Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 
Kirjoittaja Asiakaspalvelu?


Piiska
2384 viestiä

#1 kirjoitettu 03.12.2004 11:44

Oletko ollut ikinä asiakaspalveliana? Oletko saanut traumoja? Onko ollut hauskoja tai huonoja kokemuksia tästä? Onko asiakkaita tullut ryppyilemään aivan naurettavaista asioista sinulle?

Minä olen tällä hetkellä myyntimies firmassa nimeltään byrodata. Meillä on kaksi myymälää. Toinen on Helsingin sörnäisissä ja toinen on Helsingin pääpostitalossa.
Olen yleensä jokatoinen viikko sörkässä ja toinen viikko pääpostissa.

Täällä tulee paljon äkäsiä vanhuksia vastaan. Mille en tietenkään ala nöyristelemään. Eilen tuli yksi akka valittamaan ja huutamaan minulle, että joku on antanut hänelle mustekasetin missä on väärä kasetti pakkauksessa. Minä sanoin, että nyt on kuule oikea kasetti ihan oikeassa pakkauksessa. Olet ostanut väärän kasetin joka on samanlaisessa paketissa kun sinun oikea kasetti. Hän huusi, että minä en voi olla oikeassa vaikka minun stoorini olikin paljon järkevämpi kuin hänen. Hän huusi minulle naama punasena ja alko mäkättämään niinkun jotkut naiset tekee kun ne suuttuu (mkämäkknmää, puhuu hirveetä vauhtia ja ääni muuttuu korkeammaksi). Sanoin rauhallisesti, että ei se ole minun vika jos joku on käskenyt sinun ostaa väärän kasetin. Hän ei lopettanut ja luuli tietenkin, että olisin nöyrä myyjä niinkun ne yleensä on. Nousin ylös tuoliltani. Hän huomasi minun olevan paljon pidempi ja vihasempi kun hän. Sitten hän oli hiljaa ja sanoin taas rauhallisella äänellä "kutsunko vartiat tänne vai osaatko käyttäytyä niinkun normaali ihminen". Kaikki ihmiset alkoivat mulkoilla vanhaa naista ja hän pyyteli anteeksi. Lopuksi annoin hänelle alennusta tuotteesta jonka hän osti, koska kävi häntä hieman sääliksi kun hän pelästyi minua.

Tänään tuli toinen vanha akka pyytämään postimerkkejä. Sanoin että tämä on tietokonetarvike liike. Hän alkoi saman tien huutamaan, että minä olen maalainen enkä minä voi tietää myydäänkö täällä postimerkkejä. Vastasin vaan, että huomasin heti että olet maalta, koska kaikki helsinkiläiset menevät tuohon 5 metrin päähän postiin hakemaan merkkejä. Kaikki minun asiakkaat alkoivat nauraa ja nainen lähti ulos kuin ukkosilma!

Asiakas on aina oikeassa! (ei pidä paikkaansa)

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#2 kirjoitettu 03.12.2004 11:56

Piiska kirjoitti:
Oletko ollut ikinä asiakaspalveliana?


Olen.

Oletko saanut traumoja?


Olen.

Onko ollut hauskoja tai huonoja kokemuksia tästä? Onko asiakkaita tullut ryppyilemään aivan naurettavaista asioista sinulle?


On ollut hauskoja ja huonoja kokemuksia. Kyllä asiakkaat ovat ryppyilleet aivan naurettavista ongelmista, mutta ei se ole paha. Paha on se kun asiakkaat ryppyilevät sinulle syystä... Eli edustmasi firman tuote on aivan paska. yritä siinä sitten ottaa vatsaan kritiikkiä ja kuunnella asikasta, joka menettää jokainen sekuntti puhuessanne myyntiä edustamasi firman paskan tuoteen takia. yritä siinä sitten selitellä, kun annan tuotetukea tuotteelle joka on oikeasti susi.

Onneksi en tee tuollaista työtä enää.

Hyvistä kokemuksista käy vaikka se kun asikas ihmetteli kun hiiren kursori meni aina vastakkaiseen suuntaan kun mihin hän yritti sitä siirtää... Ongelma tarkastiin kääntämällä hiiri siten, että se lanka sojotaan pois itsestään päin.

^ Vastaa Lainaa


Zareling

#3 kirjoitettu 03.12.2004 12:04

Itse olen ollut asiakkaiden kanssa tekemisissä esim. kirjastossa. Huonoja kokemuksia ei ole.
Isälläni niitä on aivan tarpeeksi, stressaa sitten jatkuvasti, verenpaine koholla.. Nyt hän on lopultakin päättänyt lopettaa työt siellä ja hyvä niin. Olen muutamaan otteeseen ollut isäni työpaikalla tuuraamassa/auttamassa sihteeriä ja täytyy sanoa, että kyllä ne ihmiset osaavat olla kauheita ja täysin typeriä ja asiattomia, en ihmettele ollenkaan, että isällä on hermot tiukalla, varsinkin kokouksien jälkeen.

Kyllähän totuus on se, että jos asiakas ei osaa sitten tippaakaan käyttäytyä niin ei siinä sinunkaan tarvitse ruveta nöyristelemään, tosin tietty kohteliaisuus pitää kuitenkin itse tajuta säilyttää. "Asiakas on aina oikeassa" -ja pa*kat.

^ Vastaa Lainaa


Piiska
2384 viestiä

#4 kirjoitettu 03.12.2004 12:06

Haava kirjoitti:
On ollut hauskoja ja huonoja kokemuksia. Kyllä asiakkaat ovat ryppyilleet aivan naurettavista ongelmista, mutta ei se ole paha. Paha on se kun asiakkaat ryppyilevät sinulle syystä... Eli edustmasi firman tuote on aivan paska. yritä siinä sitten ottaa vatsaan kritiikkiä ja kuunnella asikasta, joka menettää jokainen sekuntti puhuessanne myyntiä edustamasi firman paskan tuoteen takia. yritä siinä sitten selitellä, kun annan tuotetukea tuotteelle joka on oikeasti susi.


Joo, mutta jos joku tulee valittamaan tuotteesta näytän vain olevani pahoillani ja lupaa korvata huonon tuotteen uudella ja ehkä tarjota jotakin kaupan päälle anteeksipyynnöksi. Siinä ei ole mitään sanomista jos jokin homma on oikeasti firman tai sinun vika. Silti jos asiakas on todella vihainen, niin yritän vain selittää, että vika ei ole minun jos myyn tuotteen joka on toimitettu meillekin viallisena. Sellasta tapahtuu välillä ja sille ei voi mitään. Syyhän on niissä jotka sen ovat tehneet, koska mekin joudumme kärsimään jos asiakas kärsii. Yritän siis selittää asiakkaalle, että olemme ikäänkuin samalla puolella ja että minä selvitän tämän asian mielelläni. Tuonlaisten tilanteitten jälkeen jos olen hoitanut kaiken kuntoon ja tarjonnut jotakin myymälästä ilmaiseksi hänelle, minulle yleensä sanotaan, että osaan käsitellä hyvin ihmisiä koska olen muuttanut heidän vihan minua kohtaan iloksi

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#5 kirjoitettu 03.12.2004 12:12

Piiska kirjoitti:

Yritän siis selittää asiakkaalle, että olemme ikäänkuin samalla puolella ja että minä selvitän tämän asian mielelläni.


Kaikkeahan voi aina yrittää... Sehän se niin niin raskasta olikin, kun tein sitä samaa selittelyä vielä silloin 12h päivä ja 6 päivää viikossa... Noh.. Tuli kyllä paljon rahaa sillloin.

^ Vastaa Lainaa


Piiska
2384 viestiä

#6 kirjoitettu 03.12.2004 12:21

Haava kirjoitti:

Kaikkeahan voi aina yrittää... Sehän se niin niin raskasta olikin, kun tein sitä samaa selittelyä vielä silloin 12h päivä ja 6 päivää viikossa... Noh.. Tuli kyllä paljon rahaa sillloin.


Joo no myyntimiehen minimipalkkahan on nykyään lain mukaan 8,38 tunnissa ja lisät päälle jos niitä tulee. Ihan jees palkka minun mielestäni, mutta kun en saa ikinä iltalisää, koska työni päättyy aina klo 17:15. Viikonloppuisin en voi tehdä töitä, koska meidän liikkeet ovat auki vain arkisin. Eli ei tule niitä viikonloppulisiä tai sunnuntaipalkkaa mistä saisi sen ihanan 100% koron mukaan. Duunissani on kumminkin ihan hyvät työpaikkaedut. Saan ostaa tukkuliikkeistä ihan mitä haluan tukkuhintaan. Eli tietokoneet, puhelimet, kodinelektroniikka yms...
Ei tämä duuni nyt niin raskasta kummiskaan ole. Kyllä ne asiakkaat hyvin kestää, kun saa ottaa niin paljon rauhallisestikin päivän aikana, sitäpaitsi ihan kiva palkka niin rauhallisesta duunista.

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#7 kirjoitettu 03.12.2004 12:28

Piiska kirjoitti:

Joo no myyntimiehen minimipalkkahan on nykyään lain mukaan 8,38 tunnissa ja lisät päälle jos niitä tulee. Ihan jees palkka minun mielestäni, mutta kun en saa ikinä iltalisää,


Itse tosiaan olin tuotetuessa. Palkka oli jotain ihan muuta kuin tuo minimisi ja siihen kun laittaa ilta ja ylityö ja laiantai hässäkät päälle, niin rahaa tuli. Noh.. Mielummin teen nykyistä työtä vaikka ilmaiseksi kuin tuota mitä tein.

Asiakaspalvelu on hienoa hommaa, mutta ei minua varten. Eriasia jos pitää neuvotella ihmistenkanssa miten asiat tehdään. Siitä tykkään. Kommunikaatiota. Tuotetuki tai myyminen ei ole minun juttu sitten yhtään. Ei varsinkaan myyminen.

^ Vastaa Lainaa


Kukkonen
1735 viestiä

#8 kirjoitettu 03.12.2004 12:47

Olin paikallisen baarin tiloissa pitämässä Toto-veikkauspöytää, eli raviveikkausta. Sen nyt vielä kestää, että ekalla viikolla joku kaataa olusensa siihen pelitiskille, senkin vielä kestää, että joutuu odottelemaan kännisten ukkojen rahan kaivamista ja räknäämistä ja kestinpä senkin että reilusti yli keski-ikäinen alkoholistinainen rupeaa ehdottelemaan... No ihan mukavaahan se oli vaikka melko pienellä palkalla, mutta muuten lepposta hommaa ja hyvät sapuskat talon puolesta ja lyhyet työpäivät. Siis 15 vuotiaana aloitin tuon homman ja tuli tehtyä sitä melkein kaksi vuotta sitten viikonlopputyönä kesäloman lisäksi. No, hankkivatpa sinne sitten muita työntekijöitä, prkl.

Positiivinen kokemus sinällään ja oon onnellinen, että pääsin työntekoon jo niin nuorena. Voi sitten jälkipolville sanoa, että "sinun ikäisenäsi olin jo..."

^ Vastaa Lainaa


SaastanenHippi
4225 viestiä

#9 kirjoitettu 03.12.2004 13:00

On sitä asiakkaita palveltu. Ihan mielenkiintoista touhua. Myyminen on kahvilassa mukavaa, mutta kaiken maailmaan muut hommat ovat aika perseestä esim. Sämpylöiden valmistus... aaaRAAARRARGHGH!!! Alkaa hajoittamaan pelkästään tuon harjoituskahvilan ajatteleminen!

^ Vastaa Lainaa


jrnn
527 viestiä

#10 kirjoitettu 03.12.2004 14:33

Kerran Carrols'illa, ennen Hese-dynastiaa, sain varsin kiitettävää palvelua. "No mitäs vittua sä sitten haluut?" inisi nuori myyjätär ärsyttävällä nasaaliäänellä, samalla purkkaa mässyttäen monttu levällään, kuin joku öljyä aamukahviinsa sekoittava, stetsonpäinen ranch-rahallasiitäselviää-miljardööri. Hölmistyin niin, että en saanut heti sanaakaan suustani. "No mikä helvetti nyt mättää? Ei oo koko vitun päivää!" Siinä vaiheessa huomasin viehkon myyjän rinnuksia komistavan "Aurinkoisen palvelun osaaja 2003"-pinnin, jossa oli hymyilevä aurinko. Ei tainnut olla oma pinni...

^ Vastaa Lainaa


Pastori Silli

#11 kirjoitettu 03.12.2004 14:35

Kirjastossa on toisinaan ollut ihanaa olla töissä. Ihmiset jaksavat valittaa mitä ihmeellisimmistä asioista ja se on aina heidän mielestään kirjaston henkilökunnan syytä. Esim. viime kesänä joku spurgu tuli mesoamaan sitä, että lehtisalin tuolit kirskuvat kun niitä siirtää lattiaa pitkin. Kerran yhdellä asiakkaalla oli myöhästymismaksuja n. 50 centtiä ja hän halusi ehdottomasti maksaa sen laskulla pankissa. Se myös ihmetyttää, että kun jotkut eivät muistutuksista huolimatta palauta lainojaan, niin sitten tullaan möykkäämään että "mikäs perintäkirje tämä on?" Vittu mitä ryhmää.

Pastori Silli muokkasi viestiä 14:47 03.12.2004

^ Vastaa Lainaa


Piiska
2384 viestiä

#12 kirjoitettu 03.12.2004 16:08

jrnn kirjoitti:
Kerran Carrols'illa, ennen Hese-dynastiaa, sain varsin kiitettävää palvelua. "No mitäs vittua sä sitten haluut?" inisi nuori myyjätär ärsyttävällä nasaaliäänellä, samalla purkkaa mässyttäen monttu levällään, kuin joku öljyä aamukahviinsa sekoittava, stetsonpäinen ranch-rahallasiitäselviää-miljardööri. Hölmistyin niin, että en saanut heti sanaakaan suustani. "No mikä helvetti nyt mättää? Ei oo koko vitun päivää!" Siinä vaiheessa huomasin viehkon myyjän rinnuksia komistavan "Aurinkoisen palvelun osaaja 2003"-pinnin, jossa oli hymyilevä aurinko. Ei tainnut olla oma pinni...


Miten se sit meni? Olisit pyytänyt nähdä sen pomon tai jotakin vastaavaa. Ja sit tehnyt naisesta vaikka reklamaation. Ei tollasten sais olla töissä jos ne ei osaa käyttäytyä ihmisiks. Kyl mä ymmärrän jos takasin haluaa jotakin sanoa, mutta jos myyjä on tommonen asiakkaita kohtaan niin sitten on kyllä jokin pielessä.
Mä olisin heittäny limut se naisen naamaan ja työntäny sen hikisen hampurilaisen sen rinnuksiin

^ Vastaa Lainaa


jrnn
527 viestiä

#13 kirjoitettu 03.12.2004 20:11

Piiska kirjoitti:
Miten se sit meni? Olisit pyytänyt nähdä sen pomon tai jotakin vastaavaa. Ja sit tehnyt naisesta vaikka reklamaation. Ei tollasten sais olla töissä jos ne ei osaa käyttäytyä ihmisiks. Kyl mä ymmärrän jos takasin haluaa jotakin sanoa, mutta jos myyjä on tommonen asiakkaita kohtaan niin sitten on kyllä jokin pielessä.
Mä olisin heittäny limut se naisen naamaan ja työntäny sen hikisen hampurilaisen sen rinnuksiin

Kuittailin vain jotain "aurinkoisesta palvelusta" ja lähdin menemään. Ei siinä mitään, ei ole sen jälkeen samaa naamaa siellä näkynyt. Joku varmasti nosti mekkalan, enkä ihmettele yhtään.

Tulipa mieleen eräs kesäni McDonald'sin palkkalistoilla. Olin moppaamassa salin lattiaa WC-tilojen edustalla, ja ajatuksiini uponneena en huomannut yhtään valuttaa ylimääräisiä vesiä mopista siinä välissä. Lattia oli liukas kuin rasvalla valeltu (mitä se kyllä olikin) luistinrata. Yht'äkkiä saniteettitiloista ryntäsi ulos joku äijä sileäpohjaisine nahkakenkineen, veti lipat märällä lattialla ja kunnon ilmalennon saattelemana rysähti päin pentujen syöttötuoleja. Sain aika pahaa silmää.

Onneksi eräs työtoveri ukon huomaamatta sujautti näkyville liukastumisvaarakyltin. Pahoittelimme tapahtunutta ja mitä todennäköisimmin entinen asiakas lähti tarpomaan autolleen raivokkaasti. Tämä nyt ei suoranaisesti liittynyt asiakaspalveluun, mutta siinä meni erään asiakkaan asioinnit pilalle työntekijän haihattelun vuoksi.

^ Vastaa Lainaa


_hanna_

#14 kirjoitettu 04.12.2004 14:14

joo on tullu oltuu jossai asiakaspalveluhommis mut ei pidempiaikasesti...
nyt oon mäkis duunis ja n kk oon ehtiny olee.tuleeha siel niit vittumaisii mut en jaksa niist ottaa mtn stressii rennolla asenteella se lähtee

^ Vastaa Lainaa


P2
715 viestiä

#15 kirjoitettu 04.12.2004 14:27 Muok:26.08.2016 11:35

^ Vastaa Lainaa


sakke-makke

#16 kirjoitettu 05.12.2004 12:29

Piiska kirjoitti:
Joo no myyntimiehen minimipalkkahan on nykyään lain mukaan 8,38 tunnissa ja lisät päälle jos niitä tulee.


Onkos toi ihan fakta liksa? En kyllä itse saa ihan noin paljoa tunnissa..itse asiassa yllättävän paljon vähemmän.. olen myyjänä matkapuhelinliikkeessä.. pitäiskö tässä alkaa tarkistuttamaan työsopimuksia ja vaatimaan kovempaa liksaa..?



conaysto muokkasi viestiä 12:29 05.12.2004

niin ja sen verran aiheesta, että asiakaspalveluhan perustuu pitkälle siihen, millainen ilmapiiri ensimmäisen viiden sekunnin aikana myyjän ja asiakkaan välille kehittyy. Toisin sanoen asiakaspalvelutapahtuma on tasan yhtä onnistunut/epäonnistunut kuin sen heikoin lenkki. Jos asiakkaan ensimmäinen sana on "mur" ja kurttuiset kulmat näkee jo ovelta niin siinä vaiheessa molemminpuoleinen tyytyväisyys on jo menetetty. Eli asiakas itse antaa käyttäytymisellään minulle myyntityöhön ja asiakaspalvelun kulloiseenkin tilanteeseen omanlaisen asenteen. Kusipäinen asiakas saa kusipäistä palvelua jne., sillä ei meidänkään tarvitse kaikkea kestää tiskin tällä puolen.


conaysto muokkasi viestiä 12:35 05.12.2004

Ja luonnollisesti meikäläisen ensimmäinen tehtävä, kun asiakas saapuu sisään liikkeeseen, on hymyillä. Eli sellaisia ei tarvitse ajatella, että tällä puolen tiskiä tehtäis asioista vaikeampia ja palvelusta nihkeämpää kuin se todellisuudessa on. Hymystä ja iloisesta olemuksesta mä lähden jokaiseen aspalvelutilanteeseen liikkeelle, mutta joku raja siinäkin, jos suomalainen perusjuntti ei osaa suupieliään nostaa tai puhua muutenkin kuin narisemalla turhan jäyhään sävyyn.

^ Vastaa Lainaa


Piiska
2384 viestiä

#17 kirjoitettu 06.12.2004 18:34

conaysto kirjoitti:

Onkos toi ihan fakta liksa? En kyllä itse saa ihan noin paljoa tunnissa..itse asiassa yllättävän paljon vähemmän.. olen myyjänä matkapuhelinliikkeessä.. pitäiskö tässä alkaa tarkistuttamaan työsopimuksia ja vaatimaan kovempaa liksaa..?



No en ole mikään asianajaja, mutta puhuin sellasen kanssa ja hän sanoi, että minun pitäisi vaatia vähintään 8,38. Sanoin tästä minun työnantajalleni ja hän sanoi, että tarkistaa asian. Hän tarkisti asian ja sanoi, että 8,38 on uusi palkkani. Pahoitteli myös koska ei ollut ajan tasalla.
Jos olet kuitenkin vasta harjoittelujaksolla, eli et ole vielä täysin kouluttautunut siihen mitä sinun pitää myyntimiehenä tehdä firmassa, niin silloin voi työnantaja antaa sinulle alempaa palkkaa. Harjoittelujakso määritellään työsopimuksessa.

^ Vastaa Lainaa


Kukkonen
1735 viestiä

#18 kirjoitettu 06.12.2004 18:42

Piiska kirjoitti:
Hän tarkisti asian ja sanoi, että 8,38 on uusi palkkani.


Entä menetetyn tulon korvaus, jos vasta tuolloin se nostettiin standardiin? Ittellä on jääny sata euroa saamatta kenkkuisten kesätyönantajien taholta.

^ Vastaa Lainaa


Piiska
2384 viestiä

#19 kirjoitettu 07.12.2004 09:35

Kukkonen kirjoitti:
Entä menetetyn tulon korvaus, jos vasta tuolloin se nostettiin standardiin? Ittellä on jääny sata euroa saamatta kenkkuisten kesätyönantajien taholta.


Olin juuri aloittanut. Enkä ollut vielä saanut palkkaa. Laskin palkkani yksi päivä ja isäni kaveri joka on lakimies katsoi sitä laskelmaa ja totesi, että pyydä enemmän.
Eli en ollut saanut vielä edes sitä ala-arvoista palkkaa. Se oltiin vaan esitetty minulle. Sanoin siitä ja ensimmäisen palkan jälkeen olin saanut jo 8,38 ja se oli kirjoitettu työsopimukseenkin.
Jos olet menettänyt rahaa niin siitä en sit tiedä.

Tässä on muuten taulukko liitolta kaupanalan palkoista Helsinki, Vantaa, Espoo, Kauniainen:

Taso 1.vuotena 3. vuotena 5. vuotena 8. vuotena
1 1316 (8,23) 1356 (8,48) 1448 (9,05) 1525 (9,53)
2 1340 (8,38) 1378 (8,61) 1477 (9,23) 1549 (9,68)
3 1390 (8,69) 1434 (8,96) 1534 (9,59) 1609 (10,06)
4 1447 (9,04) 1492 (9,33) 1608 (10,05) 1686 (10,54)
5 1502 (9,39) 1549 (9,68) 1671 (10,44) 1755 (10,97)
6 1560 (9,75) 1610 (10,06) 1737 (10,86) 1878 (11,74)

Taso 2 tarkoittaa myyntimiestä...

^ Vastaa Lainaa


laltsi

#20 kirjoitettu 17.12.2004 13:33

Työharjotteluissa oon ollu asiakaspalvelutyössä...Onneks ei oo tullu mitään kummallisempaa vastaan. Aina nyt on joku asiakas joka ei vaan ymmärrä olevansa väärässä.

JHA kirjoitti:
Työssäoppimisessa on joutunut asiakaspalvelutilanteisiin. Ei ole jäänyt mitään traumoja. Tosin joskus ollut aika "outoja" asiakkaita. Huvittaviakin sattuu joukkoon. Olen Lahden Kauppaoppilaitoksessa merkonomina, jossa nyt ensimmäisen vuoden jälkeen piti valita linja mille "erikoistuu" niin yhtenä vaihtoehtona olisi ollut asiakaspalvelu ja markkinointi, mutta enpä mennyt sinne. En nyt niin innokas asiakaspalvelija ole.


Joo sama juttu, ei kiinnostanu valita asiakaspalvelua koulutusohjelmaksi.

^ Vastaa Lainaa


Samuel Raggy

#21 kirjoitettu 17.12.2004 13:45

Haava kirjoitti:
Hyvistä kokemuksista käy vaikka se kun asikas ihmetteli kun hiiren kursori meni aina vastakkaiseen suuntaan kun mihin hän yritti sitä siirtää... Ongelma tarkastiin kääntämällä hiiri siten, että se lanka sojotaan pois itsestään päin.




Suoritan siviilipalvelusta lukiolla ja kerran eräs opettaja tuli sanomaan että "Tuu auttamaan, tarvis saada läppäriltä näytettyä luokalle eräs video enkä saa ääniä kuulumaan en sitten millään! Olen mielestäni kokeillut kaikkea." Menin sitten vilkaisemaan asiaa ja ensimmäisenä TOTTAKAI tarkistin ettei koneen volyymit ole nollissa ja mitä näenkään: Ruksi kohdassa "vaimenna kaikki". Otin ruksin pois ja lähdin. Operaatioon kului 3 sekuntia.

Hauskinta tässä on että tuo kyseinen opettaja opettaa TIETOTEKNIIKKAA!

Tämä nyt ei kyllä tainnut liittyä threadin aiheeseen juuri millään tavalla. Sori.

^ Vastaa Lainaa


Rumarimpsrempsa
94 viestiä

#22 kirjoitettu 18.12.2004 10:56

Ah, asiakaspalvelu. Neljäs vuosi tulee pian tuota täyteen. Näin humanistin näkökulmasta työpaikkani on monellakin tapaa lähinnä paratiisi: Akateeminen Kirjakauppa, ja nimenomaan Helsingin keskustan Aka. Fiksuja ja mukavia työkavereita ja palkka tulee taatusti oikein ja ajallaan. Osa-aikaisena työnä opiskelun ohella tätä työtä teen.
Asiakkaita riittää todella moneen lähtöön: asiallisista aina täysiin ääliöihin asti. Ja ne puheet siitä, että nuoret eivät osaisi käyttäytyä: pelkkää kateellisten panettelua. Huonoimmin käyttäytyvät asiakkaat löytyvät lähes poikkeuksetta ikåryhmästä 40-60, ja miehet pitävät keulapaikkoja hallussaan tuossa ryhmässä (älkää naiset kuitenkaan suotta ylpistykö, kyllä teistäkin niitä persoonallisuuksia löytyy ). Suurin osa asiakkaistani käyttäytyy kuitenkin hyvin; nämä hankalammat/persoonallisemmat tapaukset vain tuppaavat jäämään pajon helpommin mieleen kuin ne, joiden ostokset olisin valmis toimittamaan vaikka kotiin asti.

Yksi anekdootti: Miespuolinen asiakas halusi maksaa ostoksensa Visa-kortilla. Kollega tarkasti kortin ja huomasi allekirjoituksen puuttuvan (ja sehän siellä pitää EHDOTTOMASTI olla) ja pyysi asiakasta "ratifioimaan" korttinsa. Asiakas kieltäytyi. Kollega varmisti asian minulta ja vahvistin hänen kantansa. Asiakas kieltäytyi edelleen ja väitti kivenkovaa, että hänellä on Luottokunnalta kirjallinen lupa sille, että hänen ei tarvitse allekirjoittaa korttiaan. No, kollega varmisti -asiakkaan vaatimuksesta- asian vielä päivystäjältä ja loppujen lopusi Stockan kassatuelta: allekirjoitus PITÄÄ kortissa olla. Tässä vaiheessa surkuhupaisaa näytelmää asiakas sitten ilmoittaa, että hän ei sitten enää koskaan käy Stockmannilla ja lähtee -ostoksia suorittamatta- pois. Ja me itkimme krokotiilien lailla...

^ Vastaa Lainaa

Vastaa Aloita uusi keskustelu