Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 

1 2 3 4 Seuraava >

Kirjoittaja Fallout 3, rautaa vai roskaa?


Kallemania
299 viestiä

#1 kirjoitettu 31.10.2008 02:59

Tupsahtipa siinä postista ennakkoontilattu Fallout 3. Parituntisen kännikokeilun perusteella peli vaikutti alun hahmonluontia lukuunottamatta sangen menevältä, ei ehkä täysin "falloutilta", mutta kuitenkin hyvältä postapocalyptiselta menolta. Kommenttia jos olet itse pelisarjaa pelannut tai kolmososaan tutustunut jne.

^ Vastaa Lainaa


Mestari_Li
415 viestiä

#2 kirjoitettu 31.10.2008 05:16

Mä diggaan bethesdan vanhemmista peleistä mut oblivion oli melkonen pettymys, mutta keskiverto peli kumminkin. Sehän tiedettiin jo heti kun bethesda ilmoitti tekevänsä pelin, että kyseessä tulee olemaan oblivion aseiden kanssa. Falloutteja en oo pahemmin pelannut ennen mutta voin olla vihainen fanien puolesta koska tässä on taatusti raiskattu jotain hienoa.

^ Vastaa Lainaa


Airola
6416 viestiä

#3 kirjoitettu 31.10.2008 08:43

Itteäni kiinnostaa toi alun hahmonluonti ehkä jopa melkein eniten koko pelissä. Mun mielestäni tosi hyvä idea tehdä se tolleen.

En varmaan tule tätä pelaamaan vielä moneen vuoteen, kun en omista siihen soveltuvia konsoleja enkä ole varma riittääkö tietokoneessa vääntöä tarpeeksi.

3D-meininki epäillyttää aina. Tykkään muutenkin enemmän vanhasta 2D-systeemistä kaikissa pelityypeissä.


Hyviä arvosteluja tämä on kyllä saanut enkä ole vielä mistään lukenut muita moitteita, kuin sitä, että pelin pääsee nopeasti läpi, jos ei tee sivutehtäviä (niin tosin pääsee aiemmatkin Falloutit. Youtubesta löytyy videoita, joissa ykkönen mennään läpi alle 10 minuutissa ja kakkonen alle 20 minuutissa )

^ Vastaa Lainaa


Pastori
Henkinen tuki
7422 viestiä
Luottokäyttäjä

#4 kirjoitettu 31.10.2008 10:38

Airola kirjoitti:
Hyviä arvosteluja tämä on kyllä saanut enkä ole vielä mistään lukenut muita moitteita, kuin sitä, että pelin pääsee nopeasti läpi, jos ei tee sivutehtäviä...


Näinhän se meni ilmeisesti Oblivionissakin. Itse pääjuonen pelaa hetkessä läpi. Mutta itse olen pelannut vasta murto-osan peliä kun roikun niissä sivujuonissa aina. Tätä toivon myös Falloutilta. Tosiaan ei ole tullut vielä ostettua taloudellisista tilanteista johtuen, mutta tulee olemaan lähiaikoina ostoslistalla ja odotukset ovat korkealla näin Fallout 2 -fanina.

^ Vastaa Lainaa


Kallemania
299 viestiä

#5 kirjoitettu 31.10.2008 11:19

Helpolta peli kyllä vaikuttaa ainakin taistelun osalta, pistin testiksi huvikseen ensimmäisen kaupungin väestön kylmäksi rupuisella level 3 äijällä. Saa nähä onko tässäkin se sama kun oblivionissa, että vastustajien taso skaalautuu pelaajahahmon tason mukaan.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#6 kirjoitettu 31.10.2008 11:52

Noh, tänään töistä päästyäni aion käydä paikallisesta Anttilasta ja ehkä parista muustakin paikasta tsekkaamassa josko tuota löytyisi xboxille. Kyllä on vaikuttanut wikipedia-artikkelin ja youtubesta löytyneiden gameplayvideoiden perusteella ihan kivalta. Kerron sitten mietteitäni tuosta kunhan saan käsiini jostain.

^ Vastaa Lainaa


Tusina Immonen
10508 viestiä

#7 kirjoitettu 31.10.2008 12:38

Eilen kävin hakemassa tuon.

Pelasin aamuseittemään..


Saikku sattu ihan sopivasti.


Hahmonluonti on vähän oblivionmainen, joskin taistelu on ihan vapaaehtoista ennenkuin hahmo on täysin luotu.
Bonarina vielä se sama "viimenen ovi" ku Oblivionissakin, eli alkuhässäkän lopussa saa vielä muuttaa hahmoaan miten mielii.

Siihen mäjähtikin ensimmäinen manuaaliseivi, heti kun tajusin mistä on kyse.
Se alku on nimittäin jo toisella kerralla vähän puuduttava.



Ensimmäisen kylän lahtaa epäilemättä helposti, mutta nehän onkin vaan kyläläisiä. Itse eksyin johonkin mercenary-leiriin ennenkuin edes löysin Megatonnia, ja ne pojat kyllä meinas lahdata mut laasereillaan ja hunting rifleillään... Se ei ollu ihan niin helppoa, vaikka selvisinkin lopulta hengissä.
Eikä niitä ollu ku 4 tai 5...

Toivon totisesti että mobien levelit ei skaalaa. Oblivionissa se tuotti käsittämätöntä tuskaa kun tajusi että varkaalla on lähes mahdoton pelata koko helvetin peliä, ainakin jos ei heti suoraan pelaa pääjuonta läpi.
Taidot kuten alkemia sekoittivat Oblivionin kehitystsydeemin täysin, kun käytännön tasolla sellaisesta on hyvin vähän hyötyä kun joku suuri ja karvainen raastaa naamaasi kynsillä, ellei sitä ole ihan huippuunsa kerinnyt hiomaan.

No mutta se Oblivionista.

Alkumetrit pelissä on ainakin erittäin tyylikkäästi toteutettua tarinaa. Pituudesta en tiedä, kun tarinan pääjuoni ei ole selvinnyt oikein vielä, mutta sivusälää tuntuu riittävän ainakin oppimistarpeisiin.

Äkkiseltään tulee 5 tähteä. täydet viis.

*****

^ Vastaa Lainaa


Airola
6416 viestiä

#8 kirjoitettu 31.10.2008 13:35

Rääväsuu kirjoitti:
Airola kirjoitti:
(niin tosin pääsee aiemmatkin Falloutit. Youtubesta löytyy videoita, joissa ykkönen mennään läpi alle 10 minuutissa ja kakkonen alle 20 minuutissa )



Kyllä hyvän pelin läpipelaamiseen tulee mennä ammattilaiselta vähintään 5 tuntia. Niin kuin esimerkiksi joku MGS3:n tjs.


Joo, no toi ennätyksentekijä on pelannu ton pelin läpi aiiiiiikas monta kertaa ja sen takia tietääkin kaikki kikat, joilla on mahdollista mennä peli läpi noin älyttömän nopeasti.

Mun mielestäni tommonen on vaan hyvä juttu. Mun mielestäni ois hyvä, jos jossain Metal Gear Solidissakin ois joku semmonen kikka, jolla tosi kova pelaaja, joka on tutkinut pelin läpikotaisin, voisi päästä pelin läpi vaikka jo melkein heti alussa. Jos mä joskus teen jonkun pelin, ni kyllä mä ainakin teen tommosen mahdollisuuden peliin.

Sekin ois hyvä, jos ois semmonenki juttu, jossa alussa tulee joku kohta, jossa kysytään, että "uskallatko jatkaa eteenpäin" ja jos vastaa, että "en", ni sitte peli loppuu siihen.



Ja niinku SNESin Chrono Triggerissä oli kans hiton hyvä juttu se, että pelin puolessavälissä oli jo mahdollisuus mennä tappelemaan loppuvastusta vastaan, mutta sen hetkisillä voimilla 99% todennäköisyydellä menee oma henki. Ja sitte, kun menee pelin kerran läpi ja alottaa sen alusta, niin sitte on mahdollisuus mennä melkein heti tappelemaan sitä mörköä vastaan, jos valitseekin sillä kertaa toisen teleportin, kuin sen, jonka valitsi ekalla pelikerralla (ekalla pelikerralla se toinen teleportti ei ollu toiminnassa).

Tommoset jutut on justiisa hyviä.


Pastori kirjoitti:
Näinhän se meni ilmeisesti Oblivionissakin. Itse pääjuonen pelaa hetkessä läpi. Mutta itse olen pelannut vasta murto-osan peliä kun roikun niissä sivujuonissa aina.


Ei tossakaan toi pääjuoni ilmeisesti ihan kauhean nopeasti mene läpi kokeneeltakaan pelaajalta, mutta jos osaa tehdä justiinsa jämptilleen oikeat asiat oikeissa paikoissa ja on vielä nopea ja tuntee kaikki paikat, niin sen pääsee muistaakseni seitsemässä minuutissa läpi.

^ Vastaa Lainaa


GxBx
4644 viestiä

#9 kirjoitettu 31.10.2008 16:48

Rääväsuu kirjoitti:
Airola kirjoitti:
(niin tosin pääsee aiemmatkin Falloutit. Youtubesta löytyy videoita, joissa ykkönen mennään läpi alle 10 minuutissa ja kakkonen alle 20 minuutissa )



Kyllä hyvän pelin läpipelaamiseen tulee mennä ammattilaiselta vähintään 5 tuntia. Niin kuin esimerkiksi joku MGS3:n tjs.


tai sitten ei

^ Vastaa Lainaa


Twight
3600 viestiä

#10 kirjoitettu 31.10.2008 17:08

Kallemania kirjoitti:
Tupsahtipa siinä postista ennakkoontilattu Fallout 3. Parituntisen kännikokeilun perusteella peli vaikutti alun hahmonluontia lukuunottamatta sangen menevältä, ei ehkä täysin "falloutilta", mutta kuitenkin hyvältä postapocalyptiselta menolta. Kommenttia jos olet itse pelisarjaa pelannut tai kolmososaan tutustunut jne.


kannattaako edes ajatella pelaavansa kolmosta, jos ei ole pelannut mitään aiempia osia? ne on niin vanhoja, etten kehtaa enää niitä alkaa pelata..

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#11 kirjoitettu 31.10.2008 17:31

Airola kirjoitti:

3D-meininki epäillyttää aina. Tykkään muutenkin enemmän vanhasta 2D-systeemistä kaikissa pelityypeissä.



Kyllä ainakin 3d-ajopelit pesee vähempiulotteiset serkkunsa kuuskytkaks-nolla.

Falloutista en osaa sanoa, mutta hyviä kommentteja olen kuullut. Ostan sen myöhemmin, kun juuri nyt nyt ei viitsisi (lue=ole aikaa) addiktoitua johonkin peliin.

^ Vastaa Lainaa


Kallemania
299 viestiä

#12 kirjoitettu 31.10.2008 18:07

Peliä voi kyllä pelata hyvin vaikka edelliset osat eivät olisikaan tuttuja, en ole löytänyt vielä paljoakaan viittauksia edellisiin osiin.

^ Vastaa Lainaa


Tusina Immonen
10508 viestiä

#13 kirjoitettu 31.10.2008 21:55

Kallemania kirjoitti:
Peliä voi kyllä pelata hyvin vaikka edelliset osat eivät olisikaan tuttuja, en ole löytänyt vielä paljoakaan viittauksia edellisiin osiin.


Kyllä siellä niitä vilisee, mutta ei se 'loren' tunteminen pelinautinnon kannalta ole kovinkaan olennaista.

Ja tosiaan, pelimoottori on aivan toiselta planeetalta kuin ykkös- ja kakkososissa, joten pelisarjaa tuntematon ei siinäkään menetä yhtikäs mitään.

Peli muistuttaa komennoiltaan ja valikkosysteemiltään hyvin läheisesti Oblivionia.

^ Vastaa Lainaa


Airola
6416 viestiä

#14 kirjoitettu 31.10.2008 23:32

pieslice kirjoitti:
Kyllä ainakin 3d-ajopelit pesee vähempiulotteiset serkkunsa kuuskytkaks-nolla.


Meinasin kirjotella, että eipäs olekaan ja mainita GeneRallyn, mutta onhan tuokin kolmiulotteinen peli, persana.

^ Vastaa Lainaa


Disintegr8
11309 viestiä

#15 kirjoitettu 01.11.2008 03:53

Pelasin äsken joku 6h tms. Hauskaa on ollut, vaikka "Oblivion tuliaseilla" onkin valitettavan tarkka kuvaus. Fallout 2: ssa hyväksitodettu "otetaan small gunssia vitusti ja instakillataan kaikki kiväärillä" -taktiikka toimii ihan kiitettävästi. Häkkeröintiminipeli on ihan hauska.

Disintegr8 pelasi aamuyöllä 01.11.2008 enemmän kuin on terveellistä

Jaha, päivässä meni läpi. Mitähän tuossa kului, varmaan joku kymmenen tuntia.

Itkua:
-Maailma on melko avara, mutta juonta seuratessa olo on kuin pelaisi Half-Life 2: a. Etenkin siellä Washingtonin keskusta-alueella alkoi lähes itkettämään. Jos joku muu on jo pelin läpi pelannut niin haluaisin kuulla kuinka paljon teki mieli työntää näppäimistö näytöstä läpi ja heittää näyttö ikkunasta läpi siinä "sulakekohdan" tienoilla
-Asevalikoima on Fallout 2: een verrattuna jotenkin vaisu, en sano että sen pitäis olla lähes identtinen mutta jotenkin tuntui että juuri ne FO2: n hienoimmat aseet puuttuivat. Macgyvermaiset, kotitekoiset "romuaseet" ovat tosin ilmeisesti ihan hauska lisä (en kokeillut, alhainen repair jne.), vaikka niitä ei kovin montaa olekaan
-Enää ei voi tähdätä silmiin eikä nivusiin. Se silmiin ampuminen oli mielestäni kivääreillä aika oleellinen juttu, josta oli sitten hyötyä kun pääosumat olivat lähes poikkeuksetta 95%
-Ei knockdown-efektejä. FO2: ssa oli hienoa kun vaikkapa napakka pääosuma löi vihollisen tajuttomaksi niin pitkäksi aikaa että vaikka healthia jäi paljon niin taistelu oli käytännössä sen vihollisen osalta ohi. Nyt viholliset pitelevät päätään kriittisen osuman seurauksena n. 2 sekuntia ja se oli siinä
-Joidenkin skillien hyödyllisyys pienentynyt dramaattisesti? Fallout 2: ssa sai todella nauttia vaikkapa suurista speech ja science skilleistä. Itse panostin kolmosessa aika paljon kumpaankin, mutta verrattain harvoin niitä pääsi käyttämään.


Olen tässä puolen vuoden sisällä tahkonnut roolipelirintamalla läpi Mass Effectin, STALKERin, The Witcherin ja nyt Fallout 3: n, ja vaikka se ei välttämättä ole noista huonoin niin on se vähän mitäänsanomaton.

Petyin ehkä hieman, mutta en kuitenkaan taida nyyhkyttää nurkassa kuukautta huutaen aina välillä "FALLOUTTEJA ON VAIN KAKSI FALLOUTTEJA ON VAIN KAKSI FALLOUTTEJA ON VAIN KAKSI"

Disintegr8 arvioi uudestaan 23:12 01.11.2008

^ Vastaa Lainaa


Tusina Immonen
10508 viestiä

#16 kirjoitettu 01.11.2008 11:22

Disintegr8 kirjoitti:
"otetaan small gunssia vitusti ja instakillataan kaikki kiväärillä"


Mä olen aina ihmetelly tällasta pelityyliä.

Onko se edes kivaa?

^ Vastaa Lainaa


Disintegr8
11309 viestiä

#17 kirjoitettu 01.11.2008 11:57

Zitru kirjoitti:

Mä olen aina ihmetelly tällasta pelityyliä.

Onko se edes kivaa?


Lähinnä vitsailin, kun Fallout 2: ssa Gauss Riflen ansiosta se oli tosiaan sitä instakillaamista. Valitettavasti kolmosesta en samanlaista jumalkivääriä löytänyt ja ilmeisen skillicapin ansiosta mitään skilliä ei oikeastaan oteta "vitusti". Joka tapauksessa itseäni ainakin hajottaisi painottaa tasaisesti small ja big gunssia.

^ Vastaa Lainaa


bze
2682 viestiä
Ylläpitäjä

#18 kirjoitettu 01.11.2008 13:17

Epäilyttää vähän onko kolmosessa oikeasti sitä "alkuperäisten" Fallouttien omituista vapauden tuntua vai onko taas nyrjähdetty konsoleista (ja monista nykyfps/rpg-mätöistä) tuttuun putkijuoksuun. Entäpä loistava dialogi ja sen näennäisen todentuntuinen vaikutus pelimaailmaan? Vai onko kaikki dialogi latistettu valmiiksi nauhoitettujen spiikkien varaan?

Pystyykö pelaamaan esimerkiksi tappelematta kertaakaan vai onko tässäkin Oblivionin ja Morrowindin tapaan jatkuvasti päälle käyviä hörhöjä jotka seuraavat vaikka maailman ääreen? Vaikka taistelusysteemiä on hehkutettu niin jotenkin pelottaa että koko pelin sisältö rakentuu sen varaan. Ja sitten taas uudelleenpelattavuus, onko ympäristö sen verran dynaaminen että tutkistelulle jää aikaa ja tapahtuuko ympäristössä muutoksia jotka herättävät mielenkiintoa sen suhteen olisiko asiat voinut hoitaa toisin?

Entä miten on fanipoikien kosiskelu? Bioshockissa tässä mentiin aivan liian pitkälle, muuten hyvä mutta kun. SS2:sta pelanneena uutta oli vain grafiikka, loppu olikin sitten kuorrutettu hektisella ammuskelulla joka ei taas mielestäni sopinut tunnelmaan yhtään. Joku ~6 tunnin minimi kuulostaa mitäänsanomattomalta, tulee mieleen Half Life 2: Episode 1 joka on noin parissa tunnissa läpi jos naurettavan pitkiä latausaikoja ei laskeja. 6-10 tuntia on siinä ja siinä ehtiikö pelimaailmaan edes päästä kunnolla sisälle ennen kuin loppudemo pyörii ruudulla, vrt. taas klassiset RPG:t joissa sisältöä on melkein naurettavuuksiin asti.

Marmati. Wanha pelaaja vetää skeptisyyskohtauksen.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#19 kirjoitettu 01.11.2008 18:42

En avannut kotona tietokonetta eilen koko päivänä... jotain siis kertonee ko. pelistä se. Xboxi sai hurrata käynnissä yhtä mittaa monta tuntia.

Onhan se kyllä ihan pirun tiukka peli.

Melkein nolottaa myöntää kuinka suuren tyydytyksen toi V.A.T.S:llä rynkyllä naamaan ampuminen lähietäisyydeltä. Siistiä odottaa kun joku vaikka ghouli tulee ihan nenän eteen ja sit painaa oikeaa puskuria -> valitsee pään -> laittaa kaikki actiopisteet siihen. Varma tappo ja näyttävän goren saattelemana.

Lukkojen murtamisen minipeli on kiva, uskottavan tuntuinen ja Boxin ohjaimen fyysinen palaute sopii siihen.

Pelimaailma on komea.

Oli kivaa leikkiä Mad Maxia.

Esimerkkitapaus tämän pelin tiukkuudesta:

johonkin matkustaessani tapasin porukan joka kinasteli jääkaapillisesta puhdasta vettä. Juttelin ensin niille mutta päätin sitten jäädä seuraamaan sivusta. Tyypit sitten ammuskelivat toisiaan ja jäljelle jääneet kaksi tyyppiä hoitelin piilosta käsin kiväärillä nassuun pamauttamalla. Kymmenen pulloa puhdistettua vettä.

accent muokkasi viestiä 18:51 01.11.2008

Jos tykkää Fallout-sarjasta ja/tai Oblivionista niin ihmettelen suuresti jos ei tykkää tästä.

^ Vastaa Lainaa


GxBx
4644 viestiä

#20 kirjoitettu 01.11.2008 20:56

eikös aikasemmat falloutit ollu vuoropohjasia? tai ainaki mitä oon kakkosta pelannu. ja niissä oli tiimi. ja kuvattiin ylhäält päin.

vähä niiku jagged alliance, silent storm, ufo - enemy unknown yms klassikot.


eli jos tää on niiku oblivion tulevaisuudessa, eli ensimmäisen persoonan tosiaikaista jumppaamista, niiin aika kauas on omena puusta pudonnut.

GxBx muokkasi viestiä 21:18 01.11.2008

jahas vähänpä minäkin tiesin, eli fallout tacticsia oon näköjää pelannu. muttajoo...

^ Vastaa Lainaa


DjLime
2918 viestiä

#21 kirjoitettu 01.11.2008 21:38

GxBx kirjoitti:
jahas vähänpä minäkin tiesin, eli fallout tacticsia oon näköjää pelannu. muttajoo...

hyi, älkää edes tuoko tähän keskusteluun mitään tacticsia ja brotherhood of steelia.. ne eivät ole falloutteja piste!


Mutta, mutta.. kolmonen saattaa olla ihan jees, tosin epäilen sen olevan liian kaukana alkuperäisistä kahdesta, joten odottelen alennuskoria ja kokeilen vasta sitten peliä. Ikävää, että alkuperäinen F3 oli jo erittäin lupaavannäköinen peli kun sitä oltiin tekemässä alkuperäisen yhtiön toimesta.. harmi ettei se koskaan nähnyt päivänvaloa.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#22 kirjoitettu 02.11.2008 01:10

DjLime kirjoitti:

tosin epäilen sen olevan liian kaukana alkuperäisistä kahdesta


Ei se ainakaan minun mielestäni ole. Kyllä siinä monessa kohtaa tulee mukavasti ne vanhat mieleen. Ei ole ollenkaan huono peli.

^ Vastaa Lainaa


Kallemania
299 viestiä

#23 kirjoitettu 02.11.2008 01:26

On kyllä päässyt sellanen sairas nauru monta kertaa jo, tuo väkivalta on sen sorttista kyllä. Huomasin että jo tapetun henkilön ruumiinkin voi paloitella jne. Harvassa pelissä sitäpaitsi voi pistää koko kaupungin maan tasalle ydinpommilla. Tosin että fallout kakosessa tais olla sama.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#24 kirjoitettu 03.11.2008 09:34

impronen kirjoitti:


Vielä en ole oikeastaan löytänyt muita isompia kaupunkeja kuin Megatonin (DC:n romuja ei nyt oikein lasketa) joten se olisi ihan tervetullutta.



Itse en tuon lisäksi tiedäkään muita kaupungin tapaisia kuin Rivet Cityn...

Viime yönä meni läpi. Pääjuoni oli kyllä vähän pettymys, ei huono mutta jotain jäi kaipaamaan. Pituutta? Lisää eeppisyyttä ehkä! Mutta olihan siinä ihan kivasti yllättäviä käänteitä ja mielenkiintoista tekemistä siinäkin.

Seuraavalla hahmolla aion Vaultista ulos päästyäni tutkia koko paikan läpikotaisin ja hankkia level 20 ennen isukin etsimistä.

Oli tiukkaa hoidella orjuuttajien leiri! Silleen asenteella. Eli ensin kyselin että saisko päästä vartijan ohi alueen aitojen sisäpuolelle ja kun ei päästänyt niin haistatin vitut ja kävelin lupia kyselemättä suoraan sisään. Sit pelastin joitakin ipanoita sieltä kun sain paikan tyhjennettyä slavereistä.

^ Vastaa Lainaa


Tusina Immonen
10508 viestiä

#25 kirjoitettu 03.11.2008 13:36

impronen kirjoitti:
Sit tuo kun ei ole muita kaupunkeja ja näin ollen ei oikein muita kunnon kauppiaita, kuin se Megatonin kauppa, niin ei tahdo aina löytyä tarpeeksi ammuksia tai ainakaan jos ei ole Scoundrel-traittia ottanut. Sitten löytyy kyllä riittävästi ammuksia mutta ennen sitä sai kyllä mättää vähän turhankin usein mörköjä lekalla naamaan.


Fitut ammuksista.
Mun nyrkit tekee enemmän damaa ku assault rifle.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#26 kirjoitettu 03.11.2008 14:09

Zitru kirjoitti:
impronen kirjoitti:
Sit tuo kun ei ole muita kaupunkeja ja näin ollen ei oikein muita kunnon kauppiaita, kuin se Megatonin kauppa, niin ei tahdo aina löytyä tarpeeksi ammuksia tai ainakaan jos ei ole Scoundrel-traittia ottanut. Sitten löytyy kyllä riittävästi ammuksia mutta ennen sitä sai kyllä mättää vähän turhankin usein mörköjä lekalla naamaan.


Fitut ammuksista.
Mun nyrkit tekee enemmän damaa ku assault rifle.


Oi! pitääkin seuraavaksi tehdä nyrkkitappelijaukko! Ja ehkä myös ninjamaisin taidoin varustettu hänestä kans!

^ Vastaa Lainaa


Tusina Immonen
10508 viestiä

#27 kirjoitettu 03.11.2008 14:46

accent kirjoitti:
Zitru kirjoitti:
impronen kirjoitti:
Sit tuo kun ei ole muita kaupunkeja ja näin ollen ei oikein muita kunnon kauppiaita, kuin se Megatonin kauppa, niin ei tahdo aina löytyä tarpeeksi ammuksia tai ainakaan jos ei ole Scoundrel-traittia ottanut. Sitten löytyy kyllä riittävästi ammuksia mutta ennen sitä sai kyllä mättää vähän turhankin usein mörköjä lekalla naamaan.


Fitut ammuksista.
Mun nyrkit tekee enemmän damaa ku assault rifle.


Oi! pitääkin seuraavaksi tehdä nyrkkitappelijaukko! Ja ehkä myös ninjamaisin taidoin varustettu hänestä kans!


Joo kattelin tota S.P.E.C.I.A.Lin mekaniikkaa sen verran mitä manuskasta näkyi, ja totesin että big guns ja unarmed soljuu oikein kivasti yhteen.
Meinaan että aivan täysin mahdotonta se on juosta nyrkein varustettuna kantamalle kun 2 super mutanttia ampuu miniguneilla päin.... Ellei vetele stimpakkeja joka kymmenes askel....

^ Vastaa Lainaa


Disintegr8
11309 viestiä

#28 kirjoitettu 03.11.2008 14:57

Rock-It Launcher rokkailee. Sillä voi ampua lähes mitä vaan aina kahvikupeista jakoavaimiin.

Huomasin muuten äsken että lapset ovat kuolemattomia. Hohhoijaa. Väkivallalla kyllä mässäillään mutta lasten tappaminen on jotenkin tabu. FO2: ssa oli se Child Killer -mainejuttukin, ja pointti oli juuri siinä että kenet tahansa pystyi tappamaan.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#29 kirjoitettu 03.11.2008 21:08

Zitru kirjoitti:

Meinaan että aivan täysin mahdotonta se on juosta nyrkein varustettuna kantamalle kun 2 super mutanttia ampuu miniguneilla päin.... Ellei vetele stimpakkeja joka kymmenes askel....


Paitsi jos laittaa vaikeusastetta helpommaksi

^ Vastaa Lainaa


Tusina Immonen
10508 viestiä

#30 kirjoitettu 03.11.2008 23:01

accent kirjoitti:
Zitru kirjoitti:

Meinaan että aivan täysin mahdotonta se on juosta nyrkein varustettuna kantamalle kun 2 super mutanttia ampuu miniguneilla päin.... Ellei vetele stimpakkeja joka kymmenes askel....


Paitsi jos laittaa vaikeusastetta helpommaksi


xiit!!

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#31 kirjoitettu 04.11.2008 00:03

impronen kirjoitti:

Pääseekö tuossa jatkamaan peliä, jos valitsee eri tavalla ne lopun jutut?


Mitä nyt oon netistä kaiken maailman wikijutskista lukenut niin olen käsittänyt että ei pääse :(

pakko antaa juonen seuraamisen odottaa jos haluaa tutkia rauhassa pelimaailman läpikotaisin.

^ Vastaa Lainaa


Mestari_Li
415 viestiä

#32 kirjoitettu 04.11.2008 00:58

SBrowning kirjoitti:
Mestari_Li kirjoitti:
Mä diggaan bethesdan vanhemmista peleistä mut oblivion oli melkonen pettymys, mutta keskiverto peli kumminkin. Sehän tiedettiin jo heti kun bethesda ilmoitti tekevänsä pelin, että kyseessä tulee olemaan oblivion aseiden kanssa. Falloutteja en oo pahemmin pelannut ennen mutta voin olla vihainen fanien puolesta koska tässä on taatusti raiskattu jotain hienoa.


*Facepalm*
Aika kovia sanoja tyypiltä joka ei ole mitä ilmeisimmin edes pelannut koko peliä.

Väitinkö jotain muuta? Nyt on peliä pelattu, enkä kyllä kovin pahasti osunu harhaan. VATS-sydeemi on melko siisti ja jossain taustalla hilluu semmoinen Fallout-fiilis. Siististi muuten kierrättivät animaatioita Oblivionista, ja kasvoanimaatio on edelleen perseestä

^ Vastaa Lainaa


Tusina Immonen
10508 viestiä

#33 kirjoitettu 04.11.2008 01:51

Mestari_Li kirjoitti:
SBrowning kirjoitti:
Mestari_Li kirjoitti:
Mä diggaan bethesdan vanhemmista peleistä mut oblivion oli melkonen pettymys, mutta keskiverto peli kumminkin. Sehän tiedettiin jo heti kun bethesda ilmoitti tekevänsä pelin, että kyseessä tulee olemaan oblivion aseiden kanssa. Falloutteja en oo pahemmin pelannut ennen mutta voin olla vihainen fanien puolesta koska tässä on taatusti raiskattu jotain hienoa.


*Facepalm*
Aika kovia sanoja tyypiltä joka ei ole mitä ilmeisimmin edes pelannut koko peliä.

Väitinkö jotain muuta? Nyt on peliä pelattu, enkä kyllä kovin pahasti osunu harhaan. VATS-sydeemi on melko siisti ja jossain taustalla hilluu semmoinen Fallout-fiilis. Siististi muuten kierrättivät animaatioita Oblivionista, ja kasvoanimaatio on edelleen perseestä


Jep. Hirmu huono peli ku se ei näytä niin paljon paremmalta ku edellinen grafiikkastandardin asettaja.


Toiset pelaa tänäkin päivänä vielä Nethackia...


...sitä merkkiversiota...

Zitru muokkasi viestiä 01:51 04.11.2008

^ Vastaa Lainaa


Mestari_Li
415 viestiä

#34 kirjoitettu 04.11.2008 05:19

Zitru kirjoitti:
Toiset pelaa tänäkin päivänä vielä Nethackia...
...sitä merkkiversiota...

Niin mäkin. Pointti ei ollu siinä että grafiikka olisi jotenkin erikoisen huonoa, vaan siinä, että Bethesda ei ole oppinut virheistään ja suoltaa samaa paskaa joka tyrmättiin jo aiemmin.

^ Vastaa Lainaa


Tusina Immonen
10508 viestiä

#35 kirjoitettu 04.11.2008 10:22

Mestari_Li kirjoitti:
Zitru kirjoitti:
Toiset pelaa tänäkin päivänä vielä Nethackia...
...sitä merkkiversiota...

Niin mäkin. Pointti ei ollu siinä että grafiikka olisi jotenkin erikoisen huonoa, vaan siinä, että Bethesda ei ole oppinut virheistään ja suoltaa samaa paskaa joka tyrmättiin jo aiemmin.


Anteeks nyt, mutta haukutko sä kaikkia pelistä tykkääviä tyhmiksi?

Jos se on se juttu, niin minun puolestani aivan vapaasti.
Henkilökohtaisesti en pelaa sitä grafiikan tähden, ja noinkin viimeistellyn tunnelmallinen maisema oli erittäin positiivinen yllätys.
Pelistä ei todellakaan ole kadonnut se ykkösen ja kakkosen fiilis, joskin aika paljon on tapahtunut muutoin.

Tekniset pikku puutteet eivät ole mitään sen rinnalla.





Nih.

^ Vastaa Lainaa


Disintegr8
11309 viestiä

#36 kirjoitettu 04.11.2008 11:46

Tosiaan yksi juttu mitä moni on valittanut on juuri tuo että peliä ei voi jatkaa lopun jälkeen vanhaan tyyliin. Ja ne loppuratkaisut tuntuvat vähän vaisuilta, siinä tulee vain sellainen pieni spiikki ja se ratkaisujen välinen ero (siis tarkoitan sitä mitä sen ratkaisun eteen tarvitsee tehdä) on minimaalinen, toisin kuin vaikka Deus Exissä jossa on kolme oleellisesti erilaista loppua.

Mutta kyllä tuo fysiikkamoottori + VATS koukuttaa pahasti, ehkä jopa enemmän kuin Crysiksen kenttäeditori. Eilenkin Rivet Cityn edustalla tapoin porukkaa lähes kaikilla mahdollisilla tavoilla puutarhatontuista kiikarikivääriin ja Nuka-Grenadeen yli tunnin ajan.

Disintegr8 muokkasi viestiä 11:46 04.11.2008

Vielä pari yleisluontoista huomiota:
-Speechillä saa helvetisti (lue: _aivan vitusti_) rahaa. Merkittävä ero Fallout 2: een, Speechin avulla tehtävien palkintorahat saa paikoin jopa viisinkertaistettua. En ole varma onko tämä pelkästään hyvä juttu, itse aloitin eilen alusta ja en ajatellut ottaa Speechiä juuri ollenkaan, ja nyt on aika ikävästi rahat loppu
-Itserakennetut "MacGyver-aseet" ovat helvetin käteviä
-Kauppiaat myyvät usein liian vähän ammuksia >:/

^ Vastaa Lainaa


bowman
218 viestiä

#37 kirjoitettu 04.11.2008 21:49

Seurannut vierestä kun kaveri hakannut ja vaikuttaa kaikin puolin erittäin hyvältä peliltä, en ymmärrä miten joku vanha fani voi "pettyä" jos ei ole tynnyrisä asuva pummi. Ite tuskin hankin kun kiintynyt jo liikaa JRPG skeneen että tuskin jaksais hakata näin vapaata peliä. Suosittelen silti kaikille.

^ Vastaa Lainaa


Disintegr8
11309 viestiä

#38 kirjoitettu 04.11.2008 22:30

Ajattelin tuossa pelatessani että ei tässä varmaan juuri Fallout 2 -hahmoja ole kun niin monta vuotta noiden tapahtumien välillä on, mutta kyllähän sieltä eräs puupäinen ghoul löytyi.

^ Vastaa Lainaa


poppanaattori
969 viestiä

#39 kirjoitettu 05.11.2008 05:03

Rautaa. Yllätyin siitä miten Fallout tämä Fallout oli. Ei tuota häpeää edellisille osille, mikä on tässä tapauksessa aika helvetinmoinen saavutus. 120:n tunnin (1 läpipeluukerta, vielä jäi paikkoja tutkimatta) pelaamisen perusteella voin sanoa että menee kärkikastiin peleistä mitä olen pelannut. Ensimmäisellä pelausistunnolla tuli jo vuorokausi peliaikaa täyteen. Ja teille käpisijöille: Sitä vaikeustasoa saa säädettyä. Very hardilla on jo mukavan orpo olo pelin alkupuolella kun 5 raideriakin on jo suht haasteellinen tehtävä.

^ Vastaa Lainaa


poppanaattori
969 viestiä

#40 kirjoitettu 05.11.2008 05:33

Disintegr8 kirjoitti:

-Joidenkin skillien hyödyllisyys pienentynyt dramaattisesti? Fallout 2: ssa sai todella nauttia vaikkapa suurista speech ja science skilleistä. Itse panostin kolmosessa aika paljon kumpaankin, mutta verrattain harvoin niitä pääsi käyttämään.


Miusta just toisin päin. Kaikista taidoista on mielestäni melko mukavasti hyötyä, toisin kuin Falloutin ensimmäisissä osissa (Mm. traps, outdoorsman ja gambling turhia)



poppanaattori muokkasi viestiä 05:33 05.11.2008

^ Vastaa Lainaa

1 2 3 4 Seuraava >

Vastaa Aloita uusi keskustelu