omalle musiikkille mahdollisimman paljon kuuntelijoita on iso kysymys, joten aloitin tämän topikin tätä varten. Ja aloitan yhdellä vinkillä joka toimii:

Ostamalla tällaisen Show-laserin kuin tässä videossa ja laittamalla oma biisi sen taustalle soimaan: https://www.youtube.co... ; Ja nimeämällä tämä YouTube-video itse laitteen kokonimellä. Jo 10000 näyttökertaa.

Eli kuten alla olevassa videossani on tehty:

https://youtu.be/ppfSf...

Nimittäin tuollaisen halvan Stairville-laserin saa n. 100 € ja koska monet ihmiset ympäri maailmaa ovat kinnostuneita ostamaan kyseisen laitteen niin ne etsivät YouTubesta juuri videoita joissa esitellään itse laitetta.

Myös oman musiikin voi kaupallistaa jonkin ilmaisen akrekaatin kautta juuri YouTubeen. Eli tarkoittaa sitä, että videon katsojille näytetään mainoksia ja musiikin tekijä saa asiasta jonkin siivun, mutta pitää muistaa, että 10000 YouTube-näyttöä ei vielä kata itse laser-laitteen hintaa.

EDIT: Mikseriissä on joku bugi, kun aina kaikki YouTube-linkit eivät toimi ollenkaan.

morfin_mafer muokkasi viestiä 02:18 23.09.2021

veezay korjasi youtube-linkin 19:32 23.09.2021

^ Vastaa Lainaa

morfin_mafer
morfin_mafer
354 viestiä

#2 kirjoitettu 23.09.2021 09:52 Muok:23.09.2021 09:55

IT kirjoitti:
morfin_mafer kirjoitti:


Miten saada omalle musiikkille mahdollisimman paljon kuuntelijoita on iso kysymys, joten aloitin tämän topikin tätä varten. Ja aloitan yhdellä vinkillä joka toimii:

Ostamalla tällaisen Show-laserin kuin tässä videossa ja laittamalla oma biisi sen taustalle soimaan: https://www.youtube.co... ; Ja nimeämällä tämä YouTube-video itse laitteen kokonimellä. Jo 10000 näyttökertaa.

Nimittäin tuollaisen halvan Stairville-laserin saa n. 100 € ja koska monet ihmiset ympäri maailmaa ovat kinnostuneita ostamaan kyseisen laitteen niin ne etsivät YouTubesta juuri videoita joissa esitellään itse laitetta.


Tuo nyt on ihan paska vinkki...

Maksamalla tuosta laitteesta 100 eur saat videoillesi 10k kuulijaa, joista kukaan ei ole kiinnostunut musiikistasi, vaan siitä laitteesta...

Kuinka moni sattuu pitämään siitä videon musiikista ja genrestä ylipäätään, ja muistaa videon katsomisen jälkeen että minkälainen kappale sen yhteydessä soi?

Jos haluaa tehdä hissimusiikkia, jota kenenkään ei ole tarkoituskaan muistaa kuulemansa jälkeen, niin onhan tämä sitten hyvä vinkki...


Jos kaipaa vinkkejä esim. Spotifyihin, niin tossa YouTube kanava jolta löytyy hyödyllisiä videoita ja vinkkejä:

Damian Keyes YouTube Channel

Tossa toinen kanava jota kannattaa seurata:

Adam Ivy YouTube Channel


Nuo kanavat ovat varmaan ihan hyviä ja niitä tekevät ihmiset ovat oikeassa sanomissaan.

Ainakan en maksa itse kellekkään joka markkoinisi musiikkiani, koska nämä ovat liian usein huijareita jotka vievät vaan minun rahat (tarkoitan nyt bottituskuunteluja) tai sitten vain suostuu maksua vastaan markkinoimaan musiikkia joka ei paljon monia oikeesti kiinnosta oikeille ihimisille. Sillä agrakkaattini Label Worx Limitedin suosittelemat mairkkinoijat eivät suostu markkinoimaan musiikkiani koska se ei kiinnosta paljon ketään ja nämä rehelliset markkinoijat eivät halua viedä kylmästi minun rahoja.

Niin ja olen katsullut muiden tekemiä videoita Lasereista niin niissä on yleensä konemusiikkia, mutta mainstreemiä sellaista mitä videon tekijä ei edes itse ole tehnyt ja näillä videoilla on miljoonia katselukertoja.

morfin_mafer muokkasi viestiä 09:53 23.09.2021

morfin_mafer muokkasi viestiä 09:55 23.09.2021

^ Vastaa Lainaa

morfin_mafer
morfin_mafer
354 viestiä

#3 kirjoitettu 23.09.2021 11:29

IT kirjoitti:
morfin_mafer kirjoitti:


Ainakan en maksa itse kellekkään joka markkoinisi musiikkiani, koska nämä ovat liian usein huijareita jotka vievät vaan minun rahat (tarkoitan nyt bottituskuunteluja) tai sitten vain suostuu maksua vastaan markkinoimaan musiikkia joka ei paljon monia oikeesti kiinnosta oikeille ihimisille. Sillä agrakkaattini Label Worx Limitedin suosittelemat mairkkinoijat eivät suostu markkinoimaan musiikkiani koska se ei kiinnosta paljon ketään ja nämä rehelliset markkinoijat eivät halua viedä kylmästi minun rahoja.


Tossapa se monen musiikintekijän keskeinen ongelma: kuinka markkinoida musiikkia, joka ei kiinnosta juuri ketään ja jolla ei ole hittipotentiaalia?!

Mutta siis mun mielestä tossa sun lähestymistavassa on lähtökohtaisesti se ongelma, että sä et markkinoi sitä sun musiikkia vaan sitä laser laitetta...

Lopputulos saattaa siis olla samaa luokkaa kuin olisit maksanut vilpillisille promoajille, jotka eivät tarjoa oikeita kuunteluita ja kuuntelijoita sun musiikille... Saat musiikillesi kuuntelukertoja, vaikkei kukaan ole kiinnostunut siitä...

Yksi vaihtoehto olisi aloittaa oma blogi... Eikös sulla ollut jokin oma viritys tän musiikkipisneksen suhteen? Blogi, jossa tuot kerran viikossa esiin jonkin mielenkiintoisen vähän tunnetun artistin tekemän kappaleen samoista genreistä, ja sitten sujautat ne omat kappaleet sinne sekaan... Kun saat blogillesi lukijoita, niin sitten hankit vielä mainostajia siihen blogiin, ja niin poispäin...


On ollut WordPress-blogi kyllä mutta nyt olen siirtämässä systeemejä uudelle vähän halvemmalle Virtuaalipalvelimelle kun entinen. Juuri nyt minulla on vain yksikertainen muutamssa tunnissa kastattu tavallienn php:lla tehty staattien HTML-sivu, johon laitan vain levy-yhtiöni artistien musiikkia enkä toistaiseksi omaani, koska ne ova tsiljoona kertaa kovempia musiikin tuottajia kuin minä itse. Ja ne ovat vielä maksaneet Seedj:lle lähettääkseen minulle demon ja Seedj taas maksaa minulle joka ikisestä julkaistusta musiikkiraidasta mutta ei niin suurta summaa, että voisin rikastua koska en voi nyt jotain 200-400 biisiä julkaista, joka kuukausi.

PS: Minua vähän pelottaa tämä kuvio, koska luonnollisessti levy-yhtiö ei voi maksaa artisteille rojalteja pääomatulona vaan palkkkana verokortilla, koska ketään ei kiinnosta koko homma jos vaadin tekijältä omaa yritystä. Ja ulkomailta tulevien artistien veroprosentti on aina lähdeverkortilla 30 % oli tulot miten pienet tai suuret tahansa ja jos eivät toimita minulle verokorttiaan niin sitten minun pitää pidättää heidän rojalteista 60 % veroja. Seedj ei pelkästään ole demojen lähetyskanava levy-yhtiöille vaan myös keikka buukkereille ja siellä on loputtomasti musiikintekokursseja ja semplekirjastoja plus muita juttuja ydellä kk-maksulla.

^ Vastaa Lainaa

morfin_mafer
morfin_mafer
354 viestiä

#4 kirjoitettu 23.09.2021 12:46

IT kirjoitti:
morfin_mafer kirjoitti:


Juuri nyt minulla on vain yksikertainen muutamssa tunnissa kastattu tavallienn php:lla tehty staattien HTML-sivu, johon laitan vain levy-yhtiöni artistien musiikkia enkä toistaiseksi omaani, koska ne ova tsiljoona kertaa kovempia musiikin tuottajia kuin minä itse. Ja ne ovat vielä maksaneet Seedj:lle lähettääkseen minulle demon ja Seedj taas maksaa minulle joka ikisestä julkaistusta musiikkiraidasta mutta ei niin suurta summaa, että voisin rikastua koska en voi nyt jotain 200-400 biisiä julkaista, joka kuukausi.


Ahaa... Mä luulin että olet promoamassa myös levy-yhtiösi artistien musiikkia tolla laser kikalla, mutta oletkin promonnut vain sitä ihan oma tekemää musiikkiasi...

Mutta sitten olisin kysynyt Spotifyista... Kun sulla on levy-yhtiö, niin eikös sun artistit laita piisinsä myös sinne?

Spotifyssä on noita kuukausittaisia suosituimpien piisien ihan virallisia listojakin, ja sellaiselle pääsy tuo todella kuulijoita... Tällaisen vinkin joltakin Spotify videolta bongasin...

Ja toinen vaihtoehto on se, että levy-yhtiösi puolesta luot sopivin väliajoin Spotify soittolistan, jossa on 10-16 kappaletta levy-yhtiösi julkaisemia piisejä, ja sitten markkinoit jollakin ilveellä näitä soittolistoja...

Kannattaa toki selvittää ensin, ettei riko mitään Spotify sääntöjä, mutta tuolla pelillä saattaisit saada autettua niitä sun kautta julkaisseita artisteja...

En tiedä, vai oletko jo toiminut tällä tavoin?


Akrekaattini on Label Worx Limited ja sen märäyksestä en saa julakaista kuin 2 levyä päivässä eli jos ne ovat 1 biisin sinkkuja niin niitä biisejä voi silloin julakista vain n. 60 kpl / kk. Muuten menee spämmäiseksi koko homma.

Spotifyn säännöissä lukee, ettei epäreiluja soittolistoja saa tehdä jossa on loputtomasti saman levy-yhtiön biisejä ja sitten käsketään firman työntekijöiden eli artistien kunnella niitä loputtomialistoja kellon ympäri. Jos tällaisesta jää kinni joutu esinäkin maksaan Spotifylle takasin ja sitten Spotify poistaa koko levy-yhtöin tuotannon kokonaan palvelustaan.

^ Vastaa Lainaa

morfin_mafer
morfin_mafer
354 viestiä

#5 kirjoitettu 23.09.2021 13:46 Muok:23.09.2021 13:48

IT kirjoitti:
morfin_mafer kirjoitti:


Spotifyn säännöissä lukee, ettei epäreiluja soittolistoja saa tehdä jossa on loputtomasti saman levy-yhtiön biisejä ja sitten käsketään firman työntekijöiden eli artistien kunnella niitä loputtomialistoja kellon ympäri. Jos tällaisesta jää kinni joutu esinäkin maksaan Spotifylle takasin ja sitten Spotify poistaa koko levy-yhtöin tuotannon kokonaan palvelustaan.


Ai se on noin tiukkaa siellä! Tiesin, että Spotifyillä on tiukkoja sääntöjä, mutta käytännössähän tuo tarkoittaa sitä, että levy-yhtiöiden on vaikea promota edustamiaan artisteja siellä, ja se jää artistien itsensä tehtäväksi...

Tosta löysin muutamia linkkejä:
4 Tips for getting placed on playlists
Here’s How To Get On Spotify Playlists

Tossa pari linkkiä itse promoamisesta:
Promote your music
Show.co Music Marketing


Tässä heräsi sellainenkin ajatus, että kuinka autat levy-yhtiösi toimesta sun artisteja promoamisessa? Tässäkin voisi olla pisnes saumoja ja ideaa?

En tiedä mitenkä tuollaiset Show.co sivustot sopii suomalaisille artisteilla, mutta ajattelepa mahdollisuuksia Suomessa... Kuinka levy-yhtiöiden julkaiseman musiikin promoaminen on Suomessa järjestetty?

Ehkäpä Suomi tarvitsisi oman Show.co sivustonsa taikka vastaavan palvelun, joka olisi auki kaikille musiikkia julkaiseville artisteille levy-yhtiöiden ohella? Mikserin omistajallakin on muita musiikkisaitteja netissä... Ajatella jos näissäkin voisi promota musiikkivideoita maksua vastaan tällaisen suomalaisen yleisen promoamispalvelun kautta?

Jos ei tuo jo ole mahdollista, niin se pitäisi tehdä mahdolliseksi...


Hei,

Minulla on Promo Worx -palvelu Label Worx Limitedin kautta joka ei maksa paljon mitään ja antaa ruilusti alle 20 € hinnalla ikusen mahdollisuuden promtota yksittäistä levyä itseni tekmälle postituslistalle kuten mm. DJ Orion (YleX) Rony Rex (YleX), Samuli Kemppi (Basso Radio) ja eräs Meksikolainen Radio -asema ja sen Radiohost ja ylin päättäjä. Toistaiseksi näen Promo Worx:n logeista, että DJ Orion, Rony Rex ja Samuli Kemppi eivät ole edes avannaat sähköpostia jotka Promo Worx lähettää mutta ainoa suomalainen on DJ Proteus, joka on avannut ja lukenut sähköpostit ja ladannut pari biisiä, jotka olivat minun tekemi joskus vuonna miekka ja kilpi. Mutta tämä Mexicolainen Radio lataa artistieni biisejä ja soittaa niitä Radiossa.

morfin_mafer muokkasi viestiä 13:48 23.09.2021

^ Vastaa Lainaa

geeli
geeli
2461 viestiä

#6 kirjoitettu 23.09.2021 13:48

Onks mitään pointtia jakaa flayereita? Tai ostaa mainostilaa jostain pienemmästä lehdestä tai julkaisusta? Tai isommasta? Google Ads, toimiiko?

Tosta internetissä tapahtuvasta promoomisesta on vaikee sanoa. Olen itse toiminut niin ruohonjuuritasolla, että sellaista isompaa kuvaa ei ole muodostunut.

^ Vastaa Lainaa

morfin_mafer
morfin_mafer
354 viestiä

#7 kirjoitettu 23.09.2021 14:09

geeli kirjoitti:
Onks mitään pointtia jakaa flayereita? Tai ostaa mainostilaa jostain pienemmästä lehdestä tai julkaisusta? Tai isommasta? Google Ads, toimiiko?

Tosta internetissä tapahtuvasta promoomisesta on vaikee sanoa. Olen itse toiminut niin ruohonjuuritasolla, että sellaista isompaa kuvaa ei ole muodostunut.


Google Ads on liian kallis per klikkaus siihen nähden mitä yhden tiedoston myymisestä mm. Beatportissa levy-yhtiö saa. Spotifyn kanssa se ei toimi hintansa puolesta ollenkaan.

Lehdistä en tiedä mitään.

Ja on minulle eräs baari Tampereelta ehdottanut DJ-keikka sopimusta, jossa saan itse 100 % lipputuloista kunhan hoidan itse markkinoinnin mm. faijerilla ja julisteilla ja he eivät peri tilavuokraa, mutta en lähtenyt mukaan koko sopimuseen, koska siinä luki, että jos en pääse jostain syystä keikalle ks. baariin niin olen 1000-2000 € velkaa sopimussakkoa ks. baarille. Erään toisen baarin kanssa olisi jotunut maksamaan järjestymiesten palkkohin tarivittavat rahat itse, markinoinnin julisteina ja faijereina plus olisivat ottaeneet 10 % lipputulosita itse ja eivät olisi perineet tilavuokraa ollenkaan.

^ Vastaa Lainaa

AnttiJ
AnttiJ
Jyrkimmät
Mahalaskut

2476 viestiä

#8 kirjoitettu 23.09.2021 15:01

Missä tahansa e-mail-mainonnassa käy valitettavasti niin, että kyllästymispiste tulee äkkiä vastaan. Nykyään viitsin hädin tuskin edes lukea mitä "uusia soundeja" erilaiset putiikit tarjoavat; jos edes vilkaisen mailin niin en ainakaan klikkaa mitään linkkejä auki. Jokaviikkoiset ale-tarjoukset eivät enää ole "uutisia".

Voin kuvitella minkä määrän e-maileja esim. radioiden musiikkitoimitukset saavat joten en ihmettele, jos ei ole aikaa tai kiinnostusta availla jatkuvia "massapostituksia" harrastavien tahojen maileja. Karkeasti voi sanoa: mitä useammin postittelet, sen nopeammin alkaa nimiä poistua postituslistoilta tai viestit alkavat ohjautua roskapostiksi.

Kun medioihin lähetettiin aikanaan uusia levyjä arvostelukappaleiksi niin kulttuuritoimittajat kiertelivät ympäri eri toimituksia kyselemässä voisiko joku ystävällisesti ottaa tämän Urmas Kovakalun "Greatest Humppa-Hits"-kokoelman vastaan tai se lentää roskiin. En usko että tuo on edelleenkään toimiva tapa.

Mutta se, mikä saattaa toimia, on suora yhteydenotto julkaisevan artistin kotipaikan paikallismedian (lehti, ilmaisjakelu tai radio) kulttuuritoimittajaan ja tarjota "oman pojan/tytön" haastattelua uuden levyn tiimoilta. Varmimmin tuollainen puffijuttu taitaa onnistua vieläkin jos tarjoaa lounaan jutustelun painikkeeksi. Siinä on vaan se heikko puoli, ettei sillä saavuta miljoonayleisöä vaikka parhaassa tapauksessa jutun lukijoita tai kuulijoita voisikin olla viisikymmentätuhattakin.

^ Vastaa Lainaa

morfin_mafer
morfin_mafer
354 viestiä

#9 kirjoitettu 23.09.2021 18:40

Niin Promo Worxiä voin käyttää myös levyn ostamista samallaisessa muodossa kuin se tulee julkaisupäivänä mm. Beatportiin itselleni ostamiseen jopa pitkä soittolevyen suhteen halvemmalla hinnalla mitä pitkäsoittolevy maksaa Beatportissa. Sinkkujen ja EP:n osalta taas asia ei ole halvelmpi tapa itse hankkia biisit.

Ja en enää postittele niille DJ:lle mitään, jotka eivät avaa sähköpostin linkkiä vaan pelkästään niille jotka avaa ja lataa biisit ja lupaa soittaa jossain. Promo Worx:sissä voi siis valita myös henkilökohtaisen viestys mahdollisuuden henklökoheisella erikois viestillä.

Mutta se mitä tulee tuohon Mexicolaiseen Radioon niin ei see julkisten lähteiden mukaan ole kovin merkittävä homma vaan jonkun Mexicolaisen DJ:n oma juttu FB:ssä ja YouTubessa esiintyen "Radion" nimissä.

^ Vastaa Lainaa

AnttiJ
AnttiJ
Jyrkimmät
Mahalaskut

2476 viestiä

#10 kirjoitettu 23.09.2021 20:20

Joo, niin se tuntuu olevan että musiikkipuolen tarjontaa on vaan niin hitosti että kyllä täytyy käydä hirveä munkki jos siitä massasta breikkaa kunnolla tai edes jotenkin (siis siten, että musahommasta syntyy muutakin kuin kuluja).

Onneksi ovat tavoitteeni ovat tuossa suhteessa olleet aina tasan nollassa niin ei tarvitse pettyä siitä ettei kukaan ymmärrä omien esitysten loistokkuuden päälle mitään. Liika pyrky saattaa pilata hyvän harrastuksen.

^ Vastaa Lainaa

morfin_mafer
morfin_mafer
354 viestiä

#11 kirjoitettu 24.09.2021 01:52 Muok:24.09.2021 01:53

Minä sain kyllä vonna 2011 DJ-keikkaa soittaen muiden levyjä ihan vaan suhteilla erääseen Tamperelais DJ:hin. Mutta keikasta ei maksettu mitään. Tämä DJ siis omisti Konemusiikkiohjelmatoimiston.

Jos siis on vahvoja suoria suhteita ohjelmatoimistoihin niin pääsee kyllä keikalle eikä tarvitse mitään erikoisempaa yrittämistä.

morfin_mafer muokkasi viestiä 01:52 24.09.2021

^ Vastaa Lainaa

AnttiJ
AnttiJ
Jyrkimmät
Mahalaskut

2476 viestiä

#12 kirjoitettu 24.09.2021 07:24

Minullekin (!) on tarjottu keikkaa viime talvena vaikka en ole ollut enää bändissäkään 25 vuoteen ... tosin ilmaiseksi ja ihan hemmetin kaukana. En lähtenyt vaikka nykyinen orkesterini "Kingston Traveler" olisikin ollut siihen valmis.

^ Vastaa Lainaa

urpoarpo
urpoarpo
U.K. Arpo &
Täyskeno

582 viestiä

#13 kirjoitettu 24.09.2021 10:25

AnttiJ kirjoitti:
Minullekin (!) on tarjottu keikkaa viime talvena vaikka en ole ollut enää bändissäkään 25 vuoteen ... tosin ilmaiseksi ja ihan hemmetin kaukana. En lähtenyt vaikka nykyinen orkesterini "Kingston Traveler" olisikin ollut siihen valmis.


Joo, ei se innosta enää vanhemmiten, kun tilaisuuden järjestäjän tarjous on sama kuin 15-vuotiaana: "Pääsette keikalle, ei me voida mitään maksaa, mutta tarjoamme teille esiintymistilaisuuden niin saatte nimeä".

^ Vastaa Lainaa

AnttiJ
AnttiJ
Jyrkimmät
Mahalaskut

2476 viestiä

#14 kirjoitettu 24.09.2021 10:33

urpoarpo kirjoitti:
AnttiJ kirjoitti:
Minullekin (!) on tarjottu keikkaa viime talvena vaikka en ole ollut enää bändissäkään 25 vuoteen ... tosin ilmaiseksi ja ihan hemmetin kaukana. En lähtenyt vaikka nykyinen orkesterini "Kingston Traveler" olisikin ollut siihen valmis.


Joo, ei se innosta enää vanhemmiten, kun tilaisuuden järjestäjän tarjous on sama kuin 15-vuotiaana: "Pääsette keikalle, ei me voida mitään maksaa, mutta tarjoamme teille esiintymistilaisuuden niin saatte nimeä".


Minulle tehty tarjous sisälsi sentään ilmaiset ruuat; matkakuluista ei sentään ollut mitään puhetta.

^ Vastaa Lainaa

laakkonen
laakkonen
Silveryon -
Dreamverse (EP)

493 viestiä

#15 kirjoitettu 24.09.2021 10:33

urpoarpo kirjoitti:
AnttiJ kirjoitti:
Minullekin (!) on tarjottu keikkaa viime talvena vaikka en ole ollut enää bändissäkään 25 vuoteen ... tosin ilmaiseksi ja ihan hemmetin kaukana. En lähtenyt vaikka nykyinen orkesterini "Kingston Traveler" olisikin ollut siihen valmis.


Joo, ei se innosta enää vanhemmiten, kun tilaisuuden järjestäjän tarjous on sama kuin 15-vuotiaana: "Pääsette keikalle, ei me voida mitään maksaa, mutta tarjoamme teille esiintymistilaisuuden niin saatte nimeä".


Artisti maksaa : )

^ Vastaa Lainaa

morfin_mafer
morfin_mafer
354 viestiä

#16 kirjoitettu 24.09.2021 10:39

laakkonen kirjoitti:
urpoarpo kirjoitti:
AnttiJ kirjoitti:
Minullekin (!) on tarjottu keikkaa viime talvena vaikka en ole ollut enää bändissäkään 25 vuoteen ... tosin ilmaiseksi ja ihan hemmetin kaukana. En lähtenyt vaikka nykyinen orkesterini "Kingston Traveler" olisikin ollut siihen valmis.


Joo, ei se innosta enää vanhemmiten, kun tilaisuuden järjestäjän tarjous on sama kuin 15-vuotiaana: "Pääsette keikalle, ei me voida mitään maksaa, mutta tarjoamme teille esiintymistilaisuuden niin saatte nimeä".


Artisti maksaa : )


Niin useissa tapauksissa. Olet ostanut kalliit DJ-laitteet ja levy-kokoelmat ja mitään ei makseta ja pahimassa tapauksessa maksat vielä sitä, että pääset keikalle kun keikka onkin omakustanne.

Minulle on nyt kuitenkin tarjottu 2 keikkaa joista maksetaan sentään jotain ja haetaan kotoa asti autolla paikalle ja soittimet on maksettu järjestäjän toimesta valmiiksi eikä tarvitse siis olla omia.

^ Vastaa Lainaa

laakkonen
laakkonen
Silveryon -
Dreamverse (EP)

493 viestiä

#17 kirjoitettu 24.09.2021 11:02

morfin_mafer kirjoitti:
laakkonen kirjoitti:
urpoarpo kirjoitti:
AnttiJ kirjoitti:
Minullekin (!) on tarjottu keikkaa viime talvena vaikka en ole ollut enää bändissäkään 25 vuoteen ... tosin ilmaiseksi ja ihan hemmetin kaukana. En lähtenyt vaikka nykyinen orkesterini "Kingston Traveler" olisikin ollut siihen valmis.


Joo, ei se innosta enää vanhemmiten, kun tilaisuuden järjestäjän tarjous on sama kuin 15-vuotiaana: "Pääsette keikalle, ei me voida mitään maksaa, mutta tarjoamme teille esiintymistilaisuuden niin saatte nimeä".


Artisti maksaa : )


Niin useissa tapauksissa. Olet ostanut kalliit DJ-laitteet ja levy-kokoelmat ja mitään ei makseta ja pahimassa tapauksessa maksat vielä sitä, että pääset keikalle kun keikka onkin omakustanne.

Minulle on nyt kuitenkin tarjottu 2 keikkaa joista maksetaan sentään jotain ja haetaan kotoa asti autolla paikalle ja soittimet on maksettu järjestäjän toimesta valmiiksi eikä tarvitse siis olla omia.


Onhan tuo oikeasti harmillista. Kyllä minäkin keikkailisin mielelläni kosketinsoittajana. Olis vaan se bändi siinä ympärillä Konemusa hommissa tietysti olisi ne DJ-hommat pitänyt aloittaa jo silloin nuorempana. Tää nyt oli taas olis ja olis viesti. Tsemppiä!

^ Vastaa Lainaa

Jinxed
Jinxed
677 viestiä

#18 kirjoitettu 24.09.2021 14:02 Muok:24.09.2021 14:06

Täälön taas aika harhanen meno, kuinka moni teistä itse menee keikalle/ostaa levyn/antaa mahkun jos ensimmäinenkin asia siitä mitä tehdään vaikuttaa juosten kustulta?
Miks kukaan muukaan tekis niin kun ei tarvi ja tasokastakin versioo löytyy pilvin pimein ja ilmaseks ihmisiltä joiden ei tarvi keksiä tekosyitä tai pyydellä anteeks.
Ja jos sulla ei ole nimeä esiintyminen sitä varten ei ole huono idea, mut sekään ei toimi jos se materiaali mitä sielä vetää ei toimi, se enintään realisoi sitä potentiaalia mitä sun musiikilla ja esityksellä vois teoriassa olla, mut se ei riitä luomaan sitä potentiaalia ja ilman sitä se on ihan yhtä tyhjän kanssa, samanlailla kun nää kikat ja temppuilut kaiken muunkin promoamisen kanssa, yritätte kiivetä perse edellä puuhun.
Ja sit juosten kustut ja laiskat neuvoo täälä miten juosten kusta ja tehdä tikusta asiaa kun muutakaan ei ole tarjota, te yritätte neuvoa epäonnistumisen pohjalta miten muutkin vois epäonnistua niinkun te, vitun bravo!

No miks tää on ongelma, tekee molempia niin sit on näkyvyyttä valmiiks jos joskus onkin hyvä? No ensinnäkin siks et se ei toimi, ketään ei kiinnosta puolivalmis, se on ajan hukkaa ja AIKA resurssina on arvokkain asia mitä kehittyvä taiteilija omistaa, promoaminen ja taitelijana kehittyminen on molemmat aivan giganttisia aikasyöppöjä, se on joko tai ja kun toinen on aktiivinen niin toinen seisoo, tai se on vaan low effort leikkimistä jolle ei valitettavasti ole ikinä ollu kysyntää, ei edes ei-kaupallisilla yleisöillä.
Teillä on ihan yhtä rajallisesti aikaa ja resursseja kun kaikilla muillakin ja se miten päin vittua te hallinnoitte omaanne näkyy suoraan siinä että miten te kehitytte ja mitä te osaatte.
Te enintään tyydytätte jotain dopamiini koukkuanne yksittäisillä katseluilla ja numeroilla ja tykkäyksillä, ei se ole promoamista vaan addiktio ja siihen muiden neuvominen on aika muroihin kusemiseen verrattava palvelus.
Parasta promoa on se kun on hyvä siinä mitä tekee, kun on ahkeruus ja asenne kohdillaan, ilman tekosyitä tai temppuiluja, sitten kun se yksistään jo kiinnostaa ihmisiä, sit on aika alkaa miettiin promoamista, sitten kun sillä on joku muukin tarkotus kun tyydyttää jotain some addiktiota.

^ Vastaa Lainaa

morfin_mafer
morfin_mafer
354 viestiä

#19 kirjoitettu 24.09.2021 14:16

Jinxed kirjoitti:
Täälön taas aika harhanen meno, kuinka moni teistä itse menee keikalle/ostaa levyn/antaa mahkun jos ensimmäinenkin asia siitä mitä tehdään vaikuttaa juosten kustulta?
Miks kukaan muukaan tekis niin kun ei tarvi ja tasokastakin versioo löytyy pilvin pimein ja ilmaseks ihmisiltä joiden ei tarvi keksiä tekosyitä tai pyydellä anteeks.
Ja jos sulla ei ole nimeä esiintyminen sitä varten ei ole huono idea, mut sekään ei toimi jos se materiaali mitä sielä vetää ei toimi, se enintään realisoi sitä potentiaalia mitä sun musiikilla ja esityksellä vois teoriassa olla, mut se ei riitä luomaan sitä potentiaalia ja ilman sitä se on ihan yhtä tyhjän kanssa, samanlailla kun nää kikat ja temppuilut kaiken muunkin promoamisen kanssa, yritätte kiivetä perse edellä puuhun.
Ja sit juosten kustut ja laiskat neuvoo täälä miten juosten kusta ja tehdä tikusta asiaa kun muutakaan ei ole tarjota, te yritätte neuvoa epäonnistumisen pohjalta miten muutkin vois epäonnistua niinkun te, vitun bravo!

No miks tää on ongelma, tekee molempia niin sit on näkyvyyttä valmiiks jos joskus onkin hyvä? No ensinnäkin siks et se ei toimi, ketään ei kiinnosta puolivalmis, se on ajan hukkaa ja AIKA resurssina on arvokkain asia mitä kehittyvä taiteilija omistaa, promoaminen ja taitelijana kehittyminen on molemmat aivan giganttisia aikasyöppöjä, se on joko tai ja kun toinen on aktiivinen niin toinen seisoo, tai se on vaan low effort leikkimistä jolle ei valitettavasti ole ikinä ollu kysyntää, ei edes ei-kaupallisilla yleisöillä.
Teillä on ihan yhtä rajallisesti aikaa ja resursseja kun kaikilla muillakin ja se miten päin vittua te hallinnoitte omaanne näkyy suoraan siinä että miten te kehitytte ja mitä te osaatte.
Te enintään tyydytätte jotain dopamiini koukkuanne yksittäisillä katseluilla ja numeroilla ja tykkäyksillä, ei se ole promoamista vaan addiktio ja siihen muiden neuvominen on aika muroihin kusemiseen verrattava palvelus.
Parasta promoa on se kun on hyvä siinä mitä tekee, kun on ahkeruus ja asenne kohdillaan, ilman tekosyitä tai temppuiluja, sitten kun se yksistään jo kiinnostaa ihmisiä, sit on aika alkaa miettiin promoamista, sitten kun sillä on joku muukin tarkotus kun tyydyttää jotain some addiktiota.


Oletko kuulut koskaan DJ-miksauksiani? Soitan niissä vain muiden tekemää Beatportista osatmaani Technoa, kuten AnGy KoRe:a, Atze Ton:ina, Marika Rossaa ja muiden oikeasti hyvin menestyvien DJ/Musiikin tuottejien kamaa enkä omiani olenakaan laatu syistä. Näiden miksausten perusteella minut soittamaan on pyydetty ihan spontaanisti ilman vahvoja suhteita. Tunnen myös kakki Tampereen kuulusimmat Konemusiikki DJ:t, kuten Tremont, Infekto (Riku Pentti), Kim, jne. Ja pääsen aina esim. Open Deskeille jj/tai New Talent -bileisiin jos ilmaiseksi haluan soitella vain soittamisen ilosta. Enkä kyllä ole sinua ikinä Reiveissä nähnytkään henkilökohtaisesti.

^ Vastaa Lainaa

geeli
geeli
2461 viestiä

#20 kirjoitettu 24.09.2021 14:46

Mulle tulee tästä keskustelusta mieleen sellainen ajatus, että onko se sitten, jos saat tehtyä hittibiisin ja hyvän levyn ja olet musiikillisesti parasta vaikka koko Suomessa, tai vaikkapa maailmassa, niin oletko silloin, vittu, saavuttanut koko sen täyden potentiaalisi? Et ole. Onko musiikin tekeminen vaikeaa? Ei ole vaikein juttu maailmassa. Ja vielä helpompaa se on jos olet siinä jopa lahjakas. Ostakaa vesivärit ja maalatkaa niillä...Eikä tää oo mitään vakavaa tai hyökkäävää. Enkä sellaisena tätä tarkoittanut.

^ Vastaa Lainaa

laakkonen
laakkonen
Silveryon -
Dreamverse (EP)

493 viestiä

#21 kirjoitettu 24.09.2021 15:00

geeli kirjoitti:
Mulle tulee tästä keskustelusta mieleen sellainen ajatus, että onko se sitten, jos saat tehtyä hittibiisin ja hyvän levyn ja olet musiikillisesti parasta vaikka koko Suomessa, tai vaikkapa maailmassa, niin oletko silloin, vittu, saavuttanut koko sen täyden potentiaalisi? Et ole. Onko musiikin tekeminen vaikeaa? Ei ole vaikein juttu maailmassa. Ja vielä helpompaa se on jos olet siinä jopa lahjakas. Ostakaa vesivärit ja maalatkaa niillä...Eikä tää oo mitään vakavaa tai hyökkäävää. Enkä sellaisena tätä tarkoittanut.


Harrastuspohjaltahan tätä tehdään. Tai mistäpäs minä tiedän mitä te ootte saavuttaneet urallanne. Itselleni tärkeintä on yrittää nauttia musantekemisestä. Jos alkaa vituttamaan niin sitten täytyy pitää taukoa. DJ-touhut olis näin jälkikäteen ollu ihan jees homma. Ehkäpä sitten seuraavassa elämässä Sellaiset avautumiset täältä..

^ Vastaa Lainaa

AnttiJ
AnttiJ
Jyrkimmät
Mahalaskut

2476 viestiä

#22 kirjoitettu 24.09.2021 15:37

Sepä se juuri on. Tunnen kaverin joka on biisintekijänä ja laulajana sitä luokkaa että kepittäisi mennen tullen aika monta poppisäveltäjää ja -laulajaa. Teknisesti biisit on toteutettu studiossa ihan viimeisen päälle. Täälläkin on muutamia vastaavia tekijöitä.

Mutta tuleeko miehen joskus ilmestyvä albumi (oli sen julkaisumuoto mikä tahansa) koskaan nousemaan listoille? En osaa sanoa; voi hyvinkin olla että biisit ovat "liian hyviä" normikuulijalle koska ne eivät ole mitään helppoa huttua.

Ei siis riitä, että osaa vaikka kuinka hyvin jos tuote ei ole suunnattu massakulutukseen. Osaamisella ei välttämättä ole mitään tekoa menestymisen kanssa; joskus riittää että on "Sepi Kumpulainen" kunhan vaan sattuu olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

^ Vastaa Lainaa

geeli
geeli
2461 viestiä

#23 kirjoitettu 24.09.2021 15:46

Musasta on tarkoitus vaan nauttia. Ei siinä tarvii mitään kilpailla. Tää on mun näkemys. Ja sen takia musiikista pidän.

^ Vastaa Lainaa

laakkonen
laakkonen
Silveryon -
Dreamverse (EP)

493 viestiä

#24 kirjoitettu 24.09.2021 16:18

IT kirjoitti:
AnttiJ kirjoitti:


Sepä se juuri on. Tunnen kaverin joka on biisintekijänä ja laulajana sitä luokkaa että kepittäisi mennen tullen aika monta poppisäveltäjää ja -laulajaa. Teknisesti biisit on toteutettu studiossa ihan viimeisen päälle. Täälläkin on muutamia vastaavia tekijöitä.

Mutta tuleeko miehen joskus ilmestyvä albumi (oli sen julkaisumuoto mikä tahansa) koskaan nousemaan listoille? En osaa sanoa; voi hyvinkin olla että biisit ovat "liian hyviä" normikuulijalle koska ne eivät ole mitään helppoa huttua.

Ei siis riitä, että osaa vaikka kuinka hyvin jos tuote ei ole suunnattu massakulutukseen. Osaamisella ei välttämättä ole mitään tekoa menestymisen kanssa; joskus riittää että on "Sepi Kumpulainen" kunhan vaan sattuu olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan.


Tässä taas lähestytään tota "musiikintekijän harhaa"...

En usko, että piisit ovat koskaan "liian hyviä normikuulijalle"... Kuka sen sitten vielä määrittelee, kuka on normikuulija? Joku musiikintekijä, joka katselee sitä piisiä lähinnä tekniseltä kannalta?

Piisi voi olla teknisesti vaikka kuinka hyvä, mutta ihan paska viihdearvoltaan, ja viihdearvo on se joka lopulta ratkaisee artistien suosion...


Onneksi musamakuja on monenlaisia. Ja ilmainen musa on yleensä sitä parasta musaa. Turhapa näitä on liikaa analysoida. Kyllä kansa tietää

^ Vastaa Lainaa

AnttiJ
AnttiJ
Jyrkimmät
Mahalaskut

2476 viestiä

#25 kirjoitettu 24.09.2021 19:41 Muok:24.09.2021 19:47

IT kirjoitti:

Tässä taas lähestytään tota "musiikintekijän harhaa"...

En usko, että piisit ovat koskaan "liian hyviä normikuulijalle"... Kuka sen sitten vielä määrittelee, kuka on normikuulija? Joku musiikintekijä, joka katselee sitä piisiä lähinnä tekniseltä kannalta?

Piisi voi olla teknisesti vaikka kuinka hyvä, mutta ihan paska viihdearvoltaan, ja viihdearvo on se joka lopulta ratkaisee artistien suosion...


Sitähän minä tuossa aiemmin juuri sanoin:

"Ei siis riitä, että osaa vaikka kuinka hyvin jos tuote ei ole suunnattu massakulutukseen. Osaamisella ei välttämättä ole mitään tekoa menestymisen kanssa; joskus riittää että on "Sepi Kumpulainen" kunhan vaan sattuu olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan".

En löydä johtopäätöksestäni minkäänlaista "musiikintekijän harhaa".

-------------------

Mutta selvennetäänpä kuitenkin kommenttini alkuosaa kun se ei näemmä auennut toivotulla tavalla vaikka olisi toki kaiken järjen mukaan pitänyt aueta ("biisit ovat "liian hyviä" normikuulijalle koska ne eivät ole mitään helppoa huttua")

Minulle "liian hyvä biisi" = "liian vaikea" normikuulijalle joka minulle on henkilö joka kuuntelee sujuvasti, mutta ei ole aktiivinen musiikinharrastaja eikä kouliintunut vaikeampien teosten kuunteluun. Jos biisi ei puhuttele tätä >90% kattavaa väestönosaa, niin hitistä on turha unelmoida.

Montako hittiä on tullut esim. free-jazzin tai modernin konserttimusiikin piiristä? Rohkenen veikata ettei yhtään.

^ Vastaa Lainaa

urpoarpo
urpoarpo
U.K. Arpo &
Täyskeno

582 viestiä

#26 kirjoitettu 24.09.2021 21:01

morfin_mafer kirjoitti:
Jinxed kirjoitti:
Täälön taas aika harhanen meno, kuinka moni teistä itse menee keikalle/ostaa levyn/antaa mahkun jos ensimmäinenkin asia siitä mitä tehdään vaikuttaa juosten kustulta?
Miks kukaan muukaan tekis niin kun ei tarvi ja tasokastakin versioo löytyy pilvin pimein ja ilmaseks ihmisiltä joiden ei tarvi keksiä tekosyitä tai pyydellä anteeks.
Ja jos sulla ei ole nimeä esiintyminen sitä varten ei ole huono idea, mut sekään ei toimi jos se materiaali mitä sielä vetää ei toimi, se enintään realisoi sitä potentiaalia mitä sun musiikilla ja esityksellä vois teoriassa olla, mut se ei riitä luomaan sitä potentiaalia ja ilman sitä se on ihan yhtä tyhjän kanssa, samanlailla kun nää kikat ja temppuilut kaiken muunkin promoamisen kanssa, yritätte kiivetä perse edellä puuhun.
Ja sit juosten kustut ja laiskat neuvoo täälä miten juosten kusta ja tehdä tikusta asiaa kun muutakaan ei ole tarjota, te yritätte neuvoa epäonnistumisen pohjalta miten muutkin vois epäonnistua niinkun te, vitun bravo!

No miks tää on ongelma, tekee molempia niin sit on näkyvyyttä valmiiks jos joskus onkin hyvä? No ensinnäkin siks et se ei toimi, ketään ei kiinnosta puolivalmis, se on ajan hukkaa ja AIKA resurssina on arvokkain asia mitä kehittyvä taiteilija omistaa, promoaminen ja taitelijana kehittyminen on molemmat aivan giganttisia aikasyöppöjä, se on joko tai ja kun toinen on aktiivinen niin toinen seisoo, tai se on vaan low effort leikkimistä jolle ei valitettavasti ole ikinä ollu kysyntää, ei edes ei-kaupallisilla yleisöillä.
Teillä on ihan yhtä rajallisesti aikaa ja resursseja kun kaikilla muillakin ja se miten päin vittua te hallinnoitte omaanne näkyy suoraan siinä että miten te kehitytte ja mitä te osaatte.
Te enintään tyydytätte jotain dopamiini koukkuanne yksittäisillä katseluilla ja numeroilla ja tykkäyksillä, ei se ole promoamista vaan addiktio ja siihen muiden neuvominen on aika muroihin kusemiseen verrattava palvelus.
Parasta promoa on se kun on hyvä siinä mitä tekee, kun on ahkeruus ja asenne kohdillaan, ilman tekosyitä tai temppuiluja, sitten kun se yksistään jo kiinnostaa ihmisiä, sit on aika alkaa miettiin promoamista, sitten kun sillä on joku muukin tarkotus kun tyydyttää jotain some addiktiota.


Oletko kuulut koskaan DJ-miksauksiani? Soitan niissä vain muiden tekemää Beatportista osatmaani Technoa, kuten AnGy KoRe:a, Atze Ton:ina, Marika Rossaa ja muiden oikeasti hyvin menestyvien DJ/Musiikin tuottejien kamaa enkä omiani olenakaan laatu syistä. Näiden miksausten perusteella minut soittamaan on pyydetty ihan spontaanisti ilman vahvoja suhteita. Tunnen myös kakki Tampereen kuulusimmat Konemusiikki DJ:t, kuten Tremont, Infekto (Riku Pentti), Kim, jne. Ja pääsen aina esim. Open Deskeille jj/tai New Talent -bileisiin jos ilmaiseksi haluan soitella vain soittamisen ilosta. Enkä kyllä ole sinua ikinä Reiveissä nähnytkään henkilökohtaisesti.


Suomalaisessa keskustelukulttuurissa valitettavasti voidaan kuka tahansa "suolata" mielipiteensä takia, summan mutikassa, jopa näkemättä ja kuulematta hänen osaamistaan ja tekemisiään. Se on tietenkin väärin, mutta ei siitä kannata välittää, tai antaa sen mieltä vaivata.

^ Vastaa Lainaa

laakkonen
laakkonen
Silveryon -
Dreamverse (EP)

493 viestiä

#27 kirjoitettu 24.09.2021 21:16

urpoarpo kirjoitti:
morfin_mafer kirjoitti:
Jinxed kirjoitti:
Täälön taas aika harhanen meno, kuinka moni teistä itse menee keikalle/ostaa levyn/antaa mahkun jos ensimmäinenkin asia siitä mitä tehdään vaikuttaa juosten kustulta?
Miks kukaan muukaan tekis niin kun ei tarvi ja tasokastakin versioo löytyy pilvin pimein ja ilmaseks ihmisiltä joiden ei tarvi keksiä tekosyitä tai pyydellä anteeks.
Ja jos sulla ei ole nimeä esiintyminen sitä varten ei ole huono idea, mut sekään ei toimi jos se materiaali mitä sielä vetää ei toimi, se enintään realisoi sitä potentiaalia mitä sun musiikilla ja esityksellä vois teoriassa olla, mut se ei riitä luomaan sitä potentiaalia ja ilman sitä se on ihan yhtä tyhjän kanssa, samanlailla kun nää kikat ja temppuilut kaiken muunkin promoamisen kanssa, yritätte kiivetä perse edellä puuhun.
Ja sit juosten kustut ja laiskat neuvoo täälä miten juosten kusta ja tehdä tikusta asiaa kun muutakaan ei ole tarjota, te yritätte neuvoa epäonnistumisen pohjalta miten muutkin vois epäonnistua niinkun te, vitun bravo!

No miks tää on ongelma, tekee molempia niin sit on näkyvyyttä valmiiks jos joskus onkin hyvä? No ensinnäkin siks et se ei toimi, ketään ei kiinnosta puolivalmis, se on ajan hukkaa ja AIKA resurssina on arvokkain asia mitä kehittyvä taiteilija omistaa, promoaminen ja taitelijana kehittyminen on molemmat aivan giganttisia aikasyöppöjä, se on joko tai ja kun toinen on aktiivinen niin toinen seisoo, tai se on vaan low effort leikkimistä jolle ei valitettavasti ole ikinä ollu kysyntää, ei edes ei-kaupallisilla yleisöillä.
Teillä on ihan yhtä rajallisesti aikaa ja resursseja kun kaikilla muillakin ja se miten päin vittua te hallinnoitte omaanne näkyy suoraan siinä että miten te kehitytte ja mitä te osaatte.
Te enintään tyydytätte jotain dopamiini koukkuanne yksittäisillä katseluilla ja numeroilla ja tykkäyksillä, ei se ole promoamista vaan addiktio ja siihen muiden neuvominen on aika muroihin kusemiseen verrattava palvelus.
Parasta promoa on se kun on hyvä siinä mitä tekee, kun on ahkeruus ja asenne kohdillaan, ilman tekosyitä tai temppuiluja, sitten kun se yksistään jo kiinnostaa ihmisiä, sit on aika alkaa miettiin promoamista, sitten kun sillä on joku muukin tarkotus kun tyydyttää jotain some addiktiota.


Oletko kuulut koskaan DJ-miksauksiani? Soitan niissä vain muiden tekemää Beatportista osatmaani Technoa, kuten AnGy KoRe:a, Atze Ton:ina, Marika Rossaa ja muiden oikeasti hyvin menestyvien DJ/Musiikin tuottejien kamaa enkä omiani olenakaan laatu syistä. Näiden miksausten perusteella minut soittamaan on pyydetty ihan spontaanisti ilman vahvoja suhteita. Tunnen myös kakki Tampereen kuulusimmat Konemusiikki DJ:t, kuten Tremont, Infekto (Riku Pentti), Kim, jne. Ja pääsen aina esim. Open Deskeille jj/tai New Talent -bileisiin jos ilmaiseksi haluan soitella vain soittamisen ilosta. Enkä kyllä ole sinua ikinä Reiveissä nähnytkään henkilökohtaisesti.


Suomalaisessa keskustelukulttuurissa valitettavasti voidaan kuka tahansa "suolata" mielipiteensä takia, summan mutikassa, jopa näkemättä ja kuulematta hänen osaamistaan ja tekemisiään. Se on tietenkin väärin, mutta ei siitä kannata välittää, tai antaa sen mieltä vaivata.


Niin..ainakin nettikeskustelukulttuurissa. Livenä, jos erehdyt menemään aukomaan päätäsi tuntemattomille voi tulla nenä kipeäksi. Mutta tämä on tätä kun ei näe oikeasti vitsaileeko toinen osapuoli vai onko tosissaan. Off-topiciksi menee joten..Peace

^ Vastaa Lainaa

AnttiJ
AnttiJ
Jyrkimmät
Mahalaskut

2476 viestiä

#28 kirjoitettu 25.09.2021 08:39 Muok:25.09.2021 08:40

laakkonen kirjoitti:
urpoarpo kirjoitti:
morfin_mafer kirjoitti:
Jinxed kirjoitti:
Täälön taas aika harhanen meno, kuinka moni teistä itse menee keikalle/ostaa levyn/antaa mahkun jos ensimmäinenkin asia siitä mitä tehdään vaikuttaa juosten kustulta?
Miks kukaan muukaan tekis niin kun ei tarvi ja tasokastakin versioo löytyy pilvin pimein ja ilmaseks ihmisiltä joiden ei tarvi keksiä tekosyitä tai pyydellä anteeks.
Ja jos sulla ei ole nimeä esiintyminen sitä varten ei ole huono idea, mut sekään ei toimi jos se materiaali mitä sielä vetää ei toimi, se enintään realisoi sitä potentiaalia mitä sun musiikilla ja esityksellä vois teoriassa olla, mut se ei riitä luomaan sitä potentiaalia ja ilman sitä se on ihan yhtä tyhjän kanssa, samanlailla kun nää kikat ja temppuilut kaiken muunkin promoamisen kanssa, yritätte kiivetä perse edellä puuhun.
Ja sit juosten kustut ja laiskat neuvoo täälä miten juosten kusta ja tehdä tikusta asiaa kun muutakaan ei ole tarjota, te yritätte neuvoa epäonnistumisen pohjalta miten muutkin vois epäonnistua niinkun te, vitun bravo!

No miks tää on ongelma, tekee molempia niin sit on näkyvyyttä valmiiks jos joskus onkin hyvä? No ensinnäkin siks et se ei toimi, ketään ei kiinnosta puolivalmis, se on ajan hukkaa ja AIKA resurssina on arvokkain asia mitä kehittyvä taiteilija omistaa, promoaminen ja taitelijana kehittyminen on molemmat aivan giganttisia aikasyöppöjä, se on joko tai ja kun toinen on aktiivinen niin toinen seisoo, tai se on vaan low effort leikkimistä jolle ei valitettavasti ole ikinä ollu kysyntää, ei edes ei-kaupallisilla yleisöillä.
Teillä on ihan yhtä rajallisesti aikaa ja resursseja kun kaikilla muillakin ja se miten päin vittua te hallinnoitte omaanne näkyy suoraan siinä että miten te kehitytte ja mitä te osaatte.
Te enintään tyydytätte jotain dopamiini koukkuanne yksittäisillä katseluilla ja numeroilla ja tykkäyksillä, ei se ole promoamista vaan addiktio ja siihen muiden neuvominen on aika muroihin kusemiseen verrattava palvelus.
Parasta promoa on se kun on hyvä siinä mitä tekee, kun on ahkeruus ja asenne kohdillaan, ilman tekosyitä tai temppuiluja, sitten kun se yksistään jo kiinnostaa ihmisiä, sit on aika alkaa miettiin promoamista, sitten kun sillä on joku muukin tarkotus kun tyydyttää jotain some addiktiota.


Oletko kuulut koskaan DJ-miksauksiani? Soitan niissä vain muiden tekemää Beatportista osatmaani Technoa, kuten AnGy KoRe:a, Atze Ton:ina, Marika Rossaa ja muiden oikeasti hyvin menestyvien DJ/Musiikin tuottejien kamaa enkä omiani olenakaan laatu syistä. Näiden miksausten perusteella minut soittamaan on pyydetty ihan spontaanisti ilman vahvoja suhteita. Tunnen myös kakki Tampereen kuulusimmat Konemusiikki DJ:t, kuten Tremont, Infekto (Riku Pentti), Kim, jne. Ja pääsen aina esim. Open Deskeille jj/tai New Talent -bileisiin jos ilmaiseksi haluan soitella vain soittamisen ilosta. Enkä kyllä ole sinua ikinä Reiveissä nähnytkään henkilökohtaisesti.


Suomalaisessa keskustelukulttuurissa valitettavasti voidaan kuka tahansa "suolata" mielipiteensä takia, summan mutikassa, jopa näkemättä ja kuulematta hänen osaamistaan ja tekemisiään. Se on tietenkin väärin, mutta ei siitä kannata välittää, tai antaa sen mieltä vaivata.


Niin..ainakin nettikeskustelukulttuurissa. Livenä, jos erehdyt menemään aukomaan päätäsi tuntemattomille voi tulla nenä kipeäksi. Mutta tämä on tätä kun ei näe oikeasti vitsaileeko toinen osapuoli vai onko tosissaan. Off-topiciksi menee joten..Peace


Tämä "nettikeskustelukulttuuri" on vallannut myös politiikan. Eduskuntatalon salissakin valehdellaan tai puhutaan vastoin parempaa tietoa silmääkään räpäyttämättä.

Olen ennenkin käyttänyt esimerkkinä Krista Kiurua joka lupasi oppositiosta käsin pistää vanhuspalvelulain hoitajamitoituksen kuntoon "parissa tunnissa". Joko Kiuru on hemmetin tyhmä tai ei ole ollenkaan kansanedustajana seurannut kuinka paljon lakien muuttaminen vaatii aikaa. Sitäpaitsi kuulin omin korvin kuinka muutamat edustajakollegat kertoivat Kiurulle, ettei hoitajia ole niin paljoa kuin Kiurun kannattama muutos vaatisi eikä muutoksen vaatimia rahojakaan ole budjetissa. Vaaliteemahan asiasta syntyi ja vaalivoittokin tuli joten kaiken piti olla kunnossa.

Vastuuministeri Kiurulta hommaan meni kuitenkin aikaa kuukausitolkulla minkä lisäksi säädettiin erillisestä ylimenoajasta. Hoitajia ei ole nytkään joka paikassa niin paljoa kuin pitäisi olla. Miksi? Siksi, ettei sellaista henkilömäärää edelleenkään löydy.

Siksi en usko että musiikin promoamisesta kannattaa kysyä eduskunnalta tai ainakaan Kiurulta.

^ Vastaa Lainaa

morfin_mafer
morfin_mafer
354 viestiä

#29 kirjoitettu 25.09.2021 08:49

laakkonen kirjoitti:
urpoarpo kirjoitti:
morfin_mafer kirjoitti:
Jinxed kirjoitti:
Täälön taas aika harhanen meno, kuinka moni teistä itse menee keikalle/ostaa levyn/antaa mahkun jos ensimmäinenkin asia siitä mitä tehdään vaikuttaa juosten kustulta?
Miks kukaan muukaan tekis niin kun ei tarvi ja tasokastakin versioo löytyy pilvin pimein ja ilmaseks ihmisiltä joiden ei tarvi keksiä tekosyitä tai pyydellä anteeks.
Ja jos sulla ei ole nimeä esiintyminen sitä varten ei ole huono idea, mut sekään ei toimi jos se materiaali mitä sielä vetää ei toimi, se enintään realisoi sitä potentiaalia mitä sun musiikilla ja esityksellä vois teoriassa olla, mut se ei riitä luomaan sitä potentiaalia ja ilman sitä se on ihan yhtä tyhjän kanssa, samanlailla kun nää kikat ja temppuilut kaiken muunkin promoamisen kanssa, yritätte kiivetä perse edellä puuhun.
Ja sit juosten kustut ja laiskat neuvoo täälä miten juosten kusta ja tehdä tikusta asiaa kun muutakaan ei ole tarjota, te yritätte neuvoa epäonnistumisen pohjalta miten muutkin vois epäonnistua niinkun te, vitun bravo!

No miks tää on ongelma, tekee molempia niin sit on näkyvyyttä valmiiks jos joskus onkin hyvä? No ensinnäkin siks et se ei toimi, ketään ei kiinnosta puolivalmis, se on ajan hukkaa ja AIKA resurssina on arvokkain asia mitä kehittyvä taiteilija omistaa, promoaminen ja taitelijana kehittyminen on molemmat aivan giganttisia aikasyöppöjä, se on joko tai ja kun toinen on aktiivinen niin toinen seisoo, tai se on vaan low effort leikkimistä jolle ei valitettavasti ole ikinä ollu kysyntää, ei edes ei-kaupallisilla yleisöillä.
Teillä on ihan yhtä rajallisesti aikaa ja resursseja kun kaikilla muillakin ja se miten päin vittua te hallinnoitte omaanne näkyy suoraan siinä että miten te kehitytte ja mitä te osaatte.
Te enintään tyydytätte jotain dopamiini koukkuanne yksittäisillä katseluilla ja numeroilla ja tykkäyksillä, ei se ole promoamista vaan addiktio ja siihen muiden neuvominen on aika muroihin kusemiseen verrattava palvelus.
Parasta promoa on se kun on hyvä siinä mitä tekee, kun on ahkeruus ja asenne kohdillaan, ilman tekosyitä tai temppuiluja, sitten kun se yksistään jo kiinnostaa ihmisiä, sit on aika alkaa miettiin promoamista, sitten kun sillä on joku muukin tarkotus kun tyydyttää jotain some addiktiota.


Oletko kuulut koskaan DJ-miksauksiani? Soitan niissä vain muiden tekemää Beatportista osatmaani Technoa, kuten AnGy KoRe:a, Atze Ton:ina, Marika Rossaa ja muiden oikeasti hyvin menestyvien DJ/Musiikin tuottejien kamaa enkä omiani olenakaan laatu syistä. Näiden miksausten perusteella minut soittamaan on pyydetty ihan spontaanisti ilman vahvoja suhteita. Tunnen myös kakki Tampereen kuulusimmat Konemusiikki DJ:t, kuten Tremont, Infekto (Riku Pentti), Kim, jne. Ja pääsen aina esim. Open Deskeille jj/tai New Talent -bileisiin jos ilmaiseksi haluan soitella vain soittamisen ilosta. Enkä kyllä ole sinua ikinä Reiveissä nähnytkään henkilökohtaisesti.


Suomalaisessa keskustelukulttuurissa valitettavasti voidaan kuka tahansa "suolata" mielipiteensä takia, summan mutikassa, jopa näkemättä ja kuulematta hänen osaamistaan ja tekemisiään. Se on tietenkin väärin, mutta ei siitä kannata välittää, tai antaa sen mieltä vaivata.


Niin..ainakin nettikeskustelukulttuurissa. Livenä, jos erehdyt menemään aukomaan päätäsi tuntemattomille voi tulla nenä kipeäksi. Mutta tämä on tätä kun ei näe oikeasti vitsaileeko toinen osapuoli vai onko tosissaan. Off-topiciksi menee joten..Peace


Kannatta miettiä miten tuon mitä sanot, että Liveänä mennä aukoon jollekkin päästä/olla jotain sellaista miltä mitä kuuleva yhteisö ei usko todeksi, tms. että saa turpaansa. Siitä voi nimittän saada sitten syytöksiä laittomastauhkauksesta. Ja ennan kaikkea pätemisestä jos kiusaamisen ja päänaukomisen yrittää saada loppumaan tällaisilla vinkeillä/huomautuksilla.

^ Vastaa Lainaa

urpoarpo
urpoarpo
U.K. Arpo &
Täyskeno

582 viestiä

#30 kirjoitettu 25.09.2021 10:58 Muok:25.09.2021 12:31

Havaintojeni mukaan parhaita musiikin promoamisen / myynnin tietäjiä ovat ihmiset, jotka itse eivät ole mitenkään mukana musan teossa. He myös tietävät avaimet suosioon ja menestykseen, vaikka eivät itse ole menestyneet kummoisesti missään.

urpoarpo muokkasi viestiä 12:30 25.09.2021

Niin, tämä edellinen oli siis ironiaa / sarkasmia. Unohtui kertoa.

^ Vastaa Lainaa

Vastaa Aloita uusi keskustelu