Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 
Kirjoittaja Invalid pointer operation & FL Studio 10


ke98
230 viestiä

#1 kirjoitettu 18.04.2012 09:37 Muok:18.04.2012 09:41

Noniin eli tällasta tällä kertaa. Onnistuin sekoittamaan yhden projektitiedostoni. Tulee tällasia viestejä ku alan jotain painelemaan: "Invalid pointer operation" & "DIB cannot be made". Ei esiinny muilla tiedostoilla. Mitäs oon nyt tehny ja miten saan biisini pelastettua? Kyseinen kappale laittoi prosessorin aika tiukoille, voiskohan jollain tavalla siihen liittyä? Tästä piti tulla seuraava kesähitti ja nyt kaikki on menetetty....?

Eveliina Korhonen muokkasi viestiä 09:40 18.04.2012

Ja yritin kyllä selvittää asiaa googlen avulla pidemmän aikaa, mutta ei sieltä mitään kunnon ratkaisua löytyny. Di.

^ Vastaa Lainaa


Susimies
2960 viestiä

#2 kirjoitettu 18.04.2012 09:46

Voi ei.. :( en kyllä osaa yhtään auttaa noissa mut kohta konemusiikin ammattilaiset varmasti hyökkää hätiin!

^ Vastaa Lainaa


ke98
230 viestiä

#3 kirjoitettu 18.04.2012 10:07

Toivotaan

^ Vastaa Lainaa


Kare_
1334 viestiä

#4 kirjoitettu 18.04.2012 13:35

Koita ottaa kaikki VST-instrumentit pois käytöstä, ja avata projekti sitten uudestaan. Jos se aukeaa sillon, vika on helpompi paikallistaa johonkin. Sen voi tehdä esim. siten, että muutat väliaikaisesti sun VstPlugins -kansion nimeä niin, ettei FL löydä sitä. Tai sitten muttaa sen kansion FL:n asetuksista, mut varmistaa sit vaan ettei niitä plugareita oikeasti löydy.

Jos käytät Soundfontteja, sama juttu. Siirrä ne semmoseen paikkaan ettei FL löydä niitä.

Sit avaat projektin. Sieltä puskee virheitä että plugareida ei löydy. Hakkaat vaan OK:ta järjestelmällisesti. Jos se lopuksi aukeaa ilman noita sun alkuperäsiä virheitä, niin bravo. Sit voi alkaa lähemmin paikallistaan mistä se virhe tulee oikeasti

Googletuksessa selvisi, että jollakin tuo sama virhe liittyi muistin loppumiseen, kun projektia ladates.

Itelläkin on menny projekteja pilalle, mutta vähän eri syistä. Kuitenkin raskaus on yleensä ollut osasyy. Jos on raskaita projekteja, kannattaa suht. usein käyttää 'Save new version' ominaisuutta.

^ Vastaa Lainaa


Kare_
1334 viestiä

#5 kirjoitettu 18.04.2012 13:47 Muok:18.04.2012 13:48

Tutustu myös FL:n 'Extended Memory' -versioon.

http://www.image-line....
'FL Studio Memory Management Options'
2. Increase FL Studio's working memory allocation

Kare_ muokkasi viestiä 13:48 18.04.2012

Ps. paljonko mustia tietokoneessasi?

^ Vastaa Lainaa


ke98
230 viestiä

#6 kirjoitettu 18.04.2012 17:36

Kare_ kirjoitti:
Tutustu myös FL:n 'Extended Memory' -versioon.

http://www.image-line....
'FL Studio Memory Management Options'
2. Increase FL Studio's working memory allocation

Kare_ muokkasi viestiä 13:48 18.04.2012

Ps. paljonko mustia tietokoneessasi?


Testailenpa värkkäillä ton projektin kanssa niinku neuvoit. Taisi olla vähän liikaa kaikenlaista turhaa sälää rasittamassa prosessoria ja muistia viemässä ni lopulta ei enää kestäny. 6 Gt on muistia koneessa.

^ Vastaa Lainaa


ke98
230 viestiä

#7 kirjoitettu 18.04.2012 19:01

Siirsin VST-kansion väliaikaisesti työpöydälle ja kävin poistelemassa turhia efektejä ynnämuuta sälää. Mainitsemani ongelma poistui, mutta nyt tärkein käyttämäni plugari, Nexus, ei enää toimi tässä projektitiedostossa. Muissa aukeaa normaalisti. Varmaan saan sen kuitenkin toimimaan taas kun aikani värkkäilen (?)

Kiitoksia avusta. Täytyypä välttää tuollaisten projektihirviöiden luomista niin ei kaadu toista kertaa

^ Vastaa Lainaa


Kare_
1334 viestiä

#8 kirjoitettu 18.04.2012 19:19 Muok:18.04.2012 19:22

Eveliina Korhonen kirjoitti:
Kare_ kirjoitti:
Tutustu myös FL:n 'Extended Memory' -versioon.

http://www.image-line....
'FL Studio Memory Management Options'
2. Increase FL Studio's working memory allocation

Kare_ muokkasi viestiä 13:48 18.04.2012

Ps. paljonko mustia tietokoneessasi?


Testailenpa värkkäillä ton projektin kanssa niinku neuvoit. Taisi olla vähän liikaa kaikenlaista turhaa sälää rasittamassa prosessoria ja muistia viemässä ni lopulta ei enää kestäny. 6 Gt on muistia koneessa.


Oho. No sit ei tuu muutakun FL Studion muistirajat vastaan. Toivottavasti 64-bittinen windows?

Jos fruityn avaa siitä normaalista kuvakkeesta, maksimimuisti siinä on 2 gb. Jos käyttää Extended memory-versiota, saa 4 gigatavua.

Onnistuin itseasiassa teettämään tuon saman virheen. Avasin uusia plugareita niin kauan että FL:n muisti meni täyteen, jolloin sain virheen "DIB Can't be made". 2Gb:n versiolla muisti täyttyi ymmärrettävästi paljon nopeammin.

Joten, tavallaan toivon että olet tehnyt tuon projektin sillä normaalilla kahden gigan versiolla. 64-bittisellä windowsilla ja Extended Memory (4Gb) -versiolla voisit saada sen auki. Jos sulla on 32-bittinen windows, siinä saa pienten kikkojen takaa 3 gigatavua, joka voi myös auttaa. Ohjeet siihen on tuossa linkissä mitä laitoin edelliseen viestiin.

Käsitin, että tuo DIB-virhe liittyy ilmeisesti siihen, että Fruity ei pysty enää piirtämään uusia kuvia, esim. jotain plugarin ikkunaa, koska muisti on täynnä.

http://i.servut.us/i/D... 2gt version virhe

verrattuna

http://i.servut.us/i/d... 4gt versioon

Sivuhuomautuksena, imeisesti, hakuammuntaa, en tiedä, huomionarvoista tähän kaikkeen liittyen:
Kattelin samalla tämän http://dev.image-line.... threadin perusteella Windowsin Tehtävienhallinnassa FL:n GDI-objektien määrää. Sen saa näkyviin valikosta 'Näytä' - 'Valitse Sarakkeet' - GDI-objektit. Nekin on punaisella ringutettu noissa kuvissa. Tota lukemaahan voi seurata kun avaa sen projektin, jos se nousee aivan älytöntä kyytiä useisiin tuhansiin, siellä vois olla joku outolintu plugari joka bugittaa. Jossain normiprojektissa tuo arvo on mulla n. 1500.

Kare_ muokkasi viestiä 19:19 18.04.2012

Eveliina Korhonen kirjoitti:
Siirsin VST-kansion väliaikaisesti työpöydälle ja kävin poistelemassa turhia efektejä ynnämuuta sälää. Mainitsemani ongelma poistui, mutta nyt tärkein käyttämäni plugari, Nexus, ei enää toimi tässä projektitiedostossa. Muissa aukeaa normaalisti. Varmaan saan sen kuitenkin toimimaan taas kun aikani värkkäilen (?)

Kiitoksia avusta. Täytyypä välttää tuollaisten projektihirviöiden luomista niin ei kaadu toista kertaa


No katohan vain. Oot saanu sen toimiin sillä aikaa kun oon kirjottanut ite tekstihirviötäni. Nexuksen kannalta tuo on kyllä sääli. Onko sulla tosiaan käytössä tuo alkuperäinen 2Gb-FL Studio vai 4Gt versio? Ja 32-bit vai 64-bit?

^ Vastaa Lainaa


ke98
230 viestiä

#9 kirjoitettu 18.04.2012 20:49 Muok:18.04.2012 20:56

No katohan vain. Oot saanu sen toimiin sillä aikaa kun oon kirjottanut ite tekstihirviötäni. Nexuksen kannalta tuo on kyllä sääli. Onko sulla tosiaan käytössä tuo alkuperäinen 2Gb-FL Studio vai 4Gt versio? Ja 32-bit vai 64-bit?

Taitaa tuo vähemmän muistia sisältävä versio olla.

Toivottavasti 64-bittinen windows?

On.

Joo mut kiitoksia hirveesti ku nyt tiedän mistä toi ongelma johtu. Osaan välttää jatkossa.

Nexuskin toimii taas kun avasin sen uudestaan jokaisessa patternissa..

^ Vastaa Lainaa


ke98
230 viestiä

#10 kirjoitettu 26.04.2012 18:02 Muok:26.04.2012 18:14

Hommahan toimii näköjään niin et voi tosiaan avata joko normi FL:n tai Extended memory -version. En tajunnutkaan et mulla on sekin tuolla koneella. Luulin et pitää erikseen asentaa tai hankkia muistia tohon nykyiseen. Enpä usko, että ongelmaa nyt sitten enää tulee esiintymään

Eveliina Korhonen muokkasi viestiä 18:13 26.04.2012

Ääh eiku ei sekään auta. Nyt uutta plugaria ei taaskaan voi avata. Voi hyvänen aika onpa vaikeaa tämä homma!

^ Vastaa Lainaa

Vastaa Aloita uusi keskustelu