Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 
Kirjoittaja Postin asiakaspalvelu NAUHOITTAA KAIKKI puhelut


tomignostics
272 viestiä

#1 kirjoitettu 14.12.2007 12:22

"Puhelujen ja viestien tallentaminen
Liike- tai palvelutapahtuman niin edellyttäessä Itella Oyj tallentaa puheluja ja viestejä varmistaakseen puhelun tai viestin sisällön. Tallenteita käytetään asiakkaan ja Itella Oyj:n oikeuksien ja oikeusturvan varmistamiseksi. Tallenteita voidaan hyödyntää myös henkilöstön sisäisessä koulutuksessa asiakaspalvelun kehittämiseksi ja laadun parantamiseksi. Tallenteita ei käytetä muihin tarkoituksiin eikä luovuteta Itella Oyj:n ulkopuolelle muuten kuin lain nojalla."



Mitäs pidätte?
Puhelun kohtuuttoman pitkä odottaminen typerine nauhoitettuine viesteineen on nostanut v***ksen jo äärirajoille ja pitäisi artikuloida selkeästi että on nauhalla edukseen kun koulutustilaisuudessa jossainpäin Suomea(tai 8 muussa maassa)henkilötietoihin oikeutetut kuuntelevat vuoropuheluasi.
"On air"valo palaa mielessä koko puhelun ajan etkä saa asiaasi selkeästi ilmaistua,eli "isoveli" häiritsee asian toimittamista?

Miten sitten on tietosuojan laita jos postiin(Itella Oyj:n)kuuluva Itella TGM käsittelee puheluitasi(Mehän emme tiedä postin tietokantasovellusten ominaisuuksia tai niihin käsiksi pääsevien tarkoitusperiä)

Tässä Itella TGM:n mainosviesti yrityksille tarjottavista palveluista:

"TGM tuottaa kattavasti markkinoinnissa ja viestinnässä tarvittavat asiakastiedon hallinnan eri osa-alueet. Palveluihimme kuuluvat asiakastiedon analyysit, segmentoinnit ja kampanjatoteutukset. Kauttamme saat sekä strategista asiakkuustietoa että työkaluja operatiiviseen toteutukseen, kuten luokitukset, kohderyhmäosoitteet ja palauteanalyysit. Näin voidaan paitsi lisätä suoramarkkinoinnin tehoa, myös kehittää asiakkuuksia tuottavammiksi kokonaisuutena.

Tarjoamme käyttöösi:

* räätälöidyt asiakassegmentoinnit ja scoring-mallit
* fuusio- ja ennustemallit ihmisten arvoista ja asenteista, harrastuksista, mediakäytöstä ja kanavapreferenssistä
* valmiit asiakasluokitukset asuinalueista, elinvaiheesta ja b-to-b -trendeistä
* profiloinnit, analyysit ja tilastot
* kohderyhmät ja palauteanalyysit "


Mitään uuttahan tässä ei ole että valvontaa ja holhousta lisätään.Mutta se että siitä on tullut lähes hyväksyttävää!?! No syy on ymmärrettävä ja inhimillinen:infoähkyssä pitäisi kahlata mieletön määrä lakijargonia että tietäisi edes suurinpiirtein mitä tietoja sinusta liikkuu ja missä.
Itsellä kyllä flippas toi nauhotus varsinkin kun ilman lähetystunnistetta ei voi postin saapumista konttoriin tiedustella(edes sotua käyttäen) kuin lähettäjältä(toivottavasti sen yrityksen puhelunnauhoitus on epäkunnossa ja asiakaspalvelujono on lyhyt tai niillä on webissä joku nopea palvelu,onhan niin,onhan??)niin että otin selvää että myös yksityishenkilö voi nauhoittaa puhelunsa,mikäli siitä ilmoittaa puhelun alussa,esim.postiin soittaessaVoi voi postin asiakaspalvelunressukoita...

No muutama muukin vinkki tuli mieleen noihin puhelunnauhoittamisiin: äänitä itse erikseen nauhalle kun sanot oman nimesi ja luuppaa sitä puhelun aikana taustalla siten että se kuuluu.Tunnistettavaa henkilöä ei voi käyttää koulutuksessa kuin henkilörekisterien käyttöön oikeutetut ja tuskin posti sentään kaikille työntekijöilleen sitä oikeutta antaa.

Youtube olisi kätevä tapa levittää tuota asiakaspuheluidenhallinnan osaamista, ettei Posti pitäisi tuota ammattitaitoa oman yrityksen sisällä vaan jakaisi ammattitaitoaan, vähän niinkuin open source,you know?
(Tuossa kannattaisi varmaan hieman provosoida vaikka luettelemalla muutama kymmenen lähetysnumeroa "hatusta")

Ottakaas kantaa ja kertokaa vastaavat kokemukset ja vinkkejä puheluihin

^ Vastaa Lainaa


Putte
6658 viestiä

#2 kirjoitettu 14.12.2007 12:39

impronen kirjoitti:
Sen käsityksen mukaan mikä minulla on, niin puheluita saa nauhoittaa vain koulutuskäyttöön. Toki voi olla että olen väärässä. Mutta voisin kuvitella että meikäläisen duunipaikassa tuota hyödynnettäisiin enemmänkin jos se olisi mahdollista.

Näin minäkin olen ymmärtänyt. Ja kuulemani mukaan myös vuoden alussa tehty lakitarkennus sanoo, että mikäli näitä nauhoituksia käyttää yrityksen ulkopuolella (esim. todisteena oikeudessa), täytyy nauhoituksesta ilmoittaa itse puhelussa.

En nyt jaksa tarkistaa tätä tietoa mistään, joten ottakaa se ensisijaisesti täytenä valheena.

^ Vastaa Lainaa


tomignostics
272 viestiä

#3 kirjoitettu 14.12.2007 13:18

impronen kirjoitti:
Sen käsityksen mukaan mikä minulla on, niin puheluita saa nauhoittaa vain koulutuskäyttöön.

"Yritys voi nauhoittaa asiakkaan kanssa käydyn puhelinkeskustelun liiketapahtuman todentamiseksi (esim. kuluttajan tekemän tilauksen sisällön taltioimiseksi). Viranomainenkin voi nauhoittaa puhelun, jos henkilötietojen käsittelylle on peruste. Viranomaistoiminnassa tallennettu nauhoite on myös julkisuuslaissa tarkoitettu viranomaisen asiakirja. Viranomaisen asiakirjat ovat pääsäännön mukaan julkisia, jollei asian käsittelyvaiheesta, salassapitoperusteista tai jostain muusta laista muuta johdu." http://www.tietosuoja....

Aivan! Mites se postin salassapitolaki menikään...?

Tylyä ja huonoa yrityskulttuuria mielestäni.

Aivan!
Syy miksi tämän halusin nostaa esille on lähinnä tuo Postin surkea asiakaspalvelu,eli tiedottaminen.
Jos sinulle on tulossa kirje joka ylittääkin postilaatikon mitat,ei Posti ota siitä mitään vastuuta selvittää missä "paketti-ilman lähetystunnusta"seikkailee.Tavaran lähettäjähän ei myöskään voi tehdä muuta kuin katoamisilmoituksen.Käsittelyaika...hmm.
Aiemmin postikonttorissa pystyi kysymään posteljoonilta "-onko näkynyt sellaista ja sellaista kirjettä(pakettia)?"
Tuo on se ongelma: paketti vaiko kirje? ollako vaiko eikö olla?

Hyvää joululahjanodotusta vaan ystävät,valokuva-albuminne saapuu ensivuonna,ehkä.

Noin se olisi mennyt normaalisti mutta onneksi lähettäjäyritys on panostanut asiakastyytyväisyyteen hieman postia enemmän. Saamme IFOLORILTA(HUOM! POSITIIVINEN PALAUTE)hieman alle 40 euron tuotteen uudelleen toimitettuna VELOITUKSETTA ja voimme sen toimittaa(valitettavasti postitse) edelleen Tanskaan jouluksi.Posti voi sillä aikaa etsiä vinkkejä paketin sijainnista vaikka salakuuntelemalla TeliaSoneran kanssa Supoa.Puhelut voi laittaa meidän piikkiin.

^ Vastaa Lainaa


Nevermind
2882 viestiä

#4 kirjoitettu 14.12.2007 15:34

Rupesi naurattamaan, kun tuli mieleen vaaripuolen kertomukset siitä, miten se aina välillä se soittaa postiin vaan haukkuakseen sen puhelimeen sattumalta vastanneen työntekijän.. aika mielenkiintoisia ssoittija on sitä tullut kuultua..

^ Vastaa Lainaa


tomignostics
272 viestiä

#5 kirjoitettu 14.12.2007 18:28

Eikä näitä pitkiä viestejä jaksa edes lukea kun ei vaan niinku huvita....

^ Vastaa Lainaa


tomignostics
272 viestiä

#6 kirjoitettu 14.12.2007 21:29

Nurse Phil kirjoitti:
Ei kyllä huvitakaan. Vaikka kuinka tärkeältä itsestä tuntuisi se neljän kappaleen avautuminen asiasta, ei ihmisiä yksinkertaisesti kiinnosta lukea sitä, koska ihmisillä ei ole niin vahvaa (epäilemättä erinäisistä tapauksista johtuvaa) käsitystä asiasta, ja ainakin omiin silmiini ensimmäinen mielikuva mitä koko asian konhotusasteesta tuli oli se, että taitaa taas olla täysikuun aika, ja asiaa enemmän mietittyäni tuli taas mieleen että nyt on kyse jostain ihan muusta kuin puheluiden nauhoittamisesta.



Ihminen on ihmiselle susi,täysikuunkin aikaan.

a.Vihaan puhelimessa roikkumista
b.en tykkää kun asiat menee pieleen typeryyden takia
c.en tykkää kun joku sorkkii mun vapautta olla vittuuntunut jollekin taholle em.seikoista johtuen.ts.äänittää kettumaisen palautteen
d.pitääkö vitseihin laittaa joku varoitustarra mikä selittää sen lukemistavan,Toi huvittaminen oli sarkasmia" Aivan sama" asenteelle

Yritykselle ei empatiaa heru,asiakaspalveluun kylläkin.

Hyvä sun on kommentoida kun oot just saanut palkankorotuksen

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#7 kirjoitettu 14.12.2007 23:14

tomignostics kirjoitti:

Postin asiakaspalvelu NAUHOITTAA KAIKKI puhelut

Mitäs pidätte?


Sen kun nauhoittaa. Ei häiritse minua.

^ Vastaa Lainaa


SleeperXxX
1023 viestiä

#8 kirjoitettu 15.12.2007 13:28

Voi kunpa X-box:in asiakaspalvelukin nauhoittaisi puhelut niin ei tarvisi jankata niin yksityiskohtaisesti kaikkia tietoja.
Ekalla kerralla meni ristiin rastiin, mä soittelin niille, ne soitteli mulle kun tiedoissa oli aina jotain vikana.
Nyt viimeksi niillä oli mun tiedot onneksi valmiiksi jo ylähällä niin ei tarvinnut käydä samaa prosessia läpi mitä ekallakerralla.
Ne kun on jotain Virolaisia? sielä langan toisessapäässä, niin on hoono soomi eika pysu perassa.
Siitä nauhoituksesta ainakin tuossa tapauksessa voisi olla enemmän hyötyä kuin haittaa.
Mukava tyttö se sielä on, mutta eri kielinen niin kuullun ymmärtäminen on vähän mitä on.

SleeperXxX jatkoi viestiä 13:32 15.12.2007

Niin ja eipä tuo tietojen ronkkiminenkaan sinänsä aiheuta mitään, sillä jos joku tahtoo musta mahdollisimman paljon tietoa niin ei sen tarvi kun hakea mun nimi googlella niin johan alkaa löytyä kaikenlaista.
Eli tietoni ovat jo julkisessa levityksessä ympäri maailman.

^ Vastaa Lainaa


JM
18460 viestiä

#9 kirjoitettu 03.01.2008 00:22

Onko se "Hassuimmat asiakkaat" kokoelmalevy jo tullu?

Muutenhan tällasissa touhuissa ei ole mitään järkeä. Siis jos hommasta ei revitä kunnolla pilaa.

^ Vastaa Lainaa


Jasnajan Puukissa
5698 viestiä

#10 kirjoitettu 01.02.2008 07:49

Olen saanut aivan sujuvasti ilmaistua itseni Itellan puheluissa, toki en edes mieti, nauhoittavatko vaiko eivätkö.

Sen verran puhun vaikka väärään puhelinnumeroon sujuvasti, että aikaa saattaa kulua jopa viitisenkin minuuttia ilman taustamusiikkia, kummassakaan päässä.

Hmm, minulla on hiukkasen huono mikki, voisinkin lukea runosiani Itellalle, ja pyytää heiltä raidat minulle *välähtää*, jos äänityksen laatu paranisi.

^ Vastaa Lainaa

Vastaa Aloita uusi keskustelu