Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 
Kirjoittaja Huonot samplet, parempi biisi osa x


Funereal
2858 viestiä

#1 kirjoitettu 31.01.2018 04:00 Muok:27.02.2018 17:26

Säännöt:

Tee huippubiisi käyttäen lähtömateriaalina pelkästään alla listattuja kamalia sampleja ja postaa se tähän ketjuun. Kaikkia sampleja ei ole pakko käyttää. Äänen raskas käsittely ja samplejen kidutus on sallittua ja jopa toivottavaa. Ideana on se, että kappale perustuu ensisijaisesti äänimateriaalin luovaan käyttöön. Lähtömateriaalin kanssa on käytännössä vapaat kädet.

Aikataulu:

Aikaa tehdä biisejä olkoon 27.2.2018 17:00 - 28.3.2018 00:00

Tämän jälkeen perustetaan uusi keskusteluketju äänestykselle, jossa osallistujat ja muutkin voivat äänestää suosikkejaan antaen pisteitä suosikilleen 3, seuraavalle 2 ja sitä seuraavalle 1. Kaikki kisaan osallistuvat ovat velvoitettuja antamaan äänensä tai jäävät kokonaan pisteittä. Äänestysaikaa olkoon viikko.

Aikatauluja voitaneen yhteisymmärryksessä pidentää, jos tuntuu, että kuukausi on liian lyhyt aika tehdä biisi.

Samplet:

https://www.dropbox.co...
https://www.dropbox.co...
https://drive.google.c...
http://dukeaccent.com/...

Alkuperäinen postaus:

Kylhä te tiiätte miten tää menee. Tällä kertaa tosin ajattelin, että voitais tehdä niin, että osallistumisesta kiinnostuneet henkilöt postaisivat vaikkapa viikon aikana tähän ketjuun huonoja sampleja, joista sen jälkeen koostetaan biisi. Jottei tulisi ylimääräistä säätöä, pidätän itselläni oikeuden päättää, mikä on huono sample. Niille, joille se on ongelma, ilmoitan jo etukäteen itsekin osallistuvani kisaan.

Mieleesi noussee kysymys, mikä sitten on riittävän huono sample. Yleinen periaate on se, että jos et pysty kuvittelemaan samplea musiikillisessa kontekstissa, sample on riittävän huono. Varmaan diskaukseen johtavat ainakin seuraavat:
1. Selkeästi tunnistettava sävelkorkeus
2. Soittimen normaalista käytöstä syntyvä ääni, josta soittimen tyyppi käy selkeästi ilmi (esim. yksittäiset rumpujen iskut)
3. Tunnistettavissa oleva sana

Ei kannata liikaa takertua näihin kriteereihin. Pääasia, etteivät samplet ole turhan kelvollisia.

En aio johtaa kisaa mitenkään mielivaltaisesti, ja keskustelu säännöistä yms. on suotavaa.

^ Vastaa Lainaa


veezay
bassofriikki
7641 viestiä
Luottokäyttäjä

#2 kirjoitettu 01.02.2018 02:58

Funereal kirjoitti:
Mieleesi noussee kysymys, mikä sitten on riittävän huono sample. Yleinen periaate on se, että jos et pysty kuvittelemaan samplea musiikillisessa kontekstissa, sample on riittävän huono. Varmaan diskaukseen johtavat ainakin seuraavat:
1. Selkeästi tunnistettava sävelkorkeus
2. Soittimen normaalista käytöstä syntyvä ääni, josta soittimen tyyppi käy selkeästi ilmi (esim. yksittäiset rumpujen iskut)
3. Tunnistettavissa oleva sana

hui, samplejen on siis oikeasti oltava huonoja.

saako sampleja manipuloida entisten hspb-kisojen tapaan mielivaltaisesti, vai pitääkö sampleista soida esim. vähintään x millisekuntia? millä tavalla sampleja saa efektoida? onko suotavaa, että lopputuloksesta kuulee edes harjaantuneella korvalla, mitä sampleja on käytetty ja miten? saako biisissä käyttää niin monta raitaa kuin näkee tarpeelliseksi?

onko kisaan tarjottaville sampleille pituusrajaa? määrärajaa? kanavarajaa?

^ Vastaa Lainaa


Funereal
2858 viestiä

#3 kirjoitettu 01.02.2018 13:23

veezay kirjoitti:
Funereal kirjoitti:
Mieleesi noussee kysymys, mikä sitten on riittävän huono sample. Yleinen periaate on se, että jos et pysty kuvittelemaan samplea musiikillisessa kontekstissa, sample on riittävän huono. Varmaan diskaukseen johtavat ainakin seuraavat:
1. Selkeästi tunnistettava sävelkorkeus
2. Soittimen normaalista käytöstä syntyvä ääni, josta soittimen tyyppi käy selkeästi ilmi (esim. yksittäiset rumpujen iskut)
3. Tunnistettavissa oleva sana

hui, samplejen on siis oikeasti oltava huonoja.

saako sampleja manipuloida entisten hspb-kisojen tapaan mielivaltaisesti, vai pitääkö sampleista soida esim. vähintään x millisekuntia? millä tavalla sampleja saa efektoida? onko suotavaa, että lopputuloksesta kuulee edes harjaantuneella korvalla, mitä sampleja on käytetty ja miten? saako biisissä käyttää niin monta raitaa kuin näkee tarpeelliseksi?

onko kisaan tarjottaville sampleille pituusrajaa? määrärajaa? kanavarajaa?


- Saa.
- Sanoisin, että tärkeintä ei ole tarkkojen sääntöjen luominen ja niiden säntillinen noudattaminen, vaan lähinnä se luovuusbuusti, joka tulee typeristä rajoitteista. Toki voit eristää vaikka saha-aallon samplesta ja käyttää sitä oskillaattorina synassa, mutta se ei välttämättä ole kisan hengen mukaista. Jos sen sijaan kaipaat jotain tarkkaa rajaa, voidaan vaikka määrittää, että vähintään 1000 perättäistä samplea pitää soida peräkkäin, mutta mielestäni turhaa nyhräystä, kun ei säännön noudattamista voi mitenkään valvoa.
- Olisihan se kilpailun hengen mukaista, että tuotetuissa äänissä olisi samplejen sointi kuultavissa, eikä sampleja olisi pilkottu niin pieniksi, että oikeastaan voisi samantien osallistua millä tahansa biisillä ja silti voisi sanoa, että koko biisi koostuu yhdestä samplesta, johon vain on kohdistettu erisuuruisia vahvistuksia jokaista perättäistä samplea kohden.
- Raitoja voit lainata vaikka naapurilta, jos itseltä loppuu kesken.
- En ollut ajatellut, että minkäänlaisten rajojen asettaminen olisi tarpeen.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#4 kirjoitettu 03.02.2018 15:52

Siitä sämplejä http://dukeaccent.com/...

^ Vastaa Lainaa


Jamsteri
1054 viestiä

#5 kirjoitettu 03.02.2018 18:33

Kelpaako nämä?

Sampleja

^ Vastaa Lainaa


veezay
bassofriikki
7641 viestiä
Luottokäyttäjä

#6 kirjoitettu 04.02.2018 20:13

Jamsteri kirjoitti:
Kelpaako nämä?

Sampleja

phalene.wav, tunnistettavissa olevia sanoja. toisaalta en oo tän kisan poliisi. en ehkä edes vartija.

^ Vastaa Lainaa


Jamsteri
1054 viestiä

#7 kirjoitettu 04.02.2018 21:12

No joo. Sieltä voisi toki leikata sen pois. Huomasin itekin vasta postauksen jälkeen että olin pyytänyt hauvaa lähemmäksi.

^ Vastaa Lainaa


Funereal
2858 viestiä

#8 kirjoitettu 05.02.2018 13:15

Kelpuutan tähän asti kisaan käytettäväksi annetut äänitteet Näin jälkikäteen luettuna aloitusviestin kriteerilista tuntuu aika tiukalta, mutta tosiaan ajatuksenani oli, että kilpailijat tai muuten vain sampleja kisaan luovuttavat yrittäisivät antaa sampleja, jotka pakottaisivat laatikon ulkopuolelta ajatteluun.

^ Vastaa Lainaa


Funereal
2858 viestiä

#9 kirjoitettu 07.02.2018 21:17

Tässä oma kontribuutioni: https://www.dropbox.co...

^ Vastaa Lainaa


katai
2065 viestiä

#10 kirjoitettu 11.02.2018 11:53

Funereal kirjoitti:
Yleinen periaate on se, että jos et pysty kuvittelemaan samplea musiikillisessa kontekstissa, sample on riittävän huono. Varmaan diskaukseen johtavat ainakin seuraavat:
1. Selkeästi tunnistettava sävelkorkeus

Eikö tämä käytännössä poissulje sävelmusiikin tekemisen jos ei kaiva sampleista aaltomuotoja?

Toki tällä samplevalikoimalla jo tuo 1000 samplen raja riittää kun looppaa sopivan kohdan ja transponoi sen käytännössä aaltomuodoksi, ja/tai etsii esimerkiksi koiran haukunnasta kohdan joka kuulostaa säveleltä ja käyttää sitä lyhyenä, loopattuna tai timestretchattuna. Mutta sitten ei taatusti enää tunnistaisi alkuperäisen samplen sointia tai välttämättä edes sitä, mikä kilpailun sampleista on ollut lähdemateriaalina.

^ Vastaa Lainaa


Funereal
2858 viestiä

#11 kirjoitettu 12.02.2018 15:52

katai kirjoitti:
Funereal kirjoitti:
Yleinen periaate on se, että jos et pysty kuvittelemaan samplea musiikillisessa kontekstissa, sample on riittävän huono. Varmaan diskaukseen johtavat ainakin seuraavat:
1. Selkeästi tunnistettava sävelkorkeus

Eikö tämä käytännössä poissulje sävelmusiikin tekemisen jos ei kaiva sampleista aaltomuotoja?

Toki tällä samplevalikoimalla jo tuo 1000 samplen raja riittää kun looppaa sopivan kohdan ja transponoi sen käytännössä aaltomuodoksi, ja/tai etsii esimerkiksi koiran haukunnasta kohdan joka kuulostaa säveleltä ja käyttää sitä lyhyenä, loopattuna tai timestretchattuna. Mutta sitten ei taatusti enää tunnistaisi alkuperäisen samplen sointia tai välttämättä edes sitä, mikä kilpailun sampleista on ollut lähdemateriaalina.


En usko, että poissulkisi, vaikka sitä noudattaisi hyvinkin ehdottomasti (joskin huomaa myöhempi keskustelu sääntöjen ehdottomuutta koskien). Esimerkiksi tiukalla bandpass-filtterillä saa vaikka kohinastakin kaivettua säveliä ulos. Tarvitaan vain enemmän luovuutta käyttökelpoisen äänimateriaalin kaivamiseksi sampleista ulos.

^ Vastaa Lainaa


katai
2065 viestiä

#12 kirjoitettu 12.02.2018 17:15 Muok:12.02.2018 17:31

Funereal kirjoitti:
Esimerkiksi tiukalla bandpass-filtterillä saa vaikka kohinastakin kaivettua säveliä ulos. Tarvitaan vain enemmän luovuutta käyttökelpoisen äänimateriaalin kaivamiseksi sampleista ulos.

Tuo on kiehtova synteesitapa etenkin kun filtterin taajuus on linkitetty nuottien korkeuteen. Mukavaa että se on sallittu


Entäs nämä:

- transponointi ja äänenkorkeuden verhokäyrät usean kymmenen puolisävelaskeleen verran?

- äänenvoimakkuuden verhokäyrät?

- filtterin verhokäyrät?

- samplen "puhdistaminen" ja efektointi EQ:lla, virittämällä, Melodynellä, timestretchingilla tms. ennen kuin lataa sen sampleriin?

- reverb, flanger yms. perusefektit raitaefekteinä?

- säveliin linkitettyjen kampasuotimien, phasereiden yms. suotimien resonointi ilman selkeää itseoskillointia?

- Absynth, Harmor, Padshop ja vastaavat r(a)esynteesi-instrumentit?

- monikerroksisten sampleri-instrumenttien tekeminen useasta eri samplesta?

katai lisäsi 17:29 12.02.2018
Mallintava särö lienee syytä kieltää, muuten kai saa sähkökitaran melkein mistä vaan?

^ Vastaa Lainaa


Funereal
2858 viestiä

#13 kirjoitettu 13.02.2018 13:43

katai kirjoitti:
Entäs nämä:

- transponointi ja äänenkorkeuden verhokäyrät usean kymmenen puolisävelaskeleen verran?

- äänenvoimakkuuden verhokäyrät?

- filtterin verhokäyrät?

- samplen "puhdistaminen" ja efektointi EQ:lla, virittämällä, Melodynellä, timestretchingilla tms. ennen kuin lataa sen sampleriin?

- reverb, flanger yms. perusefektit raitaefekteinä?

- säveliin linkitettyjen kampasuotimien, phasereiden yms. suotimien resonointi ilman selkeää itseoskillointia?

- Absynth, Harmor, Padshop ja vastaavat r(a)esynteesi-instrumentit?

- monikerroksisten sampleri-instrumenttien tekeminen useasta eri samplesta?

katai lisäsi 17:29 12.02.2018
Mallintava särö lienee syytä kieltää, muuten kai saa sähkökitaran melkein mistä vaan?


Sanoin, että en halua asettaa tiukkoja sääntöjä kisalle. Miksikö? Koska tiukkojen sääntöjen kohdalla a) rajanveto on hankalaa ja b) niiden valvonta on mahdotonta. Jos haluat venyttää sääntöjä niin pitkälle, että käytännössä kaikki rajoitteet poistuvat, niin osallistu johonkin muuhun skabaan, jossa ei ole rajoitteita. Itseäni ei ainakaan kiinnosta tällaisella kuolevalla saitilla hostata pilkunnysväyskisoja, vaan haluan syyn tehdä musiikkia ja leikkimielisesti kisailla kavereiden kanssa. Loppukädessä on omassa päätäntävallassasi, kuinka paljon haluat noudattaa "kisan henkeä" ja kuinka paljon haluat vain kaivaa täydellisiä saha- ja muita aaltoja sampleista, koska miten tahansa vedän rajat, se on aina mahdollista.

^ Vastaa Lainaa


katai
2065 viestiä

#14 kirjoitettu 13.02.2018 15:08

Funereal kirjoitti:
Itseäni ei ainakaan kiinnosta tällaisella kuolevalla saitilla hostata pilkunnysväyskisoja, vaan haluan syyn tehdä musiikkia ja leikkimielisesti kisailla kavereiden kanssa.

Ethän suutu Kysyn noin tarkasti koska en ole varma onko kisan haasteeksi tarkoitettu enemmän samplejen pakottaminen musiikillisiksi vai uusien kontekstien ja tulkintojen etsiminen niille. Koskaan ei voi olla varma mistä näkökulmasta aloittaja kisan perustaa, täällä kun on sekä ääni- että säveltaiteen tekijöitä kuten äskettäinen oodikisa näytti.

Tällaisessa kisassa vaihtoehtoina on esimerkiksi:

1. miksata tulostimen ääni sellaisenaan koiran haukkumisen kanssa ja asettaa teoksen nimeksi "Isyysloma" > ääni/käsitetaide

2. järjestää samplet kollaasiksi säilyttäen niiden sointi ainakin jossain määrin, pelaillen äänien tekstuureilla yms. enemmän kuin sävelillä > äänitaide

3. 80-90-lukujen vaihteen konsoleiden ja tietokoneiden tapaan käyttää teknisiä keinoja pakottaakseen samplet sopimaan sävelmusiikin tekemiseen > säveltaide


Aiemmin olen osallistunut tällaiseen kisaan näkökulmasta joka on jossain kakkos- ja kolmosvaihtoehdon välillä. Tein esimerkiksi basarin äänenkorkeuden verhokäyrällä eikä siitä millään arvannut mikä sample se alunperin oli.


Tällä kertaa mieleeni tuli esimerkiksi sävyttää vesisample resonoivalla kampasuotimella Absynthissa ja tehdä siitä tällä tavoin basso tai pad joka kuulostaa vähän siltä kuin soittaisi selloa hiekkapaperilla. Koiran haukkumisen (joka valmiiksi soi sävelenä) ajattelin pakottaa melodiainstrumentiksi käyttäen lyhyttä envelopea ja raidalla olevaa reverbiä piilottamaan samplen alkuperäinen luonne, koska koiralta kuulostava koira melodiainstrumenttina on esteettisesti liian hassu siihen tunnelmaan jonka biisiin haluaisin.

Perusaaltoja en ajatellut etsiä, mutta erikoisten aaltomuotojen löytyminen on näiden samplejen rikkaus. Tulostimista yms. koneista esimerkiksi saattaa löytyä jokin kiva sointu tai ääniklusteri.

Ovatko tuollaiset kikkailut oikeita vai vääriä lähtökohtia tähän kisaan?

^ Vastaa Lainaa


Funereal
2858 viestiä

#15 kirjoitettu 14.02.2018 13:40

katai kirjoitti:
Funereal kirjoitti:
Itseäni ei ainakaan kiinnosta tällaisella kuolevalla saitilla hostata pilkunnysväyskisoja, vaan haluan syyn tehdä musiikkia ja leikkimielisesti kisailla kavereiden kanssa.

Ethän suutu Kysyn noin tarkasti koska en ole varma onko kisan haasteeksi tarkoitettu enemmän samplejen pakottaminen musiikillisiksi vai uusien kontekstien ja tulkintojen etsiminen niille. Koskaan ei voi olla varma mistä näkökulmasta aloittaja kisan perustaa, täällä kun on sekä ääni- että säveltaiteen tekijöitä kuten äskettäinen oodikisa näytti.


Tässä on säännöt edellisestä kisasta, ja ajatukseni oli, että syntyvät kappaleet noudattavat samaa kaavaa: "Tee huippubiisi käyttäen lähtömateriaalina pelkästään valikoimiani kamalia sampleja ja postaa se tähän ketjuun. Kaikkia sampleja ei ole pakko käyttää. Äänen raskas käsittely ja samplejen kidutus on sallittua ja jopa toivottavaa. Ideana on se, että kappale perustuu ensisijaisesti äänimateriaalin luovaan käyttöön. Lähtömateriaalin kanssa on käytännössä vapaat kädet."

Mielestäni tämä menee aika jankkaamiseksi, mutta en näe miten tuo yllä mainittu eroaa siitä, kun sanon, että mitään tiukkoja sääntöjä ei ole.

Tällaisessa kisassa vaihtoehtoina on esimerkiksi:

1. miksata tulostimen ääni sellaisenaan koiran haukkumisen kanssa ja asettaa teoksen nimeksi "Isyysloma" > ääni/käsitetaide

2. järjestää samplet kollaasiksi säilyttäen niiden sointi ainakin jossain määrin, pelaillen äänien tekstuureilla yms. enemmän kuin sävelillä > äänitaide

3. 80-90-lukujen vaihteen konsoleiden ja tietokoneiden tapaan käyttää teknisiä keinoja pakottaakseen samplet sopimaan sävelmusiikin tekemiseen > säveltaide


Mikä vain kelpaa.

Aiemmin olen osallistunut tällaiseen kisaan näkökulmasta joka on jossain kakkos- ja kolmosvaihtoehdon välillä. Tein esimerkiksi basarin äänenkorkeuden verhokäyrällä eikä siitä millään arvannut mikä sample se alunperin oli.


Sanoiko silloinkin aloittaja, että mitään sääntöjä ei ole?

Tällä kertaa mieleeni tuli esimerkiksi sävyttää vesisample resonoivalla kampasuotimella Absynthissa ja tehdä siitä tällä tavoin basso tai pad joka kuulostaa vähän siltä kuin soittaisi selloa hiekkapaperilla. Koiran haukkumisen (joka valmiiksi soi sävelenä) ajattelin pakottaa melodiainstrumentiksi käyttäen lyhyttä envelopea ja raidalla olevaa reverbiä piilottamaan samplen alkuperäinen luonne, koska koiralta kuulostava koira melodiainstrumenttina on esteettisesti liian hassu siihen tunnelmaan jonka biisiin haluaisin.

Perusaaltoja en ajatellut etsiä, mutta erikoisten aaltomuotojen löytyminen on näiden samplejen rikkaus. Tulostimista yms. koneista esimerkiksi saattaa löytyä jokin kiva sointu tai ääniklusteri.


Kuulostaa ihan kisan luonteen mukaiselta.

Ovatko tuollaiset kikkailut oikeita vai vääriä lähtökohtia tähän kisaan?


Ei ole yhtä oikeaa lähestymistapaa tähän kisaan.

^ Vastaa Lainaa


katai
2065 viestiä

#16 kirjoitettu 14.02.2018 13:50

Tämä selvä, kiitos!


Mihin ajankohtaan saakka saa tarjota sampleja ja milloin kilpailu alkaa ja päättyy?

^ Vastaa Lainaa


Funereal
2858 viestiä

#17 kirjoitettu 21.02.2018 14:29

katai kirjoitti:
Tämä selvä, kiitos!


Mihin ajankohtaan saakka saa tarjota sampleja ja milloin kilpailu alkaa ja päättyy?


Toivoin, että tähän olisi saatu vähän enemmänkin sämpylöitä kerättyä, mutta ehkä näillä mennään ja asetan deadlinet yms. myöhemmin (tänään).

^ Vastaa Lainaa


Jamsteri
1054 viestiä

#18 kirjoitettu 21.02.2018 16:13

Minä voin koittaa kaivaa illemmasta vielä lisääjotain helmiä kunhan pääsen ensin töistä kotia. Toisaalta en oo kyllä varma että onko muilla muita kelvottomia ääniä.

^ Vastaa Lainaa


samiviinik
1799 viestiä

#19 kirjoitettu 21.02.2018 16:34

Funereal kirjoitti:
katai kirjoitti:
Tämä selvä, kiitos!


Mihin ajankohtaan saakka saa tarjota sampleja ja milloin kilpailu alkaa ja päättyy?


Toivoin, että tähän olisi saatu vähän enemmänkin sämpylöitä kerättyä, mutta ehkä näillä mennään ja asetan deadlinet yms. myöhemmin (tänään).


Konemusiikki puoli ei oikein vedä.

^ Vastaa Lainaa


katai
2065 viestiä

#20 kirjoitettu 21.02.2018 20:51

Tässä pieni samplepaketti jos vielä ehtii mukaan:

https://www.dropbox.com/s/7ch0ci1me8fglgt/katai_samplet.zip?dl=1

^ Vastaa Lainaa


tompa
439 viestiä

#21 kirjoitettu 21.02.2018 21:55

Voi olla että minultakin löytyy joitakin huonoja sampleja mutta niiden kaivamisessa menee jonkin verran aikaa. Toisaalta muiden tarjoamista sampleista saattaisi syntyä jotain myös omissa käsissäni.

^ Vastaa Lainaa


Funereal
2858 viestiä

#22 kirjoitettu 27.02.2018 17:18 Muok:27.02.2018 17:26

Jooh, eiköhän nyt kaikki sampleja tarjoavat ole päässeet samplensa luovuttamaan käyttöömme, joten kisan voisi virallisesti aloittaa vihdoin. Päivitin aloituspostausta, josta tulee käymään ilmi tarkemmat yksityiskohdat.

Funereal muokkasi viestiä 17:26 27.02.2018

^ Vastaa Lainaa


samiviinik
1799 viestiä

#23 kirjoitettu 27.02.2018 17:39

Vähän hankalampi, kun ei ole basaria.

^ Vastaa Lainaa


samiviinik
1799 viestiä

#24 kirjoitettu 28.02.2018 10:16 Muok:28.02.2018 11:53

mukiin_meneminen.wavin pohjalta tekisi mielikuvituksettoman hc biisin.
Eihän se tämmöinen kannata.
Onpahan jotain tekemistä..

Se on vissiin soundcloud mikseriä tehokkaampi itsensä markkinointiväline.

^ Vastaa Lainaa


katai
2065 viestiä

#25 kirjoitettu 28.02.2018 10:59

samiviinik kirjoitti:
Vähän hankalampi, kun ei ole basaria.


Äänenkorkeuden verhokäyrällä saa monenlaisesta samplesta jotain basarin tapaista. Toinen keino on soittaa jotain lyhyttä klikkausta tosi matalalta, esim. Puhe 003.wavissa olevat klikkaukset taipuvat jonkinlaisiksi lofi-rummuiksi.

^ Vastaa Lainaa


samiviinik
1799 viestiä

#26 kirjoitettu 28.02.2018 11:20 Muok:28.02.2018 14:19

katai kirjoitti:
samiviinik kirjoitti:
Vähän hankalampi, kun ei ole basaria.


Äänenkorkeuden verhokäyrällä saa monenlaisesta samplesta jotain basarin tapaista. Toinen keino on soittaa jotain lyhyttä klikkausta tosi matalalta, esim. Puhe 003.wavissa olevat klikkaukset taipuvat jonkinlaisiksi lofi-rummuiksi.


Tässä fl-studion samplerissa on tämmöinen äänenkorkeudenkulun säätönappi, millä voi vääntää samplea nopeasta äänenvärähtelystä hitaaseen tai toisinpäin. "pogo effect".

mukiin meneminen.wav ja semmoisen nupin vasemmalle vääntää ja kanavalle särö, niin se on siinä.

Iltaan mennessä on kuuro.

http://sonic-cat.com/l... :sta filtteri siihen särön eteen ja kaikenlaista automaatiota ohjelmoi, niin siinähän on nykyaikainen hc-tekno biisi.

Kiire.. kohta haetaan hoitoon.
Ja on aivoverenvuoto.
Jossain vuoden 1994 Terrordome kokoelma cd-boksissa varoitettiin musiikin tekevän aivovamman.

Päähän menevä musiikkikuvio, minkä tarkoituksena on tappaa.

^ Vastaa Lainaa


samiviinik
1799 viestiä

#27 kirjoitettu 28.02.2018 15:17 Muok:28.02.2018 15:28

http://www.mikseri.net...

Niin.. siellä facebookissa varmaan keskustellaan näistä tuotantoon littyvistä asioista, mulla nyt vaan ole pääsyä sinne.

^ Vastaa Lainaa


samiviinik
1799 viestiä

#28 kirjoitettu 09.03.2018 06:52

Että olisi vielä vähän hauskempaa itsensä toistamista, niin muistutaan tämmöisen tapahtuman olemassaolosta ja että http://www.iltalehti.f... Vankilaa välttelevä Cannonballin entinen johtaja Janne ”Nacci” Tranberg bloggaa Facebookiin tuntemattomasta olinpaikasta.

^ Vastaa Lainaa


katai
2065 viestiä

#29 kirjoitettu 10.03.2018 14:06

Tälle säätäjälle on ilmeisesti ikä tehnyt tehtävänsä, ainakin mitä tulee ajankäyttöön ja hälyspektrien suvaitsemiseen.

Kilpailubiisinä olkoon tuotos jossa kaikki sävel on joko koiraa tai rakettia - kisan ainoat samplet joista sai sävelen ilman leikkaamista aaltomuodoiksi tai peittämistä kampasuotimella


Spaceship K9

^ Vastaa Lainaa


tompa
439 viestiä

#30 kirjoitettu 25.03.2018 00:20 Muok:25.03.2018 00:22

Toivottavasti tämä biisi on sääntöjen mukainen. Meinaisi tulla kiire mutta hyvin ennätin mukaan. Ja olin jopa vähällä unohtaa tämän kisan mutta muistui heti mieleen kun päätin osallistua.

Tompa's Beats - Hälinää

tompa muokkasi viestiä 00:21 25.03.2018

^ Vastaa Lainaa


Funereal
2858 viestiä

#31 kirjoitettu 28.03.2018 10:50

Oon vähän huono ihminen, enkä saanut aikaiseksi tehdä kisabiisiä. Jos hyväksytte sen, että teen sen tämän päivän aikana, niin saadaan kolmaskin osallistuja. Edelleen kaikki voittaa

^ Vastaa Lainaa


samiviinik
1799 viestiä

#32 kirjoitettu 28.03.2018 10:53

Funereal kirjoitti:
Oon vähän huono ihminen, enkä saanut aikaiseksi tehdä kisabiisiä. Jos hyväksytte sen, että teen sen tämän päivän aikana, niin saadaan kolmaskin osallistuja. Edelleen kaikki voittaa


Kyllä.

^ Vastaa Lainaa


Jamsteri
1054 viestiä

#33 kirjoitettu 28.03.2018 14:41

Mullakin on joku räpellys kesken tietokoneella, mutta saa nähdä saako sitä valmiiksi. Oon taas vain ollut töissä ja leikkinyt vapaalla avovaimon kanssa. Katotaan jos saan sen illalla valmiiksi. Eikös paras biisi synnykin niin, että käyttää siihen mahdollisimman vähän aikaa?

^ Vastaa Lainaa


samiviinik
1799 viestiä

#34 kirjoitettu 28.03.2018 14:59 Muok:28.03.2018 15:07

Jamsteri kirjoitti:
Mullakin on joku räpellys kesken tietokoneella, mutta saa nähdä saako sitä valmiiksi. Oon taas vain ollut töissä ja leikkinyt vapaalla avovaimon kanssa. Katotaan jos saan sen illalla valmiiksi. Eikös paras biisi synnykin niin, että käyttää siihen mahdollisimman vähän aikaa?


Kenellä on paras tuuri.. tai kiihottavin mielenyhtymä. Semmoinen nopeuskisa.

^ Vastaa Lainaa


Funereal
2858 viestiä

#35 kirjoitettu 29.03.2018 01:39 Muok:29.03.2018 01:41

Tämmönen siitä nyt sit tuli. Ajattelin ensin tehdä jotain vähän melodisempaa, mutta en jaksanut viritellä sampleja, joten vedin sitten teknommalle linjalle. Samplet oli lopulta yllättävän paskoja, mutta kyl niistä nyt jotain sai väännettyä, kun ei liikaa itsekritiikkiä harrastanut

http://www.mikseri.net...

Funereal muokkasi viestiä 01:39 29.03.2018
Olis kiva jos Jamsteri kanssa sais oman tuotoksensa julki, minkä takia en vielä perusta äänestysketjua.

^ Vastaa Lainaa


Jamsteri
1054 viestiä

#36 kirjoitettu 29.03.2018 08:02

Enhän minä eilen sitten mitään kerinnyt tekemään... Jos jaksatte odottaa nyt tämän päivän niin postaan vaikka töiden jälkeen sen nykyisen virityksen sellaisenaan jos ei muuta synny.

^ Vastaa Lainaa


Jamsteri
1054 viestiä

#37 kirjoitettu 29.03.2018 22:17

Tässä tulee. Tämä kyllä kelpaisi paremmin "huonot samplet, huono biisi"-kisaan

Tuli kiire

^ Vastaa Lainaa


samiviinik
1799 viestiä

#38 kirjoitettu 30.03.2018 00:09 Muok:30.03.2018 19:31

Mites äänestys?

^ Vastaa Lainaa


Funereal
2858 viestiä

#39 kirjoitettu 02.04.2018 22:31 Muok:02.04.2018 22:45

Joo, laittelen äänestyksen pystyyn. En ole ollut koneen äärellä pääsiäisen aikaan, joten tuli vähän viivettä.

Funereal muokkasi viestiä 22:45 02.04.2018
Äänestys laitettu pystyyn. Löytyy osoitteesta: http://www.mikseri.net...

^ Vastaa Lainaa

Vastaa Aloita uusi keskustelu