Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 

< Edellinen 1 2 3 4

Kirjoittaja Mikseristi-autoilijat (auto-gallup)


Peysface
3190 viestiä

#121 kirjoitettu 25.03.2014 12:32

Mulla on itellä tuollainen Chevrolet Aveo 1.4 -litran koneella, vuosimallia 2009. Sain sen viime marraskuussa maksettuakin, niin uskaltaa sanoa, että mulla on, eikä pankilla. Sillä oon ihan kivasti kulkenut, tykkään erityisesti sen bensansyönnistä, joka on lähes olematonta. Maantieajossa 4,5l/100km ei heitä juuri lainkaan totuudesta ja kaupunkiajossakin jäädään alle kuuden litran keskikulutuksen satasta kohti.

Jos puhutaan autosta, jonka ostaisin, jos omistaisin tarpeeksi rahaa, kyseeseen tulisi ehdottomasti Aston Martin db9. Jos mietitään autoa, joka näyttää saatanan hyvältä ja kulkee kuin hullu, niin tuossa on. Hintaakin toki se vajaa 300kiloeuroa, eli en tänään käy hakemassa.

^ Vastaa Lainaa


veezay
bassofriikki
7641 viestiä
Luottokäyttäjä

#122 kirjoitettu 25.03.2014 13:34

Peysface kirjoitti:
Jos puhutaan autosta, jonka ostaisin, jos omistaisin tarpeeksi rahaa, kyseeseen tulisi ehdottomasti Aston Martin db9.

ei paska valinta.

^ Vastaa Lainaa


Peysface
3190 viestiä

#123 kirjoitettu 25.03.2014 13:44

Peysface kirjoitti:
Hintaakin toki se vajaa 300kiloeuroa, eli en tänään käy hakemassa.


Korjaus, hintaa on vajaa 200k euroa.

^ Vastaa Lainaa


Vessajono
7993 viestiä

#124 kirjoitettu 25.03.2014 14:49

Jos puhutaan noista "jos saisit lottovoiton" -autoista niin mun valintani olisi luultavasti joko ämmäbemari tai CLS-Mersu.

^ Vastaa Lainaa


Kostiainen

P. M.
Kostiainen
Project

6776 viestiä

#125 kirjoitettu 25.03.2014 16:43

Jos pitäisi uusista autoista valita niin uuden 500 Fiat Abarthin ottaisin. Väri on tärkeä niin valkoisena.

^ Vastaa Lainaa


red_
302 viestiä

#126 kirjoitettu 25.03.2014 17:43

Ihan tyytyväinen oon ollu omaan audi RS6:een Säästäminen kannatti ja muutenkin noissa nelikko audeissa on sitä jotain.

^ Vastaa Lainaa


Fakap
Trancevastaava
4849 viestiä
Luottokäyttäjä

#127 kirjoitettu 25.03.2014 19:36

Vessajono kirjoitti:
Jos puhutaan noista "jos saisit lottovoiton" -autoista niin mun valintani olisi luultavasti joko ämmäbemari tai CLS-Mersu.

Mikä pointti CLS:ssä enää on kun Audilla on uusi A7 ja BMW:llä Gran Coupe? Eikös niistä kumpikin täytä paremmin tehtävänsä tarpeettoman isokokoisena coupena?

^ Vastaa Lainaa


Vessajono
7993 viestiä

#128 kirjoitettu 25.03.2014 20:23

Fakap kirjoitti:
Vessajono kirjoitti:
Jos puhutaan noista "jos saisit lottovoiton" -autoista niin mun valintani olisi luultavasti joko ämmäbemari tai CLS-Mersu.

Mikä pointti CLS:ssä enää on kun Audilla on uusi A7 ja BMW:llä Gran Coupe? Eikös niistä kumpikin täytä paremmin tehtävänsä tarpeettoman isokokoisena coupena?


A7:ssa on yksi perustavanlaatuinen ongelma - se on Audi. Ton Gran Coupén olin itse asiassa vallan unohtanut, se ois kyllä ihan varteenotettava vaihtoehto.

^ Vastaa Lainaa


Fakap
Trancevastaava
4849 viestiä
Luottokäyttäjä

#129 kirjoitettu 26.03.2014 12:19

Vessajono kirjoitti:
Fakap kirjoitti:
Vessajono kirjoitti:
Jos puhutaan noista "jos saisit lottovoiton" -autoista niin mun valintani olisi luultavasti joko ämmäbemari tai CLS-Mersu.

Mikä pointti CLS:ssä enää on kun Audilla on uusi A7 ja BMW:llä Gran Coupe? Eikös niistä kumpikin täytä paremmin tehtävänsä tarpeettoman isokokoisena coupena?


A7:ssa on yksi perustavanlaatuinen ongelma - se on Audi. Ton Gran Coupén olin itse asiassa vallan unohtanut, se ois kyllä ihan varteenotettava vaihtoehto.


Mikä audiudessa on ongelma? Onhan BMW:kin BMW.

^ Vastaa Lainaa


veezay
bassofriikki
7641 viestiä
Luottokäyttäjä

#130 kirjoitettu 26.03.2014 12:28

lol joku merkkivammaus.

^ Vastaa Lainaa


Vessajono
7993 viestiä

#131 kirjoitettu 26.03.2014 12:35

Fakap kirjoitti:
Vessajono kirjoitti:
Fakap kirjoitti:
Vessajono kirjoitti:
Jos puhutaan noista "jos saisit lottovoiton" -autoista niin mun valintani olisi luultavasti joko ämmäbemari tai CLS-Mersu.

Mikä pointti CLS:ssä enää on kun Audilla on uusi A7 ja BMW:llä Gran Coupe? Eikös niistä kumpikin täytä paremmin tehtävänsä tarpeettoman isokokoisena coupena?


A7:ssa on yksi perustavanlaatuinen ongelma - se on Audi. Ton Gran Coupén olin itse asiassa vallan unohtanut, se ois kyllä ihan varteenotettava vaihtoehto.


Mikä audiudessa on ongelma? Onhan BMW:kin BMW.


Niin, merkkivammaisuus on kieltämättä melko vammaista mut minkäs teet.

Audi vastustaa lähinnä sen takia, että sehän on vaan kallis Volkswagen. Toisin kun taas esim. bemari ja mersu, jotka on kuitenkin ihan oikeasti premium-autoja.

Vittu kun olis muuten kymmenen tonnia ylimäärästä rahaa.

^ Vastaa Lainaa


Peysface
3190 viestiä

#132 kirjoitettu 26.03.2014 13:32

Vessajono kirjoitti:

Vittu kun olis muuten kymmenen tonnia ylimäärästä rahaa.


Mikä tuossa (kuitenkin 14 vuotta vanhassa) autossa maksaa noinkin paljon?

^ Vastaa Lainaa


Vessajono
7993 viestiä

#133 kirjoitettu 26.03.2014 13:48

Peysface kirjoitti:
Vessajono kirjoitti:

Vittu kun olis muuten kymmenen tonnia ylimäärästä rahaa.


Mikä tuossa (kuitenkin 14 vuotta vanhassa) autossa maksaa noinkin paljon?


Lähinnä kai se, että niitä on tehty 4600 kappaletta ja tuo viisiovinen on vielä niistä vähistä se harvinaisempi korimalli. Mitään järkeähän tuossa ei sinänsä olisi, koska tavallisestakin 9-3:sta saa helposti revittyä sen +250 hv. Sen takia pitäiskin olla nimenomaan ylimääräistä rahaa.

Erikoismalli siis ja sellaisten hankinta nyt harvoin onkaan yhtään minkäänlaisilla järkisyillä perusteltavissa.

^ Vastaa Lainaa


Peysface
3190 viestiä

#134 kirjoitettu 26.03.2014 14:10

Vessajono kirjoitti:
Peysface kirjoitti:
Vessajono kirjoitti:

Vittu kun olis muuten kymmenen tonnia ylimäärästä rahaa.


Mikä tuossa (kuitenkin 14 vuotta vanhassa) autossa maksaa noinkin paljon?


Lähinnä kai se, että niitä on tehty 4600 kappaletta ja tuo viisiovinen on vielä niistä vähistä se harvinaisempi korimalli. Mitään järkeähän tuossa ei sinänsä olisi, koska tavallisestakin 9-3:sta saa helposti revittyä sen +250 hv. Sen takia pitäiskin olla nimenomaan ylimääräistä rahaa.

Erikoismalli siis ja sellaisten hankinta nyt harvoin onkaan yhtään minkäänlaisilla järkisyillä perusteltavissa.


Okei, kiitti. Toi selittikin jo paljon.

^ Vastaa Lainaa


Fakap
Trancevastaava
4849 viestiä
Luottokäyttäjä

#135 kirjoitettu 26.03.2014 14:16

Vessajono kirjoitti:
Peysface kirjoitti:
Vessajono kirjoitti:

Vittu kun olis muuten kymmenen tonnia ylimäärästä rahaa.


Mikä tuossa (kuitenkin 14 vuotta vanhassa) autossa maksaa noinkin paljon?


Lähinnä kai se, että niitä on tehty 4600 kappaletta ja tuo viisiovinen on vielä niistä vähistä se harvinaisempi korimalli. Mitään järkeähän tuossa ei sinänsä olisi, koska tavallisestakin 9-3:sta saa helposti revittyä sen +250 hv. Sen takia pitäiskin olla nimenomaan ylimääräistä rahaa.

Erikoismalli siis ja sellaisten hankinta nyt harvoin onkaan yhtään minkäänlaisilla järkisyillä perusteltavissa.

Onko tuollaisilla viritetyillä koneilla paljon huonoja puolia esim osien kulumisen suhteen? Tuo mun linkkaama Aero vaikuttaa aika järkevän hintaiselta ainakin varustelutasoon ja tehoihin nähden.

^ Vastaa Lainaa


Vessajono
7993 viestiä

#136 kirjoitettu 26.03.2014 15:11

Fakap kirjoitti:
Vessajono kirjoitti:
Peysface kirjoitti:
Vessajono kirjoitti:

Vittu kun olis muuten kymmenen tonnia ylimäärästä rahaa.


Mikä tuossa (kuitenkin 14 vuotta vanhassa) autossa maksaa noinkin paljon?


Lähinnä kai se, että niitä on tehty 4600 kappaletta ja tuo viisiovinen on vielä niistä vähistä se harvinaisempi korimalli. Mitään järkeähän tuossa ei sinänsä olisi, koska tavallisestakin 9-3:sta saa helposti revittyä sen +250 hv. Sen takia pitäiskin olla nimenomaan ylimääräistä rahaa.

Erikoismalli siis ja sellaisten hankinta nyt harvoin onkaan yhtään minkäänlaisilla järkisyillä perusteltavissa.

Onko tuollaisilla viritetyillä koneilla paljon huonoja puolia esim osien kulumisen suhteen? Tuo mun linkkaama Aero vaikuttaa aika järkevän hintaiselta ainakin varustelutasoon ja tehoihin nähden.


No ainahan osat rupeaa nopeammin kulumaan jos niiden pitää kestää kovin paljon enemmän hönkää kuin mitä on alun perin ollut tarkoitus. Mutta toi 231 hv / 350 nm on alkuperäiseen nähden vielä sen verran maltillinen lisäys että en varsinaisesti olisi huolissani. Noistahan revitään lähemmäs 300 pollea ja ylikin ja siinäkin vaiheessa ne ovat yleensä lähinnä kytkin ja vaihteisto, jotka ovat ensimmäisenä antautumassa.

^ Vastaa Lainaa


Rapa-Ripa
507 viestiä

#137 kirjoitettu 02.04.2014 08:06

accent kirjoitti:
Tahtoisin neli- tai takavetoisen, sopivan tehokkaan (ei mitää 900 heppaa eikä myöskään alle 100 vaan esim. 150 – 200) ja luotettavan auton, mut en tahtois maksaa sellaisesta paria tonnia enempää. Where get


Vanhempi bensamersu irtois tohon hintaan. Joku E-sarjan kutoskoneinen. Luotettavuus voi olla vähän vaikeempi juttu kun ei ne oo enää uusia, mutta niille harvemmin lippatukat on antaneet kenkää urakalla kuten saman ikäisille bemareille.

^ Vastaa Lainaa


Vessajono
7993 viestiä

#138 kirjoitettu 02.04.2014 12:38

Rapa-Ripa kirjoitti:
accent kirjoitti:
Tahtoisin neli- tai takavetoisen, sopivan tehokkaan (ei mitää 900 heppaa eikä myöskään alle 100 vaan esim. 150 – 200) ja luotettavan auton, mut en tahtois maksaa sellaisesta paria tonnia enempää. Where get


Vanhempi bensamersu irtois tohon hintaan. Joku E-sarjan kutoskoneinen. Luotettavuus voi olla vähän vaikeempi juttu kun ei ne oo enää uusia, mutta niille harvemmin lippatukat on antaneet kenkää urakalla kuten saman ikäisille bemareille.


Tosin lippatukkien takia Mersujen, vanhojenkin, hinnat on karanneet ihan täysin lapasesta. Joku 450 000 ajettu, 25 vuotta vanha kulahtanut W124 perinteikkäällä "leimaa jäljellä 1kk ei mitää estettä saada lisää voin leimata itekki mut sit hinta pompsahtaa" -myyntipuheella ja hintaa joku 1800 euroa. Kiitsa moro.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#139 kirjoitettu 26.06.2014 10:49 Muok:27.06.2014 19:10

Sain Venton vaihdettuu vähän hauskempaan autoon: 147-heppasella 2.2 litrasella moottorilla varustettu Opel Astra vuosimallia 2001. Ei oo mikään varsinainen tuning-härveli mut vähän sellasta persoonallisuutta lisätty, löytyy angel eyesiä ja Irmscherin maskia ja Remus Racing -pakoputki. Liikkuu ihan kiitettävän rivakasti tarvittaessa. Mun eka sellainen auto jolla on oikeesti hauska ajaa. Toistaiseksi, katsotaan sitten ku siihen alkaa ilmetä kaikkee kivoja vikoja. Tällä hetkellä kaikki toimii hyvin.

accent muokkasi viestiä 19:10 27.06.2014
Tahdon mennä kruisailee tolla, pitää ettii kruisailumusiikkia

^ Vastaa Lainaa


daredevil
594 viestiä

#140 kirjoitettu 27.06.2014 20:38

Niin, tykkään bemareista ja sellainen mulla onkin..

^ Vastaa Lainaa


Vessajono
7993 viestiä

#141 kirjoitettu 28.07.2014 02:48

accent kirjoitti:
Sain Venton vaihdettuu vähän hauskempaan autoon: 147-heppasella 2.2 litrasella moottorilla varustettu Opel Astra vuosimallia 2001. Ei oo mikään varsinainen tuning-härveli mut vähän sellasta persoonallisuutta lisätty, löytyy angel eyesiä ja Irmscherin maskia ja Remus Racing -pakoputki. Liikkuu ihan kiitettävän rivakasti tarvittaessa. Mun eka sellainen auto jolla on oikeesti hauska ajaa. Toistaiseksi, katsotaan sitten ku siihen alkaa ilmetä kaikkee kivoja vikoja. Tällä hetkellä kaikki toimii hyvin.

accent muokkasi viestiä 19:10 27.06.2014
Tahdon mennä kruisailee tolla, pitää ettii kruisailumusiikkia


Asiallisen oloinen kone kyllä tuon kokoiseen autoon. Paljonhan noita Opeleita aina parjataan mutta ei kai niissä lopulta oikein sellaisia perustavaa laatua olevia dramaattisia vikoja oo. Enemmänkin kaikkea pientä ja ärsyttävän suuritöistä. Ja kulutusosat on kulutusosia sanan varsinaisessa merkityksessä, alustan kanssa saa vissiin aika tiheeseen olla jumppaamassa.

Itsehän uhosin sivulla kaksi, etten enää koskaan huoli vaparia mutta koskaan ei pidä sanoa ei koskaan. Vanha mulkkusukkula alkoi mennä vähän liian suuritöiseksi projektiksi ja kun se teki sen vielä melko yllättäen niin ei ollut varaa nirsoilla tahi valkata vaan piti ottaa aika lailla ensimmäinen vastaantullut sopiva yksilö. Niinpä nykyään mennään GM-kauden kolmiovisella karvalakki-900:lla. Kakslitranen vapari ja vittu että sellainen tankki ei liiku sillä 131 hevosvoimalla kyllä yhtään vitun mihinkään. Mutta on se niinku ihan sellanen asiallisen oloinen käyttökikotin, vaikkakin vanhaan verrattuna vähän tylsä ja huomattavasti vähemmän hauskempi.

Mutta onhan se kuitenkin Saab ja sitä myötä huomattavasti vähemmän tylsä kuin mikä tahansa muu merkki.

^ Vastaa Lainaa


Konnajee
106 viestiä

#142 kirjoitettu 28.07.2014 11:13

Jeepillä mennään

^ Vastaa Lainaa


Shah
2339 viestiä

#143 kirjoitettu 13.09.2014 18:12 Muok:13.09.2014 18:12

Kun aurauskulmat korjataan, muistakaa aina pyytää että tarkistavat myös ns. harituksen.

Mulla auto reppasi katsastuksen kesäkuun lopussa raidetangon nupin takia. Sen laittamisen yhteydessä aurauskulmat pitää laittaa myös. No, kesäloman alussa heinäkuussa ajoin sitten vähän turhan lujaa möykkyisellä tiellä ja aurauskulmathan menivät paikaltaan. Ohjaus alkoi vääntämään/puoltamaan oikealle. Korjaututin aurauskulmat, mutta puolsi silti edelleen ja oikean puoleisessa eturenkaan ulkoreunassa näkyi jo virheellistä kulumaa. Siinä vaiheessa jo hatutti siihen malliin että vein auton tutkittavaks samalle korjaamolle jossa uudet renkaani keväällä vaihdatin. Kaverilla oli aikaa tutkia syytä ja aurauskulmatkin laitettiin kolmanteen kertaan sekä "haritus" tarkistettiin. Võila - syy oli harituksessa. Eli edellisellä korjaamolla eivät tarkistaneet sitä vaikka pitäisi kuulua perusrutiineihin.

^ Vastaa Lainaa


Vessajono
7993 viestiä

#144 kirjoitettu 13.09.2014 18:23

Mun pitäs kans alustageometriaa vähän fiksailla, puoltaa jostain syystä oikealle. Mutta toisaalta - molemmat renkaat on joka tapauksessa viimeisellä kierroksellaan niin eipä taida jaksaa vaivautua. Tosin sitä lajia vinkunaa kuuluu kyllä edestä että varmaan täytyy talvitassuja vaihtaessa ainakin jarrupalat käestyä uusimaan.

^ Vastaa Lainaa


Shah
2339 viestiä

#145 kirjoitettu 14.09.2014 11:47 Muok:14.09.2014 11:47

Olen tuunaillut hieman henkilöpakun tavaratilaa. Rakentelen vesivanerista sinne pienen lattialla seisovan hyllykön, jonka kiinnitän ohjaamon ja takatilan väliseen seinään. Verhoilen sen töistäni saamilla mustilla kumimaton palasilla hyllykön molemmilta sivuilta + kulmat. Hyllykössä on tarkoitus säilyttää tunkkia, pakollisia työkaluja (avainsarjaa), varalamput, renkaan paineilmakompressori, sekä öljyt ja tuulilasinpesunesteet.

On ollut kiva puuhastella hyllykön parissa. Viritelmässä ei ole yhtäkään ruuvia, mutta 28 liimatappisidosta.

^ Vastaa Lainaa


Shah
2339 viestiä

#146 kirjoitettu 16.09.2014 23:19 Muok:16.09.2014 23:20

^ Hitto, siitähän tuli hieno vaikka itse sanonkin. Peltiseinän kiinnityksen mahdollista resonointia vähentääkseni taidan ostaa töistä moottorisahan tärinänvaimentimet jotka tulevat prikan ja seinän väliin. Mutterin kupujen pitää olla myös mustat kuten on peltiseinäkin.

^ Vastaa Lainaa


Myotess
5276 viestiä

#147 kirjoitettu 07.02.2018 19:29

Vanha maskuliininen Volvo 240, vuosimallia 1992.

^ Vastaa Lainaa


Kostiainen

P. M.
Kostiainen
Project

6776 viestiä

#148 kirjoitettu 08.02.2018 12:13 Muok:08.02.2018 12:15

Kostiainen kirjoitti:
Vessajono kirjoitti:

Noin btw, luulen, että mikseriläisissä on aika paljon ranskalaisilla autoilevia.


No joo. Nyt aletaan puhua syvällisemmin. Auto on munkin mielestä kuin perheenjäsen.

Mulle ranskalainen (tai vaikkapa italialainen) auto on elämäntapa. Toteutunut unelma paremmasta. Se kuvastaa välimerellistä elämää. Aina kun mä olen pököttini ratissa tuntuu että aurinko paistaa ja sitä on pohjoismaisen holhousyhteiskunnan ulkopuolella.
Pösöjä käytetään myös paljon esim. Pohjois-Afrikassa sun muualla mua kiinnostavissa lämpimissä maissa.
Toinen asia on toi muotoilu. Joskus yllätyin kun huomasin että kaikki vanhat ranskalaiset, italialaiset, niiden itäeurooppalaiset kopiot ja jotkut japsit autot joiden ulkonäöstä diggailen ovat poikkeuksetta joko Bertonen tai Pininfarinan suunnittelemia. Niissä on tyyliä.

En voisi koskaan kuvitella omistavani pitempää aikaa vaikkapa ruotsalaista autoa. Siinä on väärä ideologia. Tulee mieleen ruotsalainen yliholhousyhteiskunta, konservatismi, ärsyttävä puhetyyli jne jne.
En tulisi sinuiksi esim Saabin kanssa ikinä. Diggailen kyllä kaikista vanhoista autoista, olisi hienoa koeajaa joku vanha sämpyläSaappi tai Pv Volvo, mutta ehdoton ei pitenpään suhteeseen.

Samoin perusteluin ovat (länsi)saksalaiset ja ja jenkkiautot täysin ulkona mun kuvioista. Ei ikinä.

Mitäpä sitten tulevaisuudessa? Ehkäpä italialainen auto, vaikkapa 600 Fiude kesäautoksi. Tai Lada Niva (tai vaikkapa Uaz) koska entisen neuvostoliiton alueet ja elämäntapa kiinnostaa kanssa kovasti.

Btw joskus reilu 10v. sitten omistin tämmösen kaunottaren punapäisenä: http://hooniverse.com/...
Siinä yhdistyi välimerellisyys ja karu itäeurooppalaisuus samassa paketissa.


Tällä linjalla edelleen.

Omistamani Peugeot 305 vm. '86 jäi viime vuonna eläkkeelle. Se pysyy suurimman osan vuodesta lämpimässä tallissa ja ulkoilutan sitä jatkossa vain kesäisin.

Koska diggailen myös itäautoista, niin nykyinen käyttöpirssini on Lada Samara vm. '99. Erinomainen auto ajettavuudeltaan.

Perheautona tällä hetkellä valitsemani tyylikäs Citroen Xsara farmari vm. '06. 1,6l perusmoottorilla varustetuksi normiautoksi sairaan nopee ja kiihtyväinen. Ensimmäinen auto jolla olen ajanut yli 200km/h. Menetin sillä myös viime kesänä ajokorttini, nopeutta oli tuolloin "vain" 138 80 alueella. Enää ei ole tarvetta hurjastella. Nähty on.

^ Vastaa Lainaa


Putte
6656 viestiä

#149 kirjoitettu 08.02.2018 12:14 Muok:08.02.2018 12:15

Putte kirjoitti:
Huomenna ois tarkotus mennä tilaamaan uus Kia Rio nykysen Cee'd:n tilalle. 7-vuoden takuu suurimpana houkuttimena.

Vuonna 2013 meinasin näköjään vaihtaa autoa mutta samalla Cee'dillä mennään vieläkin.

ps. Rio oli ihan paska.

^ Vastaa Lainaa

< Edellinen 1 2 3 4

Vastaa Aloita uusi keskustelu