Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 
Kirjoittaja Mullistava tiedonsyöttötapaidea


Twight
3600 viestiä

#1 kirjoitettu 05.01.2011 21:58

Ajattelin, että jos tietokoneeseen liittää vahvistimen kautta kitaran, kuten monella on, ja soitanta muutetaan ohjelmallisesti tekstiksi, niin mikä olisi kaikkein paras tapa kirjoittaa kitaralla?

Olisiko tietty soitettu korkeus tietty kirjain? (Kirjaimia ja merkkejä on niin paljon, että täysin tällä tavoin ei välttämättä voi tehdä) Olisivatko soitetut soinnut sanoja, jotka ohjelma anagrammaroi, esim jos soitetaan S, U, M ja A niin ohjelma muodostaa sanan SUMA, paitsi käyttäjä voi esimerkiksi slaidata puoli sävelaskelta, jolloin ohjelma ehdottaa SUMMA. Jos haettu sana on MUSA, niin slaidataan kaksi puolisävelaskelta. Esimerkiksi.

Tossa olis hyvä opinnäytetyöaihe jollekin ohjelmoijalle.

^ Vastaa Lainaa


Laupias Tolppanen
348 viestiä

#2 kirjoitettu 05.01.2011 22:21

Vaikuttaa aika kiehtovalta itse asiassa, Ynkkä ois jo varmaan kirjoittanut tuolleensa yli 9000 romaania.

^ Vastaa Lainaa


Twight
3600 viestiä

#3 kirjoitettu 06.01.2011 00:15

Eihän kitaran tarvitse olla vireessä. Ohjelmalle vaan kerrotaan (näpäyttämällä kieliä) ennen kirjoittamista niiden jännitys ja tietokone hoitaa loput. Pääasia, ettei kahdella kielellä ole samaa taajuutta vapaana soidessa.

^ Vastaa Lainaa


Ambrosia
1011 viestiä

#4 kirjoitettu 06.01.2011 02:47 Muok:06.01.2011 02:48

Kitarallahan saadaan ensimmäisestä asemasta 29 erilaista nuottia, joka on kätevästi myös suomen kielen aakkosten lukumäärä.

Ambrosia muokkasi viestiä 02:48 06.01.2011

Perusvireessä siis.

^ Vastaa Lainaa


Tusina Immonen
10508 viestiä

#5 kirjoitettu 06.01.2011 12:23 Muok:06.01.2011 12:25

Twight kirjoitti:
Eihän kitaran tarvitse olla vireessä. Ohjelmalle vaan kerrotaan (näpäyttämällä kieliä) ennen kirjoittamista niiden jännitys ja tietokone hoitaa loput. Pääasia, ettei kahdella kielellä ole samaa taajuutta vapaana soidessa.


Se siis pitää kalibroida lähes jokaisella käyttökerralla, tai sitte sen taajuushaarukat täytyy olla vähän isompia.


Mua kiinnostaa tässä projektissa ehkä kaikista eniten, että miksi..

Tusina Immonen muokkasi viestiä 12:24 06.01.2011

No okei ihan vähän rupes kiinnostamaan toi koodaamisen toteutuski..
Mut en rupee yhtään nyt tällaseen.

^ Vastaa Lainaa


Twight
3600 viestiä

#6 kirjoitettu 06.01.2011 13:54

Tusina Immonen kirjoitti:
Se siis pitää kalibroida lähes jokaisella käyttökerralla, tai sitte sen taajuushaarukat täytyy olla vähän isompia.

Ei tartte muutakuin rämpäyttää kaikkia kieliä vapaana ja ohjelma saa välittömästi tiedon jännitystiloista. Sitten alkaa vain kirjoittamaan.

^ Vastaa Lainaa


veezay
bassofriikki
7643 viestiä
Luottokäyttäjä

#7 kirjoitettu 06.01.2011 15:54 Muok:06.01.2011 15:56

Twight kirjoitti:
Olisiko tietty soitettu korkeus tietty kirjain? (Kirjaimia ja merkkejä on niin paljon, että täysin tällä tavoin ei välttämättä voi tehdä)

mikä ettei. jos laitetaan softa analysoimaan kielen jännitys ja sen sisältämien kerrannaisten määrä ja voimakkuus, niin toi voitais varmaankin toteuttaa, vaikka eri kielillä tuliskin samoja säveliä. hommaa helpottaa tietysti suunnattomasti, jos kitara syöttäis samalla midi-informaatiota softalle. vaikka käyttäis vaan 12 eri korkeutta yhestä kielestä, siitäkin tulis jo perinteisellä kuusikielisellä 72 eri merkkiä käytettäväksi. kirjaimet (mukaanlukien ääkköset ja ø:t ja ñ:t sun muut), numerot ja kasa väli- ja erikoismerkkejä. tietenkin se kannattais kuitenkin lokalisoida omaan kieleen sopivaksi.

sointujen käyttäminen kokonaisten sanojen syöttämineen ois tietysti huomattavasti nopeampaa, mut vaatii jo vähän enemmän ajatustyötä, että saa siitä luotettavan ja intuitiivisen mut silti kitaran soittamista muistuttavan ja ihmisen sormille mahdollisen tekniikan. softa voisi tietysti analysoida soitosta muutakin kuin sävelkorkeuksia. joillakin pedaaleilla voisi muokata ääntä ja muodostaa alternatiiveja tai vähemmän käytettyjä sanoja softan muuten tunnistaessa ne yleisemmiksi sanoiksi.

ei tää kyllä mullistava idea ole siinä mielessä, että intuitiivisuudessaan se ei vielä hakkaa yhtäkään tiedonsyöttötapaa eikä oikein oppimiskäyrän loivuudessaankaan. hyvä yritys kuitenkin.

^ Vastaa Lainaa


Lautajaska
4034 viestiä

#8 kirjoitettu 07.01.2011 00:08

Mikä, ettei tuo toimisi. Voisi olla jopa näppistä nopeampikin tapa. Shiftin ja välilyönnin kun keksii toteuttaa kätevästi, niin siinä se. Kova oppiminen siinä varmaan on, mutta tuntikausia koulussa opeteltiin konekirjoitustakin. Silloin joskus...

^ Vastaa Lainaa


Tusina Immonen
10508 viestiä

#9 kirjoitettu 07.01.2011 00:41

veezay kirjoitti:
Twight kirjoitti:
Olisiko tietty soitettu korkeus tietty kirjain? (Kirjaimia ja merkkejä on niin paljon, että täysin tällä tavoin ei välttämättä voi tehdä)

mikä ettei. jos laitetaan softa analysoimaan kielen jännitys ja sen sisältämien kerrannaisten määrä ja voimakkuus, niin toi voitais varmaankin toteuttaa, vaikka eri kielillä tuliskin samoja säveliä.

Jos softan saa analysoimaan kielen jännitystä, niin sillä täytyy olla kielestä jotain tietoja, right?
Eli hardista skebassa?

Sittehä vois jo skipata kerrannais-analyysit kokonaan.

^ Vastaa Lainaa


Nyhde

Take it sleazy!
3098 viestiä
Ylläpitäjä

#10 kirjoitettu 07.01.2011 11:44

Jos pystyisi muuntamaan MIDI-dataa kieleksi, olisi tämä mahdollista jo nyt yhden lisälaitteen hankinnalla.

^ Vastaa Lainaa


Pohjois-Korea
10911 viestiä

#11 kirjoitettu 07.01.2011 12:44

On toi varmaan ihan mahdollista, mut on sitten eri asia et kuka sillä mitään tekee.

^ Vastaa Lainaa


Twight
3600 viestiä

#12 kirjoitettu 07.01.2011 20:08

Tusina Immonen kirjoitti:
veezay kirjoitti:
Twight kirjoitti:
Olisiko tietty soitettu korkeus tietty kirjain? (Kirjaimia ja merkkejä on niin paljon, että täysin tällä tavoin ei välttämättä voi tehdä)

mikä ettei. jos laitetaan softa analysoimaan kielen jännitys ja sen sisältämien kerrannaisten määrä ja voimakkuus, niin toi voitais varmaankin toteuttaa, vaikka eri kielillä tuliskin samoja säveliä.

Jos softan saa analysoimaan kielen jännitystä, niin sillä täytyy olla kielestä jotain tietoja, right?
Eli hardista skebassa?

Sittehä vois jo skipata kerrannais-analyysit kokonaan.


"Jännityksen analysoimisella" on varmaankin tarkoittaa taajuuden analysoimista. Ei ole edes pitkä matemaattinen kaava jolla sen saa kuntoon. Ainoa ongelma tulee, jos soittaa samanaikaisesti kerrannaisia, eli vaikka E1 ja E2, niin korkeampi voi jäädä peittoon.

^ Vastaa Lainaa


Tusina Immonen
10508 viestiä

#13 kirjoitettu 07.01.2011 21:01

Twight kirjoitti:
Tusina Immonen kirjoitti:
veezay kirjoitti:
Twight kirjoitti:
Olisiko tietty soitettu korkeus tietty kirjain? (Kirjaimia ja merkkejä on niin paljon, että täysin tällä tavoin ei välttämättä voi tehdä)

mikä ettei. jos laitetaan softa analysoimaan kielen jännitys ja sen sisältämien kerrannaisten määrä ja voimakkuus, niin toi voitais varmaankin toteuttaa, vaikka eri kielillä tuliskin samoja säveliä.

Jos softan saa analysoimaan kielen jännitystä, niin sillä täytyy olla kielestä jotain tietoja, right?
Eli hardista skebassa?

Sittehä vois jo skipata kerrannais-analyysit kokonaan.


"Jännityksen analysoimisella" on varmaankin tarkoittaa taajuuden analysoimista. Ei ole edes pitkä matemaattinen kaava jolla sen saa kuntoon. Ainoa ongelma tulee, jos soittaa samanaikaisesti kerrannaisia, eli vaikka E1 ja E2, niin korkeampi voi jäädä peittoon.


Mä käsitin että veezay tarkotti että soitat saman sävelen, vaikka D3, kahdella eri kielellä peräkkäin, ja softa tunnistaa ne eri ääniksi. Tässä kohtaa pitää olla mun älyni mukaan jotain anturia skebassa joka tarkistaa, mikä kieli värähtelee.

Lisäks toi E1 E2 juttuhan pitäis toimia ihan simppelisti. Fourierilla sineiks ja niiden äänenvoimakkuuksien suhteiden perusteella päätellään onko yks vai useempi kieli soimassa.

^ Vastaa Lainaa


Twight
3600 viestiä

#14 kirjoitettu 07.01.2011 22:51

Tusina Immonen kirjoitti:
Twight kirjoitti:
Tusina Immonen kirjoitti:
veezay kirjoitti:
Twight kirjoitti:
Olisiko tietty soitettu korkeus tietty kirjain? (Kirjaimia ja merkkejä on niin paljon, että täysin tällä tavoin ei välttämättä voi tehdä)

mikä ettei. jos laitetaan softa analysoimaan kielen jännitys ja sen sisältämien kerrannaisten määrä ja voimakkuus, niin toi voitais varmaankin toteuttaa, vaikka eri kielillä tuliskin samoja säveliä.

Jos softan saa analysoimaan kielen jännitystä, niin sillä täytyy olla kielestä jotain tietoja, right?
Eli hardista skebassa?

Sittehä vois jo skipata kerrannais-analyysit kokonaan.


"Jännityksen analysoimisella" on varmaankin tarkoittaa taajuuden analysoimista. Ei ole edes pitkä matemaattinen kaava jolla sen saa kuntoon. Ainoa ongelma tulee, jos soittaa samanaikaisesti kerrannaisia, eli vaikka E1 ja E2, niin korkeampi voi jäädä peittoon.


Mä käsitin että veezay tarkotti että soitat saman sävelen, vaikka D3, kahdella eri kielellä peräkkäin, ja softa tunnistaa ne eri ääniksi. Tässä kohtaa pitää olla mun älyni mukaan jotain anturia skebassa joka tarkistaa, mikä kieli värähtelee.

Lisäks toi E1 E2 juttuhan pitäis toimia ihan simppelisti. Fourierilla sineiks ja niiden äänenvoimakkuuksien suhteiden perusteella päätellään onko yks vai useempi kieli soimassa.


juu mut jos korkeampaa soittaa vahingossa niin hiljaisella, ettei se erotu? onks se mahollista. vai onko kielen aiheuttaman harmonisen kerrannaisen intensiteetti aina suhteessa kielen päätaajuuden intensiteettiin sama?

^ Vastaa Lainaa


Tusina Immonen
10508 viestiä

#15 kirjoitettu 07.01.2011 22:54 Muok:07.01.2011 22:55

Twight kirjoitti:
Tusina Immonen kirjoitti:
Twight kirjoitti:
Tusina Immonen kirjoitti:
veezay kirjoitti:
Twight kirjoitti:
Olisiko tietty soitettu korkeus tietty kirjain? (Kirjaimia ja merkkejä on niin paljon, että täysin tällä tavoin ei välttämättä voi tehdä)

mikä ettei. jos laitetaan softa analysoimaan kielen jännitys ja sen sisältämien kerrannaisten määrä ja voimakkuus, niin toi voitais varmaankin toteuttaa, vaikka eri kielillä tuliskin samoja säveliä.

Jos softan saa analysoimaan kielen jännitystä, niin sillä täytyy olla kielestä jotain tietoja, right?
Eli hardista skebassa?

Sittehä vois jo skipata kerrannais-analyysit kokonaan.


"Jännityksen analysoimisella" on varmaankin tarkoittaa taajuuden analysoimista. Ei ole edes pitkä matemaattinen kaava jolla sen saa kuntoon. Ainoa ongelma tulee, jos soittaa samanaikaisesti kerrannaisia, eli vaikka E1 ja E2, niin korkeampi voi jäädä peittoon.


Mä käsitin että veezay tarkotti että soitat saman sävelen, vaikka D3, kahdella eri kielellä peräkkäin, ja softa tunnistaa ne eri ääniksi. Tässä kohtaa pitää olla mun älyni mukaan jotain anturia skebassa joka tarkistaa, mikä kieli värähtelee.

Lisäks toi E1 E2 juttuhan pitäis toimia ihan simppelisti. Fourierilla sineiks ja niiden äänenvoimakkuuksien suhteiden perusteella päätellään onko yks vai useempi kieli soimassa.


juu mut jos korkeampaa soittaa vahingossa niin hiljaisella, ettei se erotu? onks se mahollista. vai onko kielen aiheuttaman harmonisen kerrannaisen intensiteetti aina suhteessa kielen päätaajuuden intensiteettiin sama?


Mä en oo nyt ihan varma, mutta mä luulen että se on aikalailla vakiokertoimilla toimiva juttu.

Mut sit myös se, et jos paperille kirjottaa vahingossa harakanvarpaan ni pitääkö olettaa että joku ymmärtää sen?

Tusina Immonen muokkasi viestiä 22:55 07.01.2011

Tyyliin "Ai vitsi hei näist kirjaimista ei nyt tullukkaan sanaa. Mut kai sä ymmärrät mitä mä tarkotin, eiks?"

^ Vastaa Lainaa


A1mo
569 viestiä

#16 kirjoitettu 09.01.2011 01:56

Tohon vois vielä rakentaa sen, että systeemi tunnistais kovaa tulevan signaalin isoks kirjaimeks, hiljaa tulevan pieneks. Ja vibratolla sais vaikka kursiivin ja demppaamalla lihavoinnin. Tai siis ylipäänsä se, että soittotyylikin vielä vaikuttais lopputulokseen. Ei siis mitään hajua miten tämä käytännössä voisi toteutua.

^ Vastaa Lainaa


näisten lentöpällö
1536 viestiä

#17 kirjoitettu 09.01.2011 10:02

Jerome_Chavez kirjoitti:
Vaikuttaa aika kiehtovalta itse asiassa, Ynkkä ois jo varmaan kirjoittanut tuolleensa yli 9000 romaania.


ja kaikki paksuja, vitun perseestä ja kertoo jostain lohikäärmeistä

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#18 kirjoitettu 09.01.2011 11:22

Twight kirjoitti:
Ajattelin, että jos tietokoneeseen liittää vahvistimen kautta kitaran, kuten monella on, ja soitanta muutetaan ohjelmallisesti tekstiksi, niin mikä olisi kaikkein paras tapa kirjoittaa kitaralla?


Klassisen kitaran näppäily-tyyliin siten, että jokaisen kielen 5 ensimmäistä nauha (+vapaa kieli) tuottavat kaikki yhden kirjaimen (+ välilyönti ja piste) Se tekee 30 merkkiä, eli kun å-kirjain jätetään pois, niin kaikki aakoset + välilyönti + piste. Yleisemmät kirjaime tyhjille nauhoille ja sitten ain latoen niin, että harvinaisimmat ovat kuimpana kitaran viritysnupeista.

Sitten vain näppäilemään.

^ Vastaa Lainaa


har
7706 viestiä

#19 kirjoitettu 09.01.2011 12:56

A1mo kirjoitti:
Tohon vois vielä rakentaa sen, että systeemi tunnistais kovaa tulevan signaalin isoks kirjaimeks, hiljaa tulevan pieneks. Ja vibratolla sais vaikka kursiivin ja demppaamalla lihavoinnin. Tai siis ylipäänsä se, että soittotyylikin vielä vaikuttais lopputulokseen. Ei siis mitään hajua miten tämä käytännössä voisi toteutua.



Juu, näin se menee. Jokaisella on oma käsialansa. Toiset soittaa sotkuisemmin kuin toiset. Syntyisikö sellaista kaunokirjoitusta niin, että noudattaisi mahdollisimman puhtaita nuotteja ja klassisempia skaaloja? Harakanvarpaita ja huojuvia tikkukirjaimia taas jos vetää punkimmin ja venyttelee kieliä?

Mutta siis jos tällaisia ohjelmia saadaan tehtyä, niin sehän mahdollistaa sitten myös säveltämisen kirjoittamalla. Jos ohjelma tunnistaa jonkun nuotin kirjaimena niin kai se myös toistaa sen kirjaimen nuottina?

:::::

Hauska tapaus sattui eilen kun kuusivuotias tyttäreni näytti tuollaisella kahdenkymmenen euron kiipparilla, että hän löytää täältä sanoja ja soitti sanoilta kuulostavia lurituksia. Jokaisella kirjaimellahan on oma nuottinsa ja painotuksensa ja pituutensa.
Tytär oppi muutama kuukausi sitten lukemaan ja musiikin kanssa hän on joutunut elämään koko ikänsä.

^ Vastaa Lainaa


veezay
bassofriikki
7643 viestiä
Luottokäyttäjä

#20 kirjoitettu 09.01.2011 15:39

Tusina Immonen kirjoitti:
Jos softan saa analysoimaan kielen jännitystä, niin sillä täytyy olla kielestä jotain tietoja, right?
Eli hardista skebassa?

Sittehä vois jo skipata kerrannais-analyysit kokonaan.

kielien sisältämä kerrannaismatsku on erilainen riippuen siitä, kuinka pitkä ja paksu kieli soi. sen takia softa vois opetella tunnistamaan sen taajuusanalyysista.

Twight kirjoitti:
"Jännityksen analysoimisella" on varmaankin tarkoittaa taajuuden analysoimista. Ei ole edes pitkä matemaattinen kaava jolla sen saa kuntoon. Ainoa ongelma tulee, jos soittaa samanaikaisesti kerrannaisia, eli vaikka E1 ja E2, niin korkeampi voi jäädä peittoon.

joo, tossa on ainoo selvästi hankaloittava ongelma.

Tusina Immonen kirjoitti:
Mä käsitin että veezay tarkotti että soitat saman sävelen, vaikka D3, kahdella eri kielellä peräkkäin, ja softa tunnistaa ne eri ääniksi. Tässä kohtaa pitää olla mun älyni mukaan jotain anturia skebassa joka tarkistaa, mikä kieli värähtelee.

tietysti se helpottais, jos kitara lähettäis värähtelevästä kielestä jotain infoo softalle, mutta ilmankin vois pärjätä jos soittais vaan yksittäisiä kieliä peräkkäin.

Lisäks toi E1 E2 juttuhan pitäis toimia ihan simppelisti. Fourierilla sineiks ja niiden äänenvoimakkuuksien suhteiden perusteella päätellään onko yks vai useempi kieli soimassa.

siltähän se vaikuttais, mut ne äänenvoimakkuudet elää kuitenkin aina sen verran kielien vireestä ja niiden yleissoundista johtuen, että välillä softa voi tunnistaa sen yhdeksi kieleksi, välillä kahdeksi ja välillä seitsemäksi. lisäksi jos soittaa korkeampaa kieltä niin hiljaa (niinku Twight esitti) että se vaikuttaa yksittäisiin kerrannaisiin tosi vähän, niin sitä voi olla tosi vaikee erottaa sieltä alemman kielen kerrannaisten alta, koska se korkeampi kieli ei tuo mitään lisäkerrannaisia siihen.

^ Vastaa Lainaa


Twight
3600 viestiä

#21 kirjoitettu 09.01.2011 16:01 Muok:09.01.2011 16:04

Haava kirjoitti:
Twight kirjoitti:
Ajattelin, että jos tietokoneeseen liittää vahvistimen kautta kitaran, kuten monella on, ja soitanta muutetaan ohjelmallisesti tekstiksi, niin mikä olisi kaikkein paras tapa kirjoittaa kitaralla?


Klassisen kitaran näppäily-tyyliin siten, että jokaisen kielen 5 ensimmäistä nauha (+vapaa kieli) tuottavat kaikki yhden kirjaimen (+ välilyönti ja piste) Se tekee 30 merkkiä, eli kun å-kirjain jätetään pois, niin kaikki aakoset + välilyönti + piste. Yleisemmät kirjaime tyhjille nauhoille ja sitten ain latoen niin, että harvinaisimmat ovat kuimpana kitaran viritysnupeista.

Sitten vain näppäilemään.


Kun tällä tavalla on saatu yksittäiset kielien nauhavälit käyttöön, niin miksei esimerkiksi (-merkki voisi tulla näpäyttämällä alinta kieltä vapaasti ja samanaikaisesti vaikka d-kieltä. )-merkki voisi olla esimerkiksi alin kieli vapaana plus d-kielen ensimmäinen nauha. Tällä tavoin saadaan niin monta merkkiä, että kaikkia ei edes tarvitse, joten voidaan älykkäästi hyödyntää pelkästään kaikken helpoimmat/nopeimmat yhdistelmät.

Twight muokkasi viestiä 16:02 09.01.2011

Kehittyneimmät datansyöttäjät/kitaristit voivat utilisoida useita yhdistelmiä siten, että tietyt yhdistelmät voivat tarkoittaa tiettyä tavua tai jopa yleistä sanaa, tai sitten niihin voi liittää makroja.

Ennen pitkää voi kommunikoida ainoastaan kitaraa soittamalla, kun ihmiset muistavat eri äänien ja niiden yhdistelmien merkityksen.

^ Vastaa Lainaa


veezay
bassofriikki
7643 viestiä
Luottokäyttäjä

#22 kirjoitettu 09.01.2011 16:56

murteet hoituis tietenkin eri vireitä käyttämällä, öh höh höö.

^ Vastaa Lainaa


BVR
20337 viestiä

#23 kirjoitettu 09.01.2011 22:14

Twight kirjoitti:
Ennen pitkää voi kommunikoida ainoastaan kitaraa soittamalla

Tää kuulosti vähä sellai futuristilta, mut ei niiku hampun syövereistä vaa kitaran syövereistä.

^ Vastaa Lainaa


Twight
3600 viestiä

#24 kirjoitettu 09.01.2011 23:08

BVR kirjoitti:
Twight kirjoitti:
Ennen pitkää voi kommunikoida ainoastaan kitaraa soittamalla

Tää kuulosti vähä sellai futuristilta, mut ei niiku hampun syövereistä vaa kitaran syövereistä.


Ei mut sama ilmiöhän siinä tulee ku puhumista opetellessa.

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#25 kirjoitettu 10.01.2011 10:03

Twight kirjoitti:

Kun tällä tavalla on saatu yksittäiset kielien nauhavälit käyttöön, niin miksei esimerkiksi (-merkki voisi tulla näpäyttämällä alinta kieltä vapaasti ja samanaikaisesti vaikka d-kieltä. )-merkki voisi olla esimerkiksi alin kieli vapaana plus d-kielen ensimmäinen nauha. Tällä tavoin saadaan niin monta merkkiä, että kaikkia ei edes tarvitse, joten voidaan älykkäästi hyödyntää pelkästään kaikken helpoimmat/nopeimmat yhdistelmät.


Aivan mahdollista. Eriasia parantaisiko se yhtään käyttöliittymää. Ehkä jotain tyhjien kielten kerrannnaisia voisi käyttää funtionaalisesti joissain erikoismerkeissä.

^ Vastaa Lainaa

Vastaa Aloita uusi keskustelu