Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 
Kirjoittaja tee Doom-pelikenttä LOPPU, YLIVOIMAINEN VOITTAJA LÖYTYI JO ;)


accent
10930 viestiä

#1 kirjoitettu 30.01.2006 00:15

Kilpailu on nyt loppunut! Äänestämään kaikki vaan!

Kannattaa ehkä tutustua myös keskusteluun tästä kilpailuideasta.

Eli:

Sallitut pelit olivat Doom, Ultimate Doom, Doom 2 ja muut Doom-sarjan sillä pelienginellä tehdyt pelit (plutoniat ja muut mitä niitä nyt on).

Myös source portit, kuten Zdoom, ovat sallittuja.

Äänestys on vapaa kaikille. Anna 3 pistettä parhaalle, 2 toiseksi parhaalle ja 1 kolmanneksi parhaalle.


accent muokkasi viestiä 00:23 16.02.2006

accent muokkasi viestiä 19:20 21.02.2006

Äänestyksen uusi takaraja aprillipäivänä! Että ehtii.

accent muokkasi viestiä 16:36 14.03.2006

accent muokkasi viestiä 22:08 01.04.2006

Vaikka äänestäjiä ei paljon tullutkaan, niin eiköhän ole aika selvää, kuka on voittaja. Onneksi olkoon, Nebula_Meltdown!

^ Vastaa Lainaa


Nebula_Meltdown
431 viestiä

#2 kirjoitettu 30.01.2006 00:42

Jees, eli tänne vaan kaikki kiinnostuneet mukaan! Itse olen tehnyt kenttiä doomiin jo kymmenen vuotta ja osallistun nyt tuoreimmalla kentälläni tähän mukaan. Peli on doom2: hell on earth, ja kenttä vaatii zdoomin toimiakseen, http://www.zdoom.org/ JA kenttä löytyy täältä: http://www.doomworld.c...

Hauskoja pelihetkiä!

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#3 kirjoitettu 31.01.2006 00:30

Space2.wad

Oma kenttäni edustaa vähän perinteisempää linjaa, ei hirvittävää määrää yksityiskohtia mutta kuitenkin tarpeeksi. Se on teemaltaan avaruusalus/tukikohta-tyylinen.

Ainiin, Doom 2 on peli ja Zdoomin tarvitsee todennäköisesti toimiakseen.

Tuosta löytyy kenttä:

http://personal.inet.f...

kuvia kentästä:

http://personal.inet.f...

http://personal.inet.f...

http://personal.inet.f...

http://personal.inet.f...

http://personal.inet.f...


accent muokkasi viestiä 17:04 31.01.2006

päivitin hieman tuota kenttää, ei meinaa ammukset riittää jos ei löydä kaikkia salaovia... Vaikka ne salaovet on kyllä yritetty tehdä suhteellisen helpoiksi.

^ Vastaa Lainaa


Akiim

#4 kirjoitettu 31.01.2006 20:36

Heh heh. No eihän tähän kisaan voi olla osallistumatta... DooM! Tarviiko enempää sanoa?

Joskus vuonna Arch-vile ja blue body armour tuli kaverin kanssa väännettyä kenttiä doom2:seen koko pelin edestä. Laadusta tinkimättä. Osallistutaan nyt vaikka kentällä nr. 29. Muistaakseni 20, 16, 8 ja 6 ja... no, all.wad sisältää kaikkiaan 30 (+2kpl secret level) kenttää, jotka on pelattavissa peräkkäin. Toimii myös co-opina pelatessa mikäli ide-kaapeli vielä löytyy? 8 ) Jos ette jaksa joka leveliä lahdata läpi, niin huijauskoodi (ihan kuin joku ei näitä muistaisi) idclev(kentännumero) toimii... Peli komentorivistä käyntiin komennolla "doom2 -file all.wad", joka löytyy osoitteesta http://koti.mbnet.fi/t... ...hauleja piippuun.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#5 kirjoitettu 31.01.2006 23:09

Hienoa, alkoi jo pelottaa ettei tähän tule kahta osallistujaa enempää. Nyt tätä voi sanoa jo kilpailuksi.

^ Vastaa Lainaa


Qbeat

#6 kirjoitettu 01.02.2006 22:20

VANKILA.wad

En olekkaan ainoa joka näitä on väsännyt. Tein joskus kauan sitten muutaman kentän, ja tässä yksi niistä. Löytyy jonkun verran virheitä, ja ei välttämättä ihan johdonmukainen, mutta kokeilemalla tämä pitäisi päästä läpi.

Kenttä tehty siis DOOM2:een.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#7 kirjoitettu 12.02.2006 01:51

Keskiviikkona siis loppuu kilpailuaika, hyvä että kilpailijoita onkin jo muutama tullut. Vielä silti ehtii!

accent muokkasi viestiä 13:13 15.02.2006

Keskiyöllä loppuisi. Onkohan neljä kilpailijaa tarpeeksi? Kai se riittää.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#8 kirjoitettu 20.02.2006 22:21

Jaa, kukaan ei sitten meinaa äänestää, vai?

^ Vastaa Lainaa


Nebula_Meltdown
431 viestiä

#9 kirjoitettu 21.02.2006 14:01

accent kirjoitti:
Jaa, kukaan ei sitten meinaa äänestää, vai?


Kyllähän sitä äänestetään, ajan löytäminen tuotti vaan vaikeuksia Pelasin läpi kaikki kilpailussa olevat kentät lukuunottamatta omaani Ultra-Violencella.

3p. Parhaaksi vastukseksi osoittautui All.Wad -megawadin kenttä n:o 29. Nokka tuhisi hirviöitä lahdatessa ja tuli kuoltuakin pari kertaa. Mehevää toimintaa, vaikka kenttä olikin tyylillisesti 1995->tasoa. Joitakin vuotavia sectoreita, mutta eivät ne menoa haitanneet. Ei hassumpi vastus ollenkaan.

2p. Vankila.wad sisälsi muutaman vähän tiukemmankin taistelun mm. cacodemonien tai mancubusien kanssa. Kenttä oli melko pieni ja olisin kaivannut enemmän yksityiskohtaisuutta, hieman valojen kanssa leikkimistä yms. kivaa. Vastus oli kyllä kohtalaisen hyvä, mutta painetta olisi voinut exitiä kohden tulla paljon lisää. Odotin isompiakin hirviöitä. Tuli mieleen omat kentät jostain vuodelta 1997-1998.

1p. Space2.wad. Yritystä ainakin löytyy. Oli tunnelmallinen, mutta helppo kenttä. Panokset loppuivat haulikosta paikoitellen, kun en löytänyt joitain secret areoita, missä olisi mahdollisesti ollut lisää kuteja. Hirviöitä olisi voinut olla enemmän hyökkäämässä kerrallaan ettei ihan tarkkuusammunnaksi olisi mennyt. Potentiaalia löytyy kyllä moneen suuntaan, voisit leikkiä enemmän vielä valoisuuseroilla ja käyttää varjostustekniikkaa asettaessasi soihtuja tms. Ainoastaan tekemällä oppii ja yritystä pitää olla-Ja paljon hirviöitä!

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#10 kirjoitettu 21.02.2006 19:28

olen kaikkia wadeja rompannut innolla, ja tässä lähiaikoina pistän niille pisteitä, kunhan nilkan kipeydestä toivun ja saan uutta puhtia demoninkurittamiseen (mitenkähän nilkan kipeys nyt pelaamiseen vaikuttaa? no ei kuitenkaan ole nyt pelaaminen maistunut lähiaikoina...)

^ Vastaa Lainaa


Nebula_Meltdown
431 viestiä

#11 kirjoitettu 23.02.2006 18:35

C'mon, ppl! Vähän äänestysaktiivisuutta Olis kiva kuulla mielipiteitänne.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#12 kirjoitettu 25.02.2006 23:48

Okei, pisteytys tulee nyt koko episodien mukaan niiden kohdalla joiden wadissa oli useampia kenttiä... kun on vaikea sinänsä päättää sitä parasta, ja kokonaisuus ratkaisee. Ja huom, ihan kaikki äänestämään vaan ettei tehty tätä turhaan, perhana!

3p. Nebula_Meltdown
yksityiskohdat ja kikkailut niin mainioita, huomaa etä kokemusta on monen vuoden ajalta. Ei voi muuta kuin ihmetellä ja kehua. Ja ottaa opiksi.

2p. Akiim
Toimintaa kyllä riitti. Vanhahtava tyyli tosiaan, mutta ei se mikään paha asia ole. Ihan viihdyttävä pelikokemus.

1p. Qbeat
Noh, jotkut kohdat olivat vähän outoja noin niinkuin arkkitehtuurilta ja tekstuurivalinnoilta, mutta kyllähän tätä pelasi, taistelemista oli kuitenkin ihan kivasti.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#13 kirjoitettu 14.03.2006 09:30

ei sitten ketään kiinnosta äänestää, vähän aattelinkin että ei taida ihan niin suosittu aihe olla

^ Vastaa Lainaa


KoBa
3919 viestiä

#14 kirjoitettu 14.03.2006 10:53

Mahdollista siirtää äänestyksen deadlineä? Itse kun en mitenkään ehdi pelata jokaista ennen 24.-26. päivä.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#15 kirjoitettu 14.03.2006 16:35

KoBa kirjoitti:
Mahdollista siirtää äänestyksen deadlineä? Itse kun en mitenkään ehdi pelata jokaista ennen 24.-26. päivä.


ok

^ Vastaa Lainaa


KoBa
3919 viestiä

#16 kirjoitettu 15.03.2006 09:44

Koska helvetissä on aprillipäivä?

KoBa muokkasi viestiä 11:44 15.03.2006
No hyvä.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#17 kirjoitettu 15.03.2006 09:54

KoBa kirjoitti:
Koska helvetissä on aprillipäivä?


1.4.

^ Vastaa Lainaa


KoBa
3919 viestiä

#18 kirjoitettu 25.03.2006 19:02

3 pst. - Nebula_meldown
Loistavasti suunniteltu. Alku oli harhaanjohtavan helppo mutta kyllähän sitä haastavuuttakin löytyi mitä lähemmäs loppua pääsin. Paljon yksityiskohtia.

2 pst. - Akiim
Loistavaa työtä, johtuuko pelitavastani vai mistä mutta ammukset tuntuivat koko ajan olevan lopussa. Yllättävän nostalgista oli pelata, ihan tuli lapsuus mieleen.

1 pst. - Accent
Hirviöitä vähän, turhan helpohko mutta kuitenkin erittäin miellyttävä pelattava. Aika lähellä oli ettei sija mennyt Qbeatille mutta tällä kertaa kuitenkin näin.

^ Vastaa Lainaa


LauriT
1293 viestiä
Luottokäyttäjä

#19 kirjoitettu 31.03.2006 14:55

3 pistettä: Nebula Meltdown: Hollow Minds, Dm2Map01

Tämä on yksinkertaisesta loistava! Eräs kauneimmista koskaan näkemistäni kentistä. Todella paljon upeita yksityiskohtia teksturoinnissa varsinkin luolissa (sammalta lattioissa ja katossa) ja kunnolla haastetta kaltaiselleni paatuneellekin lahtaajalle. Kentästä löytyy sekä Kyberdemoni, että Spidermastermind. Ulkoilmatilat ovat todella hienoja kulmikkaine kallioineen. Archvilet on juuri sopivasti pahimmissa paikoissa. Mukavia yllätyksiä tulee aina, kun luulee lahdanneensa kaikki viholliset. Tämä kenttä suostuu muuten toimimaan Doom Legacyssä, kun laittaa musiikin pois päältä. Doom Legacy tukee OpenGL:llää, jolloin pääsee nauttimaan todellisista valaistusefekteistä ja läpinäkyvyydestä. Suositeltavaa tähän kenttää muutenkin, kun tämä on sen verran raskas pyörittää ja tässä on tosi paljon todella makean näköisiä valokikkailuja, jotka on ihan kökköjä Zdoomissa.


2 pistettä: Akim: The Living End, Dm2Map29

Tämä on tyylillisesti ihan kuin alkuperäisestä Doom2 IWAD:ista. Todella makea luolasto Helvetin syvyyksissä. Pari kunnon yllätystäkin luvassa. Esimerkiksi ensimmäisen pääkalloavaimen jälkeen, kun alataso onkin yhtäkkiä täynnä demoneita.


1 piste: Accent: Space2, Dm2Map01

Helpohko. Ammukset meinasi tosin loppua muutaman kerran, ennen kuin löysin pari kriittistä salaovea. Teksturointi hyvin yksinkertaista. Ihan hyviä ideoita tosin mitä tulee realismiin.


0 pistettä: Qbeat: Vankila, Dm2Map01

Tämä on vähän liian helppo ja pieni kenttä minun makuuni. Ei huono kuitenkaan. Muutama ihan hyvä kohta.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#20 kirjoitettu 01.04.2006 22:08

Vaikka äänestäjiä ei paljon tullutkaan, niin eiköhän ole aika selvää, kuka on voittaja. Onneksi olkoon, Nebula_Meltdown!

^ Vastaa Lainaa


Nebula_Meltdown
431 viestiä

#21 kirjoitettu 07.04.2006 01:14

Heh, kiitoksia ja nöyrimmät kumarrukset! Jos jotakuta kiinnostaa, niin täältä löytyy lisää tekemiäni kenttiä:


http://www.doomworld.c...

http://www.doomworld.c...

http://www.doomworld.c...

http://www.doomworld.c...

Death Tormention -episodeissa mukana australialainen ystäväni Paul Corfiatis.

Nebula_Meltdown muokkasi viestiä 01:14 07.04.2006

P.S. Suositeltavinta on käyttää Zdoomia kaikkien pelaamiseen.

^ Vastaa Lainaa

Vastaa Aloita uusi keskustelu